اساسنامه چیست؟ و چگونه یک اساسنامه تنظیم کنیم؟

اگر برای انتقال سهام با نام شرکت شرایط خاصی در نظر گرفته باشید باید آن شرایط به خصوص در اساسنامه ذکر گردد. مکانی که برای شرکت در نظر می گیرید نیز باید در اساسنامه شرکت قید شود چرا که برای ابلاغ اوراق و دعاوی و سایر موارد مورد نیاز می باشد و آدرس آن باید دقیق ذکر شود. قبل از آشنایی با صفر تا صد مراحل ثبت شرکت، باید بدانید تا زمانی که شرکت به نام شما ثبت نشده باشد هیچ حق و حقوقی نخواهید داشت. بنابراین بهتر است با صفر تا صد مراحل ثبت شرکت آشنایی داشته… بنابراین شرکت تضامنی در ایران، در پناه قوانین تجاری تشکیل می گردد و دارای شخصیت حقوقی جداگانه ای می باشد.

اساسنامه به معنی قوانین و شرایطی برای تشکیل شرکت یا حزب می باشد. ✔️ بعضی از شرکت ها با داشتن اساس نامه رسمیت و شخصیت پیدا می کنند برای چنین شرکت هایی وجود اساس نامه در هنگام ثبت شرکت الزامی است . 17 ) قید این که شرکت دارای چند نفر بازرس خواهد ثبت تغییرات بود و نحوه انتخاب بازرسین به همراه مدت ماموریت آن ها . سامانه آسان ثبت اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.

بعد از ارائه تعریف، نکاتی که در تنظیم اساسنامه باید قید شود را بیان می‌کنیم. یکی از اسنادی که وجود آن برای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها الزامی است ، اساس نامه شرکت است . اساسنامه شرکت در واقع سندی است که تمام نکات مهم شرکت در آن قید می‌شود . بنابراین یکی از اسنادی که در هنگام ثبت شرکت باید تنظیم شوده باشد ، اساسنامه است .

ماده 12- جلسات مجمع عمومی عادی بانکها حداقل سالی یک مرتبه تا پایان تیرماه هر سال تشکیل خواهد شد . ماده 10-مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده بانکها به دعوت وزیر امور اقتصادی و دارائی و در غیاب وی به دعوت وزیر بازرگانی تشکیل می شود . 3- سایر وظایف پیش بینی شده در قوانین و مقررات ثبت برند تجاری مربوط و مصوبات مجمع عمومی. 5- نظارت بر حسن اجرای آیین نامه ها و دستورالعمل های مورد اجرا در سازمان و انجام اقدامات لازم برای حسن اداره سازمان در چارچوب قوانین و مقررات مربوط. 3- تهیه و تنظیم صورتهای مالی و گزارشهای عملکرد ادواری و سالانه سازمان و ارائه آن به هیئت مدیره.

  • ماده دفتر دار فوراً عرض حالي را كه به موجب آن درخواست راي مشورتي به عمل آمده به تمام دولتهايي كه حق اقامه دعوي در ديوان دارند ابلاغ مي‌نمايد.
  • تبصره 2- اعضاء هیات عامل با پیشنهاد رییس کل و موافقت و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی منصوب می‌شوند.
  • تبصره ۲ـ هزینه آن قسمت از خدمات و کمک های اولیه امدادی و یا سایر خدماتی که از طرف دولت درسطح کشور و کمک امدادی و درمانی و بهداشتی خارج از کشور به عهده جمعیت محول می شود، توسط دولت به جمعیت پرداخت می گردد تا طبق مقررات و ضوابط خاص جمعیت به مصرف رسانیده شود.
  • هزینه‌های سازمان از محل درآمدها و سایر منابع از قبیل حق‌العمل دریافتی و کارمزد فروش سهام با رعایت ماده قانون محاسبات عمومی کشور و در حدود بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی تامین می‌گردد.
  • 13 ) مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره آن ها .

