اسامی شرکت های بازرگانی

لازم به ذکر است درصورتی‌که کارشناس اداره، موضوع شرکت را نیازمند کسب مجوز از مرجع خاصی بداند از مرجع مزبور، استعلام می‌نماید. سپس دو نسخه آگهی به امضای رئیس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده‌ی شرکت، ضبط و نسخه‌ی دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می‌شود و این سند «سند ثبت شرکت» ‌است، که این موارد توسط وکیل پرونده انجام میشود. کامل ترین نوع شرکت های سهامی می باشند که برای امور تجاری نظیر انواع تجارتهای داخلی و خارجی، استخراج معادن، ساخت سد، کارخانه ها، بانک ها و مؤسسه های اعتباری تشکیل می شوند. برای ثبت این نوع شرکت ها، می بایست مراحل تشکیل شرکت، پذیرش سهم یا پذیره نویسی، تعیین میزان سرمایه و تخصیص سهام و تشریفات نهایی تاسیس شرکت، مرحله به مرحله صورت پذیرد.

انواع شرکت های بازرگانی

بنده قصد دارم با ینفر شریک بشم که اون شخص قبلا شرکت ثبت کرده و میخواد تغییرات بده و اسم من رو بعنوان یکی از اعضاء هیئت مدیره بذاره.. همچنین سهام دار شرکت هم هستم… آیا تو این تغییرات نیاز به امضاء من بعنوان شریک و اعضا هیئت مدیره هست؟ در کجای این شرکت آمده که من سهام دار هستم و اینکه حق امضاء دارم و چگونگی تقسیم سهام وظایف و اختیارات اینا رو کجا ثبت میکنن.. پس از اینکه اطلاعات لازم در مورد ثبت شرکت و مراحل آن را از این صفحه کسب کردید و تصمیم لازم را در مورد اینکه می خواهید چه شرکتی را ثبت نمایید اتخاذ کردید، مهمترین مساله ای که پیش می آید، اطلاع از هزینه های ثبت شرکت است تا بتوانید در مورد هزینه ها و دیگر مسائل تصمیم گیری نمایید. لازم به تذکر است که امر تعیین نام، فقط در تهران انجام می‌شود و شرکت‌هایی که در سایر شهرها ثبت می‌شوند؛ نیز جهت تعیین نام به تهران معرفی می‌شوند. در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها اقدام به تهیه‌ی پیش‌نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می‌شود.

در نظر گرفتن این نکته مهم است که شرکت تجاری مجبور نیست فقط از این دسته باشد ، زیرا این شرکت می تواند یک شرکت مختلط باشد ، همچنین خدماتی و / یا صنعتی است. بنابراین ، شرکت های تجاری از این نظر نیستند که در میان فعالیت های خود مواد اولیه مختلف را تبدیل کرده و آنها را به یک محصول نهایی برای فروش تبدیل کنند ، بلکه عمدتا شرکت های واسطه ای هستند که بین کارخانه های صنعتی ثبت شرکت در تهران و مصرف کنندگان نهایی قرار دارند. برای اینکه بدانیم چه اعمال و اقداماتی تجاری محسوب می شود می بایست به موضوع ماده ۲ قانون تجارت اشاره شود. عمدتا هدف از تاسیس و ایجاد یک شرکت دربین شرکا، کسب و سود منفعت می باشد و اهداف اقتصادی در اغلب موارد قالب بر ارائه ی خدمات به مردم و اعضای جامعه می باشد. شرکت های تعاونی از جمله شرکت های کمیتی در قانون تجارت ما محسوب می شوند.

آوا حقی کارشناس محتوای حقوقی و ثبت شرکت‌ها من آوا حقی، حقوق خوانده و عضوی از خانواده ثبت‌یار هستم، در اینجا مطالبی که برای خودم جذاب و کاربردی بوده با زبان ساده و روان به اشتراک می‌گذارم تا مفاهیم حقوقی رو بهتر درک کنیم. موضوع شرکت، علاوه بر اینکه باید به‌صورت دقیق و جزئی انتخاب شود، نباید از جمله موضوعات نامشروع و ممنوع باشد. برای مثال موضوع شرکت را نمی‌توان در خصوص تولید یا توزیع مواد مخدر تعیین کرد. موضوع شرکت، اهداف، حوزه مسئولیت‌ها و اختیارات مدیران شرکت را مشخص می‌کند. در نتیجه، در انتخاب موضوع باید دقت کافی را به خرج دهید و آن را با جزئیات کامل ذکر کنید.

شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود

پیش از اقدام به ثبت یک شرکت بازرگانی، ابتدا باید نوع شرکت و موضوع فعالیت آن را تعیین کنید. سپس باتوجه به این موارد، مناسبت‌ترین شیوه جهت ثبت شرکت را انتخاب و استفاده کنید. شرایط عمومی شامل مواردی مانند داشتن مکان و محل مناسب برای تجارت ثبت برند تجاری یا کسب و کار، ارائه شرکت نامه، ورشکسته نبودن شرکت، داشتن دفاتر رسمی و قانونی و ارائه اساسنامه و اظهارنامه شرکت بازرگانی می‌شود. موردی که باید به آن توجه کرد این است که سرمایه‌ی شرکت سهامی خاص حد اقل باید یک میلیون ریال باشد.

هیچکدام از شریک ها توانایی فروش سهم الشرکه خود را بدون رضایت دیگر شرکا را ندارد. حالا که مجمع عمومی فوق العاده را در سایت انتخاب کردم، در قسمت تصمیمات جلسه، هیچ گزینه ای جهت تغییر روزنامه وجود ندارد. لطفا راهنمایی بفرمایید از چه طریقی میتوانم روزنامه کثیرالانتشار را تغییر دهم.(ضمنا هزینه درج آخرین آگهی پرداخت شده است) سپاسگزارم. روند شکایت از آن های همانند شکایت ار دیگر کسب و کار ها می باشد.

  • در فکر انتخاب اسم خاص و منحصربه فرد برای شرکت بازرگانی هستید؟ اسم شرکت های بازرگانی را می توانید در کم ترین زمان دریافت کرده و برای نام گذاری شرکت خود به اداره ثبت شرکت ها ارائه کنید.
  • از گذشته تا به امروز داد و ستد دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است.
  • به غیر از شرکت های خدماتی بازرگانی ، می توان شرکت های چند منظوره دیگری نیز به ثبت رساند ، به عبارت دیگر محدودیتی برای ثبت چند نوع موضوع مختلف در یک شرکت وجود ندارد و ذکر انواع موضوعات مختلف در یک شرکت به حوزه فعالیت متقاضی ثبت شرکت وابسته است.
  • مدت مسئولیت هیات مدیره در شرکت مسئولیت محدود، نامحدود است مگر اینکه در اساسنامه به ترتیب دیگری در نظر گرفته شده باشد.

در چنین شرکتی که عضویت آن برای همه ساکنین روستا آزاد است، داشتن عضو غیرشاغل مجاز است اما هیئت مدیره و مدیرعامل باید از میان اعضای شاغل انتخاب شوند. قانون تعریفی از شرکت‌های تعاونی بیان نکرده است اما در واقع شرکت تعاونی را هنوز هم می‌توان شرکتی تلقی کرد که اشخاص به منظور رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی خود از طریق خودیاری و کمک متقابل تشکیل می‌دهند. شرکت های تجارتی فوق الذکر دارای شخصیت حقوقی هستند یعنی به شخصیت شرکا وابستگی ندارند و شرکت به خودی خود قادر است امور تجارتی را انجام دهد و دارای اموال و حقوق و تکالیف تجاری باشد.

مدارک جهت ثبت شرکت بازرگانی

فعالیت این شرکت‌ها شامل خدمات، کالا، پشتیبانی و سایر حوزه‌های صنعتی را شامل می‌شود. با توجه به این که مدیریت شرکت در واقع ( نمایندگی و وکالت ) از طرف شرکت است ، اقدامات مدیر در صورتی در حق شرکت نافذ است که به (قصد نیابت از طرف شرکت) انجام شده باشد. تحدید اختیارات مدیران در شرکت های سهامی، از طریق اساسنامه و یا توافق جداگانه انجام می گیرد که در هر دو حال در برابر ثالث اعتبار ندارد ( در رابطه ی بین خود مدیر وشرکا اعتبار دارد و در برابر ثالث اعتبار ندارد).

