ثبت شرکت سهامی عام 【مشاوره رایگان ثبتی️】

قبول سمت اعضای هیأت مدیره و بازرس یا بازرسان که پس از انتخاب شدن ابراز داشته اند. مجموعه فعالیت هایی که از یک مجموعه خدمات رسان به متقاضیان ارائه میگردد والزاما اشکار نمیباشد ومالکیت چیزی را به همراه ندارد. برای مطالعه ی بیشتر در مورد ثبت آنلاین شرکت به مقاله آن رجوع کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید. چنان چه هیچ یک از افراد ذکر شده حضور نداشته باشند هر صاحب سهم و ذینفعی می تواند اقدام نماید. این عمل یک مزیت برای شما محسوب می شود زیرا می توانید تعداد بیشتری سهامدار جذب نمایید. که فعالیت های اقتصادی و تجاری بزرگی را در پیش دارد و با اهداف مهم و بزرگی شروع به فعالیت می نماید.

موضوع شرکتی که می خواهد به سهامی عام تبدیل شود باید توسط مجمع عمومی فوق العاده تصویب شود. معمولا شرکت سهامی عام به دلیل امتیازات و مجوز های بسیاری که دارد از پشتوانه مالی محکمی برخوردار است. شرکت سهامی عام از شرکتهای سرمایه ای می باشد و شخصیت و خود شرکا مهم نمی باشد و فقط سرمایه آن ها مهم هست. تاسیس به این مفهومه که به مجموعه اعمال مادی و حقوقی هر یک از شرکا اولیه شرکت برای ایجاد شخص حقوقی ثبت شرکت گفته میشود، در مجمع موسس شرکت به کسی گفته میشه که برای ایجاد شرکت پیشقدم می شود و سرمایه شرکت از رو جمع کردن سرمایه شرکای دیگر فراهم میشود و موسس می تواند شخص حقوقی یا حقیقی باشد. زمان پذیره نویسی یعنی اینکه یعنی مجموعه آورده های پذیره نویسان و موسسان سرمایه شرکت رو تشکیل میدهد. برای رسمیت یافتن جلسه مجمع، حضور اشخاصی که دست­کم نیمی از سرمایه­ شرکت را تعهد نموده ­اند، ضروری است (ماده 75 لایحه اصلاحی).

با ثبت در این سازمان امکان عرضه سهام شرکت‌ها با رعایت شرایط قانونی در بورس وجود دارد. موسسین می بایست اعلامیه پذیره نویسی را در روزنامه های کثیرالانتشار چاپ و بانکی که آماده پذیره نویسی می باشد را به افراد علاقه مند معرفی کند. برای ثبت تغییرات شرکت تعداد سهامداران می تواند بسیار بیشتر از شرکت سهامی خاص باشد و به همین دلیل تجمع سرمایه های کوچک در اینگونه از شرکت‌ها سبب ایجاد یک سرمایه بزرگ شده که انجام فعالیت های بزرگ اقتصادی را ممکن می سازد.

ثبت شرکت سهامی عام

طی مدت زمان مقرر در اعلامیه ی پذیره نویسی علاقه مندان می توانند با مراجعت به بانک و امضا نمودن ورقه ی سهام میزان پولی را که می بایست بصورت نقدی پرداخت گردد را پرداخت نموده وجهت دریافت رسید اقدام کنند. برای تبدیل به سهامی عام، ابتدا باید از سازمان بورس، مجوز مربوطه را دریافت کنید و سپس اقدام به تبدیل شرکت نمایید. هر کسی که در مورد تشریفات پذیره نویسی مطالبی را که طبق قانون لازم است به مرجع ثبت شرکت ها اعلام کند یا برخی اوقات اعلام نکند یا مطالبی خلاف پذیره نویسی به مرجع مربوطه اعلام کند . تأسیس شرکت سهامی عام لازم به آن است که موسسان شرکت اطلاعاتی را در اختیار عموم قرار بدهند و هر چند به آن ها دستوری داده نشده تا اطلاعات دقیق در مورد وضع شرکت خود ارائه داده باشد .

خصوصیات شرکت های سهامی عام

شرکت سهامی عام یکی از انواع شرکت های سهامی محسوب می شود به شکلی که قسمتی از سرمایه شرکت از طریق فروش سهام به مردم تامین می گردد. در حقیقیت سهام شرکت های سهامی عام، در بازار بورس اوراق بهادار به فروش می رسد. اگر مۆسس یا پذیره‌نویس یک شرکت سهامی عام هستید به شما توصیه می‌کنیم، حتما در این مجمع شرکت کنید.

زمانی می توان گفت یک شرکت سهامی خاص تشکیل شده است که مجمع عمومی موسسین شرکت، اساسنامه امضا شده، تعهد سرمایه، مدیران و بازرسان منتخب شرکت را مورد تایید قرار دهد. ثبت شرکت سهامی عام می تواند در کارکرد شرکت تاثیر زیادی گذاشته و باعث شود شرکت شخصیت حقوقی پیدا کند. مدیران این شرکت می توانند پس از تشکیل شرکت و قبل از اینکه به ثبت برسد، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره را انتخاب کنند تا آن ها بتوانند شرکت را ثبت کنند. پس از ثبت شرکت به خاطر پیدا کردن شخصیت حقوقی، مدیران می توانند در مجامع عمومی عادی و فوق العاده شرکت و تصمیم گیری کرده و معامله انجام دهند.

