ثبت برند و علائم تجاری

دـ مدت اعتبار ثبت علامت ده سال از تاريخ تسليم اظهارنامه ثبت آن مي‌باشد. اين مدت با درخواست مالك آن براي دوره‌هاي متوالي ده ساله با پرداخت هزينه مقرر، قابل تمديد است‌. يك مهلت ارفاقي شش ماهه كه از پايان دوره شروع مي‌شود، براي پرداخت هزينه تمديد، با پرداخت جريمه تأخير، درنظر گرفته مي‌شود. افرادی که اقدام به ثبت برند می کنند باید با تغییرات زمان پیش بروند و به علاقه مندی های جدید مخاطب نیز اهمیت دهند.

انتخاب رنگ مناسب که به حوزه کاری شما بیاید یکی از مهم ترین گام های مربوط به ثبت برندینگ به حساب می آید. به فرض مثال اگر در حوزه چرم کار می کنید از رنگ قهوه ای، اگر در حوزه لبنیات از رنگ سفید و یا اگر در حوزه زعفران از رنگ نارنجی و به همین ترتیب. رنگ برند شما باید نشان دهنده حوزه فعالیت شما باشد، پس در هنگام ثبت لوگو و نشان تجاری به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. در کشور ما ثبت برند شرکت، ثبت برند مواد غذایی، ثبت برند محصولات صنایع دستی و محصولات مرتبط با فناوری بیشتر رواج دارد.

در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه ثبت برند معمولا بر اساس نوع شخص ( حقیقی یا حقوقی بودن) متفاوت است. موسسه ی حقوقی تکسفیر برای سهولت در کار شما و به جای دریافت دو بار هزینه از شما و صرفه جویی در زمان شما که به نصف زمان میرسد نام تجاری و لوگوی شما را یکجا باهم به ثبت میرساند بنابراین هرچه سریع تر برای ثبت برند و لوگوی خود اقدام کنید. اسم یا علامت تجاری نشانی است که کالا و خدمات ارائه شده توسط یک شخص یا شرکت را از سایر شرکتها یا بنگاه های اقتصادی متمایز می نماید . معمولا برندها شامل یک اسم همراه با علامت تجاری است که مجموع این دو را برند می نامیم . برندها بیشتر حامل یک پیام یا مطلب است با کالا یا خدمات ارائه شده در ارتباط می باشد به طوری که مخاطب یا مصرف کننده با دیدن برند کالایی ارائه شده را بدونن دیدن در ذهن تداعی می کند .

و ـ عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد. هـ ـ عین یا به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است‌. عین علامتی باشد که قبلا به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود. داشته باشد مردود خواهد شد چون علامت موجب گمراهی مصرف کنندگان خواهد شد و مصرف کنندگان به احتمال ، تصور خواهند کرد که این علامت به محصولات لبنی مرتبط است (مانند کره حیوانی است). اینها کلماتی هستند که معمولآ در تجارت به منظور توصیف محصول مورد نظر بکار می‌روند.

من در سایت ثبت علامت تجاری، یک برند ثبت کردم که درخواستم رد شد و بعد در اعتراض به این نتیجه، مدارک رو به صورت فیزیکی تحویل اداره دادیم و الان در مرحله طرح در کمیسیون باقی مونده. چند روز پیش به اشتباه در قسمت ثبت درخواست، یک درخواست خالی با عنوان انصراف از کالا ثبت کردم. داخل سایت هیچ راهی برا یلغو و یا کنسل کردن این درخواست پیدا نکردم، چندین بار تیکت زدم که ثبت برند ا ونم در مرحله در انتظار کارشناس مونده. هیچ راهی برای لغو این درخواست وجود نداره؟ تلفنی هم متاسفانه کسی پاسخگو نیست. موضوع دیگری که در رابطه با هزینه ثبت برند باید به آن توجه کنید این است که نوع شرکت هم تاثیر به سزایی بر روی هزینه ها دارد. پس از دریافت پیامک تایید لازم است به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی کشور مراجعه نمایید و اقدام به تشکیل پرونده کنید.

