Content
الف) اگر عالم به عدم استحقاق خود باشد ضامن عین و منافع آن است در غیر این صورت نسبت به منافع صرفا ضامن منافع مستوفات است. د) هوشنگ میتواند بدلیل ممتنع شدن اجرای شرط بدل «قیمت» ویلای تخریب شده را مطالبه کند. تغییرات شرکت د) اولی از نظر ماهیتی صلح معوض است در حالی که دومی ماهیتی غیرمعوض و مجانی دارد. ب) اگر امکان به دست آوردن علم تفصیلی وجود نداشته باشد، تنها در صورتی کفایت میکند که امتثال اجمالی با تکرار عمل محقق شود.
همچنین اگر زیان شرکت به حدی برسد که نصف سرمایه شرکت از بین برود، شرکت با تصمیم شرکا و مشاوره حقوقی انحلال شرکت می تواند منحل شود. انحلال شرکت سهامی خاص زمانی اتفاق میافتد که به دستور دادگاه یا با تصمیم مالکان، موسسان و یا اعضای هیئتمدیره تصمیم بر خاتمه فعالیتهای شرکت گرفته شود. پس از انحلال شرکت، این موضوع باید در مهلت قانونی و به شکل رسمی به ثبت برسد و مدیر تصفیه به تسویهحساب با طلبکاران و سهامداران بپردازد. پس از ارائه مدارک، مدت زمان لازم برای ، ۱۰ الی ۱۵ روز است و تا زمانی که آگهی انحلال شرکت در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت در آن به چاپ میرسند؛ منتشر نشود؛ هنوز شرکت رسماً منحل نشده است. یعنی نیازمند صدور حکم انحلال به وسیله دادگاه به سبب ورشکستگی شریک نیست و کافی است که مدیر تصفیه، شریک ورشکسته کتباً تقاضای انحلال شرکت را کرده باشد و از این تقاضا شش ماه گذشته و شرکت، مدیر تصفیه را از تقاضای مزبور منصرف نکرده باشد.
جلسه امروز شورای عالی کار
تبصره – دیه جنایت بر میت به ارث نمیرسد بلکه متعلق به خود میت است که درصورت مدیون بودن وی و عدم کفایت ترکه، صرف پرداخت بدهی او می گردد و درغیر این صورت برای او در امور خیر صرف می شود. ماده ۷۲۲- دیه جنایت بر میت، یک دهم دیه کامل انسان زنده است مانند جداکردن سر از بدن میت که یک دهم دیه و جدا کردن یک دست، یک بیستم دیه و هر دو دست، یک دهم دیه و یک انگشت، یکصدم دیه کامل دارد. دیه جراحات وارده به سروصورت و سایر اعضاء و جوارح میت به همین نسبت محاسبه می شود. ماده ۷۲۱- هرگاه در اثر جنایت و یا صدمه، چیزی از زن سقط شود که به تشخیص کارشناس مورد وثوق، منشأ انسان بودن آن ثابت نگردد، دیه و ارش ندارد لکن اگر در اثر آن، صدمه ای بر مادر وارد گردد، حسب مورد دیه یا ارش تعیین می شود. ماده ۷۱۸- هرگاه زنی جنین خود را، در هر مرحله ای که باشد، به عمد، شبه عمد یا خطاء از بین ببرد، دیه جنین، حسب مورد توسط مرتکب یا عاقله او پرداخت می شود.
