ثبت تغییرات شرکت به چه صورت انجام می شود؟

براساس قانون اشخاصی که برای شرکت سهام ارائه می‌دهند، هیئت مدیره نامیده می‌شود. پس از تکمیل مدارک مربوطه که در بالا گفته شد ، متناسب با نوع تغییرات باید نسبت به تنظیم صورتجلسه اقدام نمایید . انتقال سهام ،در صورتی که طبق اساسنامه بر عهده هیات مدیره باشد. پس از آن باید اطلاعات هویتی کلیه اشخاصی که در جلسه شرکت حضور دارند را وارد نمایید حتی اگر به عنوان نماینده و یا وکیل باشند سمت اعضا نیز باید مشخص گردد. حتی اگر تنها سهامدار باشند باید سهامدار بودن آنها مشخص گردد. واریز هزینه های مربوطه و منتظر ماندن برای انتشار آگهی نیز از مراحل آخر تغییر آدرس یک شرکت تجاری در ایران می باشد.

  • ولی اگر تاجران بخواهند برای وسعت دادن به تجارت خود تغییراتی ایجاد کنند مثلا یک یا دو قلم کالا به موضوع صادرات های اولیه اضافه شود، این تغییرات باید رسما و به صورت قانونی در اداره ثبت درج شوند.
  • شما می توانید مقالات آموزشی امور ثبتی را نیز در سامانه اینترنتی ثبت نیک به نشانی مطالعه نمایید .
  • در مورد ثبت تغییرات نقل و انتقال شرکتها طرفین باید درجلسه حضور یافته و صورتجلسات را امضا کنند .
  • این مسائل می تواند شامل تغییر نام شرکت، تغییر آدرس شرکت و هم چنین کلیه موضوعاتی است که در این اساسنامه گنجانده شده است.
  • هیات مدیره می توانند با برگزاری جلسات و ارائه صورتجلسه به تغییراتی در شرکت دست بزنند که در ادامه با برخی اهداف مجامع هیات مدیره آشنا می شوید.

در صورتی که صورتجلسه ثبت شرکت در تهران تنظیم شده است و امضا شده اما هنوز در سامانه وارد نشده و در روزنامه رسمی آگهی نشود، مورد قبول بانک ها و سازمان ها و … تغییر دادن سرمایه و سهام شرکت از دیگر انواع تغییرات شرکت به حساب می آید که بدین منظور باید باز هم از هیئت رئیسه کمک گرفته شود. چنانچه شرکتی تمایل داشته باشد تا سهام و سرمایه خود را افزایش دهد، باید جلسه ای با حضور هیئت مدیره تشکیل دهد تا در این زمینه تصمیم گیری لازم اتخاذ شود.

تنظیم رسمی تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت ثبت تغییرات شرکت بر عهده این موسسه خواهد بود. موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت هایی خارج از موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند. سلام وقت بخیر، دوست عزیز شما ابتدا باید آخرین تغییرات شرکت را از سایت روزنامه رسمی ببینید، تا ابتدا متوجه شوید که چه سمتی دارید و چه تغییراتی بدون امضا شما داده شده، در صورتی که بدون اطلاع شما صورتجلسات تغییرات امضا شده است غیر قانونی است. ملاک اعتبار دوسال ماموریت اعضای هیئت مدیره از تاریخ صورتجلسه هیئت مدیره انتخاب وسمت اعضای حساب میشود یا تاریخ درج در روزنامه رسمی ، چون معمولا چند روز طول میکشد تا پیش آگهی وروزنامه رسمی انتشار یابد .

راهنمای تغییرات شرکت

یعنی هنوز آگهی نشده است و آگهی ثبت برند تجاری شما در روزنامه رسمی درج نشده، برای سلب مسئولیت باید آگهی در روزنامه رسمی درج و به اطلاع عموم برسد. برا تغییرات ۲ نفر به اعضای هیئت مدیره وارد میشوند و سهام بازرسان به اونا انتقال داده میشه. برای روزنامه که ایرادی ندارد و شما از نسخه پی دی اف وبسایت روزنامه رسمی می توانید استفاده کنید، اما برای آگهی تغییرات می توانید به اداره مراجعه کنید تا نسخه کپی از آگهی تغییراتتان را دریافت نماید یا با موسسه ما تماس بگیرید تا دقیق تر شما را راهنمایی کنیم. 4-تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی ها و اطلاعیه های شرکت تا مجمع عمومی عادی سال بعد در آن انتشار خواهد یافت. 7-شرکایی که از شرکت خارج می شوند بایستی با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر در اداره ثبت شرکت ها حضور یافته و ذیل دفاتر ثبت را امضاء نمایند. چنانچه مجمع فوق العاده با اکثریت شرکاء تشکیل شود ارائه مدارک مثبته و رعایت تشریفات دعوت طبق اساسنامه شرکت و قانون تجارت ضروری است.

تغییرات شرکت

تمامی موارد مربوط به ثبت صورتجلسه تغییرات از طریق سه نوع جلسه یا مجمع تعیین می شوند که در ادامه به تفکیک همه را توضیج می دهیم تا شما متوجه شوید که کدام تغییرات با چه مجمع و صورتجلسه ای باید ثبت شود. نکته ای که در ارتباط با مراحل ثبت شرکت به چشم می خورد، تمامی مراحل مربوطه به شکل کاملا غیر حضوری و اینترنتی است و زمانی که مدارک در سایت ثبت شرکت ها مورد تایید قرار گرفت باید به آدرس پستی این سامانه، ارسال شود. نکته مهمی که در قبال تنظیمات صورتجلسه مربوط به روند تغییرات شرکت، حائز اهمیت است، این می باشد که هر یک از موضوع فعالیت هایی که قرار است تغییر داشته باشد از ارگان دولتی مربوط به آن، مجوز کسب کند.

نحوه و مراحل ثبت تغییرات شرکت

در صورتی که این تغییرات انجام گیرد و به دلایلی آن ها را ثبت نکنید یا سعی کنید که ان ها را مخفی نگه دارید، مسئولیت عواقب قانونی آن با خودتان خواهد بود. موسسه ثبتی ذهن ناب برای ثبت و تنظیم صورتجلسات تغییرات هر نوع شرکت یا موسسه غیر تجاری از هر کجا آمادگی همراهی را دارد. اگر نیاز شرکت به تغییری را حس می کنید و قصد دارید آن تغییر را ایجاد کنید، در ابتدا باید جلسه ای را راه اندازی کنید و با رای بیشتر سهامداران، برای ایجاد تغییر اقدام کنید. پرونده شرکت مربوطه مطابق بادرخواست هیأت مدیره و تنظیم و تصویب صورتجلسه به شهرستان مربوطه ارسال می شود.

همچنین به محتوا و مواردی که در روزنامه رسمی منتشر شده نیز بستگی دارد. _ عدم ثبت آگهی در مورد ثبت تغییرات شرکت نقل و انتقال سهام در صورت نداشتن گواهی مالیاتی. _ تحویل اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها. مواد 39 و forty از موارد داخلی شرکتهای سهامی می باشد که از موارد آگهی اعلامی نمی باشد و صرفا اگهی هیات مدیره پس از نقل و انتقال و یا لیست سهامداران ملاک آگهی مربوطه می باشد. هر شرکتی پس از ثبت شدن در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها و در طول فعالیت خود می‌تواند تغییراتی در ساختار، نام، میزان سرمایه، تعداد شرکا و …

ثبت نقل و انتقال شرکت

انتخاب و عنوان نمودن نام اعضای هیأت نظار در صورت جلسه در صورتی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد. ابتدا اطلاعات شرکتی همچون شماره ثبت، شناسه ملی شرکت و نوع شرکت خود را وارد کنید. وارد نمودن شماره گذرنامه، وارد کردن اطلاعات شخصی، اگر شخص حقوقی باشد وارد کردن اطلاعات شماره ثبت، نام شخص شناسه ملی انجام شود. قبول و یا رد پیشنهادهایی که توسط هیئت مدیره، بازرسان و یا یکی از سهامداران ارائه می شود. رئیس هیئت مدیره با رای و نظر سهامداران حداقل به مدت دوسال انتخاب می شود. کسانی که سهام برای شرکت را ارائه می دهند مطابق با قوانین، هیئت مدیره نام دارند.

در خصوص حد نصاب جلسه برگزار شده، نکته بسیار مهم این است که جلسه در شرایطی که با حضور کلیه صاحبان سرمایه برگزار شود، به رسمیت شناخته می‌شود و درصورتی که جلسه با حضور اکثریت برگزار شود احتیاج به تشریفات دعوت می‌باشد. تصمیم مورد نظر بعد از حضور صاحبان سرمایه، به کلیه آن‌ها اعلام و موضوع تغییرات شرکت در صورتجلسه ای تنظیم می‌گردد و به تائید می‌رسد. برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده لازم است دارندگان بیش از نصف سهامی که دارای حق رای می باشند در جلسه حضور یابند. در صورت انحلال شرکت حضور و امضای تمامی اعضای هیات مدیره الزامی است. برای ثبت تغییرات شرکت ابتدا باید صورتجلسه ای را تنظیم نمایید که همه صفحه های آن به وسیله شرکا امضا شده باشد.

تغییر در اعضای هیات مدیره، ورود یا خروج شرکا جدید و هم چنین تعیین و تعریف مجدد سمت های اشخاص. در مجامع عمومی عادی، حضور همه سهام داران و مدیران الزامی بوده و بنابراین از چنین مجامعی می توان برای تبادل نظر و تصمیم گیری در مورد موضوعات مهم مربوط به امور داخلی شرکت، فرصت ها، اهداف و سیاست های کلی استفاده کرد. گواهی نتقل و انتقال ( گرفتن مفاصا) از اداره دارایی در صورت تغییرات نقل و انتقال در شرکت سهامی. تأیید نام انتخابی توسط مسؤل تعیین نام اداره ثبت شرکت ها بعد از تحویل مدارک.

پست شد در : misc