همه چیز در مورد ورشکستگی

البته این در مورد اشخاص حقیقی است و شرکت های تجارتی که اشخاص حقوقی محسوب می شوند برای اعلام ورشکستگی باید به دادگاه عمومی که مرکز اصلی شرکت در آنجا واقع است مراجعه کنند . اگر مرکز اصلی شرکت در ایران واقع نشده باشد اعلام ورشکستگی باید در دادگاه محل وقوع شعبه شرکت مطرح شود . دادگاه عمومی حقوقی ……… ضمن صدور حکم انحلال شرکت سهامی ………… اینجانب را به عنوان مدیر تصفیه منصوب می نماید و با توجه به اینکه مدیر تصفیه قانونا نماینده شرکت در حال تصفیه محسوب و کلیه اختیارات لازم را جهت امر تصفیه حتی از طریق طرح دعوی و ارجاع به داوری و … دار می باشد. ، اعاده اعتبار تاجری که کلیه دیون خود را نپرداخته است، تاجر ورشکسته در دو مورد پس از اثبات صحت عمل در مدت ۵ سال از تاریخ اعلام ورشکستگی، می‌تواند اعتبار خود را اعاده کند. اولین مورد آنکه تاجر ورشکسته که تحصیل قرارداد ارفاقی نموده و تمام وجوهی را که به موجب قرارداد به عهده گرفته است پرداخته باشد.

مطابق نظریه سرزمینی بودن و ورشکستگی، آئین دادرسی در هر کشور شامل اموالی می شد که در فلمرو سیاسی آ“ کشور قرار دارد. به این ترتیب ممکن است از دادگاههای کشورهای مختلف که امور ورشکسته در مقر آنها جریان دارد، ثبت برند تجاری احکام ورشکستگی متعددی صادر گردد. از طرف دیگر کمک به تاجر بدهکار به لحاظ پراکنده بودن طلبکاران، از طریق قرارداد ارفاقی امکان پذیر نخواهد بود، مگر اینکه قرارداد مذکور در کشورهای دیگر معتبر شناخته شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تخصصی ، با همکاران ما در کیا ثبت تماس حاصل نمایید. به طور حتم یکوکیل پایه یک دادگستریبه تنهایی قادر نیست در تمامی حوزه های حقوقی خدمت رسانی کند و راهنمایی تخصصی به همه موکلان خود بدهد لذا در یک موسسه حقوقی جمعی از وکلا حاضر می شوند و هریک به طور تخصصی و همچنین گاها به صورت جمعی در موارد مختلف به کارشناسی می پردازند . با مراجعه به اینترنت و فضای مجازی ، به دنبال پیدا کردن نمونه دادخواست های آماده می باشند. پیگیری ثبت تغییرات شرکت دراکثر موارد شخصی که قصد خرید کالایی را دارد ، این کار توسط صدور فاکتور انجام می شود و معمولا درعرف مبادلاتی بازار ، برای هر گونه خرید و فروش ، قرارداد منعقد نمی شود . یکی از مواردی که در راستای اثبات وجود دین ، می تواند مفید باشد صدور اوراق اجرائیه از ادارات ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی می باشد . خب پس طبیعی است که دادگاه برای بررسی این مساله و احراز وجود یا عدم وجود ورشکستگی ، ناچارند که مراتب را به کارشناسان رسمی دادگسستری ارجاع نمایند .

در تصفیه عادی پس از تقسیم اموال و خاتمه ورشکستگی کارمند مربوطه گزارشی مبنی بر خاتمه ورشکستگی به رئیس اداره تصفیه می دهد. دراین گزارش خلاصه عملیات تصفیه و علت ورشکستگی و مبلغ دارائی بدهی و میزان کسری و همچنین سهمیه هایی که برابر ماده ٤٧ قانون اداره تصفیه در صندوق دادگستری به ودیعه گذاشته شده قید می گردد. متعاقبا ورشکستگی از طرف رئیس اداره تصفیه اعلام و انتشار می گردد. معامله ای که مالی از اموال منقول یا غیرمنقول تاجر را مقید نماید و به ضرر طلبکاران تمام شود مانند رهن، گرو یا وثیقه. 2) چنانچه تاجر متوقف، برای فرار از ادای دین یا برای اضرار به طلبکارها، معامله ای نموده که متضمن ضرری بیش از یک چهارم قیمت حین المعامله بوده، می توان معامله را فسخ نمود مگر این که طرف معامله قبل از صدور حکم فسخ، تفاوت قیمت را بپردازد.

