ساخت نام برند خلاقانه، زیبا، جذاب و متفاوت انتخاب نام برند فارسی

یادتان نرود هیچ وقت کلماتی که ممکن است به شکل‌های مختلفی نوشته و خوانده شوند یا چند معنی داشته باشند را انتخاب نکنید. چون ممکن است کسی متوجه عبارتی که پشت آن پنهان شده است، نشود و اصلا هیچ حس خاصی به مخاطب ندهد. اگر اسمی تقریبا تکراری انتخاب کنید، نه تنها نمی‌توانید مشهور شوید، بلکه ممکن است دچار دردسر شوید.

  • سپس بین 2تا three هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیم‌ساعته☎️ با جناب مهدی‌نژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نام‌‌های نهایی از بین انتخاب‌ها با ایشان مشورت نمایید.
  • تقاضای لیست اسامی خاص برای برند نیز مستثنی از این امر نبوده است ولی داشتن لیست توضیه نمی شود.
  • شاید از ابتدای کار شما با خودتان بگوئید تنها به دنبال فعالیت داخلی هستید و محصولات خود را صادر نمی‌کنید.
  • نام تجاری شامپوی معروف هِد اند شولدرز به معنی سر و شانه‌ها بر اساس ارتباط با محصول انتخاب شده و برای دو دهه لقب پرفروش‌ترین شامپو در دنیا را تصاحب کرده بود.
  • در حال حاضر؛ اشخاص حقیقی که نام شخصی آنان از شهرتی برخوردار است و یا نام خاصی را برای معرفی هویت صنفی خود به کار می‌برند، ناچار، باید یا به این نام شرکت تأسیس کنند یا نام مربوطه را به‌صورت علامت تجاری ثبت کنند.

ساخت و ایجاد نام برند علاوه بر زیبایی باید گویا و روان باشد. باید در انتخاب نام برند بسیار دقت کنید و از همه نکات انتخاب نام برند استفاده کنید. این کار باید توسط افراد متخصص که در این زمینه سر رشته دارند یا دارای مدرک مرتبط تحصیلی هستند انجام شود، تا به نتیجه دلخواه برسید. بعد از این که با در نظر گرفتن تمامی نکات قید شده نام برند خود را انتخاب کردید، حالا باید آن را از نظر قابلیت ثبت هم مورد بررسی قرار دهید، قبل از انتخاب نام برند شاید صد ها اسم توسط مشاورین مورد بررسی قرار گیرد.

انتخاب نام برند توصیفی زمانی صورت می‌پذیرد که شما بخواهید به صورت دقیق کار شرکت خود را تشریح نمایید. یکی دیگر از ضعف‌ها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود. نام برند باید دارای ثبت شرکت یک ریتم باشد و در نوشتن در متن ، لوگو یا ایمیل زیبا به نظر آید. نام برند موجود شما به هیچ عنوان برای هویت و کسب و کار شما مناسب نیست و نیاز به برندینگ مجدد دارید. یک کسب و کار جدید آغاز نموده‌اید و نیاز به نام ؛ لوگو و وب‌سایت دارید.

اگر مجبور به انتخاب نام برند از بین نام‌های شناخته‌شده هستید، نامی را انتخاب نمایید که در دسته محصولات شما حضور ندارد

حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد. نام تجاری باید ویژگی‌هایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن ایجاد کند. در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم . برای دریافت مشاوره از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید. در همین مطلب اسامی زیبایی قرار داده شده میتونید استفاده کنید .

