گرفتن مجوز انحلال شرکت یا اتحادیه تعاونی

اعضای شورای نگهبان به منظور تسریع در کار می‌توانند هنگام مذاکره دربارهٔ لایحه یا طرح قانونی در مجلس حاضر شوند و مذاکرات را استماع کنند. اما وقتی طرح یا لایحه‌ای فوری در دستور کار مجلس قرار گیرد، اعضای شورای نگهبان باید در مجلس حاضر شوند و نظر خود را اظهار نمایند. تشخیص عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با احکام اسلام با اکثریت فقهای شورای نگهبان و تشخیص عدم تعارض آنها با قانون اساسی بر عهده اکثریت همه اعضای شورای نگهبان است. در مواردی که شورای نگبهان مدت ده روز را برای رسیدگی و اظهار نظر نهایی کافی نداند، می‌تواند از مجلس شورای اسلامی حداکثر برای ده روز دیگر با ذکر دلیل خواستار تمدید وقت شود. بناها و اموالی دولتی که از نفایس ملی باشد قابل انتقال به غیر نیست مگر با تصویب مجلس شورای اسلامی آن هم در صورتی که از نفایس منحصر به فرد نباشد. استخدام کارشناسان خارجی از طرف دولت ممنوع است مگر در موارد ضرورت با تصویب مجلس شورای اسلامی.

دلایلی که باعث می شود یک شرکت دیگر به فعالیت خود ادامه ندهد و منحل شود دلایل متنوعی است. شرکت به محض انحلال در حال تصفیه محسوب می‌شود و باید در دنبال نام شرکت همه جا عبارت “‌در حال تصفیه” ذکر شود و نام ‌مدیر یا مدیران تصفیه در تمامی اوراق و آگهی‌های مربوط به شرکت قید شود. اگر انحلال شرکت ثبت نشود تبعاتی را به دنبال خواهد داشت مثل اینکه همچنان بحث‌های مالیاتی و بیمه برای شرکت وجود دارد و ممکن است مسئولیت‌هایی برای مدیران شرکت به وجود بیاید و مدیرعامل نیز نمی‌تواند با وجود عدم فعالیت شرکت، مدیرعامل شرکت دیگری شود. ب ـ در صورتی که شرکت برای مدت معین تشکیل گردیده و آن مدت منقضی شده باشد. قسمتی از دارایی شرکت در در زمان تسویه مورد نیاز شرکت نمی باشد بین سهامداران و شرکا تقسیم میگردد که هر سهامدار به میزان در صد سهم خود از دارایی سهم میبرند. به شرط آن که حقوق بستانکار ملحوظ و معادل دیونی که هنوز موعد تأدیه آن نرسیده است موضوع شده باشد.

  • تبصره طرح تشکیل تعاونی را میتوان به صورت الکترونیکی ارسال نمود و وزارت و دستگاه های اجرایی ذی ربط باید شرایط لازم را فراهم کنند .
  • ماده ۳۸۴- اگر یک نفر، دو یا چند نفر را عمداً به قتل برساند و اولیای دم همه مقتولان، خواهان قصاص باشند، قاتل بدون اینکه دیه ای بپردازد، قصاص می شود.
  • اداره امور تعاونی مطابق اساسنامه برعهده هیأت مدیره‌ای مركب از حداقل three و حداكثر 7 عضو اصلی و تا یك سوم اعضای اصلی و علی‌البدل می‌باشد كه از میان اعضا برای مدت three سال و با رأی مخفی انتخاب می‌شوند.
  • ۲- در صورتی که تا شش ماه پس از شروع به امر تصفیه مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت را دعوت نکرده وضعیت اموال و مطالبات و بدهی‌های شرکت و نحوه‌ تصفیه امور شرکت و مدتی را که جهت پایان دادن به امر تصفیه لازم می‌دانند به اطلاع مجمع عمومی نرسانند.
  • 1ـ دستور به فسخ هر نوع قرارداد، توافق و تفاهم متضمن رویه‌های ضدرقابتی موضوع مواد ‌تا این قانون.

6- پرونده بسیاری از شکایت های کیفری حتی با پس گرفتن شکایت از طرف شاکی هم بسته نمی شوند(مثل شکایت راجع به رشوه, قتل, زنا و.. ) اما شکایت های حقوقی با پس گرفتن دعوا از طرف شکایت کننده , خاتمه می یابند. بنابراین تعریف رسیدگی به جرایم بقیه متهمین نیز در دادگاه صالح برای رسیدگی به متهم اصلی صورت می پذیرد . ۳- نوجوان در زمان ارتکاب جرم بالای سن بلوغ وکمتر از ۱۸ سال باشد ولی بعد از شروع به تحقیقات سن نوجوان از ۱۸ سال تجاوز کند دادگاه اطفال صالح به رسیدگی است . ۲- نوجوان در زمان ارتکاب بالای سن بلوغ وکمتر از ۱۸ سال باشد ودر همان زمان نیز رسیدگی اغاز شده باشد که در این حالت دادگاه اطفال صالح برای رسیدگی هست .

ادامه وکیل قرارداد

تبصره ـ گروههای تحقیق هر یک از هیأتهای بدوی و تجدیدنظرمستقل از یکدیگر بوده و یک گروه تحقیق نمی‌تواند درتحقیقات مربوط به مراحل بدوی و تجدیدنظر یک پرونده‌اقدام به تحقیق نماید. اداره‌های کارگزینی دستگاهها مکلفند درخواست‌اعتراض کارمند یا نماینده وی را در سریعترین زمان ممکن‌،برای رسیدگی به هیأت تجدیدنظر مربوط ارسال کنند، و درمواردی که رای هیأت بدوی قابل تجدیدنظرباشد ولی متهم‌ظرف مهلت مقرر نسبت به آن درخواست تجدید نظر نکندرأی صادر شده را از تاریخ پایان یافتن مهلت یاد شده اجراکنند. ماده 4- صلاحیت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان با هیأت بدوی است و آراء صادره در صورتی که قابل تجدیدنظر نباشد از تاریخ ابلاغ، قطعی و لازم الاجراء است. در مورد آرایی که قابل تجدیدنظر باشد هرگاه کارمند ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ رأی درخواست تجدیدنظر نماید، هیأت تجدیدنظر مکلف به رسیدگی است. ‌تبصره 1 – رسیدگی به تخلفاتی که در محل مأموریت واقع شده بر عهده هیأت‌های محل مأموریت است، وی در صورتی که رأی در صورتی که رأی صادر شده یا‌اشکال اجرایی در دستگاه محل مأموریت کارمند مواجه شود (‌مانند اخراج) نظر هیأت عالی نظارت در خصوص اجرا یا عدم اجرای آن برای هر دو دستگاه‌لازم‌الاتباع است.

تبصره-در خصوص آن دسته از کارمندانی که به تحکیم رژیم گذشته متهم بوده و تاکنون رأی قطعی در مورد آنان صادر نشده یا رأی صادر شده در دیوان عدالت اداری نقض شده است، هیأتها می توانند پس از رسیدگی حسب مورد یکی از مجازاتهای مقرر در این قانون را در مورد آنان اعمال نمایند. مجمع عمومی فوق العاده بنا به تقاضای كتبی حداقل یك سوم اعضای تعاونی و یا اكثریت مطلق اعضا هیئت مدیره و یا بازرس و یا بازرسان با حضور حداقل دو سوم اعضا كل مجمع تشكیل می شود. در تعاونی های دارای بیش از پانصد نفر عضو در صورتی كه بار اول مجمع با دو سوم اعضا تشكیل نشود بار دوم با نصف به علاوه یك رسمیت خواهد داشت . ‌ماده 16 – کلیه کارمندان، مسئولان مربوط و رؤسای کارمند متهم به ارتکاب تخلف، مکلفند همکاری‌های لازم را با هیأت‌ها به عمل آورنده و مدارک، اسناد و‌اطلاعات مورد نیاز را در مهلت تعیین شده از طرف هیأت‌ها در اختیار آنها قرار دهند. ‌ماده 10 – انجام وظیفه در هیأت‌ها با حفظ سمت و پست سازمانی صورت می‌گیرد و در صورت ضرورت با توجه به حجم کار، در دستگاه‌های مشمول قانون‌تعداد کافی پست سازمانی با تغییر عنوان پست‌های بلاتصدی موجود برای اعضای هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری با رعایت مقررات مربوط پیش‌بینی‌می‌شود. قضات دادگاه‌ها مکلفند از اجرای تصویب‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های دولتی که مخالف با قوانین و مقررات اسلامی یا خاجر از حدود اختیارات قوه مجریه است خودداری کنند و هر کس می‌تواند ابطال این گونه مقررات را از دیوان عدالت اداری تقاضا کند.

مقام صالح برای انحلال شرکت تعاونی چه مرجعی است

مبنای اصلی خرق حجاب شخصیت حقوقی جلو‌گیری از اعمال متقلبانه و سوء استفاده از حق و کمک به تحقق عدالت است (محبی و رضایی، همان، 9). د) در صورت تظاهر به مصرف مسکر، محکوم به مجازات مقرر برای تظاهر به عمل حرام میشود. ج) پس از گذشتن یک سال از مدت زندان میتواند از قاضی صادرکننده حکم قطعی تقاضای تعلیق نماید. الف) به اتهام شروع به جرم سرقت و ورود به عنف، تعقیب و مقررات تعدد جرم اعمال میشود. الف) در جرایم تعزیری درجه ۶ تا ۸ که مجازات آنها قابل تعلیق است صادر میشود.

شرکت تعاونی دهیاری ها تسهیلات درآمدزایی می گیرند

در خصوص سوابق محکومیت کیفری، بندهای 5و6 ماده 38 قانون بخش تعاونی، حکم مسئله را به تفصیل بیان نموده است. در این مقررات، عدم عضویت در گروههای محارب و عدم ارتکاب جرائم بر ضد امنیت و جعل اسناد، عدم سابقه محکومیت ارتشاء ، اختلاس ، کلاهبرداری، خیانت در امانت، تدلیس، تصرف غیر قانونی در اموال دولتی و ورشستگی به تقصیر، جزء شرایط سلبی تصدی سمت هیات مدیره محسوب شده و عدم سابقه محکومیت سرقت در میان آنها به چشم نمی خورد. در خصوص مورد اول با توجه به اصلاح ماده 8 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در سال ثبت تغییرات 1377 و فراهم شدن امکان عضویت اشخاص حقوقی در شرکتهای تعاونی، شرکتهای خصوصی می توانند در صورت وجود شرایط قانونی و خرید سهام تعاونی به عضویت آن در آیند. بدیهی است از نظر سقف دارا بودن سهام بایستی سهم این اشخاص نیز از پانزده در صد سرمایه تعاونی تجاوز ننماید. در مورد سرمایه گذاری نیز شرکتهای خصوصی می توانند از طریق انعقاد قرار داد، اقدام به سرمایه گذاری و مشارکت در تعاونی های نمایند بدون آنکه عضو باشند. این نوع سرمایه گذاری به منزله خرید سهام شرکت های نمی باشند بنابراین میزان آن طبق قرارداد منعقده معین می گردد.

د) صرف معرفی ورثه محکوم با ذکر نشانی و مشخصات کامل آن از سوی محکوم له کافی است. ج) به همان صورت و با همان مبلغ ، ارائه و به نسبت طلب از دارایی حسن وصول میشود. الف) در صورت دریافت محل، در برابر ابراهیم مسئولیت مدنی دارد لیکن در برابر بهروز مسئولیتی ندارد. ج) کسر سالانه حداقل یک بیستم از سرمایه شرکت و تا رسیدن به حداقل یک دهم سرمایه الزامی است. ب) کسر سالانه حداقل یک بیستم از سود قابل تقسیم و تا رسیدن به حداقل یک دهم سرمایه ثبت شده، الزامی است.

