موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی غیر دولتی رهنما

يافته هاي باستان شناسي از تپه هاي باستاني منطقه بر وجود حيات در هزاره هاي قبل از ميلاد در اين منطقه مهر تاييد مي زنند. اين شهرستان مشاهير و بزرگان زيادي را پرورش داده و ديرينگي تاريخي اين منطقه سبب وجود جاذبه هاي تاريخي متعدد در آن شده است. دوخت گيوه، تهيه كلاه هاي نمدي و كفش هاي چرمي زنانه و مردانه از ديگر صنايع دستي اين ناحيه به شمار مي آيد. رويه گيوه، بيش تر توسط بانوان و دختران و از نخ مخصوصي بافته مي شود.

انتفاعی و غیر انتفاعی

ما بر آنیم تا تجربیات حقوقی خود را در صدد تحقق اهداف بلند مدت شرکت ها و اشخاص، در اختیار آنها قرار دهیم. افتخار موسسه حقوقی دادمهر همکاری با بزرگترین هلدینگ ها و شرکت ها و برترین برندها در ایران و سایر کشورها می باشد. هر فردی که تجارتی را اداره می کند توانایی ادغام کسب و کار آنلاین خود را به گونه ای که بهترین مزایای مالیاتی را بپذیرد دارد. هر نوع شرکت دارای مجموعه ای متفاوت از مزایا و مفاد قانونی است ، بنابراین برای هر فرد یک ساختار که بهترین شرایط را برای کسب و کارش فراهم میکند مناسب است. صاحبان فروشگاه اینترنتی باید عواملی مانند تعداد افراد شرکت ، وضعیت مالیات کار خود و آنچه که در معرض خطر ریسک یا ضرر و زیان است در نظر بگیرند.

موسسه از پرداخت هر نوع مالیات ، تکس و محصولات گمرکی در ارتباط به تورید اموال ، اجناس و سایر تجهیزات مربوط به ساحه فعالیت شان که در پیشبرد اهداف غیر انتفاعی و خیریه ضروری میباشد، طبیق احکام قوانین مالیات بر عایدادت و گمرکات معاف میباشد. موسسه مکلف است در مورد ورود و فعال ساختن و سایل و تجهیزات مخابراتی اجازه قبلی وزارت مخابرات را از طریق وزارت اقتصاد حاصل نماید. موسسه در صورتی میتواند به فعالیتهای اقتصادی مبادرت ورزد که جهت برآورده ثبت شرکت در تهران شدن اهداف غیر انتفاعی آن صورت گیرد. (۴) درصورتیکه دویا بیش ازدومؤسسۀ غیردولتی به عین نام درخواست ثبت را ارائه نماید.حق اولیت به مؤسسه ایکه اولاً درخواست ثبت را ارائه نموده است داده میشود، درینصورت به درخواست دهندۀ بعدی فرصت داده میشود، تانام جدید را انتخاب نماید. مؤسسه مکلف است،در صورت تعدیل اساسنامه‌‎،مربوط،طی مدت (سی روز)بعد از تعدیل آنرا توأم با یک نقل تصمیم مجمع عمومی یا سایر ارگانهای صلاحیت آن به وزارت اقتصاد کتباً اطلاع دهد.

کارگزینی و فیش حقوقی

كليه حقوق متعلق به دانشکده غیر دولتی وغیرانتفاعی رفاه است. لازم به ذکر است که دانشگاه های غیرانتفاعیجزودانشگاههای شهریه پرداز می باشد. نام ابهر از واژه پهلوي «اوهر» به معناي محل بستن آب ها، گرفته شده است. «او» در واژه اوهر به معناي آب (نماد زندگي در آيين زرتشت) و «هر» به معني دشواري كار و محدود كردن است.

مدارس، دانشگاه ها و نیز موسسات پژوهشی نمونه های روشنی از اشخاص حقوقی با اهداف علمی – آموزشی به شمار می آیند. انجام امور مذهبی–تبلیغی را می توان به مصادیق مزبور افزود. سرمایه گذاری برای بیمارستان ها، پژوهشگاه ها، صندوق های قرض الحسنه و موسسات خیریه را باید در زمره اهداف عیرتجاری به شمار آورد. همچنین نهادیهایی مانند وقف، مساجد و کلیساها و یا آتشکده ها با آنکه همه عناصر شخصیت حقوقی را در خود ندارند، بنا به مصالحی دارای شخصیت حقوقی شناخته شده اند. به علاوه، شهرداری ها، سازمان ها و نهادهای دولتی در این چهارچوب قرار می گیرند.

