ایده برای اسم شرکت های مختلف و مهم‌ترین اصول انتخاب نام برند

پیدا کردن نام مناسب شرکت مانند بوم کسب و کار از اهمیت بالای برخوردار است و معمولا حدود یک تا دو هفته زمان لازم دارد البته در بعضی شرکت‌های بزرگ این زمان به ۶ ماه هم می‌رسد. به شما توصیه می‌کنیم که در مدت پیدا کردن اسم مناسب یک کاغذ و قلم به همراه داشته باشید تا اسم‌هایی که به‌طور اتفاقی به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید. در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است. برای یک شرکت معدنی در خراسان جنوبی به دنبال یک اسم سه بخشی هستم اما هنوز به هدفم نرسیدم. سلام من یک نام برای شرکت آرایشی بهداشتی میخواستم که میخوام خیلی روان و بیانی داشته باشه که در ذهن ماندگار باشه.خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید.

چه بسا شرکت‌های بسیار معروفی در ایران و در دنیا وجود دارند که با اسامی خنثی و شاید تنبل. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. برای مثال چند سال پیش ، برند آب معدنی سورپرایز به دلیل استفاده از واژه بیگانه ، از سوی مراجع برای تعویض نام تجاری ، تحت فشار قرار گرفت.

بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید ثبت برند تجاری و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی). از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است.

حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و ثبت شرکت کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. و در مرحله‌ی آخر هر کدام از اسم‌ها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، به‌عنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید.

  • سلام من یه اسم در ضمینه شرکت خدماتی میخوام.من حامی زنان بی سرپرست هستم و فقط با اونا کار میکنم،میخوام یه مضمون ارامش دهنده داشته باشه اسمم.
  • یکی از مهمترین خدمات ثبت شرکت دیاکو، مشاوره و راهنمایی در خصوص انتخاب نام شرکت می باشد ، شما اگر از مشتریان ما باشید می توانید از این خدمات بهره مند شوید .
  • به یاد داشته باشیدثبت شرکت و برند اولین گام موفقیت کسب و کار شماستنکته ای که در خصوص الزام به ثبت برند وجود دارند این است که به موجب قانون برخی از کسب و کارها ملزم به ثبت برند و علامت تجاری هستند.
  • مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است.

چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع(نظیر ون،ین،ها و یا جمع مکسر)یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد. در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های نام شرکت می‌پردازیم که امیدواریم شما را راهنمایی نماید. ۱۳- نامی انتخاب کنید که غیر از خودتان برای دیگران نیز دارای معنا و مفهموم باشد.

انتخاب بهترین نام برای شرکت

شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. همین امر فرایندانتخاب اسم شرکت را برای برخی پیچیده و سخت می‌کند. حداقل سرمایه ثبتی در شرکتها متفاوت است اما در شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود که بیشترین آمار ثبت را دارند، حداقل سرمایه اعلامی ۱۰۰،۰۰۰ تومان میباشد. که در شرکت سهامی خاص ابتدای تاسیس باید حداقل ۳۵ درصد از سرمایه ثبتی اعلامی به حساب شرکت در شرف تاسیس واریز گردد. اما در شرکت با مسئولیت محدود نیازی به واریز سرمایه ثبتی اعلامی به حساب نمیباشد و هر عدد سرمایه که اعلام شود نیاز به واریز ندارد.

انتخاب اسم شرکت

بسیاری از افراد به علت عدم آگاهی از این شرایط در انتخاب اسم دچار مشکل می شوند. کلماتی مانند تجاری، بازرگانی، برتر، بهتر و … را می توانید در نام شرکت استفاده نمایید ولی جزو سه کلمه مجزا یا سه سیلاب برای نامگذاری اسم شرکت محسوب نمی شود. روزنامه رسمی یک شرکت سهامی خاص میباشد که زیر نظر قوه قضاییه فعالیت میکند. اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن‌ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارائه تقاضای ثبت تأسیس به مرجع ثبت شرکت‌ها، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند. اسامی انتخابی برای نام شرکت باید دارای three سیلاب (اسم خاص) باشد. بهترین راه این است که با بررسی رقبای خودتان و مشورت با کارشناسان اسمی مناسب برای شرکت‌تان انتخاب کنید.

