آموزش ثبت نام ثنا

افرادی که در سامانه ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند به راحتی اطلاعات خود را وارد به صورت آنلاین اهراز هویت‌شان انجام شود. سپس باید در سامانه به کمک کد ملی، شماره سریال شناسنامه و تاریخ تولد ثبت نام اولیه را انجام داد. در مرحله اول باید سایر اطلاعات هویتی خود مانند نام، نام پدر، دین، تابعیت و محل صدور شناسنامه و… را وارد کرد.

  • افرادی که در سیستم قضایی کشور، دارای پرونده، اعم از حقوقی و کیفری بوده، برای دسترسی به ابلاغیه های خود از طریق سامانه ثنا، ابتدا باید برای ثبت نام ثنااقدام نمایند.
  • در اینجا یک رمز به ما داده می شود که برای ورود به سامانه قابل استفاده است.
  • با سلام، با ورود به صفحه خود و رفتن به بخش اعلامیه های قبلی، اعلامیه مورد نظر خود را مشاهده و جددا پرینت بگیرید.
  • صبر و شکیبایی شما در این‌جا بسیار کارساز است چون که در برخی از شرایط این کد ممکن است کمی با تأخیر برای افراد ارسال شود.
  • رئیس پلیس فتای استان کرمان، در مورد امکان کلاهبرداری از طریق مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا sana.adliran.ir، با استفاده از پیامک های جعلی، هشدار داد.
  • به تلفن همراه شما که با آن در سامانه ثبت نام نموده‌اید، در قالب پیامک ارسال می‌شود.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید. از طریق آدرسی که در این نوشته از سایت وکیل تاپ معرفی کرده ایم می توانید وارد سایت ثنا شوید.

ایجاد سامانه ثنا کیفیت خدمات رسانی قوه قضاییه را به میزان چشمگیری افزایش داده و موجب شده است تا به میزان قابل توجهی در هزینه، زمان و انرژی عموم مردم صرفه‌جویی شود. سامانه ی ثنا سامانه ایی طراحی شده توسط قوه قضاییه است که در آن تمامی ابلاغ های قضایی و تمامی شکواییه ها و دادخواست های شما به ثبت رسیده است و شما می توانید به راحتی از طریق این سامانه به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین برای بازدید از ابلاغیه های جدید نیز باید به این سامانه مراجعه نمایید.

برای ثبت دادخواست انواع طلاق مانند طلاق توافقی، طلاق از طرف زن، طلاق از طرف مرد می‌توان از طریق سایت ثنا اقدام کرد. همچنین می‌توان همه‌ ابلاغیه‌های مربوط به پرونده و در نهایت رای طلاق را از طریق سامانه بررسی کرد. برای ورود به سامانه ثنا ابتدا باید به درگاه خدمات الکترونیگ قضایی مراجعه کرد. این درگاه به صورت کلی به سه طبقه‌ی اطلاع رسانی، ثبت شرکت در تهران دسترسی سریع و خدمات ویژه تقسیم می‌شود. سایت سامانه ثنا sana.adliran.ir به دو شیوه حضوری و اینترنتی انجام می شود که شیوه ثبت نام اینترنتی درمتن مقاله به صورت کامل بیان شده است . در این مرحله از مراحلثبت نام در سایت ثنا sana.adliran.ir، اطلاعات مربوط به اقامتگاه خود، که شامل محل سکونت یا کار می شود را وارد کرده و دکمه مرحله بعد را بزنید.

مشاهده ابلاغیه‌های جدید

برای انجام مراحل ثبت نام در این سامانه، لازم است که افراد ابتدا به این سایت وارد شوند. مهم‌تر از همه در الکترونیکی شدن ابلاغیه‌ها شما می‌توانید امنیت کافی و لازم را در فضای کاربری خود مشاهده کنید. البته تمام این گام‌ها را به صورت مفصل برای شما در ابتدای مقاله توضیح دادیم. بعد از انجام مراحلی که گفته شد در هر بار استفاده از خدمات سامانه ثنا باید از رمز یکبار مصرف ثنا برای حفظ امنیت اطلاعات خود استفاده کنید؛ تنها ۲۴ ساعت این کد اعتبار دارد و شما نباید آن را به فرد دیگری بسپارید. تمامی اطلاعات وارد شده شما باید با اطلاعات ثبت هویت دیجیتالی یکسان باشد، تا بتوانید ثبت نام خود را به نحو احسن انجام دهید. چنانچه در این مرحله تمامی اطلاعات خود را به درستی وارد کرده‌اید می‌توانید به مرحله بعدی یعنی ثبت اطلاعات مراجعه کنید.

