انتخاب نام برند

در مورد این کمک گرفتن از دیگران در ادامه‌ی مطلب توضیحات بیشتری را ارائه می‌کنیم. هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند می‌شود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است. از تلاش‌هاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت. پس باید در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت شاید در نگاه اول مهم نباشد اما در موفقیت یک برند نقش ویژه‌ای دارد. هنگام انتخاب اسم شرکت از اسامی دانشمندان و شعرا و ائمه استفاده نکنید.

  • سلام.برای یه شرکت تولیدی کاغذ چه اسمی پیشنهاد میکنید که توش کاغذ شبز هم داشته باشه.
  • هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
  • اینها برندهایی هستند که اعتقادات و تجسم دیدگاه بنیانگذارانشان را در خود جای می‌دهند.
  • افراد زیادی به خرید محصولات و فناوری‌­های جدید علاقه­‌مند هستند و از تجربه انتخاب چیزهای جدید لذت می­‌برند..
  • اسم ­های استعاره ­ای نشأت گرفته از چیزی وسیع­ تر از خود نام و معنی تحت­ الفظی آن هستند، و برای شرکت ­هایی که بخواهند فراتر از نام خود عمل کنند مناسب خواهند بود.

با سلام کارشناسان ثبت شرکت و برند ایلیا در اسرع وقت با شما تماس حاصل می نمایند. یک نام مناسب با حرفه و فعالیت برای شرکت باعث ایجاد حس خاص برای شرکت و برند می شود . بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود. ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند .

همگردی شامل اطلاعات جامعی در خصوص جاذبه های گردشگری ایران و جهان، راهنمای حرفه ای ایرانگردی و جهانگردی و اخبار و مقالات کاربردی حوزه گردشگری است. ایران مدیر در زمینه آموزش ، پژوهش و مشاوره مدیران، صاحبان مشاغل و کسب و کار ارائه خدمت می کند. ثبت شرکت در تهران مدیریت رهبری، مدیریت استراتژی، مدیریت بازاریابی و کارآفرینی از جمله فعالیت های اصلی ایران مدیر می باشد. با انتخاب درست، اسم برند شما می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است.

برند Model چیست؟ تعریف کامل برند و انواع نشان تجاری

شما می‌توانید خلاق باشید و از ترکیب چند حرف و یا چند اسم از نام های پیشنهادی، اسم کافی شاپ خود را انتخاب کنید. دومین منبع برای اعتبارسنجی ایده‌های نام‌گذاری، ارزیابی ریسک آن‌ها در ارتباط با علائم تجاری است. برای پرهیز از ورود به دعاوی حقوقی پیچیده، زمان‌بر و پرهزینه، به این موضوع دقت فراوانی داشته باشید.

ایده برای اسم برند

به طور مثال برای کسب کار شما، لذت، سلامت، چشیدن، سریع و….. در حالی‌که رقبایی در این بخش فعالیت می‌کنند که حدود یک قرن سابقه دارند، اما بعید می‌دانم زیاد به این بانک‌ها گفته شود که کم‌تجربه هستند. وقتی شما یک نام تاریخی مثل پاسارگاد یا پارسیان برای برندتان برمی‌گزینید، ثبت برند خود را به تاریخ ایران‌زمین متصل می‌کنید. در میان برندهای جهانی نیز اسامی‌ با کلیدهای تاریخی بسیار است. مثال‌های دیگر برندهایی با نام‌های جغرافیایی بی‌شمارند. دماوند، کوهی که چشمه‌های آب معدنی فراوان دارد و نام تجاری قدرتمندی برای تولیدات آب آشامیدنی شده است.

نمونه طراحی سایت فروشگاه

اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار می‌رود. مانند اسامی انسان‌ها، اسامی حیوانات، اسامی اماکن، اسامی مربوط به اشیا مانند صدف یا قلم. از اسامی اعداد هم می‌توان استفاده کرد اما باید با حروف نوشته شوند مانند صد. (هر چه تعداد اسم‌های خاص در نام شرکت بیشتر باشد احتمال ثبت آن بیشتر است). در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید.

پس در هنگام انتخاب اسم مغازه یا برند میتوانید با این شگرد مناسب برای خود نام مناسب انتخاب نمایید. در ذهن بماند و با یک بار شنیدن توسط یک نفر در ذهنش ثبت شود و اگر روزی خواست از خدمات و محصولات شما استفاده کند به دنبال اسم برند شما نگردد. برای یافتن اسم کافی‌شاپ منحصر به فرد، سعی کنید با کلمات بازی کنید. کلمات مختلف را با هم ترکیب کنید تا به نام منحصربه‌فردی دست یابید. می‌توانید لیستی از ایده‌های مختلفی که به ذهن شما خطور می‌کند، تهیه کنید. پس از پایان کار، موارد نامناسب را حذف کنید و به لیست کوتاهی برسید.

نام های موفق و مناسب:

یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود . فرآیند انتخاب اسم برند بسیار مهم و حساس هستش با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد.

البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد می‌گیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آن‌ها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسم‌های عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسم‌ها هم بیشتر در خاطره می‌مانند. برخی اسامی خاص برای برند را می‌توان از زبان‌های خارجی گرفت. فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آن‌ها دارای یک backstory جالب هستند. به عنوان مثال، سامسونگ به معنی ۳ ستاره به زبان کره‌ای و لگو به معنی بازی خوب در زبان دانمارکی است.

در کنار خوش آهنگ بودن، باید به این موضوع هم دقت کنیم که تلفظ اون کلمه برای همه راحت باشه و فَک و زبون مردم برای گفتنش قفل نشه! مثلا قونقا که یک سرویس تاکسی اینترنتی در تبریز هست هم آهنگ داره و هم مرتبط به موضوع حمل و نقل هست اما گفتن این کلمه آذری تغییرات شرکت برای فارسی زبان‌ها راحت نیست. این مشکل در رابطه با اسم‌های فارسی که از زبان انگلیسی گرفته میشه‌ هم وجود داره مثل دیدئو که یک وبسایت مربوط به اشتراک گذاری ویدئو هست و تلفظ‌ش آسون نیست. گزینه های بیشتری برای انتخاب اسم وجود دارد، چون دامنه com.