اهمیت انتخاب اسم مناسب برای شرکت

در مدرسه توسعه فردی و کسب و‌کار علی مس‌چی مهارت هایی را خواهید آموخت که به لطف آنها می‌توانید تغییرات بزرگی در زندگی و کسب‌و‌کارتان ایجاد کنید و از داشتن یک زندگی بهتر لذت ببرید. چنانچه نتیجه کارشناسی نام ، نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با قوانین باشد ، مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی ، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد نماید. این مدت برای شرکت های سهامی عام، ۶ ماه ار تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد. مهلت اعتبار نام تایید شده شرکت که منجر به ثبت و آگهی می گردند، نامحدود است. برای آن تلاش میکند و زمانی که به موفقیت برسد ، یک جامعه آن کسب و کار را به نامش خواهد شناخت و به بقیه معرفی خواهد کرد.

برای هر نام مدت دو ماه اعتبار در نظر گرفته شده است، سپس اسم شرکت و نام شهرستان و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفا‌تر وارد می‌شود. فعالان و ارائه دهندگان خدمات و محصولات این مورد را موضوعی مهم به حساب می‌آورند. این را در نظر داشته باشید انتخاب نام مناسب، نقش ویژه‌ای در آینده کاری و حرفه شما خواهد داشت. برای اینکه راحت‌تر بتوانید اسم مناسب شرکت‌تان را انتخاب کنید، در ادامه چندتا راه پیش پایتان می‌گذارم تا بتوانید ایده بگیرید و سریع‌تر این پروسه را طی کنید. اسم برند هم مثل اسم ما آدم‌ها برای یک عمر انتخاب می‌شود و عوض‌کردنش بعد از یک مدت، اصلاً کار راحتی نیست. پس باید حسابی در هنگام انتخاب نام برندمان تحقیق کنیم و اسمی را پیدا کنیم که برازنده باشد و محصول یا خدمت‌مان را آنطور که باید تعریف کند.

وقتی به این مرحله رسیده‌اید، یعنی همه مراحل عملی و قانونی کار را انجام داده‌اید و در این بخش باید شروع به تست و آزمایش کنید. اگر بتوانید پاسخ درستی برای این سه مورد داشته باشید، می‌توانید اهداف و هویت برندتان را به خوبی تعریف کنید. اگر به این مورد توجه نکنید، ممکن است به وضعیتی که در مورد لیدی گاگا گفتیم دچار شوید. فراتر از مرزهای ملی فکر کنید؛ چون احتمالا روزی خواهد رسید که محصولاتتان را به کشورهای خارجی صادر می‌کنید و اگر اسم اشتباهی انتخاب کرده باشید، هیچ راهی برای اصلاح آن ندارید.

لیست اسامی دائما بروز رسانی می شود

برای اینکه از تکراری نبودن نام انتخابی خود مطمئن شوید می‌توانید به آدرس ilenc.ir مراجعه کنید. این سایت تحت نظارت به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و شامل شرکت‌ها و تمام اشخاص حقوقی مانند ارگان‌ها و موسسات دولتی است. اگر نام انتخابی رد شد نیازی نیست که مجدد ۴۰ هزار ریال پرداخت شود. اما اگر بیشتر از ۳ ماه از زمان تایید نام بگذرد و شرکت ثبت نشود، متقاضی باید حتما مجدد مبلغ مربوطه را بپردازد.

برای کسب اطلاعات با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . صورتجلسه ی تغییرنام شما شامل عناوینی جدیدی خواهد بود که با درج آن موارد و در نظر گرفتن پنج نام برای شرکت میتوانید اقدام به تغییر نام نمایید همچنین میتوانید از لیست اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید . برای شرکت بازرگانی تامین سیم و کابل ثبت تغییرات شرکت دنبال یه اسم مناسب و خاص می گردم. یک نام مناسب با حرفه و فعالیت برای شرکت باعث ایجاد حس خاص برای شرکت و برند می شود . بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود. دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس می‌گیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به نکات طلایی در خصوص نام مناسب شرکت بپردازیم و در انتخاب اسم شرکت، اصولی‌تر عمل کنید. اداره ثبت شرکتها مانند اداره ثبت احوال، محدودیت های خاصی را برای انتخاب نام شرکت ها در نظر می گیرد. انتخاب اسم شرکت ، مهمترین قسمت تصمیم‌گیری در شروع فرایند کسب و کار یک استارتاپ ( شرکت تازه تاسیس ) است. قوانین تجارتی جهموری اسلامی ایران همه شرکت ها را ملزم کرده است که نام خود را تحت شرایط خاص انتخاب و ثبت کنند. یعنی شرکت ها و سازمان ها باید مانند افراد جامعه که اشخاص حقیقی به حساب می آیند و اسم دارند، اسم مختص به خود را داشته باشند. در ادامه گروه کارشناسان ثبت آراز به بررسی قوانین انتخاب اسم برند برای شرکت ها و سازمان ها خواهند پرداخت که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد.