ثبت موسسه غیر تجاری ،ثبت موسسه فرهنگیان ،آموزشی ،ثبت موسسه خیریه و تبلیغاتی

حداقل شرایط سنی برای تمام اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسات 23 سال تمام می باشد . بنابراین فعالیت‌هایی مانند آموزشگاههای علمی و فنی و کلاس‌های زبان و مدارس غیر انتفاعی و موسسات گاز رسانی یا ارائه خدمات نظافتی ویا حقوقی و موارد دیگر در قالب موسسه غیرتجاری به ثبت رسیده و بعضا برای ثبت برخی از این موسسات نیاز به اخذ مجوز خواهید داشت. قبل از اقدام برای ثبت بر اساس موضوع فعالیت و شاکله مورد نظر وزارت کشور اقدام به اخذ مجوز نمایید. پس از طی مراحل و ارسال درخواست، برای شما نامه ای خطاب به اداره ثبت شرکتها صادر خواهد شد. باید غیر سیاسی،غیر انتفاعی و عام المنفعه با مشارکت و مساعدت افراد خیر جهت ارائه خدمات بهزیتی براساس ضوابط ومقررات سازمان بهزیستی کشور و موردتاییدکمیسیون ماده 26 بهزیستی استان رسیده باشد. پس از این که سمت اعضای اصلی مشخص شد، آن ها فرم صورت جلسه را در three نسخه پر کرده و امضاء می کنند.

1 -انفاق چیست؟ افراد از طریق بخشش مال، علم، توانایی ها و وقت خود به کسانی که نیازمند هستند، یاری می رسانند، به این بخشش انفاق می گویند. این مطالب توسط ربات جمع آوری شده است در صورت نارضایتی به ما اطلاع دهید تا محتوای مطلب شما را حذف کنیم. در ادامه به بررسی مفهوم سازمان های مردم نهاد و نقش آن در ساختار حکومت می‌پردازیم. مدیر محترم سایت vindad.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید. پس لازم است ترکیبی از چند درس را در برنامه‌ی مطالعاتی یک روز خود داشته باشد. بازی های فکری ، تشویق کودک به حل سوالات مختلف ، تمرکز بر روی چیز های مختلف مثلا یک میوه خاص و … می تواند به تمرکز کودک کمک زیادی کند.

  • انتخاب مجدد هیئت مدیره برای دوره های بعدی بلا مانع بوده و هیئت مدیره موظف است حداکثر ۳ ماه قبل از پایان تصدی خود از مجمع عمومی عادی هیئت امناء به منظور انتخابات هیئت مدیره جدید دعوت نماید.
  • در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه در زمینه دریافت مجوز ثبت موسسه خیریه نیاز دارید به شما ارائه دهیم.
  • تحقی و بررسی و تهیه گزارش از وضع مراکز فرهنگی براساس درخواست دبیرخانه و یا دریافت شکایت شاکیان دولتی و غیر دولتی که در جهت تایید صحت و یا رد اطلاعات واصله انجام می‌گیرد.

چ- تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان درخصوص نحوه واگذاری امور اجتماعی قابل واگذاری استان. ج- بررسی و تصمیم‏گیری در مورد گزارش‌های ارایه‏شده از سوی دبیرخانه شورای ‏استانی درباره عملکرد یا تخلفات تشکل‏های استانی. الف- تعیین سیاست‏های‏ ترویجی، تشویقی و فرهنگ‏سازی برای تعمیق، ارتقا و نهادینه کردن مشارکت اجتماعی مردم از طریق تشکل‏ها. مدیر محترم سایت bemehrbani.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید. دارای ضوابط و قوانینی است که در این مقاله قصد داریم به طور مختصر به آن ها بپردازیم.

اگر پاسخ دیگری در مورد این سوال داشتید، آن در بخش دیدگاه بنویسید. همچنین برای دسترسی سریعتر به پاسخ سایر سوال های خود، آن را به همراه کلمهماگرتاجستجو کنید. پس از بحث و گفت و گو محل قانوني مؤسسه از استان ……………….خيابان …………..كوچه ……………..پلاك……. كدپستي ……………… به استان ……….خيابان …………..كوچه ………پلاك…….كدپستي ……………….تغییر يافت. واقع است ودر صورت لزوم می تواند پس از موافقت نیروی انتظامی،در سایر نقاط داخل یا خارج کشور شعبه نمایندگی یا دفتر دایر نماید.

خیریه های دارای چند مجوز ساماندهی می شوند

تشکیل صندوقهای وقف برای جمع آوری موقوفات نقدی و سهام و مصرف عواید حاصل از سرمایه گذاریها در امور خیریه طبق نظر واقف. این شبکه می‌تواند در ساختار سازی این ارتباط موثر باشد و لازمه این تاثیر مثبت تفکر در مورد توسعه افقی و عمودی آن است.در جامعه مدنی انحصار طلبی و تمایل به حذف دیگران سمی مهلک است و در صورتی این جامعه از حاکمیت متمایز می‌شود که دستورها و باید و نبایدها به حداقل برسد. متاسفانه بعد از گذشت این سال ها به دلیل ناکارآمدی دولت در سیاست گذاری و ارائه خدمات به بخش خصوصی و همچنین اسیر کردن این بخش در فسادهای اداری و فضای رقابتی با رانت خوارانی که دغدغه آنها کسب قدرت و ثروت است، باید گفت که اوضاع بخش خصوصی روز به روز بدتر شده است. در این شرایط بخش خصوصی مجبور است با استفاده از توان خلاق خود و همچنین استفاده از ظرفیت هایی مانند اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، بر این موانع غلبه کند. این شبکه نقطه عطفی در تاریخ تحولات اجتماعی ایران است و من از تمامی دست اندرکاران تشکیل شبکه به خاطر تلاش های مستمرشان تشکر می کنم. از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ در مدت ۴ سال، فضای برگزاری کلاس‌هایش را افزایش داد.

برای تاسیس موسسه خیریه از کجا باید مجوز گرفت

باید مکانی مناسب و ثابت تهیه کنید و بهزیستی استان مکان فعالیت شما را تایید کند. در وهله نخست وجه تمایز آن حفظ کرامت ذاتی انسان هاست که برای پایبندی به آن طی قراردادی دانش آموز تحت پوشش را ملزم می نماید در مسیر رشد و بالندگی حرکت کرده و در صورت توان مالی ثبت شرکت به نوبه خود از سایر دانش آموزان مستعد حمایت کند. کمک شما به صورت شفاف به موسسه‌های خیریه معتبر و مددجویان تعلق می‌گیرد. من در زمینه گردشگری فعالیت میکنم و پس از مراجعه به یک ارگانی به بنده گفتن باید شرکت داشته باشم لطفا بفرمایید از کجا باید شروع کنم .

شرایط تاسیس و ثبت موسسه خیریه

مثلا به جای خرج مبالغ اهدای برای خیریه این پول ها به حساب مدیران موسسه ریخته شود. اصلی ترین راه شناخت خیریه معتبر بررسی فعالیت های موسسه خیریه و میزان موفقیت های یک خیریه در زمان ثبت تغییرات شرکت فعالیت سالانه اش می باشد. برای مثال شما برای شناخت خیریه معتبری مثل موسسه خیریه ایتام بنی هاشم رضوی می توانید چک لیست فعالیت های ماهانه این موسسه را در وبسایت اصلیش مشاهده کنید.

به موسساتی گفته می شود، که با هدف غیر سیاسی و غیر تجاری به دو صورت انتفاعی و غیر انتفاعی تشکیل شوند. جهت مشاوره رایگان امور ثبتی و حقوقی خود فقط کافیست شماره تلفن خود را برای ما ارسال نمائید ، تا کارشناسان و وکلای مجرب ما در کمتر از ۶۰ ثانیه با شما تماس بگیرند . با توجه به نیازها و احتیاجات گسترده فرزندان، نیاز به تغییراتی بود که باید در ارائه خدمات به آنها لحاظ می‌شد. به همین خاطر، در سال ۱۳۹۰ این تغییرات ایجاد شد و خدمات رفاهی هم به خدمات روحی و روانی اضافه گشت.

این نوع موسسه در زمینه ارائه خدمات اجتماعی به افراد و خانواده های نیازمند، آسیب دیدگان اجتماعی، زنان سرپرست، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و… فعالیت می نمایند. موسسه خیریه باید مجوز لازم را از سازمان بهزیستی دریافت نموده باشند، و مطابق قوانین سازمان بهزیستی فعالیت نمایند. در انتها یادآور می‌شویم که با مطالعه موارد بالا و چند مقاله دیگر که در طول مقاله به شما گفته شد می‌توانید کارهای ثبت موسسه خود را انجام دهید.

اعضای هیئت مدیره وظیفه برگزاری مجامع عمومی عادی ، عمومی فوق العاده را دارند. جلسات هیئت مدیره در موسسات با وجود اکثریت مدیران برگزار می شود و تصمیمات