۱۸٫ تعیین زمان آغاز و پایان سال مالی شرکت و زمان تنظیم ترازنامه و حساب‌های سود و زیان و در نهایت زمان تسلیم آن به بازرسان و مجمع عمومی سالانه. 2- بررسی و پیشنهاد اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه به مجمع عمومی فوق‌العاده جهت اتخاذ تصمیم با رعایت قوانین و مقررات مربوط. 8- اتخاذ تصمیم درباره سایر موضوعاتی که طبق قوانین و مقررات مربوط در صلاحیت مجمع عمومی عادی سازمان می‌باشد و در این اساسنامه ذکر نشده است.

اساسنامه چیست و دارای چه بخش هایی است ؟

سهام در شرکت‌های سهامی به دو نوع بانام و بی‌نام تقسیم می‌شوند. در تأسیس بعضی شرکت‌ها مانند شرکت سهامی باید حداقل سرمایه فراهم باشد. هم‌چنین در اساسنامه شرکت باید سرمایه به تفکیک نقدی و غیر نقدی بودن قید شود. در میان انواع شرکتهای تجاری شرکت های سهامی عام و سهامی خاص حتما باید دارای اساس نامه باشند. فهرست عناوینیکی از اسنادی که برای که برای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها الزامی است، اساسنامه شرکت است.

تعریف اساسنامه

بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم. تنظیم صورتجلسه و امضای کلیه شرکا با قید نمودن میزان سهم الشرکه خود در شرکت. 7 ) تعیین این که مبلغ پرداخت شده هر سهم از جانب شرکا و سهام داران در ابتدا چقدر باید باشد و نحوه مطالبه بقیه اسمی هر سهم و تعیین مدتی که باید این مابقی از شرکا وسهام داران مطالبه شود که البته این مدت بیش از 5 سال نمی باشد . ] (اِمر. ) قانونی که برای ادارة یک انجمن یا مجلس یا سازمان اجتماعی و سیاسی تنظیم شده باشد. اختیاری ( در این مورد نحوه انحلال را اساسنامه تعیین می کند ) .

3- براي اينكه ديوان بتواند تشكيل گردد حد نصاب نه نفر كافي خواهد بود. 2- هرگاه در چنين مواردي بين رئيس و عضو ديوان اختلاف نظر باشد راي خود ديوان قاطع خواهد بود. 2- اعضاي ديوان حق گرفتن مرخص‌هاي مرتب دارند تاريخ و مدت اين مرخصي‌ها را خود ديوان با در نظر گرفتن مسافت بين لاهه و خانه اصلي اعضا معين خواهد نمود. 2- رئيس و دفتردار ديوان بين‌المللي در مقر ديوان مقيم خواهند بود. 2- ديوان دفتردار و هر كارمند ديگري را كه لازم باشد معين مي‌نمايد. ماده 19- اعضاي ديوان در اجراي وظايف خود داراي مزاي ا و مصونيتاي سياسي خواهند بود.

اساسنامه چیست

4- تایید آیین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و استخدامی و سایر آیین‌نامه‌های سازمان و ارایه آن به مجمع عمومی برای اتخاذ تصمیم با رعایت قوانین و مقررات مربوط. 4- اتخاذ تصمیم درباره آیین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و استخدامی سازمان و تغییرات ثبت شرکت آن، با رعایت قوانین و مقررات مربوط و ارایه پیشنهاد به هیات وزیران برای تصویب. تبصره 2-رئیس هیأت مدیره مسئول اداره امور جاری انجمن و مجری کلیه مصوبات هیأت مدیره و نماینده قانونی و شخصیت حقوقی انجمن در نزد مراجع مختلف خواهد بود.

تقویم کارگاه های آموزشی انجمن در بهار و تابستان 1397

نام شرکت موردی می باشد که از ملزومات ثبت در اساسنامه شرکت می باشد و در قید کردن آن تمام دقت خود را به کار گیرید چرا که اگر سهوا در نام شرکت نام شریک هم قید شود آن شریک نام برده دارای مسئولیت تضامنی می شود. همچنین اختیارات و حد و حدود مجمع عمومی و هیئت مدیره شرکت را نیز مشخص می کنند. اساسنامه شرکت جزو اسناد مهم ثبت شرکت می باشد که یک نوع قرارداد است و در آن راجب طرز کار شرکت بحث می شود و مواردی که در اساسنامه تعیین می شود را به شرح زیر برای شما بازگو می کنیم.