مدارک لازم برای ثبت شرکت تعاونی

تعریف فرمول امتیازبندی طبق مصوبه هئیت مدیره تعاونی مسکن بر اساس استانداره وزارت تعاون بر اساس هر پروژه با قابلیت تعریف پارامترهای امتیازبندی و ارائه امتیازات خاص به اعضاء انتخابی یکی از ویژگیهای نرم افزار تعاونی مسکن مهر ماندگار می باشد. کارکنان دولت نمیتوانند تصدی هیئت مدیره و مدیر عاملی شرکتهای تعاونی را بپذیرند مگر در تعاونیهای خاص کارکنان ادارات و سازمانهای دولتی که در آن شاغل باشند، کارکنان بازنشسته مشمول این بند نمی‌شوند. •اداره و ثبت شرکت در تهران مدیریت امور شرکت برعهده هیات مدیره‌ است که بر اساس قوانین تجارت و شرکت‌های تعاونی و طبق اسانامه شرکت انتخاب می شود. بله پس از ثبت شرکت تعاونی تسهیلات بانکی به شرکت تعلق می گیرد. یکی از این بانک‌های عامل، بانک توسعه تعاون است که ۷۰% از منابع آن به حمایت از شرکتهای تعاونی اختصاص دارد. طبق قانون تعاونی ایران، باید مجمع عادی شرکت اخراج چنین اعضایی را تصویب کند و تا قبل از تصمیم مجمع عمومی نمی توان این افراد را از حقوق قانونی خود محروم کرد.

برای این امر ، لازم است مجمع جهت اخذ مجوز ثبت از وزارت تعاون اقدام نماید. اداره ثبت بعد از ثبت تعاونی ، موضوع را به وسیله درج آگهی در ” روزنامه رسمی ” به اطلاع عموم می رساند و رونوشتی از آگهی ثبت و اساسنامه ممهور به مهر خود را به اداره کل یا اداره تعاون ارسال می دارد. همانطور که گفتیم، برای ثبت هر شرکت یا اتحادیه تعاونی لازم است نخست اقدامات انجام شده برای تشکیل آن، از لحاظ مطابقت با مقررات به تایید وزارت تعاون برسد و برای آن “مجوز ثبت” صادر شود. مجوز ثبت حاکی از تایید وزارت تعاون بر مطابقت اقدامات انجام شده برای تشکیل تعاونی با مقررات مربوط است. برای اخذ مجوز ثبت، اولین هیئت مدیره یا وکیل وی، مدارک مورد نیاز ثبت تعاونی را به وزارت تعاون تسلیم و صدور آن را درخواست می‌کند؛ وزارت تعاون پس از بررسی مدارک در صورت تایید اقدامات انجام شده، مجوز ثبت را صادر می‌کند. مجوز ثبت یکی از مدارکی است که باید برای ثبت تعاونی به مرجع ثبت تسلیم شود و بدون آن ثبت تعاونی ممکن نیست.

۱۳- جهت تکمیل پرونده، فهرست اسامی و مشخصات اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل، بازرس یا بازرسان و کلیه اعضاء تنظیم و به اداره کل / اداره تعاون تحویل می‌گردد. کلیه امور ثبتی و اداری خود را با اطمینان خاطر، به متخصصان متعهد و مجرب ثبت شرکت نیک بسپارید. • اگر تعداد اعضای شرکت تعاونی از حد نصاب مشخص شده کمتر شود و ظرف حداکثر three ماه به حد نصاب نرسد. در غیر اینصورت معمولا اداره کل تعاون هر استان کلاس هایی را در باب آشنایی افراد با قوانین برگزار می کند که توصیه می کنیم حتما شرکت کنید.

اقدام به ثبت شرکت تعاونی در صورتی میسر است که تعداد اعضای آن به 7 نفر رسیده باشد سپس جلسه ای تشکیل شده و 3 نفر به عنوان هیئت مؤسس انتخاب شده تا کارهای مربوط به ثبت شرکت را انجام دهند . ما در این مقاله به تعریفشرکت تعاونیومدارک لازم جهت ثبت شرکت تعاونیمی پردازیم. ما در بخشی دیگرمراحل ثبت شرکت تعاونیرا به صورت تصویری برای شما آماده سازی کرده ایم که در لینک زیر می توانید آنرا مطالعه نمایید.

