چگونه بهترین نام برند نام تجاری را انتخاب نماییم ؟

مثلاً لوگو تصویری “Apple” را با لوگو کلمه ای google مقایسه کنید. مطمئناً شما هم بر این عقیده هستید که به خاطر سپردن اولی به منابع شناختی کمتری نیاز دارد تا دومی. به خاطر سپردن مورد دوم بخاطر کلمه «مدیکال» بسیار ساده تر است تا اینکه مورد اولی را حفظ کنند که نه کلمه معناداری ثبت برند است و نه هیچ اشاره ای به زمینه کاری مربوطه دارد. پیشنهاد شده است که در زبان فارسی به جای برند از واژه نمانام استفاده گردد. برند شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام، طرح و یا نماد گره خورده‌است؛ برند، برداشت مردم و افراد از یک نام و نماد است.

در حالی که شرکت­‌ها نمی­‌توانند این فرآیند را کنترل کنند، آن‌ها می­‌توانند به وسیله­ مخابره و انتقال ویژگی­ هایی که یک محصول را از محصول دیگر متمایز می­‌کند، بر نحوه این شخصی سازی تاثیرگذار باشند. در واقع برندهای شرکتی یا سازمانی، به مصرف‌کنندگان در کیفیت و خدمات شرکت اطمینان می‌دهند. هدف از برند شرکتی، ایجاد یک تصویر سازمانی منسجم از طریق تعامل استراتژی شرکت و فعایت‌های تجاری است. در واقع برندسازی فقط مختص به شرکت‌ها نیست؛ بلکه هر فرد می‌تواند یک برند شخصی داشته باشد. برند شخصی، نحوه بازاریابی ما از طریق رسانه‌ها، شبکه‎های اجتماعی و… برای بهبود تصویر خود در ذهن دیگران است که معمولا از آن در جهت ارتقا فرصت‌های شغلی استفاده می‌شود. نام تجاری یا برندعلاوه بر یک نام، همیشه جلوه‌ای تصویری و بصری همچون یک لوگو یا نشانه را نیز از خود ارائه می‌دهد.

ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. یک نام مناسب برای علامت تجاری را می توان به نام اشخاص تشبیه کرد که برای هر فرد متفاوت بوده که می توان آن فرد را با آن اسم شناخت و از آن نام برد . پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه پیگیری ثبت تغییرات شرکت های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند . در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین.

نام برند

تو این مرحله می‌تونین با خیال راحت اسم برندتون رو ثبت کنین. برای این کار باید از راه سایت مرکز مالکیت طبق محصول و خدماتی که دارین اظهارنامه مربوطه رو تکمیل کنین و مدارک مورد نیاز رو ارسال کنین و منتظر نتیجه باشین. حالا برای اینکه بفهمین کدوم اسم براتون مناسب تره باید هر کدوم از three اسم منتخب رو اینجوری تست کنین. حالا صفحات فرود چی هستن؟ صفحات فرود یا Landing page صفحات ساده‌ای هستن که هدفی رو دنبال می‌کنن. که مثلاً برای خوش‌آمدگویی به مخاطب، دعوت از مخاطب برای انجام کاری مثل پر کردن یک فرم یا معرفی و خرید محصول طراحی میشن. تو این مرحله سه صفحه فرود یکسان رو طراحی می‌کنین و تو هر صفحه فقط اسم برند رو تغییر میدین.

پس از آن اسم ها را بررسی میکنیم و بعد از بررسی اسم های منتخب را انتخاب می کنیم. بعد از آنکه یک اسم از تست شما سربلند بیرون آمد آن را به صورت قانونی ثبت می کنید. اسامی شرکت ها ، نام هایی هستند که تاریخچه و قدمت شرکت را بیان می کنند . آنها به دنبال آن هستند که داستان اصلی شرکت را گفتگو محور و بر پایه ی برقراری ارتباط آغاز کنند. در این روش از نام های دارای ریتم و موسیقی استفاده می شود و انتخاب نام برند با استفاده از روش موسیقی مشابه ، می تواند به لحاظ آواشناسی در بیان خود موجب خوشایندی فردی که نام را می خواند می شود و بر اثر تکرار مقبولیت یابد.

برترین نمونه اسم برند اسم شرکت های ایرانی ️

ایران مدیر در زمینه آموزش ، پژوهش و مشاوره مدیران، صاحبان مشاغل و کسب و کار ارائه خدمت می کند. مدیریت رهبری، مدیریت استراتژی، مدیریت بازاریابی و کارآفرینی از جمله فعالیت های اصلی ایران مدیر می باشد. بسیاری از شرکت‌ها حاضر نیستند زمان یا منابع لازم را برای انتخاب بهترین اسم برند صرف کنند که این اشتباه است. براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی می‌بایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد.

از آنجایی که اسم برند شما تم اصلی محصولات را به یک روش اقتصادی و کارآمد تداعی می کند، انتخاب آن باید با دقت هر چه تمام تر انجام شود. نام برند شما می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند و در ذهن او ماندگار شود. به عنوان نمونه، نام برند می تواند بر اساس نام منطقه جغرافیایی (ایران اِیر، راه آهن ایران، هواپیمایی هند)، حیوانات یا پرندگان (صابون داو، پوما) یا نام افراد (پوشاک دایی، فورد، بنیاد ملیندا و بیل گیتس) انتخاب شود. در برخی از موارد، از نام شرکت برای همه محصولات استفاده می شود (الجی، سامسونگ).

