اصول انتخاب نام شرکت همراه با راهنمای گام‌به‌گام و دقیق️️

اسم شرکت باید فارسی و در فرهنگ دهخدا دارای معنا و مفهوم باشد. در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوریندادمهرتماس حاصل فرمایید. زمانی که نام شرکت تایید میشود تا ۳ ماه اعتبار دارد برای آنکه ثبت شرکت را به مرحله نهایی برسانیم. شرکت با نام خود شناخته میشود، موضوع شرکت گاهی از نام آن مشخص است برند و نام تجاری از نام شرکت پیگیری ثبت تغییرات شرکت برداشته میشود.ضوابط و شرایطی برای نام های شرکت وجود دارد و نمیتوان هر نامی را برای آن انتخاب کرد. چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد، امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت دیگری وجود ندارد. برای مثال، اگر شرکت «آریا پاد» ثبت شده باشد، کسی نمی‌تواند عنوان «فنی مهندسی آریا پاد» را پیشنهاد دهد.

انتخاب اسم شرکت بازرگانی

4- قانون گذار در این جا نیز مانند شرکت تضامنی، برای فقدان هیچ یکی از شروط فوق ضمانت اجرایی اعم از مدنی یا کیفری پیش بینی نکرده است. 15- چنانچه نام اشخاص حقیقی ثبت شده باشد نمی توان مشتق آن نام را برای یک نفر دیگر ثبت کرد. 14- استفاده از عناوینی نظیر ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران است قابل تایید نمی باشد.

قوانین مربوط به اسامی شرکت‌ های بازرگانی

یعنی شرکت ها و سازمان ها باید مانند افراد جامعه که اشخاص حقیقی به حساب می آیند و اسم دارند، اسم مختص به خود را داشته باشند. در ادامه گروه کارشناسان ثبت آراز به بررسی قوانین انتخاب اسم برند برای شرکت ها و سازمان ها خواهند پرداخت که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد. هنگام انتخاب اسم شرکت تجاری توجه داشته باشید که اسم دارای ریشه فارسی و لاتین نباشد ثبت برند تجاری الزاما با قانون مخالفت نداشته باشد. برای انتخاب بهترین نام برای شرکت خود به صورت تخصصی و در کم ترین زمان تنها کافی است با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس بگیرید تا در کم ترین زمان امور ثبت شرکت و انتخاب بهترین نام برای شرکت از طریق ایده برای اسم شرکت مناسب برای شما گزینش شود . همین امر فرایند انتخاب اسم شرکت را برای برخی پیچیده و سخت می‌کند.

برای یافتن اسامی شرکت های بازرگانی نخست می توانید با موسسه حقوقی پایش تماس بگیرید و کلیۀ امور را به ما بسپارید. انتخاب اسامی شرکت های بازرگانی جزء اولین و شاید یکی از مهم ترین گام ها در هنگام ثبت شرکت بازرگانی می باشد. همان طور که شخص حقیقی دارای نام می باشد شخص حقوقی هم باید دارای اسم باشد اسم شرکت یکی از مقوله های مهم ثبت شرکت است اسم شرکت در آینده شرکت تاثیر بسیار زیادی دارد ممکن است شرکت را به بالا بکشاند و یا شرکت را به پایین بکشاند و در نهایت ورشکست شود. اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل شود . در این راه موسسه ثبت نوول شما را به صورت کامل و با در نظر گرفتن ویژگی های محصولتان راهنمایی خواهند کرد .

  • برای شرکت بازرگانی تامین سیم و کابل دنبال یه اسم مناسب و خاص می گردم.
  • می باشند می توانند به مقاله آن مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.
  • به همین دلیل است که سسیل ابتدا تحقیق مقدماتی در پایگاه داده اداره نام های تجاری و انحصاری آمریکا انجام می دهد.
  • 1- در اسم این شرکت نیز مانند شرکت های مختلط غیرسهامی باید عبارت ” شرکت مختلط ” قید شود.
  • همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

۴- خود را محدود نکنید و تمامی اسامی ممکن را در نظر بگیرید. خلاق باشید و اسمی انتخاب کنید که متمایز بوده یا معنای خاصی داشته باشد. برای دریافت لیست اسامی پیشنهادی لطفا تماس بگیرید یا شماره تماس خود را ارسال نموده تا کارشناسان خدمتتان تماس بگیرند.

پیشنهاد انتخاب نام خاص و مناسب اسم شرکت

البته لازم به ذکر است که برای شرکت سهامی عام این مدت شش ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس است. برخلاف برخی تصورات رایج، شاید دانستن ابن نکته برای شما جالب باشد که روزنامه رسمی نام یک روزنامه خاص با کارکرد خاص است و به هر روزنامه‌ای که قانونی چاپ و پخش شده، روزنامه رسمی گفته نمی‌شود. روزنامه ثبت شرکت رسمی که بر اساس یک ماده واحده قانونی تشکیل شده است، خود یک شرکت سهامی خاص است و ارگانی ست زیرمجموعه قوه قضاییه و وابسته به آن. کار عمده روزنامه رسمی عبارت است از انتشار قوانین و مقررات رسمی کشور، برخی آگهی‌های مربوط به شرکت‌ها و همچنین ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علامت‌های تجاری.

