مدارک لازم جهت ثبت لوگو و نشان تجاری

شرکت های تعاونی تولید و مصرف، به شرکت هایی اطلاق می شود که حداقل میزان سرمایه سهامداران آنها بیش از ۵۰ % باشد. غیر از سرمایه داران و سهامداران، سایر دستگاه های دولتی نیز می توانند در شرکت های تعاونی مصرف نقش ویژه ثبت برند ای داشته باشند و در واقع سهام دار باشند. امروزه با استفاده از دانش افراد خبره در این زمینه ، مشکلات به حداقل رسیده است . در این مقاله چگونگی ثبت شرکت ، موضوعات قابل ثبت و هزینه و زمان ثبت بررسی شده است .

  • در واقع همان مدارک شناسایی که در وب سایت ما در چندین صفحه به کرات توضیح داده شده است، کافی است.
  • حق امضا میتواند برای اوراق بهادار و عادی متفاوت باشد و از مدیر عامل و هیئت مدیره تشکیل شود .
  • این روش به‌صورت کامل حضوری است و مزیت آن نسبت به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، کوتاه بودن مدت زمان ثبت شرکت است.
  • بنابراین مطابق این ماده، اگر در نام شرکت با مسئولیتمحدود، عنوان ( با مسئولیتمحدود ) قید نگردد، مسئولیت هر یک از شرکا به اندازه تمام بدهی شرکت خواهد بود.
  • ثبت شرکت مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها ایجاد یک شخصیت حقوقی مستقل از شرکای شرکت است.

چیزی که مهم است این است که اولا بدون دانش وارد حوزه کاری نشوید که تخصص و مدرک آن را ندارید و ثانیا در ادامه ممکن است نیاز به مدرک تحصیلی داشته باشید مانند اخذ کارت بازرگانی که حداقل باید دیپلم داشته باشید و یا رتبه بندی شرکت ها که نیاز به حداقل مدرک کارشناسی خواهید داشت و …. یعنی در خود فرآیند ثبت نیاز به مدرک تحصیلی نیست اما در ادامه ممکن است نیاز پیدا کنید. شرایط ثبت شرکت در ایران برگرفته از قانون تجارت ایران می باشد که در این مطلب به مهمترین قوانین ثبت در سال 99 اشاره می گردد.

برای ثبت شرکت، چند نوع انتخاب داریم؟

بر اساس آن مدارک و مراحل ثبتی را طی کند بعد از پذیرش نهایی به متقاضی شماره پیگیری داده می شود و بعد از پذیرش امکان ویرایش وجود ندارد .اولین اقدام در اداره ثبت شرکت ها کارشناسی تایید نام است و بعد از تایید نام مدارک از طریق پست برای اداره ثبت ارسال می شود . بهتر است قبل از اقدام به تاسیس مدارکات و مجوزات بعضی از موضوعات فعالیت که نیاز به مجوز دارند و سوپیشینه ها آماده باشد تا در روند کار با مشکلی مواجه نشود . حداقل اعضا برای ثبت یک شرکت دو نفر می باشد و یک نفر به تنهایی قادر به انجام نمی باشد . جهت شرکت در مناقصات و گرفتن پروژه هایی که کارفرمای آنها دولتی می باشد شخص حقیقی قادر به اخذ مناقصه نمی باشد و حتما باید تحت عنوان شرکت یا شخص حقوقی شرکت کنند .

مدارک لازم جهت ثبت شرکت

همچنین می‌توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور مشاوره تخصصی رایگان داشته باشید. حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت به میزان یک میلیون ریال می باشد. وجود هر یک از سمت های مدیرعامل ثبت شرکت در تهران ، رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس در شرکت سهامی خاص اجباری می باشد. شرکت های عمرانی ، شهرداری که معمولا در مزایدات و مناقصات شرکت می کنند، شرکت سهامی خاص را انتخاب می کنند.

تاسیس شرکت بیمه

اعتبار هیات مدیره شرکت سهامی خاص 2 سال خورشیدی و بازرسین 1 سال مالیاتی می باشد و پس از انقضاء باید تمدید و یا تعویض شوند (یعنی در کل حداقل three عضو و 2 بازرس برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز می باشد). کارشناسان باتجربه درتاسیس شرکت و اخذ رتبه نیک پارس با سابقه‌ای درخشان و طولانی مدت، آماده ارائه هرگونه خدمات نظیر مشاوره رایگان به متقاضیان عزیز در سراسر ایران هستند. 1) حضور اعضای هیئت مدیره در ثبت شرکت عمرانی لازم است اما تعداد اعضای آن با فعالیت محدود با هم دیگر متفاوت است. اگر قصد ثبت شرکت مسئولیت محدود را دارید، باید حداقل دو نفر از اعضای هیئت مدیره حضور داشته باشد و الزامی به حضور بازرس نیست و در صورتیکه سهامی خاص، باید بدانید که حداقل سه نفر از اعضای هیئت مدیره باید حضور داشته باشند، همچنین حضور دو نفر بازررس هم الزامی است. عدم آگاهی از قوانین و نکات ریز و درشت، ممکن است باعث شود که هزینه های پرداختی تان هدر برود یا زمان طی شدن مراحل ثبت طولانی تر گردد.

حال اگر این افراد از مزیت های تاسیس شرکت اطلاع حاصل نمایند، سعی می کنند که به این فعالیت های اقتصادی و تجاری نظم بخشیده و آن را گسترده تر نمایند. افتتاحشرکت از مزیت های زیادی برخوردار می باشد که همین مزیت ها باعث پراهمیت تر شدن آن شده است، تغییرات شرکت به طوری که در سال های اخیر حتی دولت نیز برخی از فعالیت های اقتصادی خود را در قالب شرکت ها به انجام می رساند. با توجه به آن که امروزه شرکت های مختلفی از نوع تجاری و مدنی در حال فعالیت می باشند، شرکت ها نام های متفاوتی به خود گرفته اند.

اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت

3- انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است. درست است که شما خودتان می توانید نسبت به ثبت شرکت سهامی خاص اقدام کنید. اما در نظر داشته باشید که انجام امور اداری هیچ گاه آسان و بدن چالش نیست. در شرکت سهامی خاص، موسسین تنها کسانی هستند که می توانند در شرکت سرمایه گذاری کنند.

حداقل 3 نفر عضو+2 نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضا باشند)،حداقل سرمایه صد هزار تومان،شرکا ملزم به پرداخت 35% سرمایه نزد بانک می باشند . 5-تنظیم تقاضانامه توسط آن دسته از متقاضیانی که شخصیت حقوقی دارند، باید توسط مدیر عامل موسسه یا شرکت انجام پذیرد. 5- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.

درخواست پلمپ دفاتر به محض ثبت شرکت اجباری است و اگر در پایان سال مالی تکمیل نشده باشد، مشمول جریمه مالیاتی خواهید شد. شرکت‌های بدون فعالیت هم ملزم به پلمپ دفاتر و نگهداری آن‌ها به‌صورت سفید تا پایان سال مالی هستند. در اساسنامه، اصول کلی حاکم بر شرکت مانند نام، موضوع، میزان سرمایه، شرکا، مدت، محل شرکت و… قید می‌شود. ثبت شرکت مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها ایجاد یک شخصیت حقوقی مستقل از شرکای شرکت است. افرادی که می‌خواهند با شرکت شما قرارداد تنظیم کنند، داشتن شخصیت حقوقی اعتبار بیشتری برای انجام معامله دارد.

در شرکت های سهامی باید حداقل صاحبان نصف سرمایه شرکت که تعهد سرمایه را با پذیره نویسی سهام انجام دادند باید حضور داشته باشند. ثبت شرکت در استان تهران در اداره ای با عنوان اداره ثبت شرکت ها انجام می شود، اما در شهرستان ها اداره ثبت شرکت ها واحدی در اداره ثبت اسناد و املاک می باشد، که برای ثبت شرکت در شهرستان باید به واحد ثبت شرکت های اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه شود. کارشناسان ثبت‌یار برای مشاوره ثبت شرکت با شما تماس می‌گیرند. وارد سامانه شده و از قسمت بالای سایت، تاسیس شرکت را انتخاب کنید.