موارد انحلال شرکت سهامی

برای همه شرکاء و مدیر تصفیه، ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی الزامی است. برای همه شرکاء و مدیر تصفیه باید کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی ارائه گردد. روزنامه رسمی که مربوط به ثبت شرکت و ثبت آخرین تغییرات است را باید ارائه دهید.

1-وقتی‌که یک شرکت ماموریت یا موضوعی را که برای آن تشکیل شده است انجام داده و به اتمام رساند و دیگر محلی برای فعالیت شرکت وجود نداشته باشد و یا انجام آن غیرممکن شده باشد. در صورتی که سمت تمام یا بعضی از اعضای هیأت مدیره و همچنین سمت مدیر عامل شرکت طی مدتی زاید بر 6 ماه بلامتصدی مانده ‌باشد. در صورتی که شرکت برای تاریخ معینی تشکیل گردیده و آن مدت به پایان رسیده باشد مگر این که مدت قبل از انقضاء تمدید شده باشد. بعد از اعلام انحلال شرکت تنها باید فعالیت‌های اجرایی و پروژه‌هایی که در دست انجام است پایان پذیرد زیرا شرکت نسبت به پروژه‌هایی که پذیرفته متعهد است و باید تا پایان عملیات وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد. شخصی که به عنوان مدیر تسویه انتخاب شده، نماینده قانونی شرکت بوده و پس از آن دیگر اعضا، اختیارات ندارند. در صورتی که شرکا به دلایل مختلفی از شرکت کناره گیری کنند و تنها یک نفر در راس باقی بماند، شرکت به صورت اتوماتیک منحل می شود.

  • 2-درصورتی که حداکثر ظرف سه ماه تعداد اعضاء به حد نصاب مقرر نرسیده باشد.
  • برخی اوقات شرکت برای یک هدف مشخص و یک زمان مشخص تشکیل می شود که این زمان در اساسنامه شرکت ذکر می شود و شرکت موظف است تا تاریخ ذکر شده فعالیت کند و در صورت نیاز آن را تمدید کند.
  • در مواردی نیز که انحلال شرکت به موجب حکم دادگاه صورت می گیرد، مدیر تصفیه را از دادگاه ضمن صدور حکم انحلال شرکت، تعیین خواهد نمود.
  • در صورتی که وکیل امور مربوطه را پیگیری می نماید ارائه وکالتنامه ضروری است.
  • ارائه سند ثبت دایر بر ارسال دعوت‌نامه برای شرکاء چنانچه مجمع عمومی فوق‌العاده با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد.

الف ) به محض شروع وظایفش باید صورتی از دارایی و بدهی شرکت تهیه کند و اقدامات لازم را برای حفظ حقوق شرکت انجام دهد ؛ اقداماتی مانند تمدید اجاره – اگر لازم باشد – ، تمدید قراردادهای بیمه ، و تمدید ضمانت نامه ها ( مستنبط از ماده 208 لایحه قانونی 1347 ) . می بایست مدیر تصفیه مشخص شده به اداره مالیات مراجعه کند و ۳ نوبت آگهی روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به چاپ برساند و در آخر مفاصا حساب را از اداره مالیات دریافت کند. در صورتجلسه انحلال شرکت می بایست ابتدا مشخصات شرکت از جمله نام, شماره ثبت, شناسه ملی و میزان سرمایه شخصیت حقوقی را بنویسید.