برای این کار باید ردیابی کوکی ها را در این مدل غیرفعال کنید. این وب سایت از کوکی ها استفاده می کند تا بتوانیم بهترین تجربه کاربری ممکن را در اختیار شما قرار دهیم. اطلاعات کوکی در مرورگر شما ذخیره می شود و عملکردهایی مانند تشخیص شما هنگام بازگشت به وب سایت ما و کمک به تیم ما برای درک بخشهای وب سایت که بیشتر جالب و مفید است را انجام می دهد.

اصلی‌ترین تفاوت سازمان غیرانتفاعی و کسب وکار اجتماعی

تفاوت اساسی بین سازمان‌های غیرانتفاعی و بنگاه‌های اجتماعی منبع تأمین بودجه آن‌ها است. سازمان غیرانتفاعی از طریق کمک‌های مالی مردم فعالیت خود را ادامه می‌دهد اما یک کارآفرینی اجتماعی کسب و کاری سودآور است که هزینه‌های خود را تامین‌ می‌کند. اهداف بسیاری که موجب ایجاد شخصیت حقوقی می گردد و کسب سود و انجام تجارت در زمره آن ها قرار نمی گیرد را می توان تحت عنوان اهداف غیرتجاری مد نظر قرار داد.

  • واحد های اقتصادی، سازمان های جدا و متمایزی هستند که تعداد آن ها در جامعه بی شمار است.
  • این موسسات بعضا نیازمند داشتن شرایط ویژه ای می باشند از نظر مساحت یا امکانات و یا خود موسسین.
  • ۵- اشتراک در فعالیت های تروریستی،حمایت،تشویق یا تمویل تروریزم.
  • نظر شما تا حداکثر three روز کاری تایید و نمایش داده خواهد شد.

عدم پیروی از این الزامات می تواند منجر به از دست رفتن موقعیت مالی معاف از مالیات شود. تمام فعالیت های شرکت باید به اهداف غیر انتفاعی مرتبط باشد. سازمان هایی که تحت معافیت مالیاتی قرار می گیرند عبارتند از سازمان های کارگری ، لیگ های کسب و کار، املاک و مستقلات. حداقل شرکا در پیگیری ثبت تغییرات شرکت موسسات فوق نباید از دو نفر کم تر باشد و قید سرمایه به هر میزان مجاز است . افزون بر موسسات و واحدهای غیرانتفاعی، تشکیلات با اهداف انتفاعی نیز ممکن است در قالب موسسه غیرتجاری ثبت و به فعالیت بپردازد . در نتیجه، این گونه امور را بایستی انتفاعی از نوع غیرتجاری به شمار آورد.

ثبت موسسه غیرتجاری در شهر‌هایی بجز تهران با هزینه کمتر و بدون وکیل انجام می‌­شود. اصل وکالتنامه امضا شده توسط وکیل در صورتی که ثبت موسسه به وسیله وکیل شرکت صورت گرفته باشد. سازمان‌های غیرانتفاعی و بنگاه‌های اجتماعی غالباً در کنار هم شناخته می‌شوند. هر دو برای منفعت اجتماعی فعالیت می‌کنند در واقع جوهره اصلی هردوی آن‌ها کمک به توسعه اجتماعی و رشد یک جامعه است. بنگاه‌های اجتماعی به طور کلی کاملاً نسبت به مسئولیت نظر زیست محیطی خود آگاه هستند و تلاش می کنند در فعالیت خود به همان اندازه که از نظر اقتصادی پایدار هستند از منابع محیطی نیز به شکلی پایدار بهره‌مند شوند. در این مقاله به تمام سوالات شما در مورد تفاوت‌های غیرانتفاعی در مقابل شرکت های اجتماعی پاسخ خواهیم داد.