هر تاجر بدهکار مکلف است دادخواست توقف خود را ظرف سه روز از تایخ وقفه در پرداخت دیون به انضمام صورت حساب دارائی و کلیه دفاتر تجارتی مربوط به دفتر دادگاه حقوقی یک محل اقامت خود تسلیم نماید. ممکن است فرده تاجر یا شرکت تجاری نزد شرکت‌ها، سهامداران، مشتریان و در کل ذینفعان خود مطالباتی داشته باشند، مدیر تصفیه موظف است با در اختیار داشتن مدارک مربوط به این مطالبات، آن‌ها را وصول کند. اگر بدهکاری از پرداخت بدهی خود امتناع ورزد، مدیر تصفیه می‌تواند از طریق پیگیری‌های قضایی آنها را وصول نماید. گفته شد که یکی از افرادی که ورشکستگی را اعلام می نماید خود تاجر است.

همچنین مستنداتی که نشان می‌ دهد که تاجر مورد نظر ورشکست شده است را به دادگاه اعلام می نمایند. و با امضای خود شخص شامل تعداد تمامی اموالی که اعم است از منقول و غیرمنقول اقدام نماید. شرایط و مقررات حاکم بر روابط کاربر با وکیل/مشاور/موسسه و شرایط استفاده کاربر از مشاوره تلفنی دادراه را مطالعه کردم و می پذیرم. سلام‌ و عرض خسته نباشید‌.بنده سال eighty five یک میلیارد به تاجر پول دادم برام کالا بیاره‌.تاجر اعلام ورشکستگی کرد و بعد از اعلام ورشکستگی سند زمین به نامم زد و الان زمین خیلی با ارزش شده و اداره ورشکستگی سند زمین را باطل کرده.لطفا راهنمای کنید…. اینجانب در یک پرونده اجراییه چک که علیه من شکایت شده بود اعسار دادم، قاضی تشخیص داد که من تاجر هستم و باید درخواست ورشکستگی بدم. سلام میخواستم بدونم چطور باید دادخواست ورشکستگی از طرف تاجر رو نوشت؟ با تشکر…

» دعاوی مالی و غیر مالی

ورشکستگی عادی که در آن، تاجر بر اثر عوامل خارجی یا حوادث غیرمترقبه، بدون تقصیر یا تقلب، متوقف شود. توقف از پرداخت دین مستلزم حالت اعسار نیست، زیرا ممکن است تاجر اموالی بیش از دیون خود داشته باشد، ولی فعلا نتواند دیون خود را بدهد؛ مثلا اموال او در رهن غیر باشد یا مبلغی از اموال خود را به صندوق دادگستری سپرده باشد. خیر کارمندان و نمایندگان شرکت تاجر محسوب نمی‌شوند بنابراین مشمول احکام مربوط به ورشکستگی ثبت شرکت در تهران و اعلام آن نمی‌گردند. ۷- تاجر دفتر نداشته یا دفاتر او ناقص یا بی ترتیب بوده یا در صورت دارائی وضعیت واقعی خود اعم از قروض و مطالبات به طور صریح معین نکند ، مشروط بر آنکه در مورد اخیرالذکر تقلبی نکرده باشد. یعنی اینکه وضعیت مالی تاجر به حدی وخیم و نابسامان شده باشد که واقعا از پرداخت دیون خود ناتوان شده باشد نه اینکه علیرغم داشتن وضعیت مالی خوب، به صورت ارادی برخی از دیون خود را پرداخت نکند.

  • داشتن شرایط قانونی بالا، برای تقدیم دادخواست اعاده اعتبار ورشکسته، توسط تاجر ورشکسته الزامی است.
  • ا طرف دیگر در بعضی از کشورها مانند هلند، مفهوم تاجر از بین رفته است.
  • معامله ای که مالی از اموال منقول یا غیرمنقول تاجر را مقید نماید و به ضرر طلبکاران تمام شود مانند رهن، گرو یا وثیقه.
  • طراحی و ثبت برند و علامت تجاری شما از صفر تا صد تا مرحله دریافت سند رسمی بصورت انحصاری و استعلام کاملا رایگان نام مورد نظر شما.

