قوانین و مزایای شرکت های دانش بنیان

این سامانه برای سنجش و تایید صلاحیت شرکت های دانش بنیان بوسیله کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها راه اندازی شده است. در صورتی که کارشناسان این حوزه صلاحیت یک شرکت دانش بنیان را تایید نمایند شرکت می تواند فرآیند ثبتی خود را ادامه داده و از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کند. دسته دیگر حمایت‌هایی هستند که سایر دستگاه‌ها از شرکت‌های دانش بنیان به عمل می‌آورند. در مجموع دولت به طور خاص بر اساس قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط سعی دارند با اعمال حمایت‌های مادی و معنوی، تشکیل ثبت تغییرات و توسعه این شرکت‌ها را در حدود اختیارات و و امکانات خود ترویج کنند. در خصوص ثبت شرکت دانش بنیان باید توضیح دهیم که همان نوع شرکت ها و موسسات خصوصی یا تعاونی می باشند که در جهت توسعه اقتصاد دانش محور؛ تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه های فناوری برتر تشکیل می شوند. روند ثبت شرکت دانش بنیان همانند سایر شرکت ها می باشد و تنها بعد از ثبت باید در خواستی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت دانش بنیان شدن بفرستید که بعد از تایید کارشناسان مربوطه و دارا بودن شرایط لازم و کافی مورد حمایت دانش بنیان قرار می گیرید.

  • قبل از پرداختن به اصل موضوع ثبت شرکت لازم است تعریفی از شرکت دانش بنیان ارائه دهیم.
  • دولت مزایایی از قبیل تسهیلات بانکی با بهره کم، واگذاری اراضی شهرک های صنعتی، تخفیف دوره های آموزشی و حمایت از کالاهای ساخت داخل را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است.
  • همچنین، ضروری است که با حداقل دو نیروی فعال که یکی از آن ها در حوزه کالا و سرویس های دانش بنیان تخصص داشته باشد درخواست پیوستن به حیطه شرکت های دانش بنیان را به نهاد مربوطه ارسال نمایند.
  • ایرسا ثبت یکی از معتبرترین موسسات حقوقی و ثبتی در کشور می باشد که تمامی خدمات خود از جمله ثبت شرکت دانش بنیان را با قیمتی مناسب با همیاری کارشناسان ماهر خود در اسرع وقت انجام می دهند.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند برای دانش‌بنیان شدن، باید از ابتدا شرکت و یا مؤسسه‌ای دانش‌بنیان ثبت نمایند، در حالیکه چنین نیست؛ یعنی نیازی نیست که از ابتدای کار شرکت یا مؤسسه دانش‌بنیان ثبت شده باشد و یا در موضوع فعالیت آن کلمه دانش‌بنیان ذکر گردد. برگزاری نشست مشاوره شرکت‌های دانش بنیان اصفهاننشست مشاوره شرکت‌های دانش بنیان به همت مجموعه الوبیزنس در استان اصفهان و با حضور ۸۰ شرکت در پنج حوزه مختلف برگزار شد. نشست مشاوره شرکت‌های دانش بنیان قم برگزار شداولین جلسه مشاوره حضوری شرکت‌های دانش بنیان استان قم با حضور مدیران، فعالان و دست اندرکاران این شرکت‌ها برگزار شد. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پژوهشی نیز می‌توانند به ایجاد و اداره شرکت‌‌های دانش‌بنیان دست بزنند.

خدمات شرکت های دانش بنیان

برای ارسال درخواست مشاوره حضوری به سامانه غزال ، عنوان مربوطه را دقیق انتخاب کنید سپس ثبت درخواست می‌زنید و درخواست خود را ارسال می‌کنید. رییس و معاون دانشگاه یا مرکز پژوهشی تنها در زمان مسئولیت خود می توانند سهامداران شرکت باشند. شرکت الماس ثبت شرکت داران پارسه خاورمیانه با به کارگیری از نیروهای متخصص و حقوق‌دانان مجرب نسبت به خدمات ثبتی در تهران می‌تواند در کنار شما خدمات ویژه‌ای ارایه نماید، وکلای مجرب و با دانش این شرکت امور ثبتی شما را در اسرع وقت بدون هیچ وقفه‌ای انجام خواهند داد.

اولین و مهم ترین ویژگی شرکت های دانش محور ، داشتن طرح و ایده های جدید بر پایه دانش و فناوری ‌های کشور می باشد . در واقع میزان خلق ایده‌ ها و نوآوری‌ ها در داخل هر کشور به میزان سطح دانش و فناوری ها همان کشور بستگی دارد. به منظور ایجاد یک طرح خلاقانه و نوین در داخل کشور باید محیط مناسب برای آزمایش و ارائه آن فراهم باشد. در صورتی که طرح با سطح فناوری و زیر ساخت ‌های کشور ایران مغایرت داشته باشد؛ حمایت از آن ها امکان پذیر نخواهد بود. قابل ذکر است که قانون حمایت از این شرکت‌ ها و تجاری ‌سازی اختراعات و توسعه نوآوری ها در تاریخ ۵ آبان، سال ۱۳۸۹ مشتمل بر سیزده ماده و شش تبصره برای رشد و توسعه اقتصاد کشور مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب مجلس رسید.

