آموزش کامل ثبت نام در سامانه ثنا و درخواست خدمات قضایی

این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی مدارک شما باید برای ارسال در سامانه اسکن شوند. پس از انتخاب گزینه ثبت نام برخط وارد مرحله دیگری می شوید که از شما شماره ملی، شماره سریال شناسنامه و تاریخ تولد را می خواهد. یکی از طرح های مهم دستگاه قضایی که موفق شد در طی سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از مدیران دستگاه قضا قرار گیرد، راه اندازی سامانه ای با نام سامانه عدل ایران یا ثنا بود. سامانه ثنا در اصل سامانه ای است که خدمات قضایی را به صورت الکترونیک در اختیار مردم کشور قرار می دهد. طبق ماده one hundred seventy five قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 92، تمام دستگاه های قضایی موظف شدند تا از این پس با استفاده از سامانه ثنا اوراق قضایی را ابلاغ کنند.

دقت داشته باشید در این مرحله شماره تلفن ثابت و همراه خود را به درستی وارد نمایید تا در هنگام ارسال ابلاغ دچار مشکل نشوید. در همین راستا و برای جلوگیری از اطاله دادرسی و همچنین راحت تر شدن کار شهروندان، سامانه ایی در قوه قضاییه به اسم سامانه ثنا به وجود آمد. قبل از اجرای این قانون ابلاغ به اصحاب پرونده از طریق مامور ابلاغ انجام می شد اما در حال حاضر بر اساس این قانون ابلاغ اوراق قضایی به طرفین به صورت الکترونیکی انجام می شود که این امر به اجرای طرح رسمیت و اعتبار می بخشد. بلی همه افراد به عنوان شاهد باید در سامانه ثنا ثبت نام و داری کد ثنا باشند.

ثبت نام در سامانه ثنا

از طریق سایت، یا مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی، یا مراجعه به دادگستری، می توانید رمز شخصی ده رقمی سامانه ثنا را بازیابی نمایید. زمانی که شما پرداخت هزینه ثبت نام در سامانه ثنا را انجام دادید، وارد صفحه دیگری با نام احراز هویت غیرحضوری می شوید. لازم است در این مرحله بر روی گزینه شروع فرایند احراز هویت کلیک نموده و وارد صفحه مورد نظر شوید. لازم است در صفحه سفید رنگی که در پیش روی شما قرار می گیرد، با استفاده از حالت تاچ پد لپتاپ یا موس امضای خود را وارد کنید.

الزام مجدد به ثبت نام در سامانه ثنا برای اشخاص حقیقی و حقوقی

وارد شوند و بر روی گزینه «تغییر رمز عبور» کلیک نمایند. مراحل تغییر رمز ثنا به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد. ثبت نام سامانه ثنا دارای دو مرحله کلی می باشد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم. این پیگیری پرونده های قضایی برای افراد زیادی دغدغه بوده است و همین دغدغه باعث شد که نیاز باشد این سامانه ایجاد شود و شما با استفاده ثبت برند تجاری از این سامانه به صورت آنلاین می توانید تمامی پرونده های خود را مشاهده کنید و آن ها را به خوبی مدیریت کنید. کی دیگر از کاربرد هایی که این سامانه برای شما دارد این است که می توانید به صورت الکترونیکی تمامی پرونده های قضایی خود را پیگیری کنید و آن ها را کنترل کنید که این مورد بسیار مهم است و می تواند به شما کمک زیادی کند.

  • اگر قبلا ابلاغیه خود را در سامانه ثنا مشاهده کرده اید، باید بر روی ابلاغیه های مشاهده شده کلیک کنید که آرشو شما در سامانه ثنا می باشد.
  • 1- با وارد شدن به این سایت بر روی گزینه ( تغییر اطلاعات – ویرایش اطلاعات ثبت نام شده) کلیک کنید.
  • با این توضیح که متقاضیان، پس از ثبت اطلاعات اولیه به صورت اینترنتی، با در دست داشتن مدارک هویتی، جهت احراز هویت، به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه می کردند.
  • از این پس باید با اطلاعات ذکر شده وارد سامانه ثنا شده و ابلاغیه های قضایی خود را ملاحظه کنید.
  • توجه داشته باشید در زمان مراجعه به دفاتر قضایی، برای گرفتن امضا و احراز هویت برای سیستم ثنا باید تمامی مدارک لازم برای ثبت نام ثنا نظیر ( کارت ملی، شناسه ثنا، شماره موبایل وارد شده در این شبکه و… ) در اختیار داشته باشید.
  • در این مقاله قصد داریم تا درباره سامانه ثنا برای ثبت شرکت اطلاعات جامع و کاملی را خدمت شما ارائه دهیم.

شما در مرحله دوم ثبت نام باید در این سامانه احراز هویت خود را انجام دهید، احراز هویت یک کار تقریبا حوصله سر بر برای افراد است و همین مورد هم باعث شده که افراد خیلی برای ثبت نام در ثنا با مشکل مواجه شوند. این که سامانه ثنا دریافت ابلاغیه ها را به صورت الکترونیکی فعال کرد توانست بسیار این روند مشاهده ابلاغیه ها را سریع تر کند و افراد خیلی ساده با استفاده از اینترنت می توانند این ابلاغیه الکترونیکی ثنا را مشاهده کنند. با اجرایی شدن این پروژه که بر پایه فناوری هوش مصنوعی و توسط جوانان متخصص کشورمان در حوزه هوش مصنوعی ایجاد گردیده است ، شاهد فصل نوینی از امکان احراز هویت برخط در سامانه خدمات الکترونیک قوه قضاییه خواهیم بود . ثبت نام سامانه ثنا۱۳- در ادامه احراز هویت باید یک تصویر سلفی از خود ثبت کنید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند. تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری میزان است و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است. متقاضی طی این توافق‌نامه متعهد می‌شود در صورت تغییر هر یک از اقلام اطلاعاتی یا ضرورت اخذ اطلاعات بیشتر، جهت بروز رسانی آن در اسرع وقت اقدام کند . متقاضی طی این توافق‌نامه متعهد می‌شود در صورت تغییر هر یک از اقلام اطلاعاتی یا ضرورت اخذ اطلاعات بیشتر، جهت بروز رسانی آن در اسرع وقت اقدام کند. ۶) متقاضی طی این توافق‌نامه متعهد می‌شود در صورت تغییرهر یک از اقلام اطلاعاتی یا ضرورت اخذ اطلاعات بیشت، جهت بروز رسانی آن در اسرع وقت اقدام کند.

ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا

همیشه ترافیک این سایت‌ها در ساعت‌های اداری خیلی بالا است زیرا علاوه بر کاربران پرسنل سازمان‌های دیگر هم از آن استفاده می‌کنند به همین دلیل بهتر است بعد از تایم کاری با استفاده از “آموزش وارد شدن به سامانه ثنا” در بالا توضیح دادیم وارد سایت شوید. اطلاعات فردی خود نظیر (شماره ملی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و…) با دقت وارد کنید. از این رو اگر شما هم با مشکل در ورود به سامانه ثنا روبرو شده اید،تیم فنی رایانه کمکرا تا پایان این مقاله دنبال کنید. اگر شخص در سامانه‌‌ی ثنا ثبت‌نام نکرده باشد ، برای وکیل امکان ثبت دادخواست و شکواییه مقدور نخواهد بود. مهم‌تر از همه در الکترونیکی شدن ابلاغیه‌ها شما می‌توانید امنیت کافی و لازم را در فضای کاربری خود مشاهده کنید. تمامی اطلاعات وارد شده شما باید با اطلاعات ثبت هویت دیجیتالی یکسان باشد، تا بتوانید ثبت نام خود را به نحو احسن انجام دهید.

برای اینکه بتوان به راحتی و بدون مشکل در این سامانه ثبت نام و فعالیت کرد، در ابتدا بایستی با اصطلاحات و لغات این مجموعه آشنا گردید. ارائه و انجام خدمات قضائی توسط دفاتر الکترونیکی را می‌توان یکی از بزرگترین طرح‌ها و دستاوردهای ثبت تغییرات قوه قضائیه برشمرد که باعث کاهش تردد مردم به دادگاه‌ها و دادسراها می‌گردد. به همه شهروندان توصیه می کنیم برای راحتی کار خود و جلوگیری از مشکلات آینده حتی اگر قصد شکایت یا تنظیم دادخواست هم ندارند در این سامانه ثبت نام کنند.

در صورت ابلاغ واقعی، ابلاغ ھای بعدی صرفاً از طریق سامانه ابلاغ انجام می شود.در هر صورت پیوستھای ابلاغنامه فقط به صورت الکترونیکی ابلاغ می گردد. سامانه ثنا برای ثبت نام اشخاص حقیقی خدمات مقرون به‌صرفه‌ای مورد بررسی قرار داده است. احراز هویت برای افراد و دریافت شناسه و رمز ورود و ایجاد یک حساب کاربری اولین و مهم‌ترین کاری است که شما باید آن را انجام دهید. پس قبل از هر چیزی احراز هویت خود را ثبت کنید تا بتوانید از خدمات سامانه ثبت نام ثنا استفاده کنید.

اگر هم دوست داشته باشید می توانید احراز هویت غیر حضوری ثنا را انجام دهید. همه‌ اطلاعات را درست وارد میکنم اما پس از کلیک کردن روی دکمه اتمام پیام میاید که فرضا ثبت ثبت شرکت در تهران شماره ملی الزامی است، یا تاریخ تولد الزامی است. که در مراکز استان ها به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و در سایر شهرستان ها به دادگستری مربوطه مراجعه انجام گیرد.