راهنمای انتخاب نام برند

باید توجه داشت در انتخاب علامت تجاری از نشان ها و علائم دولتی ، نظامی ، نام های اختصاری و یا سایر موارد مندرج در قانون نباید استفاده گردد مگر در صورتی که از سازمان ها و نهاد ها جواز یا پروانه کسب مربوطه صادر گردد . برای انتخاب نام هایی که ریشه فارسی نداشته باشند و لاتین باشند ملزم به ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی به همراه جواز مربوطه خواهید بود . این الزامات در عین حال شما را از مزیت های متعددی بهره مند می سازد و سبب می شود تا برند بیشتر در ذهن مشتریان محصول یا خدمت شما قرار بگیرد . قبل از انتخاب برند در مورد جامعه هدف و مشتریان خود فکر کنید.

در عوض به دنبال یک داستان جذاب برای نام تجاری خود باشید! نام­ هایی که بر پایه یک داستان برند جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند. پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری برند نظر بگیرید. من جاوید مقدم هستم و عاشق کارم، عاشق یادگیری و عاشق بازاریابی و کسب و کار هستم. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی رو دارم و مدیرعامل شرکت مشاوران کسب و کار مسیرسفید و فروشگاه اینترنتی رنگی سنتر هستم.

1) داشتن یک برند در محصولات چرمی به شما کمک می کند که بتوانید در بازار به خوبی معرفی شوید. اغلب اوقات شرکت ­ها به دنبال نامی هستند که تمام فلسفه ­و ماهیت کسب وکار آنها را بیان کند. ولی چنین کاری ناممکن است، به خاطر داشته باشید که نام هایی که سعی دارند مفاهیم زیادی را منتقل کنند، در نهایت هیچ چیزی برای گفتن ندارند. این دقیقا همان کاری است که شرکت ماشین الکتریکی تسلا انجام داد.

  • با در نظر گرفتن این معیارها با اندکی صبر، حوصله و تحقیق می‌توانید به یک انتخاب درست و متمایز دست پیدا نمایید.
  • تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد.
  • این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد.
  • همانگونه که قبلاً نیز گفتیم پیشنهاد می‌کنیم از اسم خودتان به عنوان برند استفاده نکنید شما می‌توانید به جای آن از اسم اشخاص تاریخی یا معروف استفاده کنید.

برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری بروید و بررسی کنید که کدام یک از این نام‌های تجاری در دسترس هستند. به احتمال خیلی زیاد بیشتر از نیمی از آنها از قبل اشغال شده‌اند. حتی اگر همه اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شده باشند ناامید نشوید. زیرا شما قرار است برای سالیان دراز همه زمان و پولتان را برای برند کردن این اسم هزینه کنید. اکنون تلاش کنید طبق این مجموعه از کلمات توصیفات نام مناسبی پیشنهاد دهید. برای مثال شما می‌توانید انتخاب اسم برند برای کسب و کار را از روی چند دسته بندی‌ انجام دهید.

پیش از انتخاب این نام ، شاید صدها یا هزاران اسم توسط شما یا مشاورتان موردبررسی قرار گرفته است. بهترین نام‌های تجاری توصیف‌کننده نیستند – برند نماینده یک ایده بزرگ است و کلمات را به‌درستی به عناصر احساسی تبدیل می‌شود. از آنجایی که پیدا کردن نام برندهای جدید سخت شده است ، شرکت‌های مانند Kleenex یا Pinterest نام‌های را اختراع کرده‌اند . اما اگر قصد دارید که برندی برای بیان یک سبک زندگی جدید ایجاد نمایید و هرگز هم قصد فروش آن ندارید ، نام خود را به عنوان نام برند خود برگزینید. حفاظت از ثبت شرکت راحت‌تر است و رضایت مالک را در بر دارد. با وجود تعداد زیادی از برند در سراسر جهان ، پیدا کردن نام برندی زیبا ، مناسب و منحصربه‌فرد هرروز ، سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

ورود به حساب کاربری

برخی اسامی خاص برای برند را می‌توان از زبان‌های خارجی گرفت. فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آن‌ها دارای یک backstory جالب هستند. اسم‌های مخفف ممکن است ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند.

