Content
در انتخاب نام شرکت سهامی خاص باید دقت کرد زیرا اسم شرکت باید عبارت ( بامسئولیت محدود ) قید شود در غیر اینصورت شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود. انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف میکنند.
طراحی و ثبت برند و علامت تجاری شما از صفر تا صد تا مرحله دریافت سند رسمی بصورت انحصاری و استعلام کاملا رایگان نام مورد نظر شما. با تعداد محدودی از نام های انتخاب شده پیش مشتریان بالقوه/همکاران/ سرمایهگذاران بروید و از آنان نظرخواهی نمایید. اقوام و دوستانی که اطلاع زیادی در خصوص برنامه و اهدافتان دارند، کنار گذارید. کلماتی مانند بازرگانی، مهندسی، خدماتی و امثال آن قابل ثبت به عنوان اسم شرکت هستند ولی به عنوان یکی از بخش های خاص نام شرکت محسوب نمی شوند. به همین علت باید نام انتخابی شما برای شرکتتان از three ثبت برند بخش تشکیل شود که باید هر three کلمه خاص و غیر عام باشند.
در این شرایط، متقاضی موظف است دوباره پنج اسم جدید را به ترتیب اولویت به اداره ثبت شرکتها ارائه دهد و روند انتخاب نام شخصیت حقوقی همانند بار اول انجام میپذیرد. مقررات انتخاب نام شرکت سهامی خاص تفاوت چندانی با انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود ندارد. هر دو آنها باید بر اساس دستورالعمل تعیین نام شرکتها و موسسات غیرتجاری باشند و نام شرکا نباید در اسم آنها قید شود.
نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. دقت داشته باشید که این کار کمک میکند تا اسم انتخابی شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمتهای مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید.
از پسوندهای رایج برای ساخت اسم شرکت استفاده کنید
آیا من باید نام واقعی خود را به عنوان نام برند استفاده نمایم یا از یک نام دیگر استفاده نمایم. اگر نام شما منحصربهفرد است ، شاید آدرس دامین آن نیز قابل ثبت باشد. 6 نوع متفاوت از نام برند وجود دارد که برندها در سراسر جهان از یکی از این انواع انتخاب شدهاند. ثبت شرکت نام برند عالی باید نماینده و نشانگر و تسهیلکننده فرایند توسعه برند باشد. برخی برندها به بزرگی اپل ، کوکاکولا و برخی به کوچکی یک وبسایت هستند. به طور تقریبی در حدود 300 میلیون شرکت در سراسر جهان وجود دارد – حتما کمتر از تعداد نام برند وجود دارد.
- تحقیقات نشان میدهند که یوآرالهای ساده، کوتاه و مرتبط با نام کمپانیها در نظر مردم قابلاطمینانتر و دارای امنیت بالاتری هستند.
- این اسم علاوه بر خاص بودن باید در نگاه اول ماهیت کار آنها را نیز منعکس نماید.
- در صورتی که شما به نحوه کارشناسی و رد نام شرکت خود اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را در قالب یک فرم اعتراضی به سازمان ثبت شرکتها ارسال کنید.
- نام را با برخی از اعضای خانواده، دوستان و همکاران معتمد به اشتراک بگذارید و اطمینان حاصل کنید که اسمی جذاب را انتخاب کرده اید.
- بسیار مهم است که رقبای موجود در صنعت شما از نام مشابه با نام شرکت شما استفاده نکنند.
در انتخاب نام شرکت باید یک سری موارد و شرایطی رعایت گردد که موسسه ذهن ناب در این مقاله می خواهید (راهنمای انتخاب نام شرکت) شما را در جهت انتخاب نام شرکت راهنمایی کند. برای انتخاب نام مناسب بهتر است از اسم هایی جذاب استفاده کنید تا مخاطب تشویق به بازدید وب سایت شده و خرید از آن را آغاز نماید. نام مناسب برای کسب و کار اینترنتی نامی است که گیرایی لازم را برای جذب مخاطب داشته باشد. نام فروشگاه اینترنتی، یکی از مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی است که در موفقیت کسب و کارتان به تاثیر نیست.
در انتخاب اسم شرکت نکات زیر را در در نظر داشته باشید
در اینصورت انتخاب نامخانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک میکند تا هزینههای مربوط به برندسازیتان بهشدت کاهش یابد. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسمها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمیکنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است.
به طور مثال اگر به دنبال یک اسم فارسی هستید از سایتهای ثبت دامین خارجی مثل استفاده نمایید. اگر هم که کسب و کار شما به اینترنت ربطی ندارد که بسیار بعید است، میتوانید این نام قدرتمند را دربین کلمات نام چندسیلابی خود بگنجانید. پیشنهادی که ما داریم ثبت یک نام تجاری معمولی چند سیلابی است که وقت زیادی از شما نگیرد. در این دسته از نامهای تجاری همانطور که از اسمش پیداست شما از یک مولفه در خاطرمان تصویری استفاده مینمایید.
مقاله نامهای تجاری دارای شخصیت
انتخاب اسم شرکت باید برای همه فراموش نشدنی و منحصر به فرد باشد. سعی کنید اسم مورد نظر شما برای شرکت، ریتمی زیبا داشته باشد تا به خوبی در ذهن مخاطب بماند. افراد نمیتوانند کلیه مطالب و اطلاعاتی که در طول روز میبینند، به خاطر بسپارند به همین دلیل انتخاب اسم شرکت باید خاص و به یاد ماندنی باشد. مهمترین اصل در تعیین نام شرکت، متمایز بودن آن است و نباید مشابه آن قبلاً ثبت تغییرات شرکت به ثبت رسیده باشد. در نتیجه، بهتر است اسم پیشنهادی شما حداقل از سه سیلاب (سه کلمه مستقل) تشکیل شده باشد و دستکم دارای یک اسم خاص باشد. توجه داشته باشید که در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی، رعایت مواد ۹۵، ۱۱۷، ۱۴۱، ۱۶۳، ۱۸۴ و ۲۰۰ قانون تجارت، تبصره ذیل ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۱ آییننامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری الزامی است.
در این قسمت تعدادی از نمونه اسم هایی که واجد ثبت بوده اند را به شما معرفی می کنیم. با مطالعه این اسم ها متوجه می شوید که چه نام هایی را می توانید در اسم شرکت و سازمان خود خود به کار ببرید تا مورد تایید سامانه ثبت اسامی شرکت ها قرار بگیرد. همه این نام ها وارد دفتر اندیکاتور اداره می شود و در قسمت نام مورد بررسی قرار می گیرد، از اسامی انتخابی نام انتخاب و به وسیله نامه برای شهرستان مورد نظر صادر می شود. برای هر نام تقریبا دو ماه اعتبار در نظر گرفته می شود و اسم شرکت و نام شهرستان و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفاتر وارد می شود.