مدیران شرکت های تجاری به اعتبار مدیریت آن ها در شرکت تاجر محسوب نمی شوند و نمی توان حکم ورشکستگی آنها را صادر نمود. رسیدگی به دعوایِ ابطالِ عملیاتِ اجرای ثبت، در صلاحیتِ محاکم دادگستری است. ‌ماده 46 – هیأت‌ها موظفند اسامی و مشخصات اعضای اصلی و علی‌البدل و تغییرات آنها را همواره از طریق مسئول هماهنگی هیأت‌ها به هیأت عالی نظارت‌اعلام کنند. 9 – دادن پیشنهاد به وزیر یا بالاترین مقام دستگاه متبوع جهت ایجاد شعبه یا شعبه‌هایی ثبت برند از هیأت‌ها در مرکز یا استان‌ها یا تعطیل کار بعضی از شعبه‌ها با توجه به‌حجم نیروی انسانی واحدهای مربوط به منظور پوشش مناسب در کلیه واحدهای تابع و وابسته. ‌ماده 29 – هیأت‌ها در موارد لزوم می‌توانند در ارتباط با اتهام‌های وارد شده به کارمندان از مراجع قضایی مربوط استعلام نظر کنند و مراجع یاد شده مکلفند‌حداکثر ظرف روزبه استعلام هیأت‌ها پاسخ دهند. ‌تبصره – منظور از کارمندان کلیه کارکنان رسمی، ثابت، دایم، پیمانی و قراردادی است.

کنکور سال 1400

اولا توصیه اکید حقوقی می نمایم آئین نامه انضباطی مصوب وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را با انجام تشریفات قانونی در مبادی ذیمدخل در راستای صیانت از شخصیت حقوقی شرکت و شخصیت حقیقی مدیران آن و کارکنان تابعه تحت اقدام قرار دهید. همه موارد تخلفات را می شود در آئین نامه انظباطی مصوب مورد نظر احصاء کرده و مصوبات مربوط به تخلفات اداری کارگران را در شورای اسلامی کار شرکت طرح و مورد اتخاذ تصمیم قرار داد. هیاتهای تشخیص و حل اختلاف اداره های کار نیز معمولا مصوبات شورای اسلامی کارگاهها که بر مبنای آئین نامه انظباطی مصوب صادر گردیده‌ را عینا تنفیذ و تایید نموده و لازم الرعایه می دانند.

تبصره – هرگاه در جائفه به اعضای درونی بدن آسیب برسد و یا از بین برود، علاوه بر دیه جائفه، دیه یا ارش آن نیز محاسبه می شود. تبصره ۴ – هرگاه جنایت موضحه صورت بعد از التیام، اثری از خود بر جای بگذارد، علاوه بر دیه موضحه، یک هشتادم دیه کامل نیز ثابت است و هرگاه جنایت در حد موضحه نبوده و بعد از التیام اثری از آن باقی بماند، علاوه بر دیه جنایت، یکصدم دیه کامل نیز ثابت است و چنانچه جنایت، شکافی درصورت ایجاد کند دیه آن هشت صدم دیه کامل است. ماده ۷۰۶- از بین بردن قدرت انزال یا تولید مثل مرد یا بارداری زن و یا از بین بردن لذت مقاربت زن یا مرد موجب ارش است. ماده ۷۰۱- جنایتی که موجب عیبی در صوت مانند کاهش طنین صدا، گرفتگی آن و یا صحبت کردن از طریق بینی شود، ارش دارد.

