انتخاب اسم برند

اولین اقدامی که در زمینه ی ثبت شرکت باید انجام داد، انتخاب یک اسم مناسب برای شرکت می باشد. انتخاب اسم شرکت که ما در این مقاله با جمع آوری مطالب گوناگون و چکیده ی بهترین آن ها، این مقاله را برای شما آماده کرده ایم؛ یکی از موارد مهم ثبت شرکت است، که باید در انتخاب اسم شرکت از این نکات پیروی کنید تا یک اسم مناسب برای شرکت خود برگزینید. در انتخاب نام شرکت سهامی خاص باید دقت کرد زیرا اسم شرکت باید عبارت ( بامسئولیت محدود ) قید ثبت شرکت شود در غیر اینصورت شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود. یک نام خوب باید منحصر بفرد بوده و به آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. در صورت وجود تعارض با مقررات، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید. در این شرایط، متقاضی موظف است دوباره پنج اسم جدید را به ترتیب اولویت به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهد و روند انتخاب نام شخصیت حقوقی همانند بار اول انجام می‌پذیرد.

نام برای شرکت

در تعیین نام شرکت ها برای تعیین نام می بایست از اسم خاص استفاده گردد.اسم خاص کلمه ای است که می تواند مستقیماَ نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص،شیء یا مفهومی به کار می رود. اسامی انتخابی برای نام شرکت باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد. موسسه سفیر صلح به منظور تکمیل تیم متخصص خود،از افراد با تجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند دعوت به عمل می آورد. برای اینکه از تکراری نبودن نام انتخابی خود مطمئن شوید می‌توانید به آدرس ilenc.ir مراجعه کنید.

نمونه اسم برای شرکت فنی مهندسی

یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است. پوما یک برند برتر ورزشی دنیاست که در ابتدا برادران داسلر در سال 1307 شمسی کارخانه ی کفش سازی خود را در کشور آلمان راه اندازی کردند اما سال ها بعد این دو برادر آلمانی از هم جدا شدند. آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود. برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد.

۲-۵ در صورتی که در کارشناسی دوم نیز نام پیشنهادی رد شد، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل، به اداره کل ثبت شرکت ها موسسات غیر تجاریاعلام نماید. نام محل و مناطق گوناگون ایران در نام شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت شرکت ها قرار میگیرد که شرکت مذکور در همان منطقه و محل به ثبت برسد. انتخاب اسم شرکت بسیار ساده بوده ولی در عین حال ملزم به در نظر گرفتن برخی نکات و ضوابط قانونی می باشید .

برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید. بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی). به هر حال سعی کنید اسمی انتخاب کنید که نوشتار پیگیری ثبت تغییرات شرکت ثابتی داشته باشد و به‌ راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند. اسم‌های مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکت‌ها به سراغ آن می‌روند. البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمی‌شود مگر در شرایط خاص. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است.

  • استفاده از اسم هایی که مخفف چندین کلمه است، برای نام شرکت مجاز نیست.
  • در این بخش در برابر هر نام شرکت در دفاتر موجود، شماره ثبت و تاریخ روز و ماه تاسیس شرکت که به صورت خالی مانده بود کامل می شود و در پرونده مورد نظر در قسمت ردیف خود ضبط می شود.
  • برای استفاده از نام های پیشنهادی جهت ثبت شرکت به اینستاگرام ثبت نارین مراجعه فرمایید.
  • انتخاب یک نام مناسب برای شرکت مستلزم اطلاعات زیادی در این مورد می باشد.
  • نام شرکت باید خاص باشد چون هر شخص حقوقی مانند هر شخص حقیقی باید دارای نام باشد تا بتوانند آن را تشخیص دهند.

12- اضافه کردن اعداد به نام هایی که سابقه دارند پذیرفته نمی شود و در صورت استفاده اعداد در نام های جدید پیشنهادی، باید نگارش آن ها به صورت حروفی باشد. 8- از عنوان های دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر انتخاب نشود. نکته بسیار در مورد نام ایران حتی در صورت وجود چند سیلاب دیگر آن قابل ثبت نمی باشند. پس از آن با موافقت مسئول مرتبط با موضوع تعیین نام گرفته شود و در دفاتر امضا گردد.

