Content
انتخاب اسم برند به جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری، شهرت، محبوبیت وماندگاری در ذهن مخاطبان بسیار حائز اهمیت می باشد. اجزا اصلی در انتخاب اسم برند شامل نام برند ، نام تجاری و پوشش تجارت است. نام تجاری همان نامی است که در فعالیت های حقوقی و امور قانونی از آن استفاده می شود، نام برند اما همان کلمه کوتاهی است که معرف محصولات و خدمات شما است.
برای ثبت برند چرم هم باید اطلاعاتی در رابطه با هزینه این کار در اختیار داشت، در غیر این صورت در ادامه با کمبود بودجه رو به رو خواهید شد و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نیست. یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با ثبت برند چرم باید به آن توجه داشته باشید، مراحلی است که برای این کار باید پشت سر بگذارید. البته فرایند نام گذاری برند بر مبنای استراتژی و اصول برندینگ، قوانین مخصوص به خود را دارد که در اینجا به صورت اجمالی به آن پرداخته شد.
دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروههای کوچکی از افراد مختلف تست میکردید مشخص میشد تلفظش سخته. زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد.
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی رو دارم و مدیرعامل شرکت مشاوران کسب و کار مسیرسفید و فروشگاه اینترنتی رنگی سنتر هستم. مترجم دوره آموزشی خط مستقیم جردن بلفورت گرگ وال استریت و درحال حاضر صاحب 5 کسب و کار بهره برداری شده با بیش از 60 نفر پرسنل هستم. ما در تیم تولید محتوای جاوید مقدم در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی را در زمینههای مختلف کسب و کار و بازاریابی اینترنتی و فضای دیجیتال برای ثبت برند شما فراهم کنیم. برای انتخاب نام برند آیندهنگر باشین و خودتون رو محدود به شهر و کشور خود نکنین و فراتر از مرزهای جغرافیایی فکر کنین. به این فکر کنین که در آینده فعالیت خودتون رو ممکنه تا کشورهای دیگه هم گسترش بدین و اسمی رو انتخاب کنین که فراتر از مرزها عمل کنه. برای مشاوره در مورد طراحی لوگو، طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و اپپلیکیشن موبایل میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.
در پروژههای بزرگ انتخاب نام تجاری در دنیا، گاها تا ۱۰٫۰۰۰ اسم اولیه نوشته میشود!
ضمنا تا کنون اگر در دوره رایگان سایت ما شرکت ننموداید همین حالا ایمیل خود را وارد نموده و ۵ درس رایگان را دانلود نمایید. میتوانیم فیلم دانلودی این کارگاه ۸۲ دقیقهای را همین حالا تهیه نموده و مشاهده نمایید. ایرانی را تهیه ننمودهاید همین حالا این کتاب را تهیه نموده و دانلود نمایید. در کنار این نامهای سختنویس، نام تجاری JEEP را تصور نمایید که ثبت شرکت در تهران تا چه حد راحت نوشته و خوانده میشود. نامهای انتخابی را به صورت یک تابلوی استیکی نوتز(کاغذهای کوچک رنگی) روی دیواری در دفتر یا اتاقتان چسبانده و هر روز به مدت ۱ تا ۲ ساعت روی این نامهای اولیه متمرکز شوید. شما در این مرحله باید نام تمامی رقبای مستقیم خود را بنویسید و بررسی نمایید که بیشتر این رقبا از چه روندهایی در نامهای خود استفاده کردهاند.
این موضوع در نام دامین برای سایتهای اینترنتی بیشتر بارز است. به خاطر قسمت لاف به کار رفته در انتهای نامش ممکن است برخی از افراد دچار سوءتفاهم شوند. این نام شبیه کانگورو دیده و خوانده میشد و این یک تداعی نامناسب محسوب میشد.
- از طرف دیگر ممکن است برند اصلی از شما شکایت کند و کلی پول از شما بگیرد.
- البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق میکند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینههای برندینگ را بهشدت کاهش پیدا میکند.
- با اشغال ذهن مخاطبان، میتوان نام برند را تا طولانی مدت در ذهن مخاطب حک کرد.
از آن جایی که مساوی بودن اسم برند و دامنه سایت یک شرکت مزایای بزرگی به حساب می اید اما هیچ گونه ضرورتی در این کار وجود ندارد. برای این که احتمال زیادی وجود دارد که دامنه مورد درخواست شما در گذشته به وسیله ی فرد دیگری ثبت شده باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که می توانید با ترکیب کردن و کوتاه کردن بعضی از کلمه ها یک دامنه ی استاندارد و مناسب برای سایت خود تهیه کنید. گروهی از شرکا، دوستان و افراد خلاق را دور هم جمع کنید و از ایده های آنها استفاده کنید. اما نه اینکه هر کسی یک سری اسم مورد علاقه اش را پیشنهاد کند! برای رسیدن به بهترین نتیجه و صرفه جویی در زمان میتوانید یک سری قوانین برای این (به اصطلاح) سرگرمی تعیین کنید.
در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است. موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.
مهم این است که این اسم معیارهای انتخاب اسم برند را رعایت نماید. از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید. طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد میشود که بررسی همه آنها وقت زیادی میگیرد. شاید هم کیفیت محصول و ارتباط اسمی شوکوپارس با شکلات خوشمزهای که میخوردیم، باعث شده است که این اسم را همیشه به یاد داشته باشم. بعضی وقتها اسمی که انتخاب میکنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد.
نام تجاری
منظور از بصری بودن این است که نام انتخابی و المانهای گرافیکی و رنگها که در کنار هم قرار میگیرند، تصویر و حس مدنظر شما را در ذهن کاربران پررنگ کنند. دیگر مثل روز روشن است که توجه به قوانین web optimization میتواند روی رتبهی سایت و البته فروش بیشتر تاثیر بگذارد؛ پس ترجیحاً نامی را انتخاب نکنید که سئو کردن آن، زمان و هزینۀ زیادی نخواهد. این سایت اوایل فقط برای فروش گوشی موبایل بود، اما کمکم توسعه پیدا کرد و الان همهچیز، از گوشی گرفته تا یخچال و تلویزیون، در آن پیدا میشود! بهعلاوه، نام انتخابی شما باید دارای ریشۀ فارسی باشد؛ اگر نام ترکی، کردی، لاتین، فرانسوی و … مدنظرتان است، برای ثبت آن باید کارت عضویت اتاق بازرگانی بگیرید. یک نام خوب می تواند شما را به کانون توجه تبدیل کرده، معیار های کسب و کار شما را با یک یا دو لغت برجسته کرده و شما را بعنوان رهبری واقعی و نوآور به مخاطبین معرفی کند.
توضیح دادیم که اکوبی نام یک منطقه جغرافیایی بود، پیشنهاد میکنیم مقاله نامهای تجاری جغرافیا را بخوانید. در ادامه اگر تا کنون در دوره رایگان سایت ما ثبت نام نکردهاید همین حالا ایمیل خود را وارد نموده و ۵ درس رایگان پیشنهاد نام برند را دانلود نمایید. اگر خواستید فعالیتی پیگیری ثبت تغییرات شرکت به غیر از اسم برند اولیه انجام دهید بسیار شایسته است که یک نام برند جدید برای آن بسازید یا این که نام تجاری خود را کلا تغییر دهید. پس نمی توان این مساله را نادیده گرفت که تداعی و حتی معانی مشخص اسم تجاری یا حتی اسامی افراد در رویکرد مشتریان نسبت به ما بی تاثیر هستند.
این ترکیب یکی از بهترین اسمهای مخفف شده ایرانی در سالهای اخیر است. پس توصیه میکنیم اگر اسم مخفف شدهی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر اینصورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسمها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمیکنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینههای گزاف و بالایی دارد.