نحوه ثبت شرکت و مدارک لازم جهت ثبت شرکت

چنانچه دو یا چند نفر بخواهند شرکتی تاسیس کنند که بار مسئولیت زیادی برای آن ها نداشته باشد باید شرکت خود را در قالب با مسئولیت محدود به ثبت برسانند. ثبت شرکت می تواند فرصتی باشد تا بخش خصوصی نیز با دریافت پروژه های ارائه شده بر اساس اصل forty four قانون اساسی بتوانند از فعالان اقتصادی جامعه باشند. در پایان متذکر می شود که ثبت شرکت ها، تنها مورد الزامی بودن ثبت یک نهاد حقوقی در کشور ما نبوده، بلکه قانون گذار با اجباری کردن ثبت مواردی دیگر نظیرثبت اختراع در ایرانسعی نموده تا به نحو حداکثری از حقوق اشخاص حمایت نماید.

درمورد محل شرکت چندین سؤال از شما شده است که آیا یک واحد مسکونی می‌تواند به عنوان محل شرکت معرفی شود یا نه. حال اگر بعد از دوران کرونا بازرس به محل بیاید و ببیند که مسکونی است آیا مشکلی پیش خواهد آمد و باید به محلی تجاری رفت؟ اضافه کنم که نوع شرکت من مشاوره‌ای است و تماماً از طریق اینترنت و یا رفتن به محل مشتری کار را انجام می‌دهم و واقعاً نیازی به دفتر ندارم. موجب می شود کلیه برنامه های شرکت، جنبه رسمی و قانونی می بخشد. موجب می شود که کلیه فعالیت های شرکت، اعم از فعالیت های مالی، حقوقی، اجرایی، بیمه ای و غیره، جنبه قانونی پیدا کند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

سوالم اینه که شرکت‌های ثبت شده‌ای هستن که فعال نباشن و بشه کد ثبت اونارو خرید و مشخصات شرکت رو تغییر داد؟ مثلا کد ثبت شرکتی رو خرید که چند سال سابقه‌ی فعالیت داشته ولی الان شرکت فعال نیست. بنده میخواهم یک شرکت راهبری قطار نوع فعالیت خدماتی میباشد یعنی از صفر تا صد کار اعزام قطار را انجام بدهم چه نوع شرکتی ثبت کنم و آیا با ثبت شرکت در گذر زمان میتوانم وام درخواست بدهم. من میخواستم به جهت راه اندازی کسب و کار مجازی، یک شرکت ثبت کنم اما در آینده احتمال اینکه احتیاج به سرمایه گذار پیدا کنم برای توسعه بیشتر(و درصدی از شرکت را در اختیار او قرار دهم)، وجود دارد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

لطفا با دفتر تماس حاصل نمایید یا شماره همراه خود را ارسال نموده تا کارشناسان با شما تماس حاصل نمایند. با همکاری با مشاوران موسسه نیاز به اجاره یا خرید مکان خاصی برای ثبت شرکت نمی باشد. بنده موسسه کاریابی با مجوز از وازرت تعاون کار و رفاه اجتماعی دارم .یک شریک دارم و میخواهم شرکتی به ثبت برسانم و شریکم را بعنوان مدیر عامل معرفی کنم . در آخر لازم به ذکر است که استعلام، ارزیابی و بررسی اطلاعات شما و تخمین هزینه ثبتی شرکت تان کاملا رایگان انجام خواهد شد و هیچ هزینه های در این مورد از شما دریافت نخواهد شد. و مزایای بسیار دیگری که در این نوشته نمی گنجد (ولی با تماس با کارشناسان مجموعه به طور کامل می توانید به صورت رایگان مشاوره یگیرید) .

موسسین شرکت با مسئولیت محدود در زمان ثبت ملزم به دریافت این کد هستند. در شرکت سهامی خاص نیز موسسین باید طی دو ماه پس از ثبت، نسبت به دریافت کد کارگاهی برای بیمه کردن کارکنان خود به عنوان کارفرما اقدام نمایند. برای ثبت برند ثبت شرکت سهامی خاص میبایست در بانک ۳۵ % از سرمایه شرکت بلوکه شود تا زمانی که روزنامه تاسیس چاپ شود . تعداد شرکا و سهامداران میبایست در شرکت با مسئولیت محدود حداقل دو نفر و در شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر باشد .