سامانه ثبت ثنا

3- وصول الکترونیکی اوراق قضایی به حساب کاربری مخاطب در سامانه ابلاغ، ابلاغ محسوب میشود. انجام می شود که باعث سهولت و تسریع در کارهای طرفین دعوا، نماینده قانونی آن ها، دفاتر خدماتی قضایی، کارشناسان، ظابطان قضایی و سایر اشخاص مرتبط شده است. تمامی ابلاغیه ها به حساب کاربری شخص ارسال شده و از طریق پیامک به فرد ارسال می گردد. همچنین با ثبت‌نام در سامانه‌ی ثنا ، شخص از کلیه اقدامات قانونی که در مراجع قضایی علیه وی صورت میگیرد ، مطلع میشود . با این کار هم امکان دفاع از خود در محاکم را شخص از دست نداده‌ است و هم در جریان روند پرونده‌های قضایی خود ، بدون نیاز به مراجعه مکرر به دادگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

۸ـ در صورتی که ارسال پیوست های ابلاغیه به صورت الکترونیکی ممکن نباشد، امر ابلاغ به وسیله ابلاغنامه انجام می شود. در این صفحه لازم است تا کاربر اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود را وارد نموده و عملیات مربوط به پرداخت را انجام دهد. در این مرحله کاربر می‌بایست مشخص کند که در ایران زندگی می‌کند یا خیر و البته در ادامه اطلاعات مربوط به محل زندگی خود را وارد نماید. اگر منظورتون اینه که میخواهید باه جای شخص دیگری در ثنا ثبت نام کنید باید بگم خیر، نمیتونید این کارو انجام بدید. 1- با وارد شدن به این سایت بر روی گزینه ( تغییر اطلاعات – ویرایش اطلاعات ثبت نام شده) کلیک کنید. 1- بر روی کارت ( فراموشی رمز ) کلیک کنید.سپس با وارد شدن به صفحه جدید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

سوءاستفاده افراد به واسطه رعایت نکردن حریم خصوصی و شخصی بسیار شایع و رایج بوده است که به سبب الکترونیکی شدن خدمات از این‌گونه مسائل شدیدا جلوگیری به عمل می‌آید. ثبت نام در سامانه ثنا بسیار ساده است چنانچه در سه گام به صورت مفصل به آن می پردازیم . دریافت ابلاغیه های الکترونیک از طریق این سامانه در همه جا به راحتی در دسترس است و تاثیر به سزایی در تسریع و نظم دهی به این فرآیند دارد . سلام بله احتمالا شکایت یا دادخواستی به طرفیت شما تنظیم شده .در ابلاغ بعدی وقت رسیدگی و دادگاه و شعبه رسیدگی کننده به شما ابلاغ میشه و احضار میشید. ۳- به کسانی که ایمیل ندارند، توسط دفتر خدمات قضایی یک آدرس ایمیل ملی اختصاص داده خواهد شد.

ثبت شرکت

به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ قوه قضائیه موظف است اوراق قضائی را با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ نماید. یکی از اهداف اجرای این طرح، خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم و کاهش اطاله ثبت برند دادرسی است. کاهش هزینه یکی دیگر از مزایای اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی است. در این خصوص هم در هزینه دستگاه قضایی و هم طرف دعوی صرفه جویی خواهد شد و همچنین از حواشی و لغزشهای احتمالی در فرایند ابلاغ کاسته می شود .