  • ثبت برند یک حقوق انحصاری را برای کالا و خدمات ارائه شده ایجاد می کند که برای مشتریان و مخاطبان خود جلب اطمینان می کند.
  • امور اداری و برند سازی شرکت خود را از zero تا 100 به ما بسپارید و تمرکز خود را بروی امور تخصصی کارتان بگذارید.
  • با توجه به آنکه تقریباً اکثر قریب به اتفاق اقدامات لازم و مراحل ثبت برند در ایران کاملاً بصورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود، باید بگوییم که در بدو امر لازم لازم نیست به جایی مراجعه کنید.
  • مسلما هر شرکتی برای شناخته شدن برند خود چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی تلاش زیادی می کند.

در موسسه ما در صورت درخواست متقاضی، امکان ثبت برند (از جمله ثبت برند پوشاک) بصورت کاملاً تضمینی وجود داره. بله شما امکان ثبت این برند رو دارید و چنانچه برند مورد نظر رو ثبت کنید، با درخواست شما مغازه‌هایی که فرمودین باید از ادامه فعالیت با این برند خودداری کنند. ثبت برند حدوداً بین 2 تا three ماه زمان میبره و پروسه زمانی ثبت شرکت سهامی خاص هم چیزی در حدود یک هفته کاری هست.

مدارک ثبت برند

دنیای امروز صحنه ی رقابت برندهاست و کسب و کارهایی که صاحب امتیاز برند خود نیستند خیلی زود از صحنه ی رقابت حذف شده و به دست فراموشی سپرده می شوند. اگر می خواهید تجربه ای حرفه ای و متفاوت از ثبت برند و علائم تجاری داشته باشید با کارشناسان حقوقی مرکز حقوقی و داوری سروش عدل در ارتباط باشید. درخواست شما، شامل تقاضای ثبت برندی است که پیش تر توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی ثبت شده است و امکان ثبت آن به نام شما وجود ندارد. حتی اگر مشابهت نیز وجود داشته باشد، احتمال رد درخواست شما وجود دارد. اگر کسب و کار شما قصد دارد در فضای وب حضور فعالی داشته باشد، ثبت برند توصیه می شود تا از حمایت های قانونی بهره مند شوید. اگر چه ثبت برند، شرط لازم یا شرط کافی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک یا مجوزهایی که وزارت ارشاد به فعالان کسب و کار اینترنتی مربوطه می دهد، نیست.

پیش از ورود به موضوع مراحل ثبت برند، باید به مساله ای توجه کنید. پیش از ثبت برند و اقدام برای طی کردن مراحل ثبت برند، شما بایستی مطمئن ثبت شرکت شوید که برند مورد نظر شما، امکان ثبت دارد یا خیر. یعنی قبلا، این برند یا برندهایی که شبیه برند موردنظر شما است، ثبت شده اند یا خیر.

سامانه ثبت شرکت میزان زیر مجموعه هدلینگ مشاوره کسب و کار با نام موسسه خدمات اداری کـــاج می باشد. من قصد تولید پوشاک زنانه و فروشش رو دارم، اسم برند و لوگویی که برای ثبت انتخاب کردم لاتین هست، جواز خاصی هم ندارم، مدرک خیاطی و … هم ندارم… راهکار چیه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. برای ثبت بین المللی بک برند همان طور که گفته شد باید ابتدا برند مورد نظر خود را در کشورتان به ثبت برسانید سپس از طریق سیستم مادرید به ثبت بین المللی آن اقدام نمایید. برای ثبت برند باید بدانید که پس از طی مراحل ثبت یک گواهی ثبت برای علامت و برند شما صادر می شود که به مدت ده سال اعتبار خواهد داشت. ثبت برند تجاری و واگذاری آن به سایر شرکت ها، منبع درآمدی جدید برای شرکت خواهد بود. فلسفه ثبت برند جلوگیری از کپی برداری از نام تجاری سایرین است.

