راهنمای انتخاب اسم برند انتخاب نام تجاری از صفر تا صد

سجّاد، محمّد یا سمیّه دارای این نوع تجانس آوایی هستند که به تجانس آوایی معکوس شناخته می‌شود و می‌تواند به نام برند قدرت بدهد. برندهای دامداران، بوتان، ماهان، ثبت برند تجاری هاکوپیان، کاچیران، پلان، قالی سلیمان، پارسیان، گلستان از این دسته‌اند. شاید شباهت این واژه‌ها با کلمه ایران باعث شده در فرهنگ ما واژه‌های قدرتمندی باشند.

  • یادتان نرود هیچ وقت کلماتی که ممکن است به شکل‌های مختلفی نوشته و خوانده شوند یا چند معنی داشته باشند را انتخاب نکنید.
  • این نام ها برای پیشنهاد برای ثبت برند و ثبت شرکت هم به کار میرود که نیاز به کارت بازرگانی در ثبت برند ندارند .
  • سلام .من یک نام برای شرکت قطعه سازی خودرو (اگزوز )می خواستم.تشکرالبته اگر یکی از سیلاب هاش اسم بهرام هم باشه ممنون میشم.
  • برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید.

در انتخاب اسامی خاص و زیبا باید دقت کرد که آیا نامی که انتخاب کرده اید صرفا زیباست یا مناسب نیز هست؟ به این منظور باید خود را به جای مشتری های خود بگذارید و از دید آنها به نامی که انتخاب کرده اید نگاه کنید. اگر در این جا حس کنید که به نظر خودتان نیز غیر جذاب است در این صورت ثبت شرکت در تهران باید به فکر تغییر آن باشید. البته این کار زمان بر خواهد بود، اما پس از یک انتخاب مناسب شما این فرصت را خواهید داشت که نظر ها را به سوی خود جلب کنید. در مجموع وقتی از تلاش های خود نتیجه ی خوبی می گیرید متوجه این خواهید شد که تمام زمان صرف شده برای این کار ارزشش را داشته است.

معرفی  نرم افزار ساخت اسم شرکت

انتخاب برند درست و تداوم کار با آن، باعث افزایش اعتبار آن می‌شود. برای نتیجه گیری مثبت از هر نوع تبلیغات، برند مهم‌ترین عامل است. دامنه‌ اینترنتی و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی برای این نام اشغال نشده باشد. یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید.

بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید . سلام و عرض ادب وقتتون بخیر, اسم برند برای محصولات شرکت لبنیات چی پیشنهاد میکنید? این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر می‌کشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر قرار می‌دهند (از جمله انتخاب اسم برند). هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه‌ و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان می‌تواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد.

اسم پیشنهادی برای برند

بهتر است کلمات انتخابی شما آهنگ موزونی داشته باشد، به طوری که وقتی کلمات را پشت سر هم ادا می‌کنید یک آهنگ در ذهن شنونده ایجاد گردد. مخفف عبارت commercial به معنای تجارت است، همچنین یک دامنه بین المللی محسوب می شود. وب سایت هایی که فعالیت های تجاری انجام میدهند به طور معمول از این پسوند در دامنه سایت خود استفاده می کنند. یکی از بدترین کارها در انتخاب نام دامنه مخفف کردن عبارات و کلمات است. نام دامنه شما، برای کسی که برای اولین بار آن را می‌شنود، باید دارای معنا باشد و به راحتی به ذهن سپرده شود. اسامی محصولات داروی بهتر است که لحن داروی داشته باشد و یا محصولات غذایی باید لحن خوشمزگی را داشته باشد همچنین محصولات شوینده باید لحن کارهای سخت خانگی را داشته باشد.

نمونه اسم سه سیلابی شرکت

حتی اگر از اسامی ترکیبی و خلاقانه استفاده می‌کنید هم باید تمام شرایط گفته‌شده را داشته باشد مثلاً بامیلو یک اسم ترکیبی و خلاقانه است اما تمام معیارها را در خودش دارد و به‌راحتی در ذهن‌ها ماندگار می‌شود. معیار دوم انتخاب یک برند منحصربه‌فرد بودن و خاص بودن نام شما نسبت به رقباست. از همه مهم‌تر دامنه مشابه آن نباشد و تمامی اکانت های شبکه‌های اجتماعی آن خالی باشد. اما امروزه زمانه تغییر کرده و والدین خیلی به معنای اسم فرزندشان و اینکه منحصربه‌فرد خاص باشد و آوای قشنگی هنگام صدا کردنش دارد یا نه اهمیت زیادی می‌دهند. سلام می توانین از اسامی مانند پترو پالا صنعت آویژه استفاده نمایید .

اسامی برند انتخاب شده باید فارسی باشد و واژه بیگانه در آن استفاده نشده باشد. اطمینان حاصل کنید که اسم منتخب شما در سایر زبان ها معنی منفی ثبت تغییرات ندارد. به عنوان مثال کمپانی GM اسم ماشین جدیدش را “نوا” گذاشت در حالیکه که این کلمه در زبان اسپانیایی به معنای “حرکت نمی‌کند” است.

مثلا قبلا از طریق بازاریابی در اینستاگرام محصولاتتان را می‌فروختید و برند شخصی خود را راه نینداخته بودید؛ ولی حالا می‌خواهید ثبت برند انجام دهید و محصولاتتان را در پلتفرم‌های گسترده‌تر بفروشید. اگر نام شرکت شما تولید کنندگان خوشخواب الماس است شما می توانید روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز کنید. امروزه تولید کنندگان زیادی از این روش برای انتخاب نام برند استفاده می کنند. سوهان حاج حسن و پسران یا پشمک حاج عبدالله نمونه های ایرانی اسم برند بر اساس نام موسس شرکت است.

کلید صفر: نام خوش‌آوا انتخاب کنید

نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است. در مرحله بعد لازم است نامی را انتخاب کنید که مستقیم یا غیرمستقیم و در زیر پوششی شفاف به محصول و یا خدمت شما اشاره کند. برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید. حالا وقت آن رسیده است که از بین اسامی کاندید شده 3 مورد از میان آن‌ها انتخاب نمایید. البته به این نکته هم توجه نمایید که اسم انتخابی شما حتماً باید دامنه آن آزاد باشد.

انتخاب نام تجاری کوتاه در حافظه انسان به آسانی ماندگار می شود. حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد. و نحوه ثبت آن باهم صحبت کرده‌ایم، اگر هنوز مطالعه نکردید در پایان این مقاله حتماً مطالعه نمایید.

برخی از اسامی برندها مانند دیزنی ، نام­ های تجاری هستند که به تاریخچه ­ی شرکت با مؤسسان آن شرکت اشاره دارند. افرادی که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که داستان اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند. [newline]اسامی مختلف را به کمک فیلترهای مثل مشتریان بتا، مدیران بازاریابی و اجرایی سایر شرکت ها و همچنین نخبگان دانشگاهی تست نمایید. فروشگاه آنلاین شما هم می‌تواند سود زیادی برایتان داشته باشد. انتخاب نامی هوشمندانه، ماندگاری برند را در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر می‌کند.