نحوه تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص به چه صورت است؟

اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت و همچنین مؤسسات و شرکتهایی که اعضای هیأت مدیره و یا مدیر عامل شرکت شریک یا عضو هیأت مدیره یا مدیر عامل آنها باشند نمی توانند بدون اجازه هیأت مدیره در معاملاتی که با شرکت یا بحساب شرکت می شود. ثبت شرکت سهامی خاص علاوه بر داشتن مدار ک و شرایط فوق الذکر ، دارای فرم هایی می باشد که قبل از ثبت می بایست در مورد آن اتفاق نظر داشت و از تمامی بندها و موارد حقوقی آن اطلاع کامل کسب نمود. زیرا فرم ها و اوراق شرکت، به خصوص اساسنامه شرکتشامل مواد و تبصره هایی است که عدم اطلاع از آن ممکن است در مسائل حقوقی ایجاد مشکل نماید. سلام.ما یک شرکت سهامی خاص داریم.الان میخوایم سهم یکی از شرکا رو منتقل کنیم به فرد جدیدی.الان باید مجمع فوق العاده تشکیل بشه یا مجمع عمومی عادی؟در اساسنامه هم چیزی در این خصوص نوشته نشده. مطابق ماده ۴۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت، نقل و انتقال سهام بانام باید در دفتر ثبت سهام شرکت به ثبت برسد و انتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی وی باید انتقال را در دفتر مذکور امضاء کند.

مدت ثبت شرکت سهامی با احتساب افتتاح حساب و واریز ۳۵ درصد از سرمایه که خود زمانبر است ۷ روز کاری بهترین حالت ان می باشد. در غیر این صورت مقدار سهام وثیقه ای در اساسنامه تعیین شده است که باید آن مقدار را در صندوق شرکت سپرده کنند. اگر در مجمع عمومی سوم تعداد به حد نصاب مذکور نرسید موسسین شرکت رای به عدم تشکیل شرکت سهامی می دهند(طبق ماده ۷۵ ل.ا.ق.ت).

  • تشریفات لازم برای تشکیل شرکت سهامی خاص سه تفاوت عمده با تشریفات تشکیل شرکت سهامی عام دارد.
  • تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام به انحلال شرکت به دلایل مختلف .
  • » این تعریف شرکت سهامی به طور کلی است اما خود شرکت های سهامی به دو دسته سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می شود .
  • ارائه اصل قیم‌نامه در صورتی که یکی از اعضا دارای اهلیت نباشد.
  • در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق دکمه زیر با مشاوریندادمهرتماس حاصل فرمایید.

در صورت عدم ذکر مدت در اساسنامه مجمع عمومی عادی می تواند مدت تصدی مدیران را تعیین نماید لیکن اساسنامه وتصمیم مجمع عمومی صاحبان سهام نمی تواند برخلاف نص ماده فوق الذکر مدت ماموریت مدیران را بسش از دو سال تعیین کند. برای ثبت شرکت سهامی خاص حضور حداقل سه نفر سهامدار و دو نفر بازرس لازم می باشد. بهتراست تعداد اعضای هیات مدیره فرد باشد تا در تصمیم‌ گیری‌ها برای احراز اکثریت و اقلیت مشکلی پیش نیاید. نخست باید جلسه برپا شده و صورتجلسه ای تنظیم شود و ذیل آن را همه اعضای هیات مدیره شرکت به امضا برسانند. اگر جلسه با حضور اکثریت تشکیل شود دعوت با عنایت به اساسنامه شرکت و قانون تجارت صورت گرفته و بایستی مدارک مثبته آن به صورت جلسه الصاق شود.

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص چیست ؟

در صورت تکمیل اسناد و مدارک مطابق با اطلاعات وارد شده در سیستم، اداره ثبت شرکتها پیش نویس اعلامیه ثبت شرکت را تهیه می کند. با ارسال اسناد از طریق پست، اسناد به اداره ثبت شرکتها ارائه شده و فرد مسئول مدارک را بررسی می كند. عملکرد مدیران شرکت در گرو تثبیت شرکت است و حصول اطمینان سهامداران ( شرکاء ) و هیات موسس نیز نسبت به روند قانونی تشکیل شرکت در اثر ثبت حاصل می شود. مدیران باید تعداد سهامی را که اساسنامه شرکت تعیین نموده است را دربرداشته باشند، این تعداد سهام نباید ازتعداد سهامی که به مسبب اساسنامه جهت ارائه رأی درمجمع های عمومی لازم می باشد کمتر باشد. اعضای هیئت مدیره از بین صاحبان سهام انتخاب می شوند، نه خارج ازسهامداران. کلیه تصمیماتی که برای شرکت های سهامی خاص گرفته می شوند باید حتما در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار (برای شرکت هایی که در شهر تهران و کرج ثبت می شوند) و یا روزنامه های رسمی (برای شرکت هایی که در شهرستان ها به ثبت می رسند) چاپ شوند تا رسمیت پیدا کنند.

مدت تصدی رئیس و نایب رئیس هیات مدیره نیز نباید از مدت تصدی عضویت آنها در هیات مدیره بیشتر باشد. در ثبت شرکت سهامی خاص اعضای هیات مدیره می بایست مرکب از یک نفر مدیر عامل، یک نفر رئیس و یک نفر نایب رئیس هیات مدیره باشد و بر اساس ماده 124 لایحه اصلاحی قانون تجارت مدیر عامل می تواند رئیس هیات مدیره نیز باشد. به شرطی که این تصمیم با رای اکثریت سه چهارم آرا حاضریت در مجمع عمومی اتخاذ گردد. انتشار آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی و چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار آخرین گام ثبت شرکت سهامی خاص در کشور است.