مدارک ثبت شرکت تعاونی

اولین هیأت مدیره ­شرکت تعاونی پس از اعلام قبولی ظرف یک ماه از تاریخ برگزاری اولین جلسه­ ی مجمع عمومی عادی، مکلفند با انجام تشریفات مقرر نسبت به ثبت تعاونی اقدام نمایند (تبصره ماده­ ی 51 قانون اقتصاد بخش تعاونی جمهوری اسلامی ایران). لازم به ذکر است شرکت تعاونی زمانی ایجاد ثبت برند می­‌شود که اساسنامه آن توسط اولین مجمع عمومی عادی شرکت تصویب شود و ساختار هیئت مدیره با تعهد رسمی تعیین شود. ثبت شرکت تعاونی بعد از شرکت سهامی و شرکت با مسئولیت محدود، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. برای ثبت این شرکت حداقل ۷ نفر (۲ نفر بازرس، ۵ نفر هیئت مدیره) نیاز است.

ثبت شرکت ، اخذ رتبه نیک پارس ثبت شرکت و ثبت برند ، اخذ رتبه ، تغییرات شرکت پارس

در شرکتهای مسئولیت محدود چیزی به عنوان سهم وجود ندارد و افراد به عنوان شریک شناخته می شوند. هر فرد بر اساس میزان سرمایه خود مسئولیت داشته و بصورت کلی این نوع ثبت شرکت، بسیار محبوب می باشد. ثبت شرکت تعاونی معمولاً برای حذف واسطه‌ها بین تولید کننده و مصرف کننده بوده و منظور آن انجام خدمات یا تحصیل اجناس یا اعتبار به بهای ارزان برای شرکاء است.

  • حداقل تعداد افراد و اعضای تعاونی باید از 7 نفر کمتر نباشد و باید تابعیت اصلی ایرانی را داشته باشند.
  • یکی دیگر از شرکت های تجارتی، شرکت های تعاونی است که هدف آن با سایر شرکت هایی که تاکنون درباره ی آن ها صحبت شد فرق می نماید.
  • بدیهی است که نحوه ثبت و اداره این شرکت، نباید با قوانین و مقررات در تضاد باشد.
  • در تعاونی های چند منظوره اگر عضویت برای همه آزاد باشد، داشتن عضو غیرشاغل مجاز است.

مسئولیت مالی اعضاء محدود به میزان سهم آنان در تعاونی است مگر شرایط خلاف در قرارداد. ارائه 4رونوشت از مجوز ثبت تعاونی توسط اداره کل یا ادارات تعاون شهرستان ذیربط. جهت ترغیب اعضاء جهت واریز وجه به حساب تعاونی از ماژول محاسبه جریمه و پاداش ریالی اعضای تعاونی مسکن استفاده میشود. که توسط فرمول بانکی و تعیین درصد جریمه محاسبه گردیده و گزارشات متنوع ارائه مینماید. چرا این واحد به من رسیده ؟ 2- امتیاز من اشتباه شده 3 – چرا همکارم که واریزیهای با من یکسان و نزدیک دارد قبل از من انتخاب واحد نموده است ؟ اگر بخواهیم به این سوال جواب دهیم که کدام واحد متعلق به چه کسی است؟ بایستی دلایل قانع کننده ای داشته باشیم.

در صورت نیاز به هر گونه مشاوره با ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل نمایید. 2) نسخه ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل تعاونی در آن چاپ شده است. ♦ سهام شرکت تعاونی با نام و غیر قابل تقسیم است و بهای آن باید نقداَ پرداخت شود. شرکتی است که به منظور اشتغال اعضاء در امور مربوط به کشاورزی، دامداری، دامپروری، پرورش و صید ماهی، شیلات، صنعت، معدن، عمران شهری و روستایی و عشایری و نظایر اینها فعالیت می‌نماید.