  • شرکت سهامی عام به شرکتی الحاق میشود که مقداری از سرمایه ی مالی آن از طریق فروش اوراق سهام شرکت در سازمان بورس به افراد عام تامین و سهام این گونه شرکت ها در سازمان بورس اوراق بهادار مبادله شود.
  • به هریک از مؤسسان و پذیره‎نویسان در برابر آورده‎ای که به شرکت می‎آورند، سهام داده می‎شود.
  • برای ثبت شرکت سهامی عام تعداد سهامداران می تواند بسیار بیشتر از شرکت سهامی خاص باشد و به همین دلیل تجمع سرمایه های کوچک در اینگونه از شرکت‌ها سبب ایجاد یک سرمایه بزرگ شده که انجام فعالیت های بزرگ اقتصادی را ممکن می سازد.
  • با ثبت شرکت های سهامی عام این امکان را افراد عام فراهم میکنید تا سهم شرکت را برای فروش گذاشته و مردم عام می توانند سهام شرکت سهامی عام شما را که در بانکها برای فروش گذاشته اید خریداری و با پرداخت هزینه ی مشخص شده به شرکت از سهم شما برخوردار شوند.
  • در این شرکت، عبارت (سهامی عام) باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به صورت روشن و خوانا قید شود.

اگر ورقه تعهد سهم را شخص دیگری به نمایندگی از پذیره نویس امضا کند، باید سمت و آدرس و مشخصات کامل خود را در ورقه قید کند و این مدارک به ورقه تعهد سهم الصاق خواهد شد. متقاضیان می توانند سهام را ظرف مهلت معین خریداری نموده و ورقه تعهد سهام را امضا کنند و وجه مربوط به خرید هریک از اوراق سهام را به بانک پرداخت نمایند و در آخر رسید دریافت کنند. ( ماده sixteen ل. ا. ق. ت ) با توجه به سکونت قانون در خصوص دفعات تمدید و با توجه به مصالح عملی و حفظ حقوق پذیره نویسان، این مدت فقط برای یک بار قابل تمدید است. شرکت سهامی به شرکتی اطلاق می شود که سرمایه خود را از طریق سهام تقسیم شده بین موسسین و عموم مردم تامین می نماید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام

35% از میزانی که لازم است از طرف سهامداران تامین گردد باید به حساب شرکت در شرف تاسیس واریز شده و اظهارنامه ای به ضمیمه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که تمام موسسین آن را امضا کرده اند به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده و رسید بگیرید. پس از این مرحله اداره ثبت شرکت ها اظهارنامه را و مدارک وضمایم مربوطه را بررسی کرده و هم چنین مندرجات آن با قانون را مطابقت داده و در صورت تایید ، اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی را صادر می کند. در این شرکت بخشی از سرمایه شرکت با فروش سهام توسط موسسین به مردم عادی تامین می گردد.

خدمات ثبتی

شرکت سهامی عام به شرکتی الحاق میشود که مقداری از سرمایه ی مالی آن از طریق فروش اوراق سهام شرکت در سازمان بورس به افراد عام تامین و سهام این گونه شرکت ها در سازمان بورس اوراق بهادار مبادله شود. بدیهی است که مدارک مذکور در بند قبل توسط مدیران منتخب به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می شود. بنابراین ثبت برند توسط اولین مدیران شرکت صورت می گیرد. در شرکت سهامی عام امضای ورقه تعهد سهم مستلزم قبول اساسنامه و تصمیمات مجامع عمومی می باشد .

چنانچه در جلسه­ نخست این حد نصاب حاصل نگردد، مجمع برای بار دوم دعوت می­گردد و این­بار جلسه با حد نصاب دارندگان حداقل یک­ سوم سرمایه رسمیت می­ یابد. در صورت عدم حصول این حد نصاب در جلسه دوم، قانون­گذار دعوت از مجمع را برای بار سوم با همان حد نصاب تشکیل جلسه دوم، تجویز نموده است. در صورتی که جلسه­­ مجمع در دعوت نوبت سوم به علت نرسیدن به حد نصاب قانونی، تشکیل نگردد، به معنای آن خواهد بود که سرمایه ­گذاران تمایلی به تشکیل شرکت ندارند. اما در صورتی که مجمع در هر یک از دعوت­های اول تا سوم رسمیت یابد، به موجب ماده seventy ثبت شرکت five لایحه اصلاحی «کلیه­ تصمیمات باید به اکثریت دو سوم آراء حاضرین اتخاذ شود». ذکر نام روزنامه­ی کثیرالانتشاری که هر گونه دعوت و اطلاعیه­ی بعدی تا تشکیل مجمع عمومی مؤسس منحصرا در آن منتشر خواهد شد، 15.