راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

اگر درمورد انتخاب نام تجاری دو دل هستید می‌توانید از فناوری برای انتخاب مناسب کمک بگیرید. به عنوان مثال برای یافتن نام دامنه منحصر به فرد می‌توانید از Namium استفاده کنید. یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه من نیز Shonify است که از همه این ابزارها می‌توانید کمک بگیرید تا نام تجاری مناسب خود را انتخاب کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ضمن بررسی همزمان در دسترس بودن دامنه، به ایده مورد نظر خود نیز برسید.

  • از چه سرویسی استفاده کردید و نظرتان راجب آن چیست؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه انتخاب اسم آنلاین را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.
  • همچنین در کیبورد اکثر گوشی های همراه نیز، .com به صورت پیشفرض وجود دارد.
  • با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نام‌های خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید می‌تونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید.
  • توی این مقاله سایت فوربو می‌خوایم به یک سری نکات در خصوص پیدا کردم اسم کسب و کار اشاره کنیم.
  • انتخاب فونت و ساختاری برای نمایش ملزومات این کار است و این‌ها در کنار یک نام جذاب، زیباتر خواهند شد.

برای مثال فروشگاه‌های افق کوروش در زمان آغاز فعالیت خود در شهر قم با مشکلات زیادی مواجه شدند. علما کشور قم این اسم را یادآور زمان طاغوت می‌دانستند. این کار موجب شد این فروشگاه واژه کوروش را از تمامی سردرهای خود بردارد و با نام کوروش ادامه‌ی فعالیت کند. برای مثال کایلی جنر از نمونه سلبریتی‌های خارجی است که برند لوازم آرایشی را پایه‌گذاری کرده است. همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است.

او قصد داشت بر خلاف کامپیوترهای زشت موجود بازار مثل آی‌بی‌ام و دی‌ای‌سی کامپیوتری زیبا و اغواگر بسازد. حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب می‌کنیم حتما باید خوش‌آوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم. اگر شما نامی بسیار بامعنی، باسابقه و ریشه‌دار داشته باشید که همه کلیدهای دیگر انتخاب نام برند قدرتمند را داشته باشید اما از این نام صدای خوبی بیرون نیاید، کل پروژه شما با شکست مواجه می‌شود!

هر چه اسم کسب و کار شما شما جذاب‌تر باشد، فعالیت‌ و کارهای‌تان هم جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد

این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد. تعیین نام هر شخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و عندالاقتضاء اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت خواهد بود.

نام تجاری انتخاب شده باید دربرگیرنده مزیت های کالا و خدمات باشد. مجموعه ما اکنون در ششمین سال فعالیت خود در حوزه برندینگ علی‌الخصوص نام‌گذارى برند به سر می‌برد. پس پیشنهاد می‌کنیم مسیر زیر را برای رسیدن به یک نام قدرتمند و موفق طی کنید. هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونه‌اند. برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن استفاده کرده است.

سایت پیشنهاد نام برند انگلیسی

اما گاهی شاید به دلیل شلوغی طبقه کسب‌وکاری یا گسترده در نظر گرفتن آینده کسب وکارمان به نامی خنثی تن در بدهیم. نام‌های زرنگ نام‌هایی هستند که به دلیل ویژگی‌ها و کلیدهایی که دارند به خودی خود قدرتی ذاتی برای تبدیل شدن به نام برند قدرتمند را دارند. در مقابل نام‌های تنبل آن دسته‌ای هستند که نه‌تنها کمکی به فرآیند برندینگ و رشد کسب‌‌و‌کار نمی‌کنند؛ ثبت شرکت در تهران بلکه می‌توانند ضرر هم برسانند. طبیعتا کسی که کتابم را خوانده باشد و با این نام‌ها آَشنا باشد هیچ‌گاه آن‌ها را برای برندش انتخاب نمی‌کند. من با بررسی‌هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که بسیاری از اسامی برند وجود دارند که به تنهایی نیروی خاصی برای برندشدن نداشتند؛ اما برندهایی با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند بسیار موفق شوند!