پس از تایید اداره تعاون و فرستادن مدارک لازم برای تاسیس تعاونی به اداره ثبت شرکت‌ها، باید منتظر تایید آنها بود. در نهایت، روند ثبت شرکت تعاونی با درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار به پایان می‌رسد. اداره تعاون کار و رفاه شهرستان مربوطه به اداره کل معرفی نامه ای برای دریافت پروانه تاسیس تعاونی ارائه می دهد. ورود اطلاعات هئیت موسس انجام شود مدارک هویتی اسکن و آپلود شود و اصل مدارک به اداره ثبت شرکت در تهران شهرستان مربوطه ارائه شود و موافقت نامه دریافت شده و به بانک عامل جهت افتتاح حساب تعاونی معرفی می شوند. مؤسیس باید تعهد نامه ای در جهت خرید حداقل دو سوم از سهام شرکت تعاونی تنظیم کنند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

همچنین رسیدگی به شکایات احتمالی از نحوه مدیریت و عملکرد هیات مدیره نیز به عهده بازرس است که نتیجه آن را باید به مجمع ارائه دهد. بازرس همچنین باید از روند صحیح تهیه گزارش مالی و تهیه و تنظیم صورت‌های مالی شرکت اطمینان حاصل و گزارش خود را تهیه و به مجمع عمومی سالیانه ارایه دهد. تقاضانامه و شرکت نامه که به صورت اوراق چاپی توسط اداره ثبت شرکت قرار می‌گیرد. شرکتی است که به منظور اشتغال در امور مربوط به کشاورزی، دامداری، دامپروری، پرورش و صید ماهی، شیلات، صنعت، معدن، عمران شهری، روستائی، عشایری و نظایر اینها فعالیت می‌نماید و مجموعاً یک واحد تولیدی را در آن اداره می‌نمایند. 2–شرکتهای تعاونی مسکن، اعتبار، چند منظوره ای، روستائی و عشایری، به ازاء هر پنج عضو یک رأی.

توی انتخاب نوع شخصیت حقوقی، کدوم مورد رو باید انتخاب کنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. برای تولید کود زیستی علاوه بر شرکت با مسئولیت محدود مجوزی دیگر لازم است. من دارم یه شرکتی رو در گیلان ثبت می کنم در واقع یک موسسه حقوقی مدارک رو هم به امضای خودم و شریکم رسوندم اما الان تقریبا ۱۰ روزه که مدارک برای اداره ثبت شرکت ها پست شده ولی نتیجه نیومده. بنده قصد دارم با ینفر شریک بشم که اون شخص قبلا شرکت ثبت کرده و میخواد تغییرات بده و اسم من رو ثبت تغییرات بعنوان یکی از اعضاء هیئت مدیره بذاره.. همچنین سهام دار شرکت هم هستم… آیا تو این تغییرات نیاز به امضاء من بعنوان شریک و اعضا هیئت مدیره هست؟ در کجای این شرکت آمده که من سهام دار هستم و اینکه حق امضاء دارم و چگونگی تقسیم سهام وظایف و اختیارات اینا رو کجا ثبت میکنن.. مسئولیت محدود کفایت می کند و در حالتی که شرکت تان را بخواهید به صورت مسئولیت محدود ثبت نمایید نیاز به 2 نفر جهت تاسیس شرکت دارید که دارای بودن مدرک تحصیلی ضروری نمی باشد.

تاسیس شرکت‌های تعاونی بر اساس اقدام مجمع موسسه که متشکل از افرادی واجد شرایط عضویت خواهد بود، صورت می‌گیرد. تعداد اعضای مجمع عمومی موسس هفت نفر است که این هفت نفر، سه نفر را از میان خود به عنوان هیئت موسس انتخاب کرده و هیئت اخیر یک نفر نماینده تام الاختیار خود را به اداره کل تعاون معرفی می‌کند. صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی ، دایر بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان .

اظهارنامه ثبت اختراع چیست و چه نکات مهمی دارد؟

قابل ذکر است که خارج شدن از شرکت تعاونی اختیاری بوده و امکان منع آن وجود ندارد ولی چنان چه خروج فرد باعث ضرر رسانی به تعاونی باشد ملزم به پرداخت و جبران آن است. همچنین اگر فردی از اعضای تعاونی فوت کند،وارثین او طبق شرایط لازم عضو شرکت تعاونی به حساب می آیند. مسئولیت اداره این شرکت ها بر عهده مدیران (اعضای هیئت مدیره) است. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود.

پست شد در : misc