برای این کار دستور وزارت تعاون لازم است و یا صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده به همراه مجوز وزارت تعاون نیاز است. ماده ۷۹- تعیین انواع خدمات عمومی و دستگاهها و مؤسسات دولتی و عمومی پذیرنده محکومان و نحوه همکاری آنان با قاضی اجرای احکام و محکوم، به موجب آیین نامه ای است که ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون به وسیله وزارتخانه های کشور و دادگستری تهیه می شود و با تأیید رئیس قوه قضائیه به تصویب هیأت وزیران میرسد. مقررات این فصل پس از تصویب آییننامه موضوع این ماده لازم الاجراء می شود. ماده۱۶۹ـ عملیات اجرائی بعد از صدور دستور اجرا ثبت برند تجاری (مهر اجرا شود) شروع و هر کس (اعم از متعهد سند و هر شخص ذینفع) که از عملیات اجرائی شکایت داشته باشد میتواند شکایت خود را با ذکر دلیل و ارائه مدارک به رئیس ثبت محل تسلیم کند و رئیس ثبت مکلف است فوراً رسیدگی نموده و با ذکر دلیل رای صادر کند. نظر رئیس ثبت به هر حال برابر مقررات به اشخاص ذینفع ابلاغ میشود و اشخاص ذینفع اگر شکایتی از تصمیم رئیس ثبت داشته باشند میتوانند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ شکایت خود را به ثبت محل و یا هیات نظارت صلاحیتدار تسلیم نمایند تا قضیه برابر بند ۸ ماده ۲۵ اصلاحی قانون ثبت در هیات نظارت طرح و رسیدگی شود.
تبصره 2 ـ استفاده نکردن از گروه تحقیق، مانع رسیدگی هیأت به پرونده اتهامی کارمند و صدور رأی نیست. تبصره 3 ـ رسیدگی به تخلفات کارمندان دولت، مأمور درشرکتهای تعاونی دستگاههای اجرایی یا دستگاههایی کهمشمول قانون نیستند بر عهده هیأتهای بدوی و تجدیدنظردستگاه متبوع آنان است. هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان ـ که دراین آیین نامه هیأت بدوی نامیده میشود ـ در هر یک ازدستگاههای موضوع ماده قانون رسیدگی به تخلفاتاداری ـ که از این پس قانون نامیده میشود ـ بارعایت مفادقانون یاد شده و این آییننامه تشکیل میشود. ماده 24-اصلاح یا تغییر آرای قطعی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری صرفاً در مواردیکه هیأت به اکثریت آراء تشخیص دهد که مفاد حکم صادر شده از لحاظ موازین قانونی (به لحاظ شکلی یا ماهوی) مخدوش می باشد، پس از تأیید هیأت عالی نظارت در خصوص مورد امکان پذیر است.
تصمیمات این شورا پس از تائید رئیس جمهور برای دستگاههای مشمول این قانون لازم الاجرا است. 9- سایر وظایفی که طبق قانون به عهده شورای امور اداری و استخدامی کشور بوده است با تائید رئیس جمهور. 3- بررسی و تصویب دستور العملها و رویههایی که به موجب این قانون در صلاحیت شورا قرار میگیرد. اعضا مذکور در بندهای 2 و three و 4 بنا به پیشنهاد رئیس سازمان و تائید رئیس جمهور انتخاب میگردند. 3- تفکیک وظایف اجرائی از حوزههای ستادی دستگاههای اجرائی و محدود نمودن فعالیت حوزههای ستادی به اعمال حاکمیت و امور مدیریتی و راهبردی، سیاستگذاری، برنامهریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل و انتقال وظایف اجرائی به واحدهای استانی، شهرستانی و سایر سطوح جغرافیایی و اصلاح ساختار تشکیلاتی متناسب با تغییرات به عمل آمده. 3- وزراء آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار و امور اجتماعی و سه نفر از وزراء بخشهای دیگر به انتخاب هیات وزیران.
- نایب رئیس- نسبت به ماده ۳۱ نظری نیست؟ (اظهاری نشد) پیشنهاد رسیده قرائت میشود.
- ماده ۳۰۶- جنایت عمدی بر جنین، هرچند پس از حلول روح باشد، موجب قصاص نیست.
- در صورت گذشت مقذوف در هر مرحله، حسب مورد تعقیب، رسیدگی و اجرای مجازات موقوف می شود.
- این بانک همچنین ۷۳میلیاردتومان از تسهیلات پرداختی خود را بهعنوان مطالبات سوختشده شناسایی کرده است.
