مجوزها و گواهینامه ها

در ضمن بعد از اخذ مجوز در مرحله ثبت موسسه تخفیف قابل توجهی از سمت موسسه به شما داده می شه. برای اعضای هیات مدیره و مدیر عامل حداقل داشتن 23 سال سن لازم است. کلیه اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه باید فرم مشخصات فردی خود را تکمیل کنند. متقاضیان تاسیس موسسه‌های خیریه باید درخواست کتبی خود را با اسامی پیشنهادی برای موسسه خود ثبت شرکت در تهران جهت تایید به اداره بهزیستی استان ارائه دهند و پس از تایید نام موسسه و اهداف موسسه در معاونت تخصصی، نام موسسه را در اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان ثبت نمایند. خدمات الکترونیکی —– تاسیس —- درخواست تاسیس سازمان‌های مردم نهاد —- تکمیل فرم الکترونیکی درخواست صدور پروانه تاسیس سازمان مردم نهاد —- ثبت اطلاعات درخواستی و دریافت کد رهگیری.

مجوز موسسه خیریه

داشتن توانمندی علمی، تخصصی و فنی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و تاییدیه آن قبل از اخذ مجوز. موسسه خیریه موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی می باشد که با هدف خدمت رسانی به مردم و نه کسب سود و منفعت به ثبت می رسد. در واقع ثبت موسسه خیریه در نیروی انتظامی سود این نوع موسسه نه برای اعضا بلکه برای جامعه می باشد. در مرحله اول لازم است ثبت نام الکترونیک در سامانه اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری انجام گردد. پیش از انجام این مرحله تصمیم گیری در مورد میزان سرمایه، نام منتخب، سمت اعضا و مدت تصدی هریک و نیز میزان آورده آنها در موسسه باید مشخص گردد.

تبصره – روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران موظف است پس از اعلام دبیرخانه شوراهای ملی، استانی و شهرستانی، درخصوص انتشار آگهی ثبت و تغییرات تشکل‏ها اقدام کند. ماده ۶- شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل‏ها به ‏عنوان مرجع اصلی سیاست‏گذاری و توسعه تشکل‏ها در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل و دبیرخانه آن به‏ترتیب در وزارت کشور، استانداری‏ها و فرمانداری‏ها با رعایت قوانین و مقررات مربوط دایر می‏شود. تبصره ۲- شبکه موضوع ماده (۴) با داشتن سایر شرایط، از حکم لزوم تاسیس تشکل توسط جمعی از اشخاص‏ حقیقی و تشکل محلی موضوع ماده (۲۱) با داشتن سایر شرایط از حکم لزوم دریافت پروانه فعالیت و ثبت تشکل مستثنی هستند. ماده ۲- تشکل­ مردم ­نهاد که در این آیین­نامه “تشکل” نامیده می‌شود، نهاد غیرسیاسی و غیرانتفاعی بوده و با رویکردی اجتماعی توسط جمعی از اشخاص حقیقی به‏ شکل داوطلبانه و با رعایت مفاد این آیین­نامه‌ در موضوع مشخص پروانه فعالیت دریافت کرده و به ثبت می­رسد. عبارت ” سازمان های غیردولتی” با تاسیس سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ که مفاد آن در ماده ۷۱ از فصل ۱۰ منشور سازمان ملل آمده است، به وجود آمد. از ویژگی این سازمان ها می توان به غیردولتی بودن، غیرانتفاعی بودن ، غیرسیاسی بودن، تمایل به استقلال و خودجوشی اشاره نمود.

پرداخت وام 50 میلیونی به بازنشستگان کشوری

در حال حاضر و بر اساس آیین‌نامه مصوب دولت تنها مرجع صدور مجوز برای شبکه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد، وزارت کشور است. پرونده اعضای موسسه باید با مدارکی از قبیل کپی شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، کپی پایان خدمت یا معافیت و دو قطعه عکس باید تکمیل شود. یکی از الزامات این جلسه آن است که تعداد افراد باید فرد و حداقل three نفر باشد. پس از رای گیری و تعیین سمت اعضای اصلی هیئت مدیره، آنها باید فرم صورت جلسه را در 3 نسخه پر کرده و امضاء نمایند. کلیه اعضای موسسه باید در مجمع عمومی شرکت کنند و با رای گیری، اعضای اصلی، اعضای علی البدل و بازرسین موسسه را مشخص کنند.

مرجع رسمی صدور مجوز ثبت برای سمن‌ها وزارت کشور و مسئول بررسی صلاحیت تأسیس خیریه‌ها با سازمان بهزیستی است. امیدواریم مطالب فوق در زمینه ثبت موسسه خیریه، برای شما کاربران گرامی مفید بوده باشد . در صورتی که نیاز به راهنمایی های بیشتر دارید ، کارشناسان مجموعه ثبت شرکت صدرا آماده ارائه هر گونه مشاوره در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند و دیگر خدمات ثبتی به صورت رایگان به شما کاربران و کارفرمایان گرامی می باشند .

  • © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به موسسه حقوقی ثبت دادمهر می باشد.
  • رویداد۲۴ موسسات خیریه طی سال‌های گذشته رشد داشته‌اند و اقدامات شایسته‌ای هم انجام داده‌اند.
  • این مقام به سمر اجازه می‌دهد تا بصورت فعال با شورای اقتصادی-اجتماعی آن (اکوسوک) و همچنین سایر نهادهای وابسته آن از جمله سازمان‌برنامه، صندوق‌های پولی (فاند) بین‌المللی و…
  • دو نسخه اوراق شرکت شامل اساسنامه، صورت جلسه، اظهارنامه که باید مطابق اصول و عرف تنظیم شود.