شرکت الماس داران پارسه خاورمیانه با به کارگیری از نیروهای متخصص و حقوق‌دانان مجرب نسبت به خدمات ثبتی در تهران می‌تواند در کنار شما خدمات ویژه‌ای ارایه نماید، وکلای مجرب و با دانش این شرکت امور ثبتی شما را در اسرع وقت بدون هیچ وقفه‌ای انجام خواهند داد. هم چنین استفاده از عنوان یا اسمی مخالف با موازین شرعی و نظم عمومی و یا فریب عموم جامعه، غیرقانونی بوده و باعث عدم پیگیری ثبت تغییرات شرکت تلقی آن اسم یا عنوان به عنوان نام تجاری می باشد. طبقه ۲۸– انواع بازی و اسباب بازی؛ لوازم ورزشی و ژیمناستیک که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند؛ تزئینات درخت کریسمس. طبقه ۲۲– طناب، رسیمان، تور، چادر، سایبان، برزنت (تارپولین)، بادبان و شراع، کیسه و گونی که در طبقات دیگر ذکر نشده است؛ مواد لایی و لایه‌گذاری و پوشال (به استثنای لاستیک و پلاستیک)؛ مواد خام لیفی برای نساجی.

ثبت برند تجاری

در این راستا کنوانسیون پاریس با اتخاذ تصمیمی این مسئله را حل کرد و با تشکیل یک نهاد و اتحادیه ای برای ثبت برند بین المللی اقدام کردند که به تشکیل سیستم مادرید انجامید . در این سیستم تمامی اعضای آن با عضویت در آن می توانند از مزایای ثبت برند و علامت تجاری خود در کشور های دیگر بهره ببرند. جهت ثبت نام تجاری (برند)، می بایست ابتدا طبقه برند مورد نظر خود را مشخص و سپس، آن را به ثبت برسانید.

به عبارتی دیگر ثبت برند تجاری عامل تمایز محصول شما از سایر محصولات بازار است که در تبلیغات و بازاریابی نیز تاثیر به سزایی دارد . لطفا این مورد هم مدنظر داشته باشید که بررسی و استعلام کلیه هزینه های مربوط به ثبت برند رایگان بوده و یه هیچ عنوان هیچ مبلغی در این مورد از شما دریافت نخواهد شد. حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاشهای رقبای غیر منصف،مثل متقلبان ،برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت می شوند.

ثبت برند به چه معناست ؟

2- برای ثبت برند و علامت تجاری می بایست ابتدا ثبت نام و به سایت وارد شوید. ثبت برند تجاری از کپی‌برداری و سوءاستفاده احتمالی از شهرت و اعتبار شما جلوگیری می‌کند. خیر، همان طور که در بالا اشاره شد ثبت علائم تجاری به دو صورت شخصی ( حقیقی ) و یا شرکتی ( حقوقی ) امکان پذیر است . پایه و اساس شروع هر فعالیت تجاری، انتخاب و ثبت نام تجاری (برند) آن برای جلوگیری از کپی برداری رقبا می باشد. هر تولید کننده یا صاحب کسب و کاری باید برای محصولات خود یک نام تجاری انتخاب کند تا کالاهای او توسط مشتریان شناخته و خریداری شوند.

در واقع با ثبت علامت تجاری می توان جلوی برخی از سوء استفاده های احتمالی را گرفت، زیرا اگر برند ما به صورت رسمی و قانونی ثبت نشده باشد هر شخص و یا سازمانی می تواند از محصولات و خدمات ما استفاده کند و آن را به نام خود معرفی کند. در هنگامی که نظر کارشناسان و یا رئیس اداره بر رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما باشد، مطابق قانون ۳۰ روز فرصت دارید تا از طریق سامانه اداره مالکیت نسبت به رد اظهارنامه خود اعتراض نمایید. هنگامی که می‌خواهید برای ثبت برند اقدام کنید از مشورت با افراد غیر متخصص خودداری کرده و فرآیند ثبت برند و علامت تجاری خود را به و کیل متخصص بسپارید. یکی از موارد بسیار مهمی که وکیل تجاری به آن اشراف دارد، مسئله‌ی تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری در سامانه مالکیت صنعتی است.