  • نسخه‌ ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل شرکت تعاونی در آن چاپ شده است.
  • پس از تحویل مدارک به اداره، بخش مربوطه استعلام های لازم را انجام داده و پس از آماده نمودن مدارک درخواستی متقاضی ، جهت تحویل آن ها اقدام می نماید.
  • موسسه خدمات اداری کاج با شماره ثبت با علامت تجاری ثبت شده، یک استارتاپ مشاوره خدمات اداری است، مشاوره به مدیران و کارآفرینان عزیز در داخل و خارج از کشور برای اجرایی نمودن ایده های خود با بهترین کیفیت و طبق آخرین قوانین کشور.
  • هر یک از این روش‌ها، مزایا و معایبی دارد که با توجه به شرایط خود می‌توانید شرکت خود را ثبت کنید.

۴- پس از تکمیل دقیق اطلاعات فرم های مورد نظر و بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه ، به شما یک شماره ثبت داده می شود که برای چاپ در روزنامه به آن احتیاج خواهد بود. دوست عزیز هزینه ها بر اساس میزان سرمایه و موضوع و هزینه روزنامه رسمی می باشد، از 800 هزار تومان به بالا می باشد و مدت زمان هم تا زمان چاپ روزنامه رسمی حدودا 12 روز کاری می باشد. طی این مرحله کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارکی که از طرف متقاضی ارسال شده ، پرونده را کارشناسی کرده و اعلام نظر می کند. حال اگر موردی وجود داشته باشد که باعث اخطار گردد پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود. در قانون تجارت، برای میزان سرمایه شرکت بامسئولت محدود هیچ مبلغی تعیین نشده است.

مزایای شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت موجب می شود یک شرکت بتواند قراردادهای خود را با سایر ارگانهای دولتی و خصوصی عقد نماید. ثبت شرکت موجب می شود که یک شرکت معرفی شده و در سطح ملی و حتی بین المللی مطرح گردد. شرکت حسابداری بیلان مهر زنده رود ، با 12 سال سابقه در حوزه حسابداری ، یکی از با تجربه ترین شرکتهای حسابداری ثبت تغییرات شرکت در استان اصفهان می‌باشد. افتخار ما همکاری با مشتریانی است که از بزرگترین و موفق ترین شرکت ها و مراکز در سرار کشور می‌باشد . بعد از اتمام، سامانه یک شماره ثبت می دهد که برای چاپ در روزنامه به آن احتیاج خواهد بود. امضای مدارک تایید شده و پرینت شده از طریق سامانه توسط اعضای شرکت.

دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین و هیئت مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد . دونسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که به امضای سهامداران و بازرسین رسیده باشد. بر اساس ماده 1863 قانون تجارت، به آن دسته از شرکت هایی که برای انجام امور تجاری و با نام مخصوص بین حداقل دو نفر تشکیل می شود، شرکت نسبی می گویند و مسئولیت هر کدام از شرکاء به میزان…

از جدیدترین اخبار و قوانین ثبتی باخبر شوید

کارشناسان ثبت‌یار برای مشاوره ثبت شرکت با شما تماس می‌گیرند. در صورت بروز هر مشکلی هم می‌توانید با ثبت‌یار تماس بگیرید. اصل مجوز فعالیت از مراجع قانونی مربوط، درصورتی که موضوع فعالیت‌تان نیاز به‌ مجوز دارد. پس از ثبت شرکت باید ثبت شرکت دفاتر قانونی را هر سال پلمپ و تکمیل کنید. این دفاتر برای ثبت حساب‌های مالی شرکت و محاسبه مالیات است. درخواست پلمپ دفاتر به محض ثبت شرکت اجباری است و اگر در پایان سال مالی تکمیل نشده باشد، مشمول جریمه مالیاتی خواهید شد.

هزینه‌ های قانونی برای ثبت شرکت شامل هزینه‌ های تمبر ثبتی است که متفاوت است. در این شرکت‌ نامه باید حدود، مشارکت، وظایف، اختیارات و حقوق هر یک از اعضا تصریح گردد و طبق ماده ۴۷ قانون ثبت شرکت، شرکت‌ نامه باید حتما ثبت شود در غیر اینصورت در هیچ یک از محاکم پذیرفته نمی‌ باشد. تمامی سهامداران شرکت از قبیل بازرسان، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره ملزم به ارائه برگه عدم سوءپیشینه کیفری می باشند. بسته به نوع شرکت ، تعهدات موسسین در قبال شرکت و مدعیان بیرونی همچون طلبکاران و بانک ها میتواند فقط تا میزان سرمایه آورده ایشان برای ثبت شرکت باشد و لا غیر و اموال شخصی موسسین در این مواقع ( باز هم بسته به نوع شرکت) ربطی به طلبکاران نداشته و قابل مصادره و … از سوی هیچ کس نیست. به شما اطمینان میدهم که با خواندن این مقاله میتوانید کاملا به این حوزه مسلط شده و به درستی در مورد انواع ثبت شرکت و هزینه و مدت زمان آن و هر آنچه که نیاز دارید مطلع و تصمیم گیری نمایید.