نکاتی درباره هزینه انحلال شرکت

در پایان مجمع یک نفر از مدیران شرکت به عنوان مدیر تسویه انتخاب و اگر مدیر تسویه معین نشده باشد و یا اینکه تعیین شده ولی به وظایف خود عمل ننماید هر شخص ذینفع دیگر می تواند به دادگاه مراجعه و تعیین مدیر تسویه جدیدی را از دادگاه بخواهد . با توجه به تخصصی بودن تنظیم صورتجلسه مربوط به انحلال شرکت پیشنهاد میکنیم، امور مربوط به ثبت و انحلال شرکت را به کارشناسان متخصص ما در واحد ثبت نارین بسپارید. در زمان انحلال سمت‌های کاری و افراد سلب شده و تنها مدیر تصفیه می‌تواند تمام امور را به گونه‌ای تخصص دارد ساماندهی کند. سهامداران و مدیران تنها می‌توانند در این مسیر به او کمک کنند و نمی‌توانند فعالیت اجرایی انجام دهند. پس از اعلام انحلال، اموال شرکت به صورت معلق قرار می‌گیرد تا برای پرداخت بدهی تعیین تکلیف شود و پس از آن طبق سرمایه و سهامی که از شرکا دارند این اموال میان آن ها تقسیم می‌شود.

پس از انحلال قابلیت تبدیل شرکت از نوعی به نوع دیگر از بین می رود. کافی ست اپلیکیشن مشاوره حقوقی آنلاین آنی مشاور را دانلود و نصب کنید. در این صورت شما باید بگویید که منحل کردن ان شرکت به صورت اجباری صورت گرفته است. لازم است گفته شود که در این حالت می توان گفت که منحل به صورت اختیاری صورت گرفته است. موضوع تغییرات خود را انتخاب کنید / حداقل یک موضوع جهت تغییرات الزامی می باشد. شرکت ها پس از اعلام نمودن انحلال خود، موظف به تسلیم دو نوع اظهارنامه می باشند.

انحلال شرکت

شرکت در مدت تصفیه باید در تمامی سربرگ های خود عنوان در حال تصفیه را قید نماید تا اشخاص ثالث مطلع باشند که شرکت مزبور منحل گشته و در حال تصفیه است. شرکت‌ها ممکن است بنا به دلایلی به فعالیت های خود پایان داده و منحل گردند که البته گاهی این دلایل اختیاری است و گاهی اجباری . برخی شرکت ها دارای زمان محدودی می باشند و در اساسنامه برای آن ها زمان تعیین شده است، در صورت منقضی شدن مدت شرکت و عدم تمدید آن. انحلال خواسته یکی از شرکا انجام می شود و نوعی حق فسخ می باشد این حق فسخ جنبه قانونی دارد و نه قراردادی و برای اعمالش باید شرایط قانونی محقق باشد در نتیجه؛ این حق فسخ باید توسط دادگاه اعلام شود و اون رو دادگاه معین می کند. کارشناسان ما، مشتاقانه منتظر پاسخگویی به سوالات شما در خصوص شرایط ثبت برند تجاری هستند.

مدیران تصفیه مکلفند ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ ثبت انحلال شخصیت حقوقی در اداره ثبت شرکت ها، اظهارنامه مالیاتی آخرین دوره عملیات شرکت را بر اساس ماده ۱۱۵ این قانون به اداره امور مالیاتی تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت نمایند. باید تصمیم راجع به انحلال و اسامی مدیر یا مدیران تصفیه و نشانی آنان را ظرف پنج روز به مرجع ثبت شرکتها اعلام کند تا برای اطلاع عممی آگهی شود ( ماده 209 لایحه قانونی 1347 ) . در شرکت های تضامنی تضامنی، نسبی، مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی امر تصفیه با مدیر یا مدیران شرکت می باشد مگر آنکه شرکاء ضامن اشخاص دیگری را از خارج یا از بین خود برای تصفیه معین نمایند. چنانچه میان شرکاء ضامن در خصوص انتخاب مدیر تصفیه اختلاف شود، محکمه نسبت به تعیین مدیر تصفیه اقدام می نماید، در صورتی که انتخاب مدیران از خارج کشور شرکت تعیین گردد، اسامی آنان باید در اداره ثبت اسناد ثبت و اعلان گردد.

