7مرحله برای انتخاب نام تجاری یا نام برند Brand Name

این برند در ابتدای راه خود در سال ۱۸۶۵ اصلا در حوزه قطعات الکتریکی فعالیتی نداشت و به شرکت چوب‌بری و تهیه خمیر چوب مشهور بود. کارخانه این شرکت در شهر نوکیا و در کنار رودخانه Nokianvirta افتتاح شد که نام نوکیا نیز به همین جهت برای این شرکت انتخاب شد. نوکیا در ادامه راه خود در پنج حوزه لاستیک، کابل، جنگل‌داری، الکترونیک و تولد قدرت فعالیت داشت. اما همانطور که می‌دانید در بخش الکترونیک و به‌خصوص تلفن هوشمند و ارتباطات، زمانی به قدرت بی‌رقیب در دنیا تبدیل شد. حال نیز نوکیا به شرکت HMD فروخته شده و به دنبال آن است تا به بازار تلفن هوشمند بازگردد. برای انتخاب نامی مناسب و خاص برای برند شما میتوانید از اصطلاحات مورد استفاده در روزمره یاری بگیرید البته برخی مراجع برای انتخاب اسم وجود دارد که با مراجعه به انها انتخاب اسم برایتان راحت تر است اما اسمی خاص نخواهید یافت.

  • ولی درحال حاظر هنوز هیچ اقدامی در مورد جواز کسب و پروانه نکردیم.
  • به گونه ی دیگر «برند» دارای ماهیتی اجتماعی و جامع است و قدرتمندترین برندها آن‌هایی هستند که همه افراد مرتبط با آن‌ها نسبت به آن حس مالکیت داشته و آن را متعلق به خود می‌دانند و در مورد آن می‌گویند این برند دلخواه من است.
  • مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونه‌ای از نام‌های تجاری هستند.
  • یعنی اگر شما یک برند شخصی را در three طبقه ثبت می کنید هزینه حق الثبت آن اینگونه محاسبه می شود.
  • اسامی و عناوینی که با شئونات انقلاب اسلامی متضاد باشد ، قابل ثبت نخواهد بود .

پس چنانچه یک نام شبیه نام درخواستی شما، قبلا توسط شخص یا شرکت دیگری، حوزه فعالیت شما، ثبت شده باشد، شما دیگر قادر به ثبت آن نخواهید بود. با داشتن یک علامت تجاری خوب، تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان تبلیغات شما به مشتری تبدیل و بازدهی تبلیغات شما بیشتر می‌شود. یک ویترین زیبا قطعاً در جذب مشتریان تاثیر بسزایی خواهد داشت. در کل روند ثبت یک برند چند ماه زمان می‌برد و باید صبورانه مراحل مربوطه را طی کنید. مساجد، کلیساها، معابد و دیگر مکان‌ها یا مراسمات مقدس می‌توانند تحت عنوان برندهای مذهبی قرار بگیرند.

نام برند لغوی یا واژگانی

هیچ راهی برای لغو این درخواست وجود نداره؟ تلفنی هم متاسفانه کسی پاسخگو نیست. و در آخراین را بدانید که انتخاب اسم برند قدم اول برای شروع پیگیری ثبت تغییرات شرکت یک کسب و کار قدرتمند است و یکی از اساسی ترین قدم ها به حساب می آید. پس برای انتخاب اسم برند مناسب زمان بگذارید تا بعدها پشیمان نشوید.

چون معمولا خیلی از برندهایی که نام طولانی دارند، بعدا بخشی از نامشان را برمی‌دارند یا مخفف آن را انتخاب می‌کنند. ممکن است در حال حاضر یک سری مشتری داشته باشید و به تازگی شروع به انتخاب نام برند کرده‌ باشید. مثلا قبلا از طریق بازاریابی در اینستاگرام محصولاتتان را می‌فروختید و برند شخصی خود را راه نینداخته بودید؛ ولی حالا می‌خواهید ثبت برند انجام دهید و محصولاتتان را در پلتفرم‌های گسترده‌تر بفروشید. پس یک دورهمی با اعضای شرکت، همکاران و دوستانتان برگزار کنید و در مورد نام شرکت و برند تصمیم بگیرید. هر کسی چند نام پیشنهاد دهد و همه آن‌ها در یک لیست نوشته شوند. سپس همه اعضا در مورد هر اسم نظر دهند و امتیازی از ۱ تا ۵ به هر یک اختصاص دهند.

مشاوره تعیین نام برند یکی از خوزه هایی است که متخصصین برندینگ در آن ارائه خدمات مینمایند. محمد رضای عزیز باید تغییراتی که می خواهید لحاظ کنید را ببینیم که آیا قابلیت ثبت دارد یا نه سپس قیمت اعلام کنیم لطف کنید تماس بگیرید. به عنوان مثال قرار دادن تصویر اتومبیل بر روی لبنیات گمراه کننده و بی ربط است. به عنوان مثال ثبت نام سازه مقاوم قابل استفاده نیست و باید پسوند با پیشوندی داشته باشد. کلماتی که برند را به ایران مرتبط کنند مانند دولتی، ابران و … نباید در نام برند باشد. برای جلوگیری از همچنین پیشامدی یک نظام بین‌المللی به نام WIPO بنا شده است که تنها با یک عهدنامه اداره می شود و از ثبت یک برند در چند کشور جلوگیری می کند.

