راهنمای قدم به قدم انتخاب نام برند

چراکه سبک و گستره تولیدات همه این برندها یکسان نیست و بنابراین رتبه‌بندی پلکانی لزومی ندارد. برندسازی گردشگری از زمانی مطرح شد که گردشگری به عنوان یک صنعت معرفی گردید. برندسازی گردشگری به معنای تداعی شدن هویت فرهنگی فضا و مکان در ذهن گردشگران بالقوه است.

  • برای مثال مپنا در ایران یک نام شناخته شده ایرانی است که مخفف شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران است.
  • در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید.
  • خیلی ها ممکن است وقتی برای اولین بار نام به گوششان خورد، تصوری از محصولات یا خدماتی که ارائه میکند نداشته اند اما وقتی میفهمند که نام یک کافی شاپ زنجیرهای است، به طور عجیبی در ذهنشان مینشیند.

زمانی، نام فورد در هر خیابان و نام نوتلا روی هر میز صبحانه مشاهده می شد. مهم ترین بخش و دسته انتخاب اسامی برند آن است که اگر نتوانید نام پیگیری ثبت تغییرات شرکت مناسبی و خوبی پیدا کنید، می توانید آن را بسازید. نام های ساختگی ساخته خیال هستند که در صورت معنادار نبودن، مشخص کننده مورد خاصی نیستند.

نرم افزار Crm چیست و ۱۱ اشتباه بزرگ در زمان انتخاب آن

در نهایت اورتگا پس از تغییر آرایش حروف به واژه ی «Zara» رسید که از آن زمان تاکنون به یکی از برندهای مشهور در صنعت مد و لباس تبدیل شده است. فرآیند انتخاب اسم موفق به شما در ایجاد روابط طولانی و پرسود کمک به سزایی می کند. انتخاب یک نام مناسب می تواند با ارزش ترین دارایی شما در این زمینه باشد که قادر به ایجاد تمایز با رقبا و تسریع در آگاهی بخشی برند شما به کاربران و مخاطبان است. با یک برنامه ریزی مناسب و دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان آراز ثبت بهترین تصمیم را بگیرید و بر چالش نام گذاری موثر غلبه کنید. برخی از برندهای موجود با نام هایی انتخاب شده اند که در یک منطقه جغرافیایی دارای معنا هستند. هر چند این نام ها به صورت جهانی شناخته نشده اند اما می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب اسم برند باشند.

در مورد اینکه چه چیزی باعث ایجاد نام خوب برای برند می‌شود، تئوری‌های زیاد و مطالعات کمی وجود دارد! اما بد نیست بدانید که یک مطالعه در دانشگاه آلبرتا در سال 2010 نشان داده که مصرف‌کنندگان واکنش مثبت‌تری نسبت به اسم‌هایی با ساختار تکراری، مانند کوکاکولا و کیت کت نشان می‌دهند. در ایران خودمان هم از این اسامی کم نداریم؛ مثلاً لُپ لُپ، یک و یک، شام شام، های بای و … .

این تصمیمی بود که ده‌ها سال پیش، انگلیسی‌هایی که مسئول جداسازی پاکستان از هندوستان ودند برایشان گرفتند. سرواژه‌هایی که در کنار هم یک نام صدادار را می‌سازند، گاهی با معنی و گاهی هم ثبت برند تجاری بدون معنی خاصی! اما به هر صورت این نام صدادار بوده و قابلیت برند شدن دارد. اما پیشنهاد می‌کنم تا پیش از این که این مقاله را کامل بخوانید، تصمیمی جدی در این باره اتخاذ ننمایید.

این چند شهر خوش‌شانس عبارت‌اند از تهران، اردبیل، مشهد و رشت. ساکنان سایر شهرها هم می‌توانید از طریق وب‌سایت تَنِ دُرُست برای خرید اقدام کنید. نمونه‌های تن‌خور محصولات‌شان را هم در صفحه اینستاگرام این برند از دست ندهید. تا همین چند سال پیش بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک ایرانی تقریبا گمنام بودند و وجهه چندان تأثیرگذاری در بازار نداشتند. یا با سلیقه روز همخوان نبودند یا بستر مناسبی برای دیده‌شدن نداشتند.