ج- این نوع شرکت ها می توانند از مزایای اولویت در استقرار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین پارک های توسعه فناوری دانشگاهی و غیر دانشگاههی بهره جویی نمایند. ج-نوع سوم شرکت های دانش بنیان شرکت هایی است که بخش خصوصی مالکیت و مدیریت آن را عهده دار است. البته در ایران واحدهایی دولتی به صورت دائمی در این خصوص از ابتدای ثبت و همچنین در حین فعالیت اقدام به راستی آزمایی می نمایند. دلیل این راستی آزمایی تسهیلات و معافیت های مالیاتی است که برای اینگونه شرکت ها در نظر گرفته می شود. تا اینجا با ویژگی های شرکت‌ های مبتنی بر دانش، مزیت ها، انواع و دسته بندی ها، ویژگی کالاها و … آشنا شدید.

از مزیت های شرکت های دانش بنیان می توان به این اشاره کرد که به مدت ۱۵ سال از امتیازات خاص دولت استفاده کنید مانند معافیت از پرداخت مالیات٬ سود بازرگانی٬ عوارض مالیاتی گمرکی. کارشناسان ما در موسسه ثبتی ذهن ناب مهیای ارائه مشاوره ثبت شرکت، مشاوره تلفنی ثبت شرکت, مشاوره آنلاین ثبت شرکت و مشاوره ثبت تغییرات شرکت، به شما عزیزان تا مرحله اجرائی هر مورد می باشند. شرکت دانش بنیان این ویژگی را دارد که کالا تولید نمی کند بلکه با وجود عده ای تحصیل کرده و متخصص در حیطه مزبور اطلاعاتی تولید می کنند که این اطلاعات محصول اصلی شرکت به حساب می آید. همان طور که گفتیم شرکت دانش بنیان تولید کالا نمی کند بلکه سود این شرکت از تولید علم و دانشی است که تولید می کند.

درصورت تخلف و استفاده غیرمجاز از تسهیلات استفاده نکردن در راستای تولید فناوری مطابق مجازات های ماده 11 قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان برخوردار خواهد شد . شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که می توانند از طریق فروش فناوری (خدمات) حداقل درآمد را برای یک مدت کوتاه کسب نمایند دراین صورت می توانند شاخص های اختصاصی را از طریق این روش را برای اخذ تسهیلات و مزایا استفاده کنند. شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که پس از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه راه کار تولید آن می توانند از مزایا و تسهیلات قانونی برای مدت معین تا تولید اصل استفاده کنند .

یک تفاوت اساسی صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک ها این است که نرخ سود تسهیلاتی که صندوق پرداخت می کند، ۵درصد کمتر از بانک ها و حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد است . جهت مشاوره و اقدام به ثبت شرکت دانش بنیان، با مشاورین ثبتکال تماس بگیرید. ما همواره آماده ارائه بهترین و کامل ترین خدمات به شما عزیزان می باشیم . ج) شرکت دانش بنیان موظف است که از تجهیزات و یا فرایندی که قصد دارد با توسل به آن به تولید انبوه کالا و خدمات اقدام کند که نمونه ای آزمایشگاهی در دست داشته باشد. دست اندر کاران این قبیل شرکت ها توجه داشته باشند که حداکثر سن در نظر گرفته شده برای پیوستن شرکت ها به گروه شرکت های دانش بنیان 3 سال است. از روی دیگر این شرکت ها می بایست حداقل با 2 نیروی فعال که به صورت پاره وقت در شرکت مشغول به کار هستند درخواست ارزیابی به نهاد مربوطه را صادر نمایند.

هدف شرکت‌ دانش‌ بنیان چیست؟

شرکت ‌های مبتنی بر دانش باید مبتنی بر تحقیق و توسعه با بهره گیری از روش مهندسی معکوس باشد. شرکت ‌های مبتنی بر دانش باید مبتنی بر تحقیق و توسعه و طراحی های نوین داخلی باشد. محصولات یا باید در مرحله تولید باشد و یا به شیوه یک نمونه آزمایشگاهی قابل بررسی باشند. پایداری دانش و نوآوری در برابر تحولات جهانی، یکی دیگر از ویژگی ‌های مهم شرکت های دانش محور می باشد. موارد ذکر شده در سازمان WTO، باعث بالا رفتن عمر این شرکت ها می شود و نگرانی شرکت ها از از بابت تغییر دنیای سیستمی را برطرف خواهد کرد. در واقع از آنجایی که اساس این شرکت ها ، دانش نوین می باشد؛ از این رو باید شرکت های دانش محور در مقابل تغییراتی که ممکن است در آینده ای نزدیک در دنیای سیستمی رخ دهد؛ مقاومت کنند.

مشاوره ثبت شرکت دانش بنیان

تمامی تعرفه ها وهزینه ثبت شرکترا در مقاله ای برای شما بیان کرده ایم، تا متقاضیان به این تعرفه ها دسترسی داشته باشند و بتوانند این هزینه هارا مدیریت کنند؛ ولی لازم به ذکر است که معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است مثلا اگر شرکت تان کوچک باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر شرکت تان بزرگ باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود. در کشور های مختلف جهت اندازه گیری میزان توسعه و نوآورانه بودن طرح، کالا و یا خدمات یک شرکت دانش محور، شاخص های متعددی از جمله محیط اقتصادی و تجاری، سطح و میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه و رشد منابع انسانی و نظام نوآوری مورد بررسی قرار می ‌گیرد. دقت داشته باشید که متقاضی ثبت شرکت دانش محور می ‌بایست در مرحله اول، در قسمت ثبت نام و ارزیابی ، مشخصات شرکت را به طور کامل درج نماید.

شرکت های دانش محور برخلاف شرکت ها و کسب و کارهای تجاری هیچ گونه مال و املاکی مانند زمین، تجهیزات، ماشین آلات و … نیستند. چرا که این شرکت ها فقط بر اساس فناوری و تخصص های پژوهشی و علمی بنا شده است و بر روی دانش خود تمرکز دارد. لازم به ذکر است که این شرکت ها به دلیل دانش محور ثبت برند بودن و نداشتن هیچ گونه مال ملموسی، دارای اظهارنامه مالیاتی یا درآمدی نیز نخواهند بود. در مرحله اول و پس از تکمیل اطلاعات در سامانه معاونت علمی ریاست جمهوری، شرکت ها و موسسات متقاضی دریافت گواهینامه دانش بنیان، به صورت غیر حضوری مورد ارزیابی اولیه و مقدماتی قرار می گیرند.

برای تبدیل شدن به شرکت دانش‌بنیان، شرکت یا مؤسسه‌ی ثبت‌شده شما باید تأییدیه دانش‌بنیان را از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری دریافت نماید. ضوابط و نحوه اخذ این تأییدیه در این صفحه برای اطلاع متقاضیان آمده است. هر آنچه باید از سربازی در شرکت‌های دانش بنیان بدانیمشرایط گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان به دو روش امریه دانش بنیان و پروژه جایگزین خدمت تقسیم شده که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. الوبیزنس همچنین با همکاری پارک‌های علم و فناوری و یا سایر نهادهای حمایتی مانند جهاد دانشگاهی و … در سراسر کشور ، جلسات مشاوره استانی در استان‌های مختلف را با بهترین و خبره ترین مشاورین کشور در آن استان برای شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌کند. شبکه دانش بنیان ایران، با استفاده از کارشناسانی خبره و با سابقه در زمینه ارزیابی شرکت های دانش بنیان تبدیل به بهترین مرجع تخصصی مشاوره در حوزه دریافت مجوز دانش بنیان شده است.

اگر شرایط لازم برای ثبت شرکت دانش‌بنیان را دارید، می توانید با مراجعه به سایت daneshbonyan.isti.ir و با وارد شدن به قسمت ثبت نام، حساب کاربری ایجاد کرده و با ارسال مدارک و دلایل خود برای ارزیابی اولیه اقدام کنید. سپس درخواست ما مورد ارزیابی کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا قرار گرفته و در صورت داشتن صلاحیت مربوطه ، به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شوند ؛ سپس باید طرح مورد بررسی شرکت به صندوق ارائه داده شود که پس از آن می توانید از تسهیلات مربوطه با توجه با اساسنامه صندوق استفاده کنید. برای ثبت باید تمام شرکتها وارد سامانه .ir شده و بر اساس فرآیندها و دارا بودن شرایط مندرج در آیین نامه در قسمت «مصوبات کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا» در سامانه ارزیابی شرکتها و موسسات دانش بنیان ارزیابی شوند. ثبت شرکت مانند هر کار قانونمند و دارای چارچوب دیگری دارای مراحل خاصی است که باید طبق قانون و نیز طبق رویه معمول اداره ثبت شرکت ها به انجام برسد و همچنین مدارکی نیز نیاز دارد که باید از قبل نسبت به تهیه آن اقدام نمایید و مدارک لازم را بصورت کامل به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.

به این موضوع هم دقت داشته باشید که ثبت شرکت دانش بنیان به سادگی نیست و شما به تنهایی و بدون مهارت و تجربه نمی توانید این کار رو انجام دهید. از این رو پیشنهاد می کنیم که از شرکت های معتبر برای این کار کمک بگیرید. در هنگام ثبت شرکت دانش بنیان باید به نکات خاصی دقت داشته باشید که در ادامه سه مورد از مهم ترین آن ها را بیان می کنیم. چون علاوه بر سهامداران و مدیران شرکت‌ها، استفاده کنندگان خارجی هم از صورت‌های مالی و داده‌های شرکت‌ها استفاده می‌کنند.

پست شد در : misc