ممکن است با داشتن یک محصول یا خدمات به یک نام دامنه احتیاج نداشته باشید. نیاز به نام دامنه همه به این بستگی دارد که شما چگونه برند خود را تبلیغ می‌کنید. در دسترس بسیار سخت است، مگر اینکه شما با کلمات ابداعی کار کنید. این فرض است که همه اسم‌های خوب ثبت شده‌اند، اما این بدان معنا نیست که از همه نام‌های دامنه استفاده می‌شود. همچنین به شبکه‌های اجتماعی نگاه کنید و بررسی کنید که آیا اسم شما در کانال‌های اجتماعی مانند تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و یا توییتر گرفته شده است یا خیر. در مقابل افرادی هم براین باورند که اسامی غیرمعمول بیشتر در خاطره می‌ماند و اسامی رایج خیلی راحت‌تر فراموش می‌شوند.

داستان برند پی پال

مانند اکثر شرکت‌های این فهرست، ال‌جی نیز اولین نام شرکت حوزه الکتریک کره‌ای نبود، این شرکت در ابتدا با نام GoldStar فعالیت می‌کرد، از طرفی یکی از شرکت‌های هم‌کار و زیر مجموعه گلدستار، Lucky نام داشت. با ادغام این دو شرکت در سال ۱۹۹۵، حرف اول نام دو شرکت برای نام جدید برندشان انتخاب شد و ال‌جی با لوگو و تیم جدید به فعالیت خود ادامه دارد. همچنین شعار همیشگی این شرکت نیز کلمه “Life’s Good” است که دو حرف اول کلمات آن از L و G تشکیل شده است. بعنوان مثال موتور جستجوی “Google” را در نظر بگیرید که تصویر چشمانی جستجوگر را در ذهن ایجاد میکند. چنین نام تجاری باعث میشود مخاطبین خیلی راحت بین علامت تجاری و آنچه شرکت به آنها ارائه می کند ارتباط برقرار کنند و همین باعث میشود آن را راحتتر به خاطر بسپارند.

این شرکت در سال ۱۹۸۱ توسط پل مارسیانو تاسیس شد و پیشرفت آن به گونه ای بوده که هم ‌اکنون مالک شبکه ای از ۴۸۴ شعبه فروشگاه و بوتیک در سراسر جهان به علاوه فروشگاه های زنجیره ای مارسیانو استور نیز می باشد. دفتر مرکزی و شعبه اصلی فروشگاه های شرکت گس در شهر لس آنجلس، کالیفرنیا، قرار دارد. گس شرکت کالای لوکس آمریکایی است که در زمینه طراحی، تولید و توزیع انواع پوشاک و لوازم جانبی بازار مد مانند ساعت مچی، جواهرات و عطر فعالیت دارد. کریستین دیور در LVMH سهام دارد و دفتر مرکزی آن در پاریس است.

نام برند ها

ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه. البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم.

به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید. اولی یعنی جستجوی اطلاعات، دومی یعنی تمام وب و در آخر گوگل هیچ معنای خاصی ندارد و کلمه ابداعی است. برخی اسامی خاص برای برند را می‌توان از زبان‌های خارجی گرفت. فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آن‌ها دارای یک backstory جالب هستند. به عنوان مثال، سامسونگ به معنی ۳ ستاره به زبان کره‌ای و لگو به معنی بازی خوب در زبان دانمارکی است.

پس زیاد حساس نشوید و همینکه به نام ساده با معنی خوب رسیدید (حتی در صورت غیر مرتبط بودن با فعالیت) آن را برگزینید. البته گاهی مشورت با سایر افراد هم می‌تواند در انتخاب یک اسم مناسب بسیار کمک‌کننده باشد. اگر نامی که برای برند خود انتخاب می‌کنیم، تکراری یا نزدیک به نام برند دیگری باشد، ممکن است با برندهای دیگر اشتباه گرفته شود و این اصلاً خوب نیست. اگر نام که انتخاب می‌کنیم، منحصر به فرد یا کمیاب باشد، بهتر ما را معرفی خواهد کرد. برندسازی تنها زمانی باید انجام شود که تمام مراحل کاری ما مشخص بوده و a hundred ثبت شرکت درصد مطمئن باشیم که آن را انجام می‌دهیم. در ادامه به تعریف ثبت برند چیست و چگونگی ثبت برند نیز خواهیم پرداخت.

خدمات ثبت شرکتها

برای مثال اگر برند Walmart مدنظر قرار دهیم ، خواهیم دید که از تا اینجا تمام اصول را رعایت نموده اما در خصوص اشکال دیگر بیان آن کمی اشکال وجود دارد زیرا به‌صورت Walbarf و Walbart نیز ادا می‌شود. ولی برندی مانند Virgin (فعال در حوزه خطوط هواپیمایی ، پزشکی ، …. ) که در حوزه کاری شما نیست اگر بتوانید روی محصول خود بگذارید، می‌تواند نتیجه بهتری ثبت برند تجاری بگیرد. یا مثلا برند Express که شناخته‌شده است اما شما اگر با کلمه دیگر آن را ترکیب نمایید، می‌توانید از آن استفاده نمایید مثلExpress onix برای همان گونی‌های پیاز. اولین نکته ای که در رابطه با نکات انتخاب نام برند باید به ان توجه کنید نوع اسم است. امروز در این مقاله میخواهیم به بیان نکات انتخاب نام برند بپردازیم.با مهراکت همراه باشید.