در صورت انفصال موسسات از همدیگر ، هر کدام مسول تعهدات خویش میباشند. (۲) موسسه جدید التاسیس نمیتواند ازنام و آرام موسسه ایکه قبلا منحل شده استفاده نماید. ۵- اشتراک در فعالیت های تروریستی،حمایت،تشویق یا تمویل تروریزم. ۴- تولید،تورید،خرید وفروش سلاح ومهمات وتربیه اشخاص در رشته های نظامی.

بنابراین حسابرسان دیوان محاسبات کشور به عنوان حسابرس مستقل نیز از حسابداری دولتی در جهت پیشبرد اهداف خود که همان حراست از بیت المال است استفاده می نمایند. نظارت پارلمانی در ایران از طریق گزارش تفریغ بودجه که توسط دیوان محاسبات کشور تهیه می شودصورت می گیرد. گزارش تفریغ بودجه براساس صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور تنظیم می شودو صورتحساب عملکرد سالانه بودجه از تلفیق اطلاعات مالی استخراج شده از صورتحسابهای سالانه دستگاه دولتی حاصل می گردد. بنابراین نمایندگان مجلس هر کشور از سیستم حسابداری دولتی برای نظارت بر اجرای بودجه سالانه دولت و در نهایت کنترل برنامه های مصوب دولت استفاده می نمایند. غیرانتفاعی بودن صرفاً به معنای نداشتن سهامدار و تقسیم نشدن سود است. اما یک سازمان، می‌تواند غیرانتفاعی باشد و به یک مدیر یا مشاور، حقوق بسیار زیاد‌ (مثلاً چند صد میلیونی) بدهد و همچنان هم از نظر حقوقی، غیرانتفاعی باقی بماند.

نحوه تشکیل واحد های انتفاعی

با توجه به هزینه ها و عوارضی که با به دست آوردن موقعیت 501 (ج) به وجود می آید ، ممکن است ارزشمند باشد برخی از موارد راه های جایگزین مشارکت در امور خیریه و نیکوکاری. طبق مندرجات دفترچه کنکور سال 1401، ثبت نام برای پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای سال ۱۴۰۱پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و از مرداد ماه سال آینده آغاز می‌شود. طبق مندرجات دفترچه کنکور سال 1401، ثبت نام برای پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای سال ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و از مرداد ماه سال آینده آغاز می‌شود. جهت ثبت تشکیلات غیر تجاری ، تسلیم اظهارنامه ( فرم چاپی تقاضانامه ثبت موسسه ) به همراه ضمائم لازم در دو نسخه که دارای تاریخ و امضاء بوده ، الزامی است.

برای کمک به امور حقوقی ، دستیابی به بودجه و تصمیم گیری مهم ، ایده خوبی است که یک هیئت امنا را تعیین کنید. در حالت ایده آل ، اینها باید افرادی باشند که تجربه مرتبط ، علاقه به کمک به هدف شما و مهمتر از همه اعتماد جلب شده شما را داشته باشند. با توجه به اینکه تعداد مجاز ثبت نظر بصورت VIP برای امروز به اتمام رسیده است، سوال شما به شکل عادی ثبت شد و پاسخگویی به آن 3 روز کاری زمان خواهد برد. دستورالعمل وزارت علوم مبني بر بازگشايي دانشگاهها و موسسات آم… کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه ابرار میباشد.

تبعه خارجی موسسه مکلف است مطابق احکام قانون تکس ویزه را بپردازد. رئیس و اعضای هیئت مدیره موسسه نمیتواند اعضای فامیل یا اقارب نزدیک خویشرا مقرر نمایند. هیئت مدیره ، مسولین و سایر کارکنان نمیتواند معامله اقتصادی را با موسسه مربوطه انجام دهند. (۳) در صورتیکه نام مؤسسۀ درخواست دهنده بانام مؤسسۀ دولتی ثبت برند تجاری یاغیردولتی قبلاً ثبت شده ویابانام شرکت ها و متشبشین خصوصی مشابهت داشته وسبب سوء تفاهم گردد. ۱۰- طرزالعمل استفاده وتوزیع دارایی های مؤسسه که بعد از انحلال یا سلب فعالیت وپایان کار باقی میماند. (۲) موسسه دارای نام، سمبول،آرام و آدرس مشخص بوده و در فعالیتهای خویش از آنها استفاده می نماید .