نامی که برای این برند انتخاب شده، به‌خوبی تمایز آن را بازتاب می‌دهد. در کل، از بین تمام مواردی که گفتیم، به احساسی که نام برندتان به مخاطب منتقل می‌کند، خیلی دقت کنید. نام برند می‌تواند بیانگر احساساتی مانند انرژی زیاد (ردبول)، آرامش و لطافت (پتوی نرمینه)، توجه به سنت‌ها (روسری تاج‌محل)، زنانگی (روبان)، نوشتن ثبت برند (وردپرس) و … باشد. این حس با توجه به هویت برندتان قابل شناسایی است و بعداً هم باید در تبلیغات و بازاریابی‌تان نمود پیدا کند. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید در آینده، به بازارهای بین‌المللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب می‌کنید را به زبان‌های دیگر چک کنید.

اسم برند

تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. انتخاب برند درست و تداوم کار با آن، باعث افزایش اعتبار آن می‌شود. تمامی محصولات سایت هزارمدیر دارای گارانتی 100درصد می‌باشند و معیار تشخیص فقط و فقط بر عهده خود شخص مشتری است. هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونه‌اند.

برای اینکه افراد نظرات مناسبی ارائه دهند و وقت زیادی گرفته نشود، می‌توانید یک سری قانون از قبل تعریف کنید و بگویید که اسامی کاندید بر این اساس انتخاب شوند. همین تمایز و تفاوتی که با سایر برندها دارید، به شما کمک می‌کند تا نام مناسبی انتخاب کنید. مثلا اسم‌هایی مثل “ممتاز“، “هیمالیا” یا “اسنوا” که می‌توانند حس و حال خاصی به مخاطب بدهند و هدف و هویت شما را نشان بدهند. برای برخی اسم‌ها می‌توان خیلی راحت طراحی لوگو انجام داد و المان‌های گرافیکی ساده و به یاد ماندنی طراحی کرد. همه همزمان با گفتن این برندها، المان و لوگوی آن‌ها را به یاد می‌آوریم.

ایجاد ابهام برای اسم برند

زیرا واژه میهن همیشه به یک کلمه کامل‌کننده دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد. حال به برخی از قوانین نام‌گذاری برندها می‌پردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند. اسم تجاری همان اسم‌های بازرگانی، اسامی شرکت‌ها و … است که شرکت تحت آن عنوان فعالیت حقوقی و قانونی دارد و قانون نیز از آن اسم ثبت‌شده در برابر استفاده دیگران حمایت می‌کند. نام‌های کوتاه تند و تیز هستند و خیلی راحت به ذهن سپرده می‌شوند. اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما می‌گذارند.

نام برند شما داستان برند شماست

این کار باعث می‌شود در آینده نتوانید محصولات و خدمات خود را توسعه دهید. قبل از ثبت برند، در رابطه با اسم انتخابی تحقیقاتی داشته باشید. اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را انتقال دهد،اصلی‌ترین و خاص‌ترین شاخصه برند را می توان در شخصیت برند دید، شخصیت برند در گرو اصلی‌ترین و خاص‌ترین ویژگی‌های آن است.

فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در بعضی موارد، آن‌ها دارای یک backstory جالب هستند. به عنوان مثال، سامسونگ به معنی ۳ ستاره به زبان کره‌ای و لگو به معنی بازی خوب در زبان دانمارکی است. به عنوان مثال بزرگترین رودخانه دنیا آمازون است، پس منطقی است که بزرگ‌ترین فروشگاه محصولات جهان اسم آمازون را برگزیند. به لوگوی آمازون که دقت کنید یک فلش حرف a را به z وصل کرده است.

به هر حال اگر از قبل مشتری دارید، از مشتریانتان در اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر بخواهید که در مورد اسمی که انتخاب کرده‌اید نظر بدهند. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد. کافی است به تصویر زیر نگاهی بیندازید و مهم‌ترین نکاتی را که برای اخذ دامنه اینترنتی مناسب باید داشته باشید را فرا بگیرید. حال که تا حدودی با کلیدهای انتخاب ثبت تغییرات شرکت آشنا شدیم قصد داریم که ساخت یک نام برند را رقم بزنیم.