روند عملیات اجرای اسناد

ماده ۱۴۲- مسؤولیت کیفری به علت رفتار دیگری تنها در صورتی ثابت است که شخص به طور قانونی مسؤول اعمال دیگری باشد یا در رابطه با نتیجه رفتار ارتکابی دیگری، مرتکب تقصیر شود. ماده ۱۳۸- مقررات مربوط به تکرار جرم در جرائم سیاسی و مطبوعاتی و جرائم اطفال اعمال نمی شود. خ ـ در تعدّد جرم در صورت وجود جهات تخفیف مجازات برای هر یک از جرائم، مطابق مواد (۳۷) و (۳۸) این قانون اقدام می­شود. چ ـ در صورتی که در جرائم تعزیری، از رفتار مجرمانه واحد، نتایج مجرمانه متعدد حاصل شود، مرتکب به مجازات جرم اَشد محکوم می­شود. تبصره ۴- چنانچه قذف، نسبت به دو یا چند نفر باشد، دو یا چند مجازات اجراء می گردد. تبصره۲- سردستگی عبارت از تشکیل یا طراحی یا سازماندهی یا اداره گروه مجرمانه است.

  • اگر مطمئن هستید که تا قبل از پایان سال مالی شرکت و قبل از انعقاد قرارداد و شروع درآمدزایی، مجوزهای لازم رو اخذ میکنین و تغییر آدرس شرکت رو به ثبت میرسونین توصیه میکنیم ابتدا تغییر آدرس شرکت رو ثبت و بعد سریعاً کد اقتصادی رو دریافت کنید.
  • الف) طرف مقابل دارنده حق حبس، نسبت به هزینه نگاهداری مورد حق حبس، مسئول است.
  • صلاحيت‏ داوطلبان‏ رياست‏ جمهوري‏ از جهت‏ دارا بودن‏ شرايطي‏ كه‏ در اين‏ قانون‏ مي‏ آيد، بايد قبل‏ از انتخابات‏ به‏ تأييد شوراي‏ نگهبان‏ و در دوره‏ اول‏ به‏ تأييد رهبري‏ برسد.
  • نایب رئیس- در ماده ۱۸ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادی نرسیده ماده ۱۹ قرائت می‌شود.

مستند به ماده ۱۰ آیین نامه اجراء، هرگاه دارنده حق استرداد (اعم از بدهکار اصلی یا منتقل الیه) با قید حق بستانکار و ذکر تاریخ انقضاء مدت اسناد با جلب رضای بستانکار حق استرداد خود را واگذار نماید، اجرائیه باید علیه آخرین منتقل الیه صادر و تعقیب گردد. اسناد اجرائی اسنادی هستندکه قدرت اجرائی داشته باشند، خواه اجرائیه از طریق دادگاه باشد، خواه اسناد رسمی لازم الاجراء که از طریق دفاتر اسناد رسمی تنظیم کننده سند یا دوایر اجرای ثبت بدون حکم دادگاه، قابل اجراست. ماده ۱۳۴- حسابرسانی که درباره نتیجه حسابرسی شرکت یا اتحادیه تعاونی گزارش خلاف واقع بدهند به حبس تأدیبی از ۶ ماه تا یک سال محکوم می‌شوند. نایب رئیس- نسبت به ماده ۱۳۳ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) ماده ۱۳۴ قرائت می‌شود.

در صورت بروز اشکال در عملیات بانکی، از توسل به افراد غریبه جداً خودداری کنید. دستیابی کامل به هدف شرکت و یا عدم موفقیت قطعی در ذستیابی به هدف تاسیس شرکت. امروزه بسیاری از مشاغل تمایل دارند که این نوع کسب درآمد را تجربه کنند. علی‌رضا محرمی خبرنگار تسنیم در متن خود مدعی شده بود که شهره موسوی، بلیت پرواز به ازبکستان، برای همراهی تیم ملی زنان را از قبل خریداری کرده بود.