انحلال دهنده مکلف است شخص ثالثی را تعیین کند تا حداقل 10 سال مدارک شرکت را نگه دارد. نام و آدرس آن شخص باید در درخواست ارسال شده به اداراه ثبت تجارت ترکیه ذکر شود. در این گونه مواقع بهتر است که تاجر از یک وکیل حرفه ای یا مشاور حقوقی تخصصی کمک بگیرد، زیرا با اعلام ورشکستگی همه طلبکاران از ترس از دادن اموالشان به سراغ تاجر می روند و اوضاع نابسامانی را برای او به وجود می آورند.

همه چیز در مورد ورشکستگی

اعاده اعتبار ورشکسته می‌تواند در همه انواع ورشکستگی ها و فقط درباره تاجر ورشکسته، مطرح شود. دادگاه صالح همان دادگاه عمومی محل اقامت تاجر یا شرکت‌تجاری است. در این مرحله باید دفاتر تجاری شرکت را برای نگهداری ده ساله به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل ‌دهد.

مدارک مورد نیاز برای اعلام ورشکستگی

لازم به ذکر است که شرکتهای کاماندیت و گروهی در ترکیه معادل شرکتهای مشارکتی در سایر کشورهای اروپایی هستند به همین دلیل به سرمایه گذاران خارجی که در ترکیه چنین شرکتهایی تأسیس کرده اند و به دنبال انحلال آن هستند، توصیه می شود از کمکهای حقوقی کارماترکی استفاده نمایند.. تصفیه و بررسی بدهی‌های شرکت امری مهم و نیازمند تخصص در این زمینه است. به همین دلیل این امور توسط مدیر تصفیه که توسط اعضای هیئت مدیره تعیین می‌شود انجام می‌پذیرد. با در اختیار داشتن وکیل ورشکستگی مجرب و متخصص به سرعت به حل و فصل موضوع ورشکستگی خود بپردازید.

موقت بودن حکم ورشکستگی

دومین مورد زمانی است که کلیه طلبکاران، تاجر ورشکسته را بری‌ءالذمه کرده یا به اعاده اعتبار او رضایت داده باشند. در چنین شرایطی این نوع ورشکستگی، ورشکستگی به تقلب محسوب می شود و برای ان مجازات در نظر گرفته شده است. به طور مثال امکان دارد تاجر ورشکسته به تقلب تا آخر عمر خود از انجام دادن فعالیت تجاری محروم شود. و البته به موجب ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی نیز به حبس از ۱ تا ۵ سال محکوم خواهد شد. تاجر ورشکسته به چه کسی می گویند؟ آثار ورشکستگی تاجر چیست؟ این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا هر آنجه درباره ورشکستگی تاجر لازم است، بدانید. در خصوص ورشکستگی می توانید از وکیل تجاری گروه وکلای وکیل پرس، مشاوره حقوقی دریافت کنید.

شما میتوانید در صورت نیاز به وکیل متخصص در زمینه ی امور ورشکستگی و سایر موضوعات تجاری جهت قبول وکالت و یا مشاوره حقوقی با توجه به اطلاعات موجود در سایت با حامد امیری مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری ارتباط برقرار نمایید. حامد امیری وکیل امور حقوقی در اصفهان که در دعاوی مختلف تجاری از جمله دعوی ورشکستگی دارای تجربه بوده و از تمامی قوانین و مقررات مربوطه آگاهی کامل دارد و آماده خدمت رسانی به شهروندان گرامی جهت مشاوره و قبول وکالت می‌باشد. شما میتوانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما در تماس باشید. ممکن است تاجری در زمانی که در حالت توقف به سر می برد فوت نماید. در این صورت قانون گذار مقرر داشته است که حکم ورشکستگی چنین تاجری را تا یک سال پس از مرگ او نیز می توان صادر نمود .

پست شد در : misc