اعضای تشکیل دهنده شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص چیست، برای ثبت چه شرایطی لازم است و چه مدارکی لازم دارد، برای ثبت شرکت سهامی خاص چقدر باید هزینه کرد چه ویژه گی هایی دارد تماما در اینجا پاسخ داده خواهد شد. مجمع عمومی عادی مجمعی است که به صورت سالیانه به ارائه گزارش عملکرد مالی و غیرمالی مدیران از جمله ترازنامه با حضور سهامداران شرکت تشکیل می گردد. به طور کلی وظیفه مجمع عمومی عادی تصمیم گیری در امور جاریه شرکت و به عبارت دقیق تر هر آنچه از وظایف مجمع عمومی موسس و مجمع عمومی فوق العاده نیست از وظایف مجمع عمومی عادی به شمار می رود. ۷ خرداد ۱۳۹۸ – درشرکت سهامیخاص،مجمع عمومی وجود ندارد وتعدادشرکای آن کمتر از … که در موردشرکت سهامیعام لازم الاجرا است – مدیران وبازرسان شرکتباید به طور … ۱ـ درشرکتبا مسئولیت محدودتعدادشرکاء حداقل ۲ نفر و درشرکت سهامیخاصتعداد…

تفاوت شرکت مسئولیت محدود با شرکت سهامی خاص

سپاس از توجه و نظر خوب شما، بله شما هر زمانی که تصمیم بگیرید که شرکت رو دیگه نگه ندارید می تونید درخواست بدین به اداره ثبت که شرکت شما رو منحل کنن. ممنون از توضیحات خوبتون، میشه بگید الان تایید نام ثبت شرکت چند روز زمان میبره و اینکه ما تا چند سیلاب حداقل می تونیم اسم براش شرکت انتخاب کنیم. ۳ – انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که باید در صورتجلسه‌ای قید و به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. در ادامه به این سوالات و سایر شرایط ثبت شرکت در ایران پاسخ خواهیم داد.

در ثبتشرکت های سهامیبراساس مادهی 88 لایحهی فوق الذکر،تعدادآراء هر رأی دهنده … آنهاست وتعدادسهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد عنوانشرکت سهامیخاص باید … حداقل 2 نفر اعضابازرسشاملبازرساصلی و علی البدل که نباید هیچگونه رابطه … ۴ تیر ۱۳۹۶ – ارزش هر سهم با مبلغ اسمی آن مشخص میگردد که با توجه بهتعدادکلسهام شرکتو …شرکت سهامیخاص تشکیل شده است از three سهامدار و 2بازرسکه شامل …

1ـ عده ای از شرکاء که لااقل سه چهارم سرمایه شرکت متعلق ثبت شرکت به آنها باشد، با انتقال موافق باشند. هر سال گزارشی در رابطه با فعالیت و افزایش و کاهش سرمایه شرکت را ارائه دهند. مثلا حداقل ۳ سیلابی باشد، نام های بیگانه در آن استفاده نشده باشد، قبلا ثبت نشده تغییرات شرکت باشد و موارد دیگر. نخستین گام در تاسیس شرکت، دانستن این موضوع است که اساسا چه نوع شرکتی می توان ثبت کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با چگونگی ثبت شرکت ساختمانی و ابنیه آشنا سازیم و اطلاعات مورد نیاز در این مورد را در اختیار شما قرار دهیم.

گفتنی است که تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام طبق قانون امکان‌پذیر است. برای انجام این کار باید دست‌کم دو سال از تاریخ تاسیس قانونی و ثبت رسمی شرکت گذشته باشد. الزامی برای تأمین کامل آن وجود ندارد و فراهم کردن %۳۵ آن برای راه‌اندازی شرکت کافی خواهد بود. این مبلغ در حساب بانکی شرکت بلوکه می‌شود و پس از کامل شدن فرایند ثبت شرکت ثبت قانونی شرکت قابل برداشت خواهد شد. سه نفر به عنوان سهامدار (که اعضای هیئت‌مدیره نیز محسوب می‌شوند و یکی از آنها مدیرعامل، نفر دیگر رئیس هیئت‌مدیره و دیگری عضو هیئت‌مدیره است) و دو نفر به عنوان بازرس. در نتیجه، حداقل تعداد سهامداران در شرکت‌های سهامی خاص سه نفر است و این عدد می‌تواند تا هزاران نفر افزایش یابد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

وقتی اساسنامه امضاء می شود اولین گام برای تشکیل شرکت سهامی خاص برداشته شده است. امضای اساسنامه یعنی موسس شرکت تعهد می دهد که سهام های لازم ثبت برند تجاری را تامین کند و نیز سمت مدیران و بازرسان را تایید می نماید. به این دلیل به آن شرکت سهامی گفته می شود که سرمایه آن تبدیل به سهام می گردد.

با شکل‌گیری انواع مختلف شرکت‌ها، انجام اعمال و فعالیت‌های تجاری از حالت انفرادی و تک‌نفره‌ خود به حالت دسته‌جمعی و در قالب شرکت تغییر حالت داد. یکی از این شرکت‌ها که امروزه برای انجام فعالیت‌های مختلف کارایی و کاربرد بسیار دارد، شرکت‌های سهامی، اعم از سهامی عام و خاص می‌باشد. در این مطلب قصد داریم با مراحل ثبت شرکت سهامی خاص آشنا شویم. در شرکت های سهامی خاص هر فردی به میزان سرمایه ای که وارد و تزریق به شرکت کرده است مسولیت دارد و به همین دلیل این نوع شرکت ها را سهامی خاص می نامند. در چنین شرکت هایی سرمایه وارد شده به سیستم به قطعات سهام تقسیم شده و هر شخص بسته به تعداد و ارزش سهامی که در اختیار دارد نسبت به سود و زیان شرکت متعهد و مسول خواهد بود.