اعتراض به آراء کمیسیون رسیدگی بر امور آبهای زیرزمینی چاههای بدون پروانه

همه افراد ملت حق دارند این گونه دادگاه‌ها را در دسترس داشته باشند و هیچ‌کس را نمی‌توان از دادگاهی که به موجب قانون حق مراجعه به آن را دارد منع کرد. همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند. پرچم رسمی ایران به رنگهای سبز و سفید و سرخ با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار «الله اکبر» است. مبدأ تاریخ رسمی کشور هجرت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) است و تاریخ هجری شمسی و هجری قمری هر دو معتبر است، اما مبنای کار ادارات دولتی هجری شمسی است. تقویت کامل بنیه دفاع ملی از طریق آموزش نظامی عمومی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی و نظام اسلامی کشور. ‌طرح حکومت اسلامی بر پایه ولایت فقیه که در اوج خفقان و اختناق رژیم استبدادی از سوی امام‌خمینی ارائه شد، انگیزه‌مشخص و منسجم نوینی را در مردم مسلمان ایجاد نمود و راه اصیل‌مبارزه مکتبی اسلام را گشود که تلاش مبارزان مسلمان و متعهد رادر داخل و خارج کشور فشرده‌تر ساخت.

مقام صالح برای انحلال شرکت تعاونی چه مرجعی است

بنابر این تصویب با اتفاق آراء اعضا را (بدون رعایت مقررات مذکور) نمی توان موثر درمقام دانست. اما شرکت های تعاونی اعتبار که دارای مجوز از بانک مرکزی می باشند، انحلال آن ها نیز نیاز به اخذ مجوز از بانک مرکزی و تعاون دارد. در زمان انحلال شرکت مدیران تصفیه باید همه اموال، سرمایه، دفاتر و اوراق و اسناد مربوط به شرکت را تحویل بگیرند و بلافاصله امور تصفیه شرکت را به عهده بگیرند. منظور از انحلال شرکت تعاونی و یا انحلال هر شرکت دیگری این است که در واقع شخصیت حقوقی شرکت برچیده می شود و به کلی فعالیت های شرکت از قالب حقوقی و رسمی خود خارج شده و کلیه مسئولیت ها و وظایف مدیران سلب و سهام ها یا مطالبات تقسیم و بدهی ها تصفیه می شود. چنانچه موسسین و سهامداران شرکت تعاونی به این نتیجه برسند که امکان ادامه فعالیت این شرکت به دلایل مشخص وجود ندارد با ثبت انحلال شرکت تعاونی و انجام امور تصفیه شرکت نسبت به انحلال باید اقدام کنند.

تبصره – در صورت استنکاف هیأت مدیره از دعوت تشکیل مجمع عمومی به درخواست اکثریت بازرسان و یا یک پنجم اعضای شرکت و یا سازمان انجام امر به عهده بازرسان خواهد بود و در صورت استنکاف بازرسان از تشکیل مجمع عمومی و یا عدم دسترسی به هیأت مدیره یا بازرسان سازمان می‌تواند مستقیما مجمع عمومی را برای موضوع یا موضوعاتی که مورد نظر است دعوت نماید. طریق اعتراض و تجدیدنظر خواهی به حکم ورشکستگی نیز کاملا با سایر دعاوی و احکام متفاوت است. در طول مدت تصفیه مدیران تصفیه همه ساله باید مجمع عمومی عادی را دعوت کنند و صورت دارایی منقول و غیرمنقول، ترازنامه و حساب سود و زیان و گزارش عملکرد خود را به مجمع مزبور تسلیم کند و در صورتی که به این تکلیف عمل نکنند در بند 3 ماده 268 لایحه ضمانت اجرای جزایی پیش بینی شده است. در فرض نخست سهامدار با دلالت سوابق و اسناد موجود واقعا با دادن آرای خود به یک یا چند کاندیدا آنها را به عضویت هیأت مدیره درآورده است. پس در بادی امر به نظر می رسد نظر افرادی که توافق اصحاب دعوا را بی اعتبار می دانند صحیح باشد.