در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت. قوانین ثبت برند می‌توانند یکی از تعیین‌کننده‌ترین مسائل در انتخاب ثبت شرکت در تهران شما باشند. ما در آموزش‌های ساخت برند توسط بوم مدل دیجیتال برندینگ نحوه‌ی ساخت برند را به صورت کامل توسط یک مدل آموزش می‌دهیم اما نیاز است که شما برند خود را از لحاظ حقوقی نیز ثبت نمایید. در ایران قوانینی برای ثبتِ؛ نام برند وجود دارد که باید در هنگام انتخاب / ساخت نام به آن‌ها توجه کامل داشت.

شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود. منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد . به موجب همین امر ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا دراین خصوص مطالبی را ارائه نماییم.ثبت شرکت ایلیااماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشد تا انتهای مقاله همراه ما باشید. راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده.

به‌استثنای علائم و اسامی مشهور، حمایت قانونی از علائم تجاری و نام‌های تجاری، محدود به مرزهای کشور ثبت‌کننده است. 4- با توجه به اینکه روزانه تعداد بیشماری برند در کشور با اسامی گوناگون به ثبت می رسند، استفاده از نام های چند سیلابی و ترکیبی می تواند شانس متقاضیان ثبت برند را برای در اختیار گرفتن نام برند افزایش دهد. در این مطلب برآن شدیم تا نکات مهمی را در رابطه با انتخاب نام برند تشریح نماییم؛ بنابراین برای ورود بهتر به این مطلب بهتر است که در ابتدا به ارائه توضیحاتی از ماهیت برند بپردازیم. بعضی نام‌های فارسی هستند که چند املای متفاوت دارند یا وقتی می‌خواهید آن‌ها را به انگلیسی بنویسید، چند مدل می‌شوند. مثلاً آسیه که ممکن است به‌صورت Asie، Asiye، Asiyeh و … نوشته شود. بهتر است از این کلمه‌ها که به شکل‌های مختلف می‌توانند نوشته شوند، برای نام برند استفاده نکنید.

  • منظور از بصری بودن این است که نام انتخابی و المان‌های گرافیکی و رنگ‌ها که در کنار هم قرار می‌گیرند، تصویر و حس مدنظر شما را در ذهن کاربران پررنگ کنند.
  • سعی کنید نامی را برگزینید که از لحاظ قانونی قابل به کارگیری باشد.
  • اگر محدودیت قانونی ندارید، به معانی نام انتخابی خود به زبانی دیگر که نام­ گذاری را خاص، به یاد ماندنی و جذاب می کند، فکر کنید.
  • برند یا معادل فارسی آن نام تجاری به نام، نشان یا علامتی است که افراد برای معرفی فعالیت و محصولات خود انتخاب می نمایند.

همان طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، نام برند شما نباید محدود به یک موقعیت جغرافیایی خاص باشد. شاید از ابتدای کار شما با خودتان بگوئید تنها به دنبال فعالیت داخلی هستید و محصولات خود را صادر نمی‌کنید. اما اگر چند سال بعد آن قدر موفق شدید که توانستید فعالیت خود را توسعه دهید، یک نام اشتباه شما را زمین خواهد زد!

برندسازی گردشگری در مقصد انجام می‌شود و در مقصد گردشگری با ایجاد نشانه‌هایی از فرهنگ و هویت آن مکان برندسازی گردشگری برای آن مکان ایجاد می‌شود. این طرح برای اولین بار در سال ۱۹۷۱ به ذهن بنیان‌گذاران استارباکس خطور کرد. دلیل استفاده از این شمایل این بود که بنیان‌گذاران استارباکس عقیده داشتند که محصولات آن‌ها می‌تواند مصرف‌کنندگان را اغوا کند و به‌سمت فروشگاه‌شان بکشاند. برای طراحی و مشاوره در مورد لوگو و نام برند خود می توانید از تیم حرفه ای ما کمک بگیرید. بهترین نام‌های تجاری توصیف‌کننده نیستند – برند نماینده یک ایده بزرگ است و کلمات را به‌درستی به عناصر احساسی تبدیل می‌شود.

گواهی استاندارد Ce چیست؟

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید… در نهایت سعی کنید در میان نام‌های انتخابی به تعدادی محدود از نام‌ها رسیده و سعی کنید از میان آنها نام مناسب را انتخاب کنید. در صورتی که نام برند شما ریتم و ساختار تکرار شونده داشته باشد، راحت‌تر در ذهن ماندگار خواهد شد. به نام‌هایی مانند مزمز و یا چین چین دقت کنید، نام این برندها دقیقا از این ویژگی استفاده کرده‌اند.

ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری و کلیه امور ثبتی

البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم. بهت پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. مثل شرکت «تِسلا موتورز»که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگی همچون «نیکولا تسلا» را به محصولات خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را به‌عنوان برندی پیشرو و نوآور معرفی کرد. بررسی نام ها بر اساس اهداف برندسازی، ملاحظات بازاریابی و ویژگیهایی که قبلا به آنها اشاره شد. معنی دوم کلمه “کک” چنان قوی است که شرکت کوکاکولا هیچ هراسی از چنین ارتباط های منفی به خود راه نمی دهد.

پست شد در : misc