نحوه تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به سهامی خاص

شرکت‌های مدنیشرکت‌هایی هستند که برای انجام یک عملیت مشخص و مشترک به وجود آمده اند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف کسب و کار یا پیشه وری فعالیت کنند. هر یک از اعضاء این شرکت‌ها، در سود و زیان فعالیت شرکت به یک میزان سهیم هستند و کسی بیشتر یا کمتر سودی نمی برد یا ضرری نمی بیند. نام شرکت بازرگانی از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار می باشد، به همبن دلیل انتخاب اسامی شرکت های بازرگانی نیازمند دقت، انرژی و وقت زیادی می باشد.

خدمات بازرگانی چیست؟ انواع خدمات بازرگانی کدامند؟ خدمات بازرگانی شامل چه چیز هایی می شود؟ خدمات بازرگانی داخلی و خارجی و بین المللی چیست؟ بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات بازرگان در تهران و ایران و کدام است؟ این ها پرسش هایی هستند که در این مقاله از سندباد به آن ها پاسخ داده شده است. به غیر از شرکت های خدماتی بازرگانی ، می توان شرکت های چند منظوره دیگری نیز به ثبت رساند ، به عبارت دیگر محدودیتی برای ثبت چند نوع موضوع مختلف در یک شرکت وجود ندارد و ذکر انواع موضوعات مختلف در یک شرکت به حوزه فعالیت متقاضی ثبت شرکت وابسته است. بهتر است امور اسم شرکت بازرگانی را به موسسه ای که تخصص این کار را دارد بسپارید. نکته دیگری که در انتخاب اسم شرکت بازرگانی باید به آن توجه کرد این است که هرچند استفاده از اسامی شهرها ، رنگ‌ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی‌شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی نمی‌تواند شرکتی را با همین نام ثبت کند. و باید اسم شرکتخود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد مثلاً اگرشرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد نه تنها نمی‌توان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام “پویا ابتکار” هم مجاز نیست.

ضمن آنکه باید از روند فعالیت شرکت و موارد قانونی آن، مراحل ثبت شرکت و … نیز اطلاعات کامل داشته باشند. افراد بسیاری با توجه به میزان سرمایه خود، به دنبال ثبت و راه اندازی شرکت و کسب درآمد ثبت تغییرات از آن هستند. اما اکثر افراد هنگام تاسیس شرکت، اطلاعی از نوع و قالب شرکت مورد نظر ندارند. وجود عبارت تضامنی در نام این شرکت به منظور ضمانتی بودن مسئولیت شرکای آن (حداقل 2 نفر) است.

شرکت ها چه در قانون مدنی و چه در قانون تجارت دارای انواع و اقسام مختلفی هستند که در این مقاله ضمن تعریف شرکت تجاری به بیان انواع آن نیز خواهیم پرداخت . همچنین در عنوان شرکت باید کلمه‌ی «خاص» قبل از ذکر نام شرکت یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود مانند «شرکت سهامی خاص الوند» یا «شرکت سهامی دماوند خاص» و قید کلمه‌ی خاص باید در تمام نوشته‌های شرکت به‌وضوح مشخص باشد. زیرا این نوع شرکت‌ها در حقیقت یک قسم از شرکت سهامی خانوادگی و خصوصی است که مراجعه کنندگان باید اطلاع داشته باشند. با بیش از forty five سال سابقه، اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در سال 1354 توسط آقای ولف مارتین و هیات‌ رئیسه‌ای متشکل از شش بازرگان ایرانی و شش بازرگان آلمانی راه‌اندازی شد. این اتاق کار خود را با 137 شرکت عضو ایرانی و آلمانی آغاز کرد و در تمام دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و فراز و نشیب‌ها حامی تجارت بخش خصوصی با آلمان بوده است. موسسین شرکت سهامی نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و به ثبت رسانیدن شرکت انجام می‌دهند مسئولیت تضامنی دارند.