در این حالت امکان پیگیری و شکایت از این درخواست وزارت تعاون وجود دارد. باید در نظر داشت که پیگیری این نوع شکایات معمولا با پروسه زمانی طولانی انجام خواهد شد. به صورت کلی توصیه می شود در زمان دریافت اولین اخطار نسبت به پیگیری موضوع عدم رعایت قوانین اقدام شود. بخشنامه جدید شورای حل اختلاف مصوب ۹۸ قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم ‌تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده… ماده ۵۸۴- از بین بردن تمام یا قسمتی از موی پلک یا سایر موهای بدن در صورت بروز عیب و نقص موجب ارش است، خواه بروید خواه نروید و چنانچه با از بین بردن عضو یا کندن پوست و مانند آن باشد، تنها دیه یا ارش محل مو پرداخت می شود.

لذا از این حیث وضعیت همان است که در قانون قبلی بود؛ به جز اینکه اصل بر آن است که تمام تحقیقات محتوای جرایم باید توسط بازپرس صورت گیرد؛ مگر اینکه کمبود بازپرس وجود داشته باشد. گفتار نخست آن به مواردی که قانونگذار محل دیگری را مشخص کرده است اختصاص دارد. و گفتار دوم آن اختصاص دارد برای مواردی که انتخاب دادگاه صالح از سوی خواهان یا خواهان و خوانده معا صورت می گیرد. ثانیا تنها دادگاه عمومی از کلیت مرجعی برخوردار است که این (کلیت) ،شایستگی بالقوه برای رسیدگی به تمامی اختلافات حتی آنهایی که در صلاحیت مراجع استثنائی است، به آن اعطا می کند.

در هر حال باید مال بازداشت شـده به حافظ سپرده شود، در صورت عدم توافق متعهدله در انتخاب حافظ انتخاب او با مامور اجراء است. ۳-در مورد اسنادی که در اقامتگاه پست الکترونیکی قید شده است ابلاغ اجرائیه از طریق ارسال به پست الکترونیک و پس از گذشت ۴۸ ساعت از تاریخ ارسال جرائیه ابلاغ شده محسوب است. (سر دفتر می‌تواند در برگهای اجرائیه مفاد سند را بطور کامل تایپ کامپیوتری نماید). حقی است که به موجب آن مدیون می‌تواند با رد طلب بستانکار مال مورد وثیقه را تحت تصرف کامل خود درآورد. صاحـب فنـی که به جـهت مهارت خود در موضوعات مربـوط بـه فـن خـود صاحب‌نظر باشد.

ماده 44- به کار گیری افراد در دستگاههای اجرائی پس از پذیرفته شدن در امتحان عمومی که به طور عمومی نشر آگهی می‌گردد و نیز امتحان یا مسابقه تخصصی امکانپذیر است. دستور العمل مربوط به نحوه برگزار امتحان عمومی و تخصصی به تصویب شورای توسعه مدیریت می‌رسد. تبصره- به کار گیری موقت و تعیین حقوق و مدت خدمت اتباع خارجی حسب قوانین و مقررات خاص خود انجام خواهد داشت. ماده 33- تنظیم تشکیلات داخلی واحدهایی از دستگاه‌های اجرائی که بر اساس قیمت تمام ثبت برند شده( موضوع ماده«16» این قانون) اداره می‌شود برعهده آنها بوده و نسخه‌ای از تشکیلات خود را جهت تطبیق با ضوابط به سازمان ارسال خواهند داشت. تبصره 3- دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور موظفند اجراء این فصل را در دستگاه‌های اجرائی کنترل نموده و با مدیران متخلف برخورد قانونی نمایند. تبصره 2- مناطق محروم کشور تا زمانی که از نظر نیروی انسانی کارشناس و متخصص توسعه نیافته‌اند با تصویب هیات وزیران از حکم این ماده مستثنی می‌باشند.

د ) هرگونه جابجایی و تغییر مکان مرکز باید با اطلاع و تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران انجام پذیرد. آموزش اعضای کمیته طبقه بندی مشاغل توسط طراح لازم است به صورت حضوری صورت گیرد. ب- دارا بودن حداقل دو سال سابقه خدمت در کارگاه د رمورد نمایندگان کارکنان و سرپرستان.