سهامداران و شرکا می توانند پس از تسویه بدهی ها، آنچه را که باقی می ماند بین خود تقسیم کنند. موسسه حقوقی ویونا با تکیه بر سال ها تخصص و تجربه وکلای خبره خود آماده است که کلیه امور حقوقی شرکت ها را اعم از انحلال شرکت در کمترین زمان و با قیمت بسیار مناسب و با ضمانت عهده دار شود. برخی شرکت ها پس از مدتی فعالیت، تصمیم می گیرند بنا به دلایلی مانند ورشکستگی، فوت یکی از سهامداران، عدم تحقق یافتن هدف اصلی شرکت و… فعالیت شرکت را پایان دهند. انحلال شرکت دلایل مختلفی دارد یکی از این دلایل می توان به پایان زمان ذکر شده در اساسنامه اشاره کرد، در این هنگام انحلال شرکت اتفاق می افتد. بر این اساس و به منظور ثبت مدارک ثبت تغییرات شرکت باید کلیه شرکا و سهامداران شرکت پس از مشخص شدن دلایل و قطعی شدن انحلال شرکت، کلیه فعالیت های رسمی مورد نیاز را برای برچیده شدن فعالیت شرکت انجام داده و این موضوع باید بصورت رسمی در مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری انجام شود. از دیگر دلایلی که بر منحل کردن شرکت تاثیر گذار است توافق بین شرکا است.

قانون گذار دلیل کافی نبودن مجازاتهای مندرج در قوانین عام جزایی، در لایحه قانونی 1347 جرایم خاصی برای مدیران متخلف پیش بینی کرده است که متضمن مجازات های خاصی نیز هست. قانون گذار به صراحت معین نکرده است که عزل مدیر یا مدیران در صلاحیت کیست؛ اما چون در ماده 107 لایحه قانونی 1347 انتخاب آنها را در صلاحیت مجمع عمومی قرار داده است، به لحاظ منطقی فقط مجمع عمومی باید بتواند آنها را عزل کند ـ اعم از اینکه مجمع عمومی عادی باشد یا فوق العاده. اگر تا پایان مأموریت مدیران تصفیه امر تصفیه خاتمه نیافته باشد مدیر یا مدیران تصفیه باید با ذکر علل و جهات خاتمه نیافتن تصفیه امور شرکت مهلت اضافی را که برای خاتمه دادن به امر تصفیه ثبت شرکت لازم می دانند و تدابیری را که جهت پایان دادن به امر تصفیه در نظر گرفته اند به اطلاع مجمع عمومی صاحبان سهام رسانیده، تمدید مدت مأموریت خود را خواستار شوند. بر اساس ماده (۲۴) قانون کار و تبصره (۴) الحاقی به ماده (۷) قانون کار، کارفرما مکلف است به نسبت مدت کارکرد کارگران ، مزایای قانونی پایان کار را به ماخذ هر سال یک ماه آخرین مزد پرداخت نماید و عدم پیش بینی این موضوع در قرارداد منعقده فی مابین شرکت و دادگستری رافع مسئولیت های قانونی شرکت مذکور نخواهد بود. 1۹- آیا مراجع حل اختلاف موضوع ماده (۱۵۷) قانون کار می توانند نسبت به صدور رای در خصوص مجازات های مقرر در مواد (۱۷۱) لغایت (۱۸۶) قانون کار اقدام نمایند.

“والمؤمنون‏ و المؤمنات‏ بعضهم‏ اولياء بعض‏ يأمرون‏ بالمعروف‏ و ينهون‏ عن‏ المنكر”. ‎‎‎‎‎‎14 – تأمين‏ حقوق‏ همه‏ جانبه‏ افراد از زن‏ و مرد و ايجاد امنيت‏ قضايي‏ عادلانه‏ براي‏ همه‏ و تساوي‏ عموم‏ در برابر قانون‏. در تحكيم بنيادهاي اقتصادي، اصل، رفع نيازهاي انسان در جريان رشد و تكامل اوست نه همچون ديگر نظام‌هاي اقتصادي تمركز و تكاثر ثروت و سودجويي، زيرا كه در مكاتب مادي، اقتصاد خود هدف است و بدين جهت در مراحل رشد، اقتصاد عامل تخريب و فساد و تباهي مي‌شود؛ ولي در اسلام اقتصاد وسيله است و از وسيله انتظاري جز كارائي بهتر در راه وصول به هدف نمي‌توان داشت.

پست شد در : misc