شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت نامحدود برخلاف شرکت تضامنی مختلط است که در آن برخی شرکا مسئولیت محدود دارند و تعهد آن‌ها به پرداخت بدهی های شرکت از مقدار کل سرمایه گذاری شان در شرکت فراتر نمی‌رود. درواقع برای واگذاری سهام، فرد واگذار کننده باید به حوزه مالیاتی خود مراجعه کند و برگه مفاصا حساب را دریافت نماید. برای دریافت این برگه نیز باید مالیات نقل و انتقال سهام را پرداخت کرد.

مدارک لازم جهت انتقال سهام شرکت با مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود، شرکتی متشکل از حداقل دو شریک است که در زمینه امور تجاری فعالیت می­کنند و بدون اینکه سرمایه به سهام تقسیم شود. هر یک از شرکا درست به اندازه سرمایه خود، تعهد و وظیفه دارند. ذکر عبارت با مسئولیت محدود و عدم ذکر نام شرکا در اسم شرکت الزامی است.

مدارک و مراحل نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت بامسئولیت محدود

قابل توجه است که پس اعمال نظریه سرپرست تعیین نام، متقاضی درخواست کننده از وضعیت تأیید و یا رد نام‌های درخواست شده خود و در صورت انتخاب یک نام عنوان نام انتخاب شده مطلع می‌گردد. وجود ایراد در نام‌های مشخص شده به صورت پیغام ایرادی به متقاضی ارسال شده و در صورت رد تمامی نام‌ها توسط واحد ثبت برند تعیین نام متقاضی موظف است نسبت به رفع نقص نام‌ها و ارسال مجدد آن‌ها اقدام نماید. قابل ذکر است که نام تعیین شده از تاریخ تعیین،از تاریخ تعیین تا ثبت شرکت صرفا تا 2 ماه اعتبار داشته و پس از مهلت فوق اگر شرکت همچنان ثبت نشده باشد باید نسبت به تمدید نام در واحد تعیین نام اقدام نماید.

  • در زمان تاسیس شخصیت حقوقی می بایست موضوع فعالیت را به گونه ای تنظیم و ثبت نمود که شرح تمامی فعالیت های شرکاء باشد.
  • در اولین مرحله­ی ایجاد کسب و کار، ثبت ایده و شرکت دغدغه­ ی افراد می­باشد.
  • توجه داشته باشید که به دلیل بهادار بودن اوراق تقاضانامه و شرکتنامه، لازم است این اوراق صرفا از محل اداره ثبت شرکت‌ها تهیه شوند.
  • به عقيده دكتر اسكيني در شركت بامسئوليت محدود ، اساسنامه برخلاف شركت سهامي الزامي نمي باشد.
  • گفتنی است که این شرایط و مدارک با توجه به نوع سهام کمی متفاوت می باشد.

برای کسب راهنمایی‌های بیشتر مانند ترتیب تنظیم صورت جلسه ثبت شرکت و صورت جلسه تغییرات، می‌توانید به کارشناسان توانمند ثبت‌یار مراجعه کنید. کلیه شرکاء اعم از کسانی که سهم الشرکه خود را منتقل نموده و کسانی که جدیداَ وارد شرکت شده اند باید ذیل صورتجلسه را امضاء کنند. ارائه فتوکپی شناسنامه افرادی که به عنوان شریک جدید وارد شرکت سهامی می شوند ضروری است. تقویم سهم الشرکه در ابتدای تشکیل شرکت کار مشکلی نیست و در واقع ارزش پولی سهم هر شریک مساوی است با ارزش پولی حصه ای که به شرکت آورده است . سهم الشرکه، عبارت است ازحق و طلب مالی شریک از درآمد و فعالیت های شرکت به نسبت سهمی که دارد. مالیات هر شرکت بستگی به عملکرد مالی آن شرکت طی یک سال مالی دارد و با توجه به سود خالص شرکت که با بررسی دفاتر قانونی محاسبه می گردد، میزان مالیات مشخص می شود و نوع شرکت در محاسبه مالیات تاثیری نخواهد داشت.

شرکت با مسئولیت محدود

در آخر، پس از تأیید تمام مدارک، شماره ثبت شرکت به شما داده می شود و باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به چاپ برسانید. در آگهی باید اطلاعاتی در مورد نام شرکت، نوع فعالیت شرکت، مدت و اطلاعاتی از این قبیل را مطرح نمایید. شرکت های با مسئولیت محدود برای ثبت سرمایه نقدی خود نیازی به واریزی بانکی ندارند و می توانند تا سقف 2 برابر میزان سرمایه خود از وام و تسهیلات بانکی استفاده کنند . به عقيده دكتر اسكيني در شركت بامسئوليت محدود ، اساسنامه برخلاف شركت سهامي الزامي نمي باشد. شركت با مسئوليت محدود مطابق ماده ninety four قانون تجارت، شركت بامسئوليت محدود، شركتي است كه بين دو يا چند نفر براي امور تجاري تشكيل شده و هر يك از شركاء بدون اينكه سرمايه به سهام يا قطعات سهام تقسيم شده باشد فقط تا ميزان سرمايه خود مسئول قروض و تعهدات شركت است. پیش از پرداختن به نحوه نقل و انتقال سهام و شرایط آن لازم است با تعریف سهام و انواع آن آشنا شویم.