اثبات تخلف مستاجر از یکی از موارد پیش بینی شده در قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۵۶ کلیدی ترین نکته برای تخلیه مورد سرقفلی است. اگر در قرارداد اجاره، شغل خاصی قید نشده باشد مستاجر و سرقفلی دار می تواند بدون رضایت مالک، تغییر شغل بدهد. تغییر غیرمجاز کاربری و احداث بنا در باغات و اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز، جرم شناخته می شود و قابلیت دفاع ندارد. قرارداد مشارکت در ساخت بنا و سپس ساخت و تقسیم واحدهای ساخته شده بین مالکان مشاعی، عملاً ملک را از حالت مشاعی خارج کرده.
نظارت فراگیر بر بازار پول با خرق حجاب شخصیت حقوقی: محدود یا سلب کردن حقوق سهامدار مؤثر
در حقیقت همین عنصر قانون است که اقدامات و تصمیمات را اعتبار بخشیده و آثار حقوقی را بر آنها بار می کند. با عنایت به این شرط، افرادی که در تعاونی چند منظوره (یعنی شرکتهای تعاونی که فعالیت تولیدی و توزیعی را توامان انجام می دهند)، شاغل نیستند، در تصدی سمتهای هیات مدیره و مدیریت عامل آن شرکت ممنوعیت قانونی دارند. 5-1-بندهای 5و6 ماده فوق، عدم سابقه عضویت در گروههای محارب و عدم ارتکاب جرائم بر ضد امنیت و جعل اسناد، ارتشاء ، اختلاس، کلاهبرداری، ثبت شرکت خیانت در امانت، تدلیس، تصرف غیر قانونی در اموال دولتی و ورشستگی به تقصیر را شرط لازم برای تصدی سمتهای مذکور دانسته، بنابراین وجود سابقه محکومیت جرائم فوق، از موجبات ممنوعیت قانونی است. از ماده فوق چنین استنباط می شود که هیات مدیره حق اتخاذ تصمیم و اقدام درباره موضوعاتی که در صلاحیت خاص مجامع عموم است، ندارد. نتیجه ای که از این امر حاصل می شود آنکه مقررات و دستور العمل های مصوب هیات مدیره را نمی توان دارای اعتبار و نفوذ حقوقی دانست.
دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی
در دوران تصدي نيز در مورد مسائل مهم و مورد اختلاف مي تواند از مجلس براي هيأت وزيران تقاضاي راي اعتماد كند. مجلس شوراي اسلامي نمي تواند قوانيني وضع كند كه با اصول و احكام مذهب رسمي كشور يا قانون اساسي مغايرت داشته باشد. تشخيص اين امر به ترتيبي كه در اصل نود و ششم آمده بر عهده شوراي نگهبان است. مجلس شوراي اسلامي در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسي مي تواند قانون وضع كند. رئيس جمهور و معاونان او و وزيران به اجتماع يا به انفراد حق شركت در جلسات علني مجلس را دارند و مي توانند مشاوران خود را همراه داشته باشند و در صورتي كه نمايندگان لازم بدانند، وزراءء مكلف به حضورند و هر گاه تقاضا كنند مطالبشان استماع مي شود.
بر این اساس حفظ شخصیت شرکت بخصوص در زمان پرداخت دیون شرکت از الزامات تصفیه شرکت تعاونی است. ماده ۴۲- نخستین هیأت مدیره شرکت موظف است ظرف یک ماه از تاریخ جلسه مجمع عمومی مؤسس برای ثبت شرکت در مراجع ذیصلاحیت اقدام قانونی بعمل آورد. ماده ۴۴ – هیأت مدیره میتواند برای انجام امور شرکت از میان اعضای شرکت فرد واجد صلاحیتی را (غیر از اعضای هیأت مدیره و بازرسان) و یا از خارج به صورت موظف انتخاب و به عنوان مدیر عامل منصوب کند که زیر نظر مستقیم آن هیأت موافق اساسنامه شرکت و در حدود مصوبات مجمع عمومی انجام وظیفه نماید. هیأت مدیره مجاز است اختیار لازم را برای اداره امور شرکت در حدود اسناسنامه و طبق آئین نامهای که به تصویب مجمع عمومی میرسد به مدیر عامل تفویض نماید. تا زمانی که امر تصفیه خاتمه نیافته است مدیران تصفیه همه ساله باید مجمع عمومی عادی را دعوت نموده و گزارش عملکرد خود را به مجمع بدهند.