نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

برای انتخاب نام هایی که ریشه فارسی نداشته باشند و لاتین باشند ملزم به ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی به همراه جواز مربوطه خواهید بود . نام برند من جمله مهم ترین اصول در تبلیغات و فروش هر خدمت یا محصول است که باید به درستی و راهنمایی کارشناسان این زمینه صورت بگیرد تا بیشترین بازدهی را برای شما به دنبال داشته باشد . در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید.

لیست اسامی خاص برای برند

پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد . استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نامهای پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد . استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت و … در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود . اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد .

اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کم‌هزینه بودن آن است. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. در صورت تغییر برند ، بدون شک جمع کثیری از مشتریان خود را از دست می دهید و به همین دلیل باید در ابتدا نامی مناسب انتخاب نمایید . توجه داشته باشید در انتخاب نام برند باید از کلمات ساده ، قابل فهم که نوشتار ساده ای دارند بهره بگیرید تا در آینده مجبور به تغییر برند نشوید چرا که همین امر تاثیرات منفی جبران ناپذیری را در تبلیغات و فروش محصولات شما خواهد داشت .

عروس سرای صورتگر ناز تهران

استعلام رایگان برند قبل از ثبت، با استعلام نام برند تجاری قبل از ثبت می توان از نام، علائم و برندهایی که در گذشته ثبت نشده است راه را برای سرعت بخشیدن به ثبت برند نزدیک تر نمود. کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه ثبت شرکت ونک میباشد. شما می‌توانید خلاق باشید و از ترکیب چند حرف و یا چند اسم از نام های پیشنهادی، اسم کافی شاپ خود را انتخاب کنید.

پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد. تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد. منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد .

برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت . کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا ثبت شرکت نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود. ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.

  • همانطور که گفتیم پس از ثبت برند باید از نام درخواستی استعلام گرفته شود که این استعلام باید از مراجع قانونی یعنی سامانه اداره مالکیت معنوی صورت بگیرد .
  • برای انتخاب نام خاص برای برند خود تمامی مسائل را در نظر داشته باشید مثلا احساسات مخاطب را برای اثر گذاشتن و نزدیک کردن آن به برند خود در نظر داشته باشید.
  • با این کار حتما نامه احضاریه دادگاه را دریافت خواهید کرد.
  • سلام می توانین از اسامی مانند پترو پالا صنعت آویژه استفاده نمایید .
  • استفاده از اسامی خاص اصیل ایرانی هم افتخار آمیز و باشکوه است و هم می‌تواند توصیفی از شرکت شما باشد.

از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان حک خواهد شد . در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید . خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت . اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد . نام تجاری یا همان برند پس از فروش محصول یا خدمات تنها موردی است که در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود در خرید های بعدی محصول شما را انتخاب نمایند .

لیست کارخانه تولید پودر لباسشویی – رادوش – مواد شوینده و … خط تولید مایعات شوینده با 277 میلیون تومان به نام خدا. شرکت فنی مهندسی کیمیا صنعت آتامان در راستای ایجاد اشتغال فراگیر در سال جهش تولید و حمایت از کالای ایرانی، طرح راه اندازی کارگاههای زود بازده با حداقل سرمایه ممکن را تغییرات شرکت … مواد شوینده بهداشتی و سلولزی از جمله محصولات پر طرفدار در بازار است که به سبب مزیت های عالی که دارند در جلب توجه خریداران موفق می باشند. لیست شرکت کنندگان نمایشگاه مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی … لیست شرکت های پخش مواد غذایی در تهران اسامی شرکت های پخش مواد غذایی …

اصول انتخاب اسم شرکت یا برند

حتی گاه کلمات تشکیل‌دهنده به‌قدری مضحک است که اصلا نمی‌توان گفت این نام ، نام برند یک شرکت تجاری است . در این مثال restaurant یک اسم عام و Taste of Thai اسم خاص (اسم رستوران) است. کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی ، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود . پیشنهاد می کنیم که ابتدا فیلم آموزشی زیر را مشاهده کنید و سپس ادامه این مقاله را مطالعه نمایید. آیا نام فقط برای شما معنی و مفهوم دارد؟نام تجاری که معنای پنهان یا شخصی داشته باشد نمی تواند تداعی کننده چیزی در مورد برند شرکت شما باشد.

شما می توانید یکی از انواع این نام ها را که با سلیقه شما همخوانی دارد انتخاب نمایید. ابزار Business Name Generator با استفاده از این ابزار تنها با وارد کردن کلمه یا کلماتی لیستی از نام­های تجاری ممکن برایتان تولید و نمایش داده می­شود. این ابزار همچنین شناسایی نام­های دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص می­سازد. اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید.

فهماندن تک‌تک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی می‌طلبد و از آنجا که شما مثل شرکت‌هایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. در صورتی که برای انجام کار از وکیل بهره گیرید ، ملزم به ارائه وکالت نامه وکیل و تکمیل اطلاعات وی در سامانه نیز خواهید بود. تعلام اولیه حدود ۴۵ روز می باشد تا آگهی اول و بعد از این ۴۵ روز ، ۳۰ روز برای آگهی دوم زمان می برد و برای آگهی سوم ، ۳۰ روز بعد از آگهی دوم یعنی حدود ۱۰۵ روز در مجموع.

برخی ها نامی انتخاب می کنند که فقط خودشان مفهوم آن را می فهمند و می دانند. اینگونه نام ها کمی برای برندسازی دیر شده ثبت برند تجاری اند و به نوعی منسوخ شده است. اغلب نام هایی که در ایران و جهان معروف می شوند، از مدل های ۱ الی ۴ بهره می گیرند.