» لیست کامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

بر اساس سامانه مذکور کلیه ابلاغ‌های صادره به اشخاص و پیوست‌های آن از طریق این درگاه به حساب کاربری مخاطب ارسال می‌گردد. سلام امروز شنبه ساعت 7 صبح یه پیام برای من اومد از پنل اس ام اسی قوه قضاییه که شما ابلاغیه دارید از دادگاه انقلاب اگر تا 24 ساعت اقدام نکنید حکم جلب ص … برای فردی از طریق دفتر خدمات قضایی اظهارنامه ارسال کرده ام ولی متاسفانه مخاطب مذکور آدرس اینجانب را به عنوان آدرس خود در سامانه ثبت کرده است!!! رای دیوان عدالت اداری در رابطه با ابطال رای دادگاه انتظامی سر دفتران و دفتریاران با تاکید بر این که اعمال اختیار مقرر در ماده ۴۲ قانون ثبت اسناد و‌املاک کشور مختص ریاست قوه قضائیه می‌باشد. مرکز توسعه تجارت الکترونیک یکی از سازمان­های پیشرفته در کشور است. این سازمان سالانه امکان صدور بالای ۲ میلیون امضای الکترونیکی از طریق سامانه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی را دارد.

خیر ، اولین شرط دریافت ابلاغیه ها ثبت نام در سامانه ثنا و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای تکمیل فرآیند ثبت نام می باشد. متقاضی ثبت نام برای انجام این فرآیند باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نماید . پس از آن ، دریافت ابلاغیه الکترونیکی به شیوه الکترونیک امکان پذیر خواهد شد . در این مرحله یک کد به منظور تایید شماره همراهی که در سامانه ثبت نموده‌اید برای شما ارسال می‌گردد که می‌بایست آن را در کادر مربوطه وارد کنید و سپس بر روی گزینه “تایید کد امنیتی” کلیک نمایید. ثبت نام در سامانه ثنا به صورت حضوری از طریق مراجعه به دفاتر ارائه دهنده خدمات قضایی که در شهرهای مختلف وجود دارد امکان‌پذیر می‌باشد؛ همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه در زمان ثبت نام الزامی است. در سال‌های اخیر قوه قضاییه به منظور ارتقاء کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد، اقدام به ایجاد سامانه خدمات الکترونیک قضایی نموده است که در بین عموم مردم با نام “سامانه ثنا” نیز شناخته می‌شود.

۳) متقاضی دریافت حساب کاربری مکلف است اطلاعات مورد نیاز را به صورت صحیح و واقعی ارائه دهد. از شخص متقاضی اطلاعات تکمیلی مانند اثرانگشت و تصویر امضا گرفته می شود. بعد از طی کردن مراحل بالا برای احراز هویت باید به دفتر خدمات الکترونیکی مراجعه کنید. خدماتی مثل ثبت شکایت، ارائه و پیگیری درخواست ها و اظهارنامه ها، محاسبه هزینه دادرسی، محاسبه هزینه تعرفه خدمات، جستجوی لیست دفاتر خدمات، ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را می توانید از طریق ای سامانه انجام دهید. شماره ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه را وارد کنید، مطابق تصویر شماره 2 پیغامی ظاهر می شود که نشان از موفقیت در ثبت نام است.

، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضایی می‌باشد که مورد توجه و تاکید مدیران عالی دستگاه قضایی است. رای وحدت رویه دیوان عالی کشور مبنی بر این که در مواردی که جرح عمدی به وسیله قسامه اثبات شود تعیین مجازات تعزیری علاوه بر دیه ممکن نیست. در این مرحله عکس خود را بارگذاری سپس شغل و تحصیلات خود را درج نمایید.

هدف اصلی این سامانه تسریع فرآِیند امورقضایی افراد، جلوگیری از اتلاف وقت و پیشگیری از ایجاد مشکلات احتمالی است. تمامی افرادی که قصد استفاده از خدمات مختلف قوه قضاییه به صورت غیر حضوری را دارند، باید ابتدا به سامانه ثنا به نشانی تغییرات شرکت sana.adliran.ir وارد شوند و مراحل ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند. همانطور که در مقاله به آن اشاره شد، افرادی که دارای مشکل فراموشی رمز عبور سامانه ثنا می باشند، می توانند رمز عبور جدیدی را برای خود دریافت نمایند.