اما به این نکته نیز توجه کنید که در هر صورت برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان، هر دو پسوند را ثبت کنید. اگر دیدید که دامنه مورد نظر شما با پسوند .com قبلا به ثبت رسیده و با پسوند .ir خالی است (و یا حتی اگر .ir ثبت شده و .com خالی است) از آن نام صرف نظر کنید. زیرا امکان سئو برای سودجویان با استفاده از نامی که برای شما نیست و با پسوند دیگری به ثبت رسیده مهیا خواهد شد و با رونق کسب و کارتان شما را دچار مشکل خواهند کرد. زیرا انتخاباسم وب سایت اگر که اصولی و حرفه‌ای انجام گیرد، می‌تواند در جذب مشتری نیز مفید باشد. انتخاب نام مناسب برای دامنه وب سایت همانند انتخاب نامی مناسب برای فرزندتان است؛ مهم و سخت. اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند.

برایانتخاب اسم دخترو پسر ابتدا باید جنسیت فرزند خود را انتخاب کنید. با کلیک روی دکمه جستجو، نام های مشابه نشان داده می شود. همچنین در جدول حروف الفبای پایین صفحه، با کلیک روی هر حرف، می توانید نام هایی که با آن حرف آغاز می شوند را مشاهده کنید. باید به دنبال اسامی بگردید تا نزدیکترین ارتباط را با حوزه کسب وکارتان داشته باشد. این کار به مخاطب کمک می کند تا با دیدن نام برندتان متوجه فعالیتی که انجام می دهید بشود. برند نیوسئو یک مثال عالی برای این منظور است که مخاطب با دیدن آن بلافاصله متوجه نوع فعالیت آن می شود.

نمونه­ اسم شرکت برای انتخاب نام شرکت

و مارک‌ها قدرت تأثیرگذاری، تعیین روند و تعریف نیازهای مشتریان فعلی و بالقوه خود را دارند. از استفاده از نام‌های نامناسب برای رستورانتان خودداری کنید. با انتخاب نامی که ممکن است برای مشتریانتان بی‌ادبانه به نظر برسد بخشی از مشتریانتان را از دست می‌دهید.

برند شما را برای همیشه ماندگار و به یاد ماندنی می‌کند. این آدرس سایت دانشگاه آزاد قزوین است که در آن از دو پسوند به صورت ترکیبی استفاده شده‌است. از این پسوند برای نهاد‌های آموزشی مانند دانشگاهها و مدارس استفاده می‌شود. مناسبترین آنها برای پخش روغن موتور میتواند کارزین،کارمن و … باشد.

برای مثال در سیستم عامل ویندوز اگر نام سایتی را در گوگل بدون پسوند آن سرچ کنید و سپس دکمه Ctrl + enter را بزنید، به صورت خودکار پسوند .com تایپ می شود. همچنین در کیبورد اکثر گوشی های همراه نیز، .com به صورت پیشفرض وجود دارد. نکات گفته شده نشان می دهد که این پسوند در بین مردم معروف تر بوده و جا افتاده است.

در غیر اینصورت پشیمان خواهید شد و این می‌تواند در رفتار و روشی که شما تجارت خود را پیش می‌برید تاثیر داشته باشد. ثبت برند فکر می‌کنید چند نامزد برای انتخاب این نام وجود دارد. در حال حاضر مطمئن باشید بیش از تعداد انگشتان دست است.

اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد . تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که کلمه کلیدی مورد نیاز خود را وارد کنید و جالب ترین نام های تجاری را که برای ثبت نام در دسترس هستند مشاهده خواهید ثبت تغییرات شرکت کرد. پس از آن ، دکمه “مشاهده جزئیات” را وارد کنید و به یک سرویس میزبانی با نام دامنه رایگان هدایت می شوید. پس از آن ، می توانید کلمه کلیدی یک کلمه ای را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و یک دسته پیشنهادات نام تجاری دو تا سه کلمه ای را مشاهده خواهید کرد.

تصور کنید که شما نام یک برند را دقیقا نمی‌دانید، تلفظ کنید و زمانی که وارد یک فروشگاه برای خرید می‌شوید از اینکه نام اشتباه به زبان آورده خجالت زده می‌شوید! این مساله تا حد زیادی شما را مجاب می‌کند که محصول و برند دیگری را انتخاب کنید! نام برند باید دارای تلفظ ساده‌ای بوده و هر فردی بتواند به راحتی آن را به زبان بیاورد.