نام برای برند

ثبت کردن نام های به یادماندنی بدلیل ریشه ی آن، نسبت به نام های توصیفی راحت تر است. با این حال، خرید سهام های این شرکت ها را بدلیل داشتن نام انتزاعی پیچیده می کند. به گونه ی دیگر «برند» دارای ماهیتی اجتماعی و جامع است و قدرتمندترین برندها آن‌هایی هستند که همه افراد مرتبط با آن‌ها نسبت به آن حس مالکیت داشته و آن را متعلق به خود می‌دانند و در مورد آن می‌گویند این برند دلخواه من است. جدا از سادگی، نامهای تجاری باید جالب هم باشد تا بتواند سروصدایی ایجاد کرده و مردم را به برقراری ارتباط با آن مشتاق سازد. اینکه نام تجاریتان را خیلی توصیفی و رک و راست انتخاب کنید، کنجکاوی لازم برای حفظ اشتیاق در مخاطب را از بین خواهد برد.

پرسش‌های پرتکرار در مورد انتخاب و ساخت نام تجاری اسم برند

اگر اسم برند شما از چندین کلمه تشکیل شده است باید در هنگام مخفف کردن کلمات آن به آن دقت کنید. زیرا ممکن است مخفف آن بعدها نیاز باشد و یا حتی رقبای شما از آن بر علیه شما استفاده کنند. اگر نام شما منحصر به فرد نباشد، مشتریانتان نمی توانند شما را از رقیبتان تشخیص دهند. شما اگر نامی را انتخاب کنید که شرکت های بزرگ قبلا آن را انتخاب کرده اند بدون شک برند شما در بین انبوه تبلیغات آنلاین و محیطی گم می شود. این مسئله که شما در انتخاب نام خلاقیت داشته باشید بسیار مهم است اما باید در نظر داشته باشید که تلفظ نام شرکت شما برای مشتریانتان نیز باید راحت باشد و از همه مهمتر در ذهن بماند. به گزارش آلامتو، پیدا کردن نام مناسب برای شرکت ها بزرگترین چالش است.

البته این نام نباید بسیار عمومی باشد زیرا در این صورت محبوبیت خود را از دست می دهد و چندان جلب توجه نمی کند. انتخاب نام تجاری کوتاه در حافظه انسان به آسانی ماندگار می شود. اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید .

برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید . برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک ثبت برند تجاری شرکت فنی خواهد شد . البته شما چون به دنبال یک کسب‌وکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید. دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید.

نمونه اسم شرکت

درباره برند سازی اینترنتی و نام دامنه نیز فکر کنید آیا دامنه شما به‌راحتی قابل‌دسترس است یا نه اگرچه دامنه‌های کوتاه و در دسترس مسلماً هزینۀ بیشتری را برای شما رقم خواهند زد اما از طرف مخاطبان نیز بهتر به خاطر سپرده می‌شوند. منتها به نظر بنده کلمه «دلوسه» کلمه ای مازندرانی به معنی دلخواه و آنچه دلت میخواهد ثبت تغییرات شرکت است. مجموعه ما اکنون در ششمین سال فعالیت خود در حوزه برندینگ علی‌الخصوص نام‌گذارى برند به سر می‌برد. بعد این که هرچه توانستید جست‌وجو کردید و به حداقل صد گزینه اسم برای برندتان رسیدید شروع به پالایش و حذف گزینه‌های ضعیف کنید. همین‌طور من در نام‌های هزارمدیر و سی‌حامی نیز از همین کلید بهره برده‌ام.

مثلاً لوگو تصویری “Apple” را با لوگو کلمه ای google مقایسه کنید. مطمئناً شما هم بر این عقیده هستید که به خاطر سپردن اولی به منابع شناختی کمتری نیاز دارد تا دومی. هرچه برند شما راحتتر تلفظ شود، بسیار بهتر دهان به دهان پخش خواهد شد. همینطور هر چه تعداد کلمات استفاده شده در آن کمتر باشد، به خاطر سپردن آن نیز سادهتر خواهد بود. به خاطر سپردن مورد دوم بخاطر کلمه «مدیکال» بسیار ساده تر است تا اینکه مورد اولی را حفظ کنند که نه کلمه معناداری است و نه هیچ اشاره ای به زمینه کاری مربوطه دارد. برای نام گذاری محصول جدید ، رویه های متعددی پیشنهاد گردیده است.