اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری

شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می تواند فروشها و خدمات خود را در منطقه ای که ممکن است فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد. حدود و اختیارات و میزان استقلال یک شعبه با موافقت شرکت مادر تعیین می شود و مسئولیت حقوقی شعبه بر عهده شرکت اصلی (مادر) خواهد بود. شرکتی است که با اهداف هفت گانه ی مندرج در قانون بخش تعاونی با قید واژه ی تعاونی تشیل می شود و جهت تشکیل آن حدقل 7 نفر با تابغیت ایرانی باید حضور داشته باشد. الکترونیکی، ایجاد شناسنامه الکترونیکی برای شرکت‌ها، کاهش مراجعه حضوری ارباب‌ رجوع، اطلاع ‌رسانی به مراجع ذیصلاح، طبقه‌بندی مدیریتی اطلاعاتی، ایجاد یک مرجع ملی قابل اتکاء و حضور تمام شرکت‌های ایرانی در تجارت جهانی از جمله اهداف تعریف شده این پروژه است. در شرکت های سهامی موارد دیگری که قبلاَ تذکر داده شده در آگهی قید می شود. می توان اطلاعات را تایپ کرد و یا از نمونه ی متن های موجود در سیستم استفاده نمود.

  • پس از کلیک بـر روي کلیـد ثبـت اطلاعـات یـک ردیف ایجاد می شود.
  • چرا که هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد نسبت به هزینه ثبت شرکت در سرزمین اصلی بسیار بیشتر است.
  • ۶-سپس کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد،اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید ودر صورت عدم نقص اطلاعات ، آن را تاًیید می کند.
  • بنابراین در صورت پذیرش، مسئول اداره، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می نماید.
  • در این مرحله باید سمت اعضاء هیئت مدیره من جمله مدیر عامل ، رئیس هیئت مدیره ، سهام دارن و … مشخص گردد .

می توانید به مقالات راهنمای انتخاب نام و موضوع فعالیت شرکت مراجعه نمایید. سپس با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکتها می توانید کلیه تقاضاهای مربوط به ثبت تاسیس را انجام دهید. برای انجام هر یک از مراحل نیاز به یک راهنمای کاربلد ثبتی دارید. ما در این سایت سعی داریم تا با جزییات کامل تمامی این مراحل را آموزش دهیم.

قوانین ثبت موسسات غیر تجاری

روز شـروع سـال مـالی و مـاه شـروع سـال مالی در این قسمت وارد می شود. همچنین در این صفحه اطلاعات روزنامه شرکت با انتخـاب از فهرسـت روزنامـه شـرکت تعیـین مـی شود. پس از آن کلید افزودن به لیست روزنامه هاي شرکت را کلیک می‌کنیم. وضعیت حق امضا نیز مشخص می کند که شخص تعیین شده حق امضاي اوراق را دارد یا خیر. در این قسمت می‌توان اشخاص جدید را به فرم اطلاعاتی اضافه کرد. در ایـن حالـت صـفحه اي بـا عنـوان اشخاص حقیقی و حقوقی باز می شود.

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

توسط مسئول مربوطه یک نسخه از مدارک اعم از اساسنامه،صورتجلسه و تقاضانامه که اداره ثبت شرکت ها آن ها را مهرکرده است به متقاضی تسلیم می شود. در این خصوص ابتدا اطلاعات مربوطه در سامانه بار گذاری می شود و سپس بعد از بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکت ها، آگهی انحلال موسسه غیر تجاری صادر می شود. ثبت موسسات غیر تجاری در تهران در اداره ثبت شرکتها و در شهرستانها در صورتی احیانا هنوز اداره ثبت شرکتها وجود نداشته باشد، در اداره ثبت مرکز اصلی آن شهرستان انجام خواهد پذیرفت. تاسیس و ثبت موسسه غیر تجاری همانطور که از اسم آن مشخص است انحصاراً برای امور غیر تجاری انجام میشود و در موضوع فعالیت آن نباید امور تجاری (مانند صادرات و واردات) وجود داشته باشد. همچنین موضوع فعالیت برخی از موسسات (مانند موسسه حقوقی) به گونه‌ای است که نیاز به اخذ مجوز دارد. این‌گونه موسسات اصطلاحاً «موسسات غیر انتفاعی» نامیده می‌شوند.

تمام فرایند ثبت قانونی موسسات در سامانه اینترنتی آسان‌ثبت به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری انجام می‌گیرد. آیین‌نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری را می‌توانید در این مقاله مشاهده نمایید و آن را دانلود کنید. اجازه‌نامه از شهرداری پیگیری ثبت تغییرات شرکت یا نیروی انتظامی در صورتی که موضوع فعالیت موسسه نیاز به گرفتن مجوز از این مجموعه‌ها دارد. ✔️ یکی از اطلاعات لازم برای پیگیری درخواست از این سامانه وارد کردن کد پیگیری می باشد که مراحل پیگیری در این مقاله به طور کامل گفته شده است.