نشست خبری با موضوع رگولاتوری و بازار انحصاری

نایب رئیس- نسبت به ماده ۱۲۰ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادی نرسیده ماده ۱۲۱ قرائت می‌شود. نایب رئیس- نسبت به ماده ۱۱۹ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادی نرسیده ماده ۱۲۰ قرائت می‌شود. نایب رئیس- نسبت به ماده ۱۱۸ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهادی نرسیده ماده ۱۱۹ قرائت می‌شود. ماده ۱۱۸- شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی از پرداخت مالیاتهای اضافی موضوع مواد ۱۶۶ و ۱۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحیه آن معاف می‌باشند.

اجرای احکام مدنی تحت ریاست و نظارت دادگاه صادرکننده رای بدوی می‌باشد و مطابق قانون اجرای احکام مدنی مصوب۱۳۵۶ و سایر قوانین و مقررات مربوط اقدام می‌کند. ماده ۱۲۲- در مورد رسیدگی به اختلافات مربوط بقایای مالیاتی شرکتهای تعاونی نماینده نظارت و هم‌آهنگی منطقه مربوط و تا زمانی که اتحادیه تشکیل نشده باشد نماینده سازمان در منطقه بجای نماینده مذکور در بند ب ماده ۳۱۱ قانون مالیاتهای مستقیم در کمیسیون حل اختلاف شرکت می‌کند. ماده ۱۲۱- در مورد رسیدگی به اختلافات مالیاتی شرکتهای تعاونی نماینده اتحادیه نظارت و هم‌آهنگی منطقه مربوط و تا زمانی که اتحادیه مذکور تشکیل نشده نماینده سازمان در منطقه بجای نماینده موضوع بند (۳) ماده ۲۴۴ قانون مالیاتهای مستقیم در کمیسیون تشخیص شرکت می‌کند. ماده ۶۹- شرکتهای تعاونی ثبت شرکت روستائی با مشارکت اعضائی که اکثریت آن زارعینی باشند که به موجب قوانین و مقررات اصلاحات ارضی صاحب زمین شده یا بشوند و یا روستائیانی که خود دارای زمین زراعتی یا باغ بوده و شخصاً به کشاورزی اشتغال داشته باشند برای مقاصد مندرج در بندهای ماده ۶۸ تشکیل می‌شوند. ماده ۶۲- اتحادیه تعاونی از عضویت و مشارکت شرکتهای تعاونی یا اتحادیه‌های تعاونی با شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی تشکیل می‌گردد، اتحادیه تعاونی در حکمت شرکت تعاونی است و با رعایت اصول و مقرراتی که در این قانون اشاره شده است تأسیس می‌گردد. تبصره- هیأت مدیره حق اخراج عضوی را که بهر عنوان از جانب مجمع عمومی وظیفه یا مأموریتی بوی محول شده است (مانند اعضاء هیأت مدیره و یا بازرسان) ندارد و اتخاذ تصمیم در این گونه موارد با مجمع عمومی عادی شرکت است.

پرسش: چنانچه کارگر و یا کارفرما به رأی قطعی صادره از ناحیه مراجع حل اختلاف اعتراض داشته باشند به چه مرجعی باید مراجعه نمایند؟

چنانچه کارگران زن دارای قرارداد کار معین در دستگاههای دولتی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری باشند، مباحث مربوط به حقوق و مزایا ی آنان در حیطه قانون خدمات مدیریت کشوری بوده و بر اساس قانون مزبور عمل می شود. لیکن چنانچه کارگران موصوف بر اساس مواد قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول قانون کار باشند رعایت ماده (۸۶) قانون تامین اجتماعی در خصوص پیگیری ثبت تغییرات شرکت آنان الزامی می باشد. اتحادیه های تعاونی تحت پوشش وزارت تعاون شوند که اساسنامه خود را از طریق برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با قانون بخش تعاونی تطبیق داده و از تحت پوشش سازمان تعاونی روستایی خارج شوند. ج)شرکتهای موضوع بندهای الف و ب ماده 7 قانون اساسنامه سازمان حسابرسی با رعایت ترتیبات مقرر در تبصره یک ماه 132 قانون محاسبات عمومی.