ثبت شرکت تعاونی؛ مدارک، مراحل و شرایط ثبت آن

تمامی حقوق برای موسسه خدمات اداری کاج با علامت ثبت شده، محفوظ می باشد. چنانچه در هر مرحله اطلاعات ناقص وارد کرده باشید سامانه به شما اخطار داده و نمی توانید به مرحله بعدی بروید.با ما همراه باشید. خیر متاسفانه، اشخاصی که دارای سمت رسمی دولتی هستند به دلیل قانون ممنوعیت دوشغله بودن امکان این رو ندارید که شرکت ثبت کنید و مدیرعامل اون شرکت باشید. در صورتیکه بخواهید از منظر جلب اعتماد، از مجموعه ثبت‌یار دیدن کنید و جلسه حضوری داشته باشید، هماهنگی‌های لازم باید انجام شود.

  • افراد متقاضی راه‌اندازی کسب‌وکار در کشورهای دیگر، باید از طریق ثبت شرکت اقدام کنند.
  • با ثبت شرکت در تهران و یا دیگر نقاط کشور شما از همان ابتدا نام و موضوع فعالیت شرکت و سرمایه شرکت را به صورت قانونی مشخص میکنید.
  • فرم مخصوص برای ثبت شرکت بین‌المللی که باید تکمیل و به انگلیسی ترجمه شود.
  • مسئولیت شرکای سهامدار به اندازه سهامی‌ست که در شرکت دارند و از طرف دیگر شرکای ضامن در برابر تمامی قروض و بدهی‌های شرکت مسئولیت حداکثری دارند.
  • حداقل سرمایه‌ ای که برای شرکت در نظر گرفته می‌ شود ۱ میلیون ریال است و در هنگام ثبت شرکت حداقل ۳۵ درصد از سرمایه باید به حساب شرکت واریز شود.
  • هزینه های ثبت شرکت با توجه به نوع شرکتی که ثبت می کنید تعیین می شود.

1 ـ حداقل سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱ ریال است. ممکن است مراحل انتخاب نام شرکت کمی زمان ببرد چرا که اگر دقت کافی در زمان ثبت‌نام وجود نداشته باشد ممکن است نام‌های پیشنهادی شما رد صلاحیت شوند و متقاضی مجبور به انتخاب نام جدید و دیگری می‌باشد. شرکت‌های ثبت نشده بر اساس قانون امکان حضور در مجامع رسمی و مشارکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها را نخواهند داشت. این موضوع می تواند منافع مالی و اجتماعی آن ها را به خطر بیندازد.

مراحل ثبت شرکت در 9 گام ساده

بایدها و نبایدهای زیادی برای انتخاب نام وجود دارد که می‌توانید فرم مربوط به توضیحات آن را از همین قسمت دانلود و مطالعه کنید. در پایان این مرحله یک شماره پیگیری به شما داده می‌شود که بعدا می‌توانید از طریق این شماره وضعیت ثبت شرکت خود را در سامانه پیگیری کنید. به شرکت مسئولیت محدود یک تا دو برابر میزان سرمایه اولیه ، وام تعلق می گیرد .

قوانین انتخاب نام شرکت برای ثبت شرکت تجاری

کپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران اگر مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود . اگر آوردهشرکتغیر نقدی باشد ارائه گزارش تبدیل به وجه نقد کارشناس رسمی دادگستری . انتشار روزنامه ها از تاریخ پرداخت حدود ده الی پانزده روز زمان لازم دارد، نسخه چاپی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. اگر این مراحل توسط مجموعه ثبتی متخصص انجام گیرد سریع تر به نتیجه خواهد رسید. در تشکیل پرونده الکترونیک حتما با مشاوره حقوقی ثبت شرکتها مشورت نمایید. 1.موسسات غیر تجاری که هدف اصلی آنها جذب منافع مالی و تقسیم آن بین اعضا نباشد.

گام های ثبت شرکت در آلمان و سرمایه گذاری در این کشور:

اخذ مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه ی مورد نظر که توسط مدیریت بازرگانی سازمان همان منطقه صادر می شود ( بسته به شرایط محل ثبت و موضوع مورد نظر ). در مورد اشخاص حقوقی خارجی تهیه و ارائه اصل اختیارنامه نمایندگی و مجوز تاسیس شعبه اشخاص در ایران ( کلیه اسناد و مدارک توسط اشخاص حقوقی خارجی باید به صورت رسمی به زبان فارسی نیز ارائه شود ). 2- تکمیل مدارک و مشخصات مورد نیاز( تکمیل و ارایه مواردی مانند آدرس و کد پستی و سکونت اعضا هیات مدیره، مشخص نمودن میزان سهم الشرکه هر یک از شرکا و سمت های اعضا هیات مدیره، مشخص نمودن موضوع فعالیت ، انتخاب اسامی مدنظر جهت نام؛ از بانک مرکزی برای صرافی ها. مطابق ماده 106 قانون تجارت اتخاذ تصمیم در امور شخص حقوقی به موجب رضایت شرکایی که حداقل نصف سهم الشرکه را دارا هستند انجام می شود. اگر طی دعوت اول حدنصاب حاصل نشد باید مجددا شرکا دعوت میشوند و تصمیمات به موجب رضایت اکثریت عددی گرفته می شوند. در صورت مجوزی بودن موضوع فعالیت یا در صورتی که جهت انجام فعالیت مدنظرنیاز به اخذ موافقت ازمراجع خاصی باشد؛ مشخصات مجوز یا موافقت اصولی مشخص شود.

اولین کاری که باید انجام بدهید این است که از بیمه مرکزی مجوز ثبت شرکت را بگیرید. هزینه ها به عامل های زیادی بستگی دارد که باعث می شود نتوان یک قیمت ثابت بیان کرد. شما می توانید به مشاورین ما تماس گرفته و از آن ها به صورت رایگان مشاوره بگیرید. این رتبه بندی بر اساس رتبه های 1 تا 5 به ترتیب مربوط به رتبه 1 و رتبه 5 بوده وتمامی شرکت ها خواهان رسیدن به رتبه برتر یعنی رتبه 1 هستند.جهت اخذ رتبه، هرشرکتی ابتدا می بایست ثبت قانونی و رسمی شده باشد.

مطابق ماده 97 در شرکتنامه باید صراحتاً قید شده باشد که سهم‌الشرکه‌های غیر نقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است. اگر بخواهید خودتان شرکت را ثبت کنید معمولاً به غیر از هزینه‌های دولتی و دفتری و همچنین هزینه روزنامه رسمی مبلغ دیگری را نباید پرداخت کنید. مدیران و سهامداران در شرکت‌های سهامی عام حداقل 5 نفرند؛ در حالی که تعداد مدیران شرکت‌های سهامی خاص باید حداقل 3 ثبت شرکت در تهران نفر باشد. 1-هزینه درخواست ثبت که باید به اداره ثبت شرکتها بپردازید. بعد از انتخاب پذیرش تأسیس باید فرم آن را با دقت کامل پر کنید.

هنگامی که از خدمات غیر حضوری استفاده می کنید، در وقت خود به طرز چشم گیری صرفه جویی خواهید کرد. مراجعه به شرکت ارائه دهنده خدمات پول زیادی را از لحاظ مالی برای شما به دنبال خواهد داشت. می‌توانید با کلیک روی ثبت انواع صورتجلسه ، صفر تا صد انواع صورتجلسات تغییرات خود را به ما بسپارید.