برای این که بتوانید موسسه غیر تجاری را ثبت کنید باید حداقل 2 نفر با سن 18 سال به بالا به عنوان عضو هیات مدیره حضور داشته باشند ( زن یا مرد). در این مورد برای اعضای هیات مدیره نیازی به ارائه گواهی سوء پیشینه نیست. موسسه غیر تجاری که در هدف ان کسب سود هم در نظر گرفته شده است.

اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری شهرستانهای استان تهران

موسسه‌ای که هدف از تشکیل آن ممکن است کسب سود و منافع مادی و تقسیم آن بین اعضا موسسه یا اشخاص ثالث باشد. هنگام ثبت قانونی موسسه، ضرورتی برای ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی وجود ندارد. طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی فرهنگی و هنری طبق نظر استان با اخذ مجوز لازم. شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی در ایران به ثبت برسند و یا تغییرات در این نوع شرکتها . در مرحله هفتم؛ می بایست که میزان و نوع سرمایه شرکت مد نظر که شامل سرمایه غیر نقدی و نقدی می باشد را وارد کنید و در نهایت به مرحله بعدی وارد شوید.

گاهی تغییر آدرس از یک شهر به شهر دیگر می باشد، این نوع تغییر آدرس در واقع تغییر در واحد ثبتی می باشد. ذیلاَ به شرح چگونگی مراحل ثبت الکترونیکی شرکت ها و موسسات غیرتجاری می پردازیم . ثبت موسسات و تشکیلات غیر تجاری در تهران در اداره ثبت شرکت‌ها و در شهرستان‌ها در اداره ثبت مرکز اصلی آن به عمل خواهد آمد.

در واقع موسسات انتفاعی مانند آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌های خارجی،‌ مدارس غیرانتفاعی، موسسات حقوقی، موسسات کاریابی، خبرگزاری‌ها و… با هدف کسب سود فعالیت می‌کنند ولی موضوع فعالیت آن‌ها تجاری نیست. ضمن اینکه مانند شرکت‌های تجاری، امکان معامله با اشخاص دیگر را ندارند. موقعیت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان آذربایجان شرقی یکی از مراکز دولتی خوب منطقه در محله خطیب تبریز را به همراه آدرس تلفن و نظرات کاربران در نقشه نشان ببینید. خدماتی که تکسفیر ارائه می دهد شامل ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات شرکت ، خرید و فروش شرکت ، انحلال شرکت ، اخذ کد اقتصادی ، اخذ رتبه بندی شرکت ، اخذ پلمپ دفاتر می باشد. افرادی که قبلا اقدام به ثبت درخواست تاسیس شرکت، تاسیس شخصیت حقوقی، صورت جلسه تغییرات و … نموده اند، می توانند از طریق بخش پیگیری اقدام به پیگیری درخواست خود کنند.

بنده موسسه کاریابی با مجوز از وازرت تعاون کار و رفاه اجتماعی دارم .یک شریک دارم و میخواهم شرکتی به ثبت برسانم و شریکم را بعنوان مدیر عامل معرفی کنم . قصد دارم به اتفاق دو تا از بستگان یک واحد گاوداری تاسیس کنیم آیا توصیه شما ثبت شرکت است و دیگر اینکه چه نوع شرکتی رو توصیه میکنید که البته بتوان از تسهیلات دولتی نیز استفاده ثبت برند تجاری نمود . پس از عقد قرارداد با مؤسسه ، مدارک مربوطه و مورد نیاز از طرف نخستین ثبت به شما اعلام می گردد و شما می بایست مدارک مربوطه را در اسرع وقت به صورت کامل تهیه نموده و تحویل مؤسسه دهید. اگر در انتها اگر سوال، پیشنهاد یا انتقادی نیز دارید می توانید انتهای صفحه قسمت ارسال نظرات و دیدگاه ها آن را برای ما ارسال نمایید.

قابل ذکر است، علاوه بر ثبت شرکت، خلاصه شرکتنامه و منضمات آن نیز باید انتشار پیدا کند (ماده ی 197 ق.ت). این امر باید در ظرف ماه اول ثبت شرکت و توسط اداره ی ثبت محل یا جانشین آن، بسته به مورد، در مجله ی رسمی دادگستری و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت، به خرج خود شرکت انجام گیرد (ماده ی 6 نظامنامه ی قانون تجارت وزارت عدلیه و تبصره ی آن). پس ثبت شرکت از طی این مراحل، باید اطلاعات مربوط به سرمایه و سهام همان شخصی که در صفحه ی اشخاص وارد نمودید را در کادر مربوطه پر کنید. مدارک لازم برای ثبت شرکت با توجه به نوع شرکتی که انتخاب می کنید متفاوت است. موسسات برای امور غیر تجاری مانند امور آموزشی، مالی، حقوقی و … ثبت می‌شوند ولی شرکت‌ها برای انجام فعالیت تجاری و معامله با سایر اشخاص تشکیل می‌شوند.

پست شد در : misc