چنانچه یکی از شرکا حضور نداشته باشد اما وکالت تام ­الاختیار به دیگر اعضا داده باشد؛ می­توان در غیاب او شرکت را منحل کرد؛ در غیر این صورت خود شخص حتماً باید حاضر شود. برای آن که یک شرکت به فعالیت خود ادامه ندهد و دارایی آن بین اعضاء تقسیم شود، علت های بسیاری وجود دارد که در ادامه تعدادی از آن ها را بیان خواهیم کرد. 9-مالیات نقل وانتقال وحق واگذاری ساختمانها وتأسیسات شرکت بنام بانک را به اداره امورمالیاتی پرداخت نموده ام. 6–بدهی های شرکت به تمامی بانکها و موسسات مالی واعتباری را پرداخت وتسویه نموده ام. با کارشناسان خبره ثبتی و وکلای پایه یک دادگستری باتجربه موسسه ما مشاوره داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنید. این شرکت ممکن است پس از مدتی و بنا به دلایل گوناگونی بصورت اختیاری و یا قهری به پایان دوران فعالیت خود برسد و منحل شود.

ورشکستگی شرکت

در انحلال شرکت مسئولیت محدود، مدت زمانی خاصی برای تحویل صورتجلسه انحلال به اداره ثبت شرکتها ذکر نشده است و محدودیتی ندارد. هزینه انحلال شرکت تا حدود زیادی بستگی به نوع شرکتی دارد که تصمیم به انحلال آن رادارید. بطور مثال هزینه انحلال شرکت با مسئولیت محدود و یا هزینه انحلال شرکت سهامی خاص بسیار کمتر از هزینه انحلال شرکت تعاونی است. انحلال شرکت و اقدامات لازم قبل و بعد از آن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

مدارک لازم برای انحلال شرکت سهامی خاص

در فرآیند ختم تصفیه هم باید اولین نوبت آگهی دعوت از بستانکاران در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار به چاپ برسد. اگر تمامی شرکاء در مجمع عمومی حضورنداشته اند و این جلسه با حضور اکثریت شرکاء تشکیل شده است باید اصل روزنامه کثیرالانتشاری که نشان تغییرات شرکت دهنده رعایت تشریفات دعوت است را ارائه نمایید. وجود اصل صورتجلسه مجمع عمومی که شرکا و مدیر تصفیه ان را امضا نموده اند، ضروری است. در صورتی که یکی از شرکا میدان را ترک کند، شرکت نمی تواند با یک نفر باقیمانده سرپا بماند و در نتیجه منحل خواهد شد.

اولا ، مدارک من ناقص برگشت خورد درحالی که سه برگ داده بودم در پوشه برگشتی فقط دو برگ بود و یکی از مدارکم را گم کرده و یا ارسال نکردن!! ثانیا در سامانه ثبت تغییرات شرکت مربوط به انحلال جایی برای درج نام مدیر تصفیه پیش بینی نشده بود که بنده آن را ثبت نمایم و صرفا به قید آن در صورت جلسه انحلال بسنده نمودیم . شما می توانید شرکت را منحل کنید و مدیر تصفیه باشید تا بعدا پاسخگوی مطالبات سایرین از شرکت باشید، بخاطر داشته باشید که ثبت شرکت بدون تعیین مدیر تصفیه ممکن نبوده و باید یکی از اعضای هیئت مدیره در صورتجلسه انحلال شرکت این مسئولیت را قبول کند. در عمل نیز کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری فقط در مورد شرکت سهامی خاص، رعایت مهلت ۵ روزه را بررسی می‌نمایند.

ارائه می دهند؛ در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی سوال خود را با آنها در میان بگذارید و کاملترین جواب را دریافت کنید. برای اطلاع از هزینه انحلال شرکت از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما در تماس باشید. ارائه مدارک شناسایی(شناسنامه و کارت ملی) سهامداران و مدیر تصفیه و ارائه کپی مدارک. ارائه روزنامه رسمی ثبت شرکت که آگهی های شرکت در آن انتشار یافته است. همچنین بازرگانان اگر تمایل به کار در خارج از کشور دارند باید از طریق موسسه های حقوقی اقدام به اخذ کارت بازرگانی کنند.

پست شد در : misc