پس از اینکه از طرف سازمان مربوطه در رابطه با پرونده شما جوابیه دریافت گردد، نخستین ثبت اقدام به بررسی مجدد پرونده و تنظیم مدارک برای روزنامه رسمی نموده و بلافاصله پس از تکمیل مدارک، آنها را برای دریافت آگهی و روزنامه رسمی ارسال می نماید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است مثلا اگر شرکت تان کوچک باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر شرکت تان بزرگ باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد. در صورت از بین رفتن و یا مفقود شدن مدارک ثبتی شرکت ، می توان برای اخذ المثنی مدارک ثبتی از طریق اداره ثبت شرکت ها اقدام نمود. شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین 2 یا چند نفر تشکیل می گردد و مسئولیت هریک از شرکاء به میزان سرمایه ی آنها در شرکت می باشد.

این نوع شرکت ها برای انجام نوع فعالیت هیچ محدودیتی ندارند و می توانند هر نوع فعالیتی را در قالب مسولیت محدود به ثبت برسانند.از آن جا که در شرکت های با مسولیت محدود سهام به تعداد تقسیم نمی شود و در واقع امکان ارائه برگه سهام وجود ندارد، میزان سرمایه و سهم شرکا باید طی شرکتنامه ای کاملا مشخص شود. شرکت با مسئولیت محدود علاوه بر شرکت ثبت شرکت نامه، باید دارای اساسنامه نیز باشند. در صورتی که قصد اخذ وام یا شرکت در مناقصات دولتی را ندارید بهتر است شرکت مسئولیت محدود ثبت کنید. حال در اینجا تفاوت هر دو را دقیق ذکر می کنیم تا شما بهتر تصمیم بگیرید. اگر یکی از اعضای شرکت با مسئولیت محدود هستید، خوب است با راهکارهای نقل و انتقال سهام شرکت با مسئولیت محدود آشنا شوید.

نسخه اول آگهی تایپ شده جهت درج در روزنامه رسمی به دفتر روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران، ضلع جنوبی پارک شهر ، خیابان بهشت ،ساختمان روزنامه رسمی تحویل ونسبت به پرداخت حق الدرج آن نیز اقدام نماید. متقاضی در صورتی که نیاز به آگهی تاسیس شرکت داشته یاشد ، می تواند از آگهی مزبور کپی تهیه نموده و هنگام تحویل اصل آگهی به دفتر روزنامه رسمی، فتوکپی را برابر اصل کرده و توسط دفتر روزنامه رسمی ممهور به مهر شود. متقاضیان ثبت باید چند نام را کتبا نوشته جهت انتخاب نام شرکت به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکتها مراجعه و تحویل مسئول مربوطه دهند. مسئول مربوطه نسبت به تعیین نام اقدام و بعد از اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکتها، نام انتخابی را در واحد مربوطه ثبت دفتر نماید. نام انتخابی باید نام خارجی نباشد و قبلا به ثبت نرسیده باشد، و دارای معنا و مفهوم بوده و با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد .

انواع شرکت های قابل ثبت

عده ای از شرکا که سهم الشرکه آن ها بیش از نصف سرمایه شرکت باشد با تصمیم خود می توانند شرکت را منحل نمایند. هر شرکتی جهت تشکیل بایستی مراحلی را طی نماید تا شرکت تشکیل شده محسوب گردد. ، شرکتی است که بین دو یا چند نفر شریک جهت امور تجارتی تشکیل می گردد و مسئولیت هر شریک هم محدود به سرمایه ای است که به شرکت آورده است. این شرکت ،یکی از رایج ترین انواع شرکت های بازرگانی است که ثبت تغییرات شرکت متقاضیان بسیاری نسبت به سایر شرکت ها دارد، و این امر به دلیل برخی از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت ها می باشد. اگر مدارك تقديمي كامل بوده و نقصي نداشت كارشناس مربوطه نسبت به تهيه پيش نويس آگهي ثبت اقدام مي نمايد كه در اينصورت بايد شخص متقاضي يا وكيل ثبت شركت نيك با در دست داشتن اصل شناسنامه و كارت ملي، براي اخذ مدارك ثبتي و امضاء ذيل دفاتر به اداره ثبت مراجعه نمايد.

در واقع ترکیبی از مجموعه شرکت های تضامینی و شرکت های با مسئولیت محدود می باشند. شرکت های با مسئولیت محدود، مربوط به شرکت هایی می باشد که فعالیت آنها تجاری نبوده و سهامداران آن حداقل دو نفر می باشد. سامانه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را آغاز نموده است.

برای تعیین نام حتماً با موسسه ثبتی ذهن ناب مشورت کنید تا زمان شما برای تعیین نام طولانی نشود و نام های مجوزی جزو نام شما نباشد. ممنوعیت قید نام یک یا چند تن از شرکاء در کنار نام شرکت, نشانگر برتری جایگاه سرمایه بر اعتبار شرکاء می باشد. در اداره ثبت شرکت ها بعد از تعیین نام شرکت, نام تائید شده به مدت ۶۰ روز برای آن شرکت محفوظ می ماند و بعد از آن هر شخص دیگری می تواند آن نام را برای شرکت خود انتخاب نماید. تعیین نام شرکت با مسئولیت محدود به مانند انواع دیگر شرکتهای ثبتی می بایست غیر تکراری باشد و این موضوع با توجه به استعلام نام شرکت توسط کارشناسان موسسه ثبت روز انجام می گردد.