ثبت تغییرات شرکت و راهنمای پیگیری ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت

در صورت جلسه هایی تحت عنوان مجمع عمومی عادی سهامداران فرصت این را پیدا می کنند تا با مدیران شرکت به ارائه نظر پرداخته و تصمیمات کلی و راهبردهای سالانه شرکت را اتخاذ کنند. این مجمع مطابق با اصول اساسنامه به صورت سالانه و در چهار ماه اول آغاز سال مالی جدید برگزار می گردد و حضور سهامداران در آن الزامی است. بابت هر نوع تغییری ثبت شرکت در شرکت باید جلسه ای برگزار شود که این تصمیم را صاحبان شرکت بگیرند و برای عملی کردن این تصمیم به اداره ثبت شرکت ها اعلام نمایند تا این تغییر در آن اداره محترم, ثبت و به کلیه افراد حقیقی و حقوقی لازم اطلاع دهند. این افراد حقیقی یا حقوقی می تواند اداره مالیات, روزنامه رسمی, روزنامه کثیر الانتشار, بانک ها و غیره باشند.

  • هر چند این قانون کمی مبهم است و فقط دادگاه می تواند اعلام کند که آیا واقعا تغییر مورد نظر به حقوق عضوی از شرکت صدمه زده یا نه.
  • طبق بخشنامه ی ۹۱/۷/۲- ۱۲۰۲۶۶/۹۱ ایجاد و تغییرات نهادهای پولی و اعتباری برای تاسیس و تغییرات نیازمند اخذ مجوز از بانک مرکزی می باشند.
  • هرگاه شرکت تصمیم بگیرد در برخی مواد اساسنامه تغییر ایجاد کند اقدام به اصلاح مواد اساسنامه می نماید ، هرگونه تغییر یا اصلاح در اساسنامه باید با موافقت شرکا و هیئت مدیره صورت پذیرد .
  • همان طور که بارها گفتیم انتخاب نوع شرکت مهمترین و موثرترین تصمیم شما در روند موفقیتتان به شمار می رود.

تعیین اعضای هیئت مدیره شرکت، انتخاب نمودن بازرسان شرکت، برآورد میزان سود و زیان سالیانه در قالب تصویب ترازنامه، تقسیم نمودن منفعت های شرکت، پذیرش یا رد پیشنهاداتی که از سمت هیئت مدیره و سهامدارن یا بازرسان عنوان می شود و … برای ثبت تغییرات شرکت درسنندج باید صورت جلسه تنظیم شود و برای تنظیم صورت جلسه باید قواعدی رعایت شود در ابتدا باید نوع صورت جلسات و موضوعاتی که می توانید در قالب آن ها درخواست ثبت تغییرات در سنندج را دهید بدانید. سه نوع صورت جلسه مطابق قواعد قانون تجارت برای ثبت تغییرات سنندج تعریف شده است. برای انجام کلیه امور حقوقی خود از جمله ثبت تغییرات شرکت‌ها، می‌توانید به موسسه حقوقی آتیه آفرینان عدالت جو مراجعه نمایید و از وکلای باتجربه و کارشناسان حرفه‌ای، مشاوره حقوقی دریافت نمایید. تحویل اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکت‌ها. هرگونه تغییرات در شرکت‌ها باید به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها برسد و ثبت آگهی اولیه برای آن صورت گیرد.

پرسش‌های متداول پیرامون ثبت تغییرات شرکت

شرکت های مسئولیت محدود در صورتی که نقل و انتقال سهام به صورت داخلی و میان خودشان انجام گرفته، نیازی به گواهی مالیات ندارند. در صورتی که مجمع تصمیم به ادامه فعالیت شرکت بگیرد، در همان جلسه باید سرمایه شرکت به سرمایه باقیمانده، کاهش یابد. این در صورتی امکان پذیر است که سرمایه باقیمانده از حداقل سرمایه ای که برای شرکت تعیین شده، کمتر نباشد.

ثبت تغیرات

یکی دیگر از موضوعات مهم در رابطه با تغییرات شرکت، همین تغییر نام شرکت است موضوعی که به صورت رسمی و قانونی باید صورت بپذیرد. تحویل اصل صورتجلسه و لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنها رسیده به اداره ثبت شرکتها. برای ورود اطلاعات صورتجلسه ی تغییرات شرکت ،اول باید اطلاعات شرکت را کامل نمایید. ۲٫ اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می شوند و حضور اشخاص خروجی در دفاتر اداره ثبت شرکتها جهت امضاء. همان طور که می دانید افرادی که در شرکتی سهام دار هستند در واقع عضو هیات مدیره شرکت به حساب می آیند. هیات مدیره می تواند با تصمیم گیری و رضایت از بین خود اشخاصی را به عنوان رئیس، نائب رئیس و غیره انتخاب و منصوب نماید.

اما برای رسمیت یافتن و قانونی تلقی شدن برخی از این تغییرات، شرکت ها باید اقدام به ثبت صورتجلسه تنظیمی، در سایت اداره ثبت شرکت ها نمایند. در غیر این صورت، تغییرات مورد تصمیم، قابلیت اعمال در بانک ها، موسسات و سازمان ها را نخواهد داشت. ثبت تغییرات شرکت ها مستلزم تنظیم و ارایه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارایه آن به مرجع ثبتی است. در زمان تشکیل جلسه و با توجه به نوع تغییرات باید به تنظیم صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت بپردازید. این تغییرات می ‌تواند به صورت مجمع عمومی عادی یا عادی به صورت فوق العاده یا تغییر اعضای هیئت مدیره باشند.

بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم تا شرکت مسئولیت محدود و یا تضامنی را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید چندین تغییر در شرکت خود اعمال کنید، باید برای هر کدام یک از این تغییرات، صورت جلسه‌ای جداگانه تنظیم نمایید و برای هر کدام از آن‌ها پذیرشی جداگانه داشته باشید. از طرفی صورتجلسه تنظیم شده باید متناسب با نوع شرکت شما باشد و متن آن با متن صورتجلسه ای که به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه داده‌اید، مطابقت داشته باشد. تحویل اصل صورت جلسه، لیست سهامداران حاضر در جلسه، اصل روزنامه آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکت‌ها.

چنانچه مورد تقاضا منطبق با مقررات نبوده و یا نقص در مستندات و مدارک ملاحظه شود مراتب جهت رفع نقص به متقاضی اطلاع داده می‌شود. متقاضی مکلف است ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به رفع نواقص اعلام شده اقدام نمایند. در غیر اینصورت مدارک و مستندات ارسالی از طریق پست اعاده و ادامه رسیدگی به مورد تقاضا منوط به ورود مجدد اطلاعات به سامانه و اخذ کد پیگیری جدید می باشد. رونوشت شناسنامه و کارت ملی اعضای قدیم و جدید ارائه گردد.

متن آگهی تغییرات شرکت با وارد کردن کد هجده رقمی در سامانه روزنامه رسمی و سامانه روزنامه کثیرالانتشار قابل مشاهده است. این متن نیاز به نگارش جداگانه نخواهد داشت ثبت برند و هنگام ثبت تغییرات شرکت، نوشته و آماده شده است. بعد از اینکه شرکتی به ثبت رسید ، می توان تغییراتی را در آن ایجاد کرد که به این کار ثبت تغییرات شرکت می گویند .

پیدا کردن این فرم به صورت فایل word که قابل دانلود نیز باشد در اینترنت کار سخت و طاقت فرسایی است. هدف ما این است که با قرادادن این فرم های صورتجلسه تغییرات کار را برای شما آسان تر کنیم. لذا می توانید در ادامه مطلب فرم های مورد نظر خود را به راحتی دانلود و تکمیل کنید. مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها در صورت نیاز به اخذ مجوز از مراجع در رابطه با موضوع شرکت. تحویل اصل صورتجلسه و لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آن‌ها رسیده به اداره ثبت شرکتها. اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می‌شوند و حضور اشخاص خروجی در دفاتر اداره ثبت شرکت‌ها جهت امضاء.

موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. جلسه مورد نظر در چه زمانی و چه مکانی و توسط چه افرادی برگزار شده است. در صورتی می توانید از عدد در نام انتخابی استفاده کنید که عدد مورد نظر با حروف فارسی نوشته شود. 14.متن صورتجلسه در انتها باید نمونه صورتجلسه تهیه شده عینا تکمیل شود.

راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

مضاف بر آن،با عدم انتشار مواردی که نظامنامه برعهده مدیران گذاشته است،اشخاص ثالث می توانند تأثیر تغییرات را نادیده بگیرند. چرا که تغییراتی که به اطلاع آنها نرسیده است،در مقابل آنها قابلیت استناد ندارد. و-در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی fifty ثبت تغییرات eight ق.ت در ماده ی نهم نظامنامه قانون تجارت،علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.

مدارک لازم به منظور ثبت تغییرات شرکت

در زمانی که هرکدام از تغییرات ذکر شده در شرکت شما ایجاد شود باید صورتجلساتی را تکمیل کرده و ان را در سامانه اداره ثبت شرکت ها وارد و فرم مربوطه را ارسال کنید تا جهت تایید و بازرس از سوی اداره ثبت اقدامات لازم انجام پذیرد . همانطور که گفتیم برای اتخاذ هر تصمیمی باید در مجمع خاصی صورتجلسه تنظیم نمایید چنانچه کلیه تغییرات مربوط به مواد اساسنامه به جز در مواردی خاص در مجمع عمومی فوق العاده صورت می گیرد . تصمیم گیری در رابطه با مواردی که در اساسنامه شرکت آورده شده و تغییرات شرکت را به همراه خواهد داشت. این مسائل می تواند شامل تغییر نام شرکت، تغییر آدرس شرکت و هم چنین کلیه موضوعاتی است که در این اساسنامه گنجانده شده است. قبل از هر چیزی باید این مساله را بیان کنیم که تغییرات شرکت در دو مجمع عادی و فوق العاده برگزار می شود. مجمع عمومی عادی وظیفه تغییرات شرکت ساده را بر عهده دارد.

تغییر در میزان سرمایه شرکت که هم می تواند شامل افزایش سرمایه شرکت و هم کاهش سرمایه شرکت باشد، و به هر حال از جمله تغییراتی محسوب می شود که ثبت آن الزامی است. ایجاد چنین تغییراتی فقط در صورتی ممکن است که این موارد به تصویب مجمع عمومی فوق العاده و یا هیأت مدیره رسیده باشد. 4-تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی ها و اطلاعیه های شرکت تا مجمع عمومی عادی سال بعد در آن انتشار خواهد یافت.