چنانچه شما نیز به تاسیس یک موسسه خیریه می اندیشید و از کم و کیف و دشواری های این روند اطلاع دارید، می توانید در این زمینه با ما همکاری داشته باشید. به بیان دیگر، شما می توانید به جای انتخاب راه پرپیچ و خم تاسیس یک موسسه جدید، با راه اندازی شعبه دیگری از موسسه دارالاکرام طبق ضوابط آیین نامه ای، به هدف و نیت خود رسیده و برای این هدف راهی میانبر را برگزینید. در سال 1394، هم زمان با توانمند شدن و بلوغ دارالاکرام به عنوان یک سازمان خیریه، گسترش کمی و کیفی فعالیت ها با استفاده از ظرفیت ها و امکانات فن آوری های نوین، در دستور کار موسسه قرار گرفت و پلتفرم به مهربانی راه اندازی شد.

از این رو ما در متن زیر به ارائه تمامی موارد و نکات مربوط به ثبت موسسات خیریه می پردازیم. در صورت عدم اعلام پاسخ حراست در مهلت مقرر ، دبیرخانه مربوطه پس از اخذ تعهد کتبی از رئیس هیات مدیره مبنی بر ابطال پروانه تاسیس یا جایگزین نمودن اعضا در صورت عدم تایید حراست ، نسبت به صدور پروانه تاسیس اقدام خواهد کرد. بدیهی است در صورتی که حراست سازمان ظرف مهلت مقرر ، پاسخ مثبت یا منفی را اعلام نکند ، کمیسیون ماده 26 ، پاسخ استعلام را مثبت تلقی خواهد کرد. یکی از مسائل و چالش‌هایی که افراد با آن مواجه هستند موضوع ثبت موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد و بررسی اساسنامه در بهزیستی است. سازمان بهزیستی واحد استانی مورد تقاضا باید در خصوص صدور مجوز تاسیس موسسه خیریه تصمیم گیری کند.

موسسه نیز همانند شرکت دارای مجمع عمومی عادی و فوق العاده می باشد كه هر كدام دارای وظایفی هستند. هیئت مدیره موسسه می تواند مجمع عمومی عادی را از بین شركا یا خارج از آنان انتخاب کند و مدیران می توانند برای مدت محدود یا نامحدود تعیین سمت شوند ویا دارای اختیارات تام باشند مگر اینكه اساسنامه ترتیب دیگری را مقرر داشته باشد. هزینه ثبت موسسه بالا نیست احتمالا منظور شما گرفتن مجوز ها هست که ما مجوز خیریه نمی گیریم باید شرایط این کار رو داشته باشید برای مجوز اقدام کنید بعد از گرفتن مجوز این کار رو به ما بسپارید.

تبصره- تشکل‌هایی که در سطح بین‏المللی فعالیت می‏کنند نمی‏توانند تقاضای تشکیل شبکه کنند. دفتر مرکزی مؤسسه غیردولتی باید از حداقل فضا و امکانات اداری مناسب برخوردار باشد . بدیهی است در صورتی که حراست سازمان ظرف مهلت مقرر ، پاسخ مثبت یا منفی را اعلام نکند، کمیسیون ماده ۲۶ ، پاسخ استعلام را مثبت تلقی خواهد کرد.

تفکیک وزارت راه و شهرسازی

بنابراین بهترین کمکی که مردم می‌توانند در راستای حمایت از هر موسسه خیریه انجام دهند، حمایت نقدی است. پس از تهیه این مدارک و پروانه، لازم است متقاضیان ثبت موسسه خیریه مراحل زیر را ادامه دهند. صدور مجوز خیریه – صدور مجوز خیریه نیاز به فراهم کردن شرایط لازم و سپس ارائه مدارک جهت صدور مجوز هست. در ادامه به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم تا شما به راحتی بتوانید پس از مطالعه این مقاله مراحل صدور مجوز خیریه را طی کنید.

دانشگاه علمی کاربردی شهرداری تهران

دولت هند از تمدید مجوز کمک مالی خارجی به موسسه خیریه “مسیونرها”(مبلغان) که مادر ترزا تاسیس کرده بود، خودداری کرده است.موسسه خیریه “مسیونرها” هزاران راهبه دارد که بر پروژه‌هایی مانند خانه‌های کودک، مدارس، درمانگاه‌ها و آسایشگاه‌ها نظارت می‌کنند. همین موضوع می‌تواند اعتماد عمومی برای انجام کار ثبت برند تجاری خیر به طور جمعی را خدشه‌دار کند. فرار مالیاتی، پول‌شویی، اخذ کمک‌های خرد و کلان از خیران و گروه‌های مردم‌نهاد فعال از سوی این خیریه‌ها مواردی است که در دراز مدت می‌تواند اعتماد عمومی که مهم‌ترین سرمایه خیریه‌های… موسسه خیریه سمر در مهرماه سال ۱۳۹۴، توانست یک گواهینامه بسیار مهم بگیرد.

4- حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیئت مدیره الزامی است. ثبت موسسه خیریه در وزارت کشور علاوه بر آنکه باید نزد اداره ثبت شرکتها به عمل آید، انجام می پذیرد. دقت نمایید به هیچ وجه نمی توانیم موسسه خیریه ای را تغییرات شرکت بدون اجازه و تایید وزارت کشور ثبت کنیم. برخلاف موسسات غیرتجاری معمولی، موسسه خیریه نیاز به موسسینی با شرایط به خصوص دارد. علاوه بر موسسین لازم است مجوزهایی را داشته باشید و اساسنامه را بر طبق رویه مورد تایید اداره ثبت شرکت ها تنظیم نمایید.