اسم انواع برندها

او برای همکاری با گوچی و ایجاد برند «تام فورد» در طراحی مد و همچنین کارگردانی فیلم نامزد اسکار یک مرد مجرد شناخته می‌شود. توماس جاکوب هیلفیگر متولد ۲۴ مارس ۱۹۵۱ طراح مد آمریکایی و مؤسس برند بین‌المللی تامی هیلفیگر است. هیلفیگر در سال ۱۹۹۵ توانست به عنوان بهترین طراح لباس مردانه از سوی شورای طراحان مد آمریکا شناخته شود.

۵ وقت ثبت برند رسیده است!

خوب به سوال بالا فکر کنید؛ چون کلید پیدا کردن یک نام جدید برای برند است. مثلاً در بین برندهای شامپو، برند 100% Pure را داریم که ادعا می‌کند شامپوهایش طبیعی و عاری از مواد شیمیایی مضر است. نامی که برای این برند انتخاب شده، به‌خوبی تمایز آن را بازتاب می‌دهد. نام‌ها می‌توانند احساس خوب یا بدی را به مردم القا کنند. نام‌ها حتی می‌توانند برند شما را حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای بازتاب دهند.

از محصولات این برند می توان به کالاهای چرمی، لباس‌های آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشت‌افزار و ثبت شرکت در تهران کتاب اشاره کرد. شرکت بربری در سال ۱۸۵۶ توسط توماس بربری و در شهر باسینگستوک تأسیس شد. توماس بربری در سال ۱۸۸۸ پارچه گاباردین را اختراع کرد.

فقط تصور کنید که راه اندازی یک کسب و کار چقدر مشکل است و لغو کردن کارهایی که قبلاً انجام شده و تکرار همان کارها تا چه اندازه پر استرس است. فکر نکنید این کار مثل دعوا کردن با دوستتان است و همه چیز خیلی زود به سرجای خودش بر می گردد؛ به آن به چشم یک نوع طلاق نگاه کنید. گفته می شود بسیاری از برندهای معروف و بزرگ مثل Backrub، Research in Motion و Brad’s Drin نام خود را تغییر داده اند. ممکن است با خود بیندیشید چه اشکالی دارد که اگر بعد از مدتی متوجه شدم نام برندم مناسب نیست و ایده های جدیدی به ذهنم خطور کرد، آن را عوض می کنم. چند دلیل وجود دارد که توصیه می کنیم هرگز این کار را انجام ندهید. اولاً شما نباید این قضیه را با ماهیت کلی «برندسازی» اشتباه بگیرید.

چیزی بنظر شما میرسه ک بتونه در ایران و حتی جهانی گل کنه…. چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید. دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام. البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم.

در گام بعدی شما باید هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را نوشته و سپس آنها را بررسی و ارزیابی کنید. برای این کار شما می‌توانید از افراد خلاق و متخصص در این زمینه استفاده کرده و یک طوفان فکری راه بیاندازید. تمامی نام‌های پیشنهادی را نوشته و سپس آنها را جداگانه از زوایای مختلف بررسی کنید. در این بخش از مقاله می‌خواهیم به طور گام به گام با مراحل انتخاب یک نام برند مناسب آشنا شویم. امروزه سیستم‌های زیادی طراحی شده‌اند که به شما پیشنهادهای مختلفی برای نام برند می‌دهند اما در نهایت این شما و تیم تخصصی شما است که باید تمامی جوانب را در نظر گرفته و یک انتخاب اصولی و منطقی داشته باشد. من، احسان مهدی‌نژاد، بنیان‌گذار مجموعۀ هزارمدیر هستم.

استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد. اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد. استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد . متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد. مجوز استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منشا مستقیم درآمد از محل حق امتیازها هستند. بله در صورت تماس شما با فرداد رسا این امکان وجود دارد .