مقاله تخصصی انتخاب اسم برند + مثال های عالی و کاربردی

اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد. استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد . وسیله ای برای بازاریابی و پایه و اساس شهرت و معروفیت ثبت شرکت در تهران شرکت ها می باشند. می تواند برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کند و سبب بیشتر شدن درآمد شرکت گردد. در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت .

مشاوره انتخاب اسم برند

موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات ثبت تغییرات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد. استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود.

جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد. منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد . سلام دوست عزیز، لطفا جهت مشاوره با تلفن های مجتمع ثبتی ایلیا تماس برقرارکنید.

۱۶ اطمینان حاصل کنید که از نام تجاری خود راضی هستید

این که ما بتوانیم از اعداد یا ترکیب اعداد با حروف برای خود نامی قدرتمند و خاص بسازیم. این کلید خصوصاً این روزها که به شدت انتخاب اسم برند و خصوصاً اخذ دامنه‌‌های اینترنتی سخت شده است برای ما می‌تواند بسیار چاره‌ساز باشد. اگر درمورد انتخاب نام تجاری دو دل هستید می‌توانید از فناوری برای انتخاب مناسب کمک بگیرید. به عنوان مثال برای یافتن نام دامنه منحصر به فرد می‌توانید از Namium استفاده کنید. یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه من نیز Shonify است که از همه این ابزارها می‌توانید کمک بگیرید تا نام تجاری مناسب خود را انتخاب کنید.

  • لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسم‌های خیلی بهتری پیدا می‌کنید.
  • مثلا اسم مزمز یا اشی مشی شاید معنی خاصی نداشته باشد، اما بامزه است و در ذهن باقی می‌ماند.
  • یک متخصص در حوزه مشاوره برند یا انتخاب اسم برند، یک اسم را از جهت‌های مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد تا بهترین نام را برای برند شما انتخاب کند.
  • استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد .

تعداد شرکاء در این نوع از شرکت کمتر از تعداد شرکاء در شرکت سهامی عام می باشد. ثبت شرکت چاپ و تکثیر مانند سایر شرکت‌ها است با این تفاوت که برای ثبت شرکت چاپ و تکثیر باید علاقه مند به امور مطبوعاتی، انتشاراتی، چاپ و غیره باشید. هیچ گاه از نام فامیل خود برای انتخاب نام برند استفاده نکنید، مگر اینکه مانند سلبریتی ها که نام فامیلشان دارای شهرت می باشد. یک نام مناسب توسعه دهنده برند شماست، ابتدا باید بخواهید که آن را درست انجام دهید. آیا این نام صرفا نام یک شرکت یا مغازه خواهد بود یا تصمیم دارید که آن را روی برچسب محصولاتتان چاپ کنید. تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به مدیر وب می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید …

برند سازی ، برندیگ و تعیین نام برند یک تخصص و حرفه بسیار اثر گذار در اقتصاد جامعه است. اما ازآنجایی‌که یک کلمه ساده و عمومی را انتخاب نموده‌اند، برای انتخاب نام دامین خود از روش نام ترکیبی استفاده نموده‌اند. 4- آیا نام دامین مناسبی برای این نام تجاری در دسترس است. سادگی نام برند، حتما اثر خود را بر قابلیت به یادسپاری و کاربردی بودن آن، تحمیل خواهد نمود. در “خودتوصیفی برند” به دنبال شناخت راحت‌تر مصرف‌کننده از وظیفه برند هستیم. بله در صورت تماس شما با فرداد رسا این امکان وجود دارد .

نحوه انتخاب نمونه اسم برند

کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید. فرآیند انتخاب اسم موفق به شما در ایجاد روابط طولانی و پرسود کمک به سزایی می کند. انتخاب یک نام مناسب می تواند با ارزش ترین دارایی شما در این زمینه باشد که قادر به ایجاد تمایز با رقبا و تسریع در آگاهی بخشی برند شما به کاربران و مخاطبان است. با یک برنامه ریزی مناسب و دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان آراز ثبت بهترین تصمیم را بگیرید و بر چالش نام گذاری موثر غلبه کنید. در مرحله بعد لازم است نامی را انتخاب کنید که مستقیم یا غیرمستقیم و در زیر پوششی شفاف به محصول و یا خدمت شما اشاره کند.

نام‌های کوتاه تند و تیز هستند و خیلی راحت به ذهن سپرده می‌شوند. اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما می‌گذارند. در واقع مردم برندهایی را ترجیح می‌دهند که تلفظ آنها سخت نیست. اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه ثبت برند تجاری شروع کنید، سریع‌تر شناخته می‌شوید و فراموش شدن نامتان سخت‌تر است. چون معمولا خیلی از برندهایی که نام طولانی دارند، بعدا بخشی از نامشان را برمی‌دارند یا مخفف آن را انتخاب می‌کنند. خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند.

۱۰ نام تجاری شما نباید قبلا ثبت شده باشد

چگونه نامی مناسب برای حرفه و برند خود انتخاب کنیم ؟ برای انتخاب اسم برند باید از متخصصین در این راه مشاوره گرفت. اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد . اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . انتخاب نام برند (اسم تجاری)بخشی از وظایفمدیریت بازاریابیو یامدیریت برندسازمان است. ازآنجایی‌که در بسیاری از سازمان‌ها مدیر برند به معنای اخص کلمه با تخصص ویژه برندینگ وجود ندارد، فرایند انتخاب نام تجاری و نیز عناصر هویت بصری برند به یک مشاور متخصص در حوزه برندینگ سپرده می‌شود. حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید.

اگر شما هم یکی از شرکت هایی هستید که این خدمات را ارائه می کنند، بنابراین اسمی که برای خودتان انتخاب کردید مورد اهمیت است! یکی از رایج­ترین انواع شرکت‌های تجاری دنیا، شرکت با مسئولیت محدود است. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایران هم طرفداران زیادی دارد. صفر تا صد ثبت شرکت با مسئولیت محدود موضوعی است که در این مقاله به آن می­پردازیم….