سودآوری سهام بانک از سال ۹۸ تاکنون

یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید انتخاب نام و لوگوی مناسب برای آن است که ممکن است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود. یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. در ادامه سعی ما بر آن بوده که تعداد زیادی از نمونه نام های شرکت ها را برای شما عزیزان جمع آوری کرده و در این بخش قرار بدیم تا در زمان انتخاب نام شرکت خودر ، این چالش را برای شما راحتر کند. با موسسه برای دریافت مشاوره تلفنی و کم و کیف انجام کار تماس بگیرید. تماس تلفنی با موسسه برقرار کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید. دو کلمه فارسی ذکر شده در اسم شرکت نباید به یاد آورنده یک کلمه لاتین و خارجی باشد.

حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دهه‌ی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دهه‌ی نود شمسی موجی از کپی‌ برداری‌های ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب‌ و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است.

فروش برند تجاری شوینده و بهداشتی

به دلیل روی آوردن بسیاری از کار فرمایان به امور ثبتی من جمله ثبت شرکت ، طی سالیان گذشته انتخاب اسم شرکت نسبت به گذشته دشوار تر شده است چرا که شمار شرکت های ثبت شده افزایش پیدا کرده است . برای جلوگیری از هزینه های اضافی و مجدد در ثبت شرکت ها بهتر است تا با اطلاعات تکمیل و آگاهی کامل نسبت به انتخاب اسم شرکت اقدام نمایید . ماده ۱۰- نام اشخاص حقوقی ثبت شده با تسلیم صورتجلسه ای که با رعایت قوانین ، مقررات و شرایط اساسنامه متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم و به مرجع ثبت شرکت ها ارائه می شود ، قابل تغییر خواهد بود . ماده ۴- مهلت اعتبار نام تایید شده اشخاص حقوقی که منجز به ثبت و اگهی می کردند نامحدود است در صورتیکه نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعبتار دارد.

مجتمع ثبتی و حقوقی آراز ثبت با دارا بودن دپارتمان های تخصصی در زمینه خدمات ثبت شرک و ثبت برند آماده ارائه خدمات کاملا تخصصی به شما عزیزان می باشد. در صورت وجود هرگونه سوال و یا نیاز به اطلاعات دقیق تر درباره فعالیت شرکت و سازمان خود با کارشناسان ثبت آراز در ارتباط باشید. از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید تشکر می کنیم و امیدوارم که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. علاوه بر این در بالای اوراق نام شرکت با توجه به نوع آن، نوشته و امضا می شود که باید مورد تایید مدیر کل و یا معاون و رئیس اداره واقع شود و این افراد باید در بالای اوراق نظر خود را اعلام کنند. در قسمت تعیین نام، کنترل اسامی کلیه شرکت ها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی قرار می گیرد. اسم شرکت از مباحث بسیار حساس در حوزه ثبت شرکت می باشد.

نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد.

زمانی که شما موفق به ثبت یک نام تجاری شوید عملا تا زمانی که شما نخواهید هیچ‌کس نمی‌‌تواند این نام را از شما بگیرد . اما به هر صورت شاهد هستیم که داشتن یک عنوان یا نام تجاری قدرتمند هم بسیار ثبت برند تجاری اهمیت دارد. عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بصورت مخفف و یا به شکل ترکیبی از چند حرف مجزا از هم. از اشعار شعرا و اسامی آن ها و همچنین اسامی دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود .

فرهنگستان ادب برای برخی کلمات، معادل مناسبی انتخاب نموده است. در نام شرکت باید دقت شود که مشابه نام شرکت های ثبت شده نباشد در غیر این صورت نام های شما رد می شوند و قابلیت ثبت شدن ندارند. حداقل سیلاب برای ثبت نام یک شرکت یک حروف و حداکثر نامحدود می باشد . ۷-۱- چناچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ان ، ون ، ین ، ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد . ۹- عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف.