ثبت تغییرات شرکت و مراحل آن

ثبت تغییرات شرکت کار چندان پیچیده و عجیبی نیست از این رو مرحله به مرحله توضیحات مربوط به نحوه ثبت تغییرات را شرح خواهیم داد. وقت حرف از قواعد شکلی به میان می آید یعنی قواعدی که به چگونگی مراحل و تنظیم اوراق و اسناد و به طور کلی به نحوه ثبت تغییرات شرکت می پردازد از این رو اگر این قواعد در خصوص ثبت تغییرات شرکت رعایت نشود. در این صورت هر ذینفعی می تواند از بازرس یا بازرسان شرکت بخواهد که به دعوت مجمع عمومی عادی برای انتخاب مدیری که سمت او بلاتصدی مانده اقدام کند و بازرس یا بازرسان مکلف به انجام چنین درخواستی می باشند. بعد از گذراندن مراحل مذکور تغییرات به وسیله ی اداره ثبت شرکت ها، به ثبت خواهد رسید. پس از تصمیم گیری در خصوص تغییرات شرکت، نسبت به تنظیم صورتجلسات تغییرات مربوطه اقدام می کنید. صاحبان شرکت های ثبت شده، ممکن است پس از ثبت به دلایل مختلف تصمیم بر تغییراتی در مواردی از اساسنامه و یا هر مورد دیگری بگیرند.

تغییرات

و تمامی مسائل مربوط به ثبت شرکت شرکت می‌باشد و باید سریعا در مرجع ثبتی (اداره‌ی ثبت شرکت‌ها)ثبت گردد. در خصوص انحلال شرکت اعضاء تصمیم گیرنده هستند و در صورت حد نصاب بودن جلسه و وجود سایر شرایط ذکر شده در این مقاله صورت جلسه انحلال موسسه غیر تجاری تنظیم می شود که در موسسات دارای مجوز باید با مهر اداره صادر کننده مجوز باشد و در موسسات عادی می توانید اقدام به ثبت نمایید. ارائه آگهی آخرین تغییرات موسسه غیر تجاری (در صورتی که تغییراتی اعمال شده باشد) و یا می توانید روزنامه رسمی همان تغییرات را نیز اعمال کنید. برای ثبت تغییرات شرکت نیازی به حضور شما نیست، شما در هر شهری در هر نقطه ای از کشور که باشید با یک تماس می توانید این کار را به مجموعه ما بسپارید. اگر تعداد شرکا زیاد باشد بر اساس ماده 109 قانون تجارت، هیات نظار انتخاب می گردد و اسامی آن ها در صورتجلسه ذکر می شود. حداکثر پس از مدت یک ماه از تشکیل مجمع، صورتجلسه باید توسط اعضای شرکت یا وکیل آن ها به اداره تحویل داده شود.

با انجام کلیه این امور تغییرات یک شرکت نهایی و به صورت قانونی ثبت میگردد و مدیران میتوانند به تغییرات انجام شده در مراودات خود با دیگران استناد نمایند. فرض دوم این است که قانون تغییری نکند هنوز ثبت تغییرات اساسنامه به عنوان بخشی از ثبت تغییرات شرکت ها اهمیت پیدا می کند. از آن جایی که شرکت های مختلف تجاری با گذشت زمان کار خود را گسترش می دهند و وارد افق های تازه ای از دنیای تجارت می شوند، تغییر روند و یا خم کردن قوانین محکم روزهای اول برای کسب سود بیشتر، موضوعی عادی به نظر می رسد. ولی اگر تاجران بخواهند برای وسعت دادن به تجارت خود تغییراتی ایجاد کنند مثلا یک یا دو قلم کالا به موضوع صادرات های اولیه اضافه شود، این تغییرات باید رسما و به صورت قانونی در اداره ثبت درج شوند. ثبت تغییرات شرکت ها در صورتی ضروری است که این تغییرات به نوعی تاثیر بالایی در شرکت داشته باشند. به عنوان مثال یکی از تغییراتی که حتما باید به صورت رسمی ثبت شود، بیشتر یا کمتر شدن بودجه شرکت و یا تغییر کسانی است که در هیئت مدیره سمتی داشته اند.

دستورالعمل‌های جدید برای ثبت و تغییرات شرکت‌ها

شرکت‌ها به طور کلی، برای ثبت ثبت برند تجاری خود، باید اقدامات زیر را انجام دهند. در صورتیکه قصد انجام تغییرات شرکت خود را دارید، موسسه ونک آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. تنظیم اساسنامه و تغییر در مفاد اساسنامه نظیر تغییر در نام شرکت، موضوع شرکت و غیره. قبول و یا رد پیشنهادهایی که توسط هیئت مدیره، بازرسان و یا یکی از سهامداران ارائه شده است. وظیفه هیئت مدیره این است که هر 6 ماه یکبار میزان دارایی و قرض‌های شرکت را به بازرسان شرکت تحویل دهد. همچنین درصورت نیاز و به دلیل برخی پیچیدگی‌های موجود می‌توانید روند انجام کار را به ثبت شرکت ونک واگذار نمایید.

یکی از مواردی که باید موسسات غیر تجاری بابت آن صورت جلسه تنظیم کنند و مجمع تشکیل دهند، انحلال پیش از موعد ی می باشد، همان طور که می دانید موسسین هر زمان که بخواهند می توانند شخصیت حقوقی را منحل کنند. در صورت مجوزی بودن موضوع موسسه باید نسخه صورت جلسه به مهر ارگان صادر کننده مجوز رسیده باشد و بعد از آن برای ثبت تغییرات آن اقدام شود. در زمان ثبت تغییراتد موسسه غیر تجاری حتماً به موارد زیر توجه داشته باشید. ارائه آگهی تأسیس موسسه غیر تجاری یا در صورت نبود آگهی تأسیس می توانید از روزنامه رسمی تأسیس نیز استفاده کنید.

  • البته لازم به ذکر است که بر طبق قانون هیئت مدیره شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود به عنوان مسئول نهایی جابه جایی شرکت اعلام شده است.
  • 2-رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره عملکرد و سالانه شرکت.رسیدگی مزبور پس از استماع گزارش مدیران و بازرس یا بازرسان خواهد بود.
  • تغییر نام شرکت، الحاق به موضوع شرکت، انحلال شرکت ، تصویب ترازنامه و اساسنامه.
  • در این مرحله ارتباط افراد حاضر در جلسه ( وکیل یا نماینده سهامدار) را معین کنید.
  • یکی دیگر از تغییرات شرکت که به صورت رایج و متداول است تغییر در موضوع فعالیت شرکت است و برای اطلاع دقیق از این موضوع مقاله تخصصی این حوزه با نام ” تغییر موضوع فعالیت شرکت ” را مطالعه نمایید .
  • برای ثبت تغییرات شرکت و تنظیم صورتجلسات تغییرات و سایر موارد مربوط به آن، نیاز به حضور یک یا چند کارشناس و یا مشاور حقوقی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

قابل ذکر است هر گونه تغییری در اساسنامه یا موارد دیگر در شرکت، می بایست به ثبت برسد. حقوق سهامداران موسس و انتفاعی و سهام های ممتاز از جمله مواردی است که مجمع عمومی به تنهایی نمی تواند تغییر دهد و باید نیمی از سهامداران یا بیشتر آن ها با چنین تغییری موافقت کنن. برای ثبت تغییرات شرکت در این باره باید جلسه ای جداگانه ایجاد شود و بعد از موافقت موسسان شرکت درباره تغییر حقوق، می توان آن را در مجمع عمومی بیان کرد.

هیئت مدیره شرکت باید حداقل ۴۵ روز قبل از برگزاری مجمع فوق العاده،

نام، ایمیل و سایت من را در این مرورگر برای ارسال دیدگاه بعدی ذخیره کنید. هر جلسه با نصاب بخصوصی تشکیل می شود و اگر این نصاب به خصوص را نداشته تغییرات شرکت باشیم جلسه تشکیل نخواهد شد. با رعایت ضوابط و قوانین باید صورت جلسه را تنظیم نمود و پیگیریهای اداری و جانبی آن را جامه ی عمل پوشاند.

هر شرکتی پس از ثبت،می تواند تغییراتی را در اساسنامه و یا هر چیزی که مربوط به شرکت است ایجاد کند. منظور از تغییرات و تصمیمات شرکت ها،کلیه تغییرات و تصمیمات شرکت است که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسات هیأت مدیره بنا به ضرورت هایی صورت می گیرد. بعد ازثبت شرکت، ممکن است موسسین (سهامداران) تصمیم به ایجاد تغییراتی در شرکت بگیرند که این تغییرات شرکت باید بطور رسمی و قانونی توسط اداره ثبت بررسی و تایید شود و در روزنامه رسمی کشور منتشر گردد. به طور کلی مراحل به صورت آنلاین انجام می‌شود و بعد از تنظیم و تکمیل صورتجلسه تغییرات در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها و طی مراحل مورد نیاز، کد پیگیری به متقاضی داده می‌شود و او می‌تواند به صورت آنلاین پیگیر وضعیت باشد. اگر تعداد شرکا زیاد باشد؛ هیئت نظارت انتخاب شده و اسامی اعضای هیئت نظارت در صورتجلسه تنظیمی درج می‌گردد و آن‌ها باید صورتجلسه را امضا کنند. این صورتجلسه باید حداکثر یک‌ ماه بعد از تاریخی که مجمع تشکیل شده به وسیله اعضای شرکت یا وکیل رسمی آن به اداره ثبت شرکت‌ ها تحویل داده شود و ثبت گردد.

در صورتی که نام انتخاب شده قابل ثبت باشد و قبلا نیز توسط شرکت دیگری ثبت نشده باشد پس از تائید اداره ثبت شرکت ها صدور آگهی انجام می شود. درصورتیکه جلسه با حضور اکثریت شرکاء تشکیل شده ارائه اصل اگهی دعوت مطابق اساسنامه شرکت و با رعایت موارد مواد ۶ و قانون تجارت الزامی می باشد. در صورت انحلال شرکت حضور و امضای تمامی اعضای هیات مدیره الزامی است. برای وارد کردن اطلاعات صورتجلسه تغییرات شرکت ابتدا باید اطلاعات شرکت را پر نمود.

نکته ای که در ارتباط با مراحل ثبت شرکت به چشم می خورد، تمامی مراحل مربوطه به شکل کاملا غیر حضوری و اینترنتی است و زمانی که مدارک در سایت ثبت شرکت ها مورد تایید قرار گرفت باید به آدرس پستی این سامانه، ارسال شود. پرداخت حق الثبت جهت تغییر نام و تحویل فیش به اداره ثبت شرکتها. هر گونه تغییر در موضوع شرکت در مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود(مجمع عمومی فوق العاده تجمع سهامداران شرکت است که به دلیل انجام تغییرات گرد هم جمع می آیند و تصمیم گیری می کنند).