لیست اسامی خاص برای نام شرکت ها

در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد مراتب را با ذکر دلایل خود در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکت های بررسی کننده ی نام، اعلام تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد. 4- اگر اسم شرکت متضمن نام یکی از شرکای سهامی ( سهام داران ) باشد، برخلاف شرکت های مختلط غیرسهامی، در قانون تکلیف آن مشخص نشده و قانون در این خصوص، ساکت است. در این زمینه تفاوتی بین شرکت های خصوصی و عمومی یا دولتی وجود ندارد. یعنی باید آن را از سایر شرکت های تجاری مشابه جدا و متمایز گرداند ولی ضرورت ندارد که نام انتخابی جنبه توصیفی خاصی داشته باشد و نوع فعالیت شرکت را توصیف کند.

برای ارائه ی اطلاعات در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهم گرفت . سلام می توانین از اسامی مانند پترو پالا صنعت آویژه استفاده نمایید . اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند. باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. در حقیقت یک نام تجاری بایستی به اندازه ای در اذهان نقش بندد که با شنیدن اسم آن کالا و یا سرویس سریع تر تداعی گردد .

از حروف و کلمه های ربطی مثل و، از ، با بهتر است استفاده ننمایید. فولاد سپاهان وجود دارد ما نام پیشنهادی را گسترش فولاد قرار بدهیم. چنانچه مدت شرکت محدود باشد بعد از پایان مدت عمر، نام شرکت نیز مختص آن ها نخواهد بود. در گذشته شرکتی که نام اش یک کلمه باشد وجود داشت اما حال حاظر باید حداقل ۳ سیلاب داشته باشد.

برای انتخاب نا شرکت مسئولیت محدود شما باید 5 اسم سه سیلابی در ابتدا ثبت کنید، یکی از 5 رشته اس مبنا به تشخیص کارشناس اداره، تایید خواهد شد. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید طوری نباشد که از گفتن آن خجالت زده شوید. قبل از ثبت شرکت خود ، خوب روی این موضوع فکر کنید و نامی انتخاب کنید که برازنده شخصیت کاریتان باشد. در زمان انتخاب نام آن را تصور کنید و شکوه و عظمت آن را به چالش بکشید ، این کار نه تنها در زمان طراحی لوگو و علامت تجاری و ثبت برند شرکتتان به یاری شما می آید بلکه تصویری از آینده موفق کاری به شما می دهد که اسم شرکت شما بر زبان هر قشر از جامعه جاریست. از همین رو است که برای به حداقل رساندن مشابهت اسامی شرکت های مختلف با یکدیگر، نامی که برای شرکت خود پیشنهاد می دهید باید شامل حداقل سه کلمه خاص و غیر عام باشد و ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد.

سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که می‌دونن راهنمایی کنن. سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه. راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده. و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس.

امروزه داشتن یک وب‌سایت فعال، حتی در حد درج اطلاعات پایه مجموعه، تاثیر بسیار زیادی در معرفی شرکت و کسب اعتبار آن دارد. در نتیجه، پیش از انتخاب نام شرکت بهتر است نگاهی به دامنه‌های در دسترس هم بیندازید. تحقیقات نشان می‌دهند که یوآرال‌های ساده، کوتاه و مرتبط با نام کمپانی‌ها در نظر مردم قابل‌اطمینان‌تر و دارای امنیت بالاتری هستند. همچنین جست‌وجوی سایت شما و امکان به خاطر سپردن نشانی آن نیز ساده‌تر می‌شود. گفتنی است که این موضوع در مورد شناسه‌های شبکه‌های اجتماعی نیز به همین ترتیب صادق است.

“نوین” نیز حاکی از رو به نوگرایی سبک فعالیت شرکت بوده و بار مثبتی بر این نام وارد می‌کند. ۱۱- نام شخصی مثلا نام خودتان را روی کسب و کارتان نگذارید تا اگر روزی خواستید شرکت خود را به فروش برسانید نام برندتان برای خریدار غیر جذاب نباشد. ۷- قاعده مفید و مختصر بودن را در نظر بگیرید، پس سعی کنید حتی‌الامکان اسم شرکتتان کوتاه و موجز باشد. ۲- مخاطب شناسی کنید تا نامی که انتخاب می‌کنید بتواند با مخاطبان کسب و کار شما ارتباط بیشتری برقرار کند.

ایده برای اسم شرکت بازرگانی را باید با کلماتی که بار معنایی مربوط به تجارت و بازرگانی دارند. همراه ساخته و در سه سیلاب از واژه‌هایی با معنای قدرت، شکوه، عظمت و اراده در کنار آن استفاده کنید. اگر شما نیز ایده برای اسم شرکت داشته یا پیشنهاد یا نظری دارید آن را از طریق بخش “ارسال نظر” با ما و سایر کاربران ستاره در میان بگذارید. همچنین می‌توانید در ستاره ۷ ایده خلاقانه برای اسم شرکت حسابداری، ۱۲ ایده برای اسم شرکت تبلیغاتی و ۷ ایده برای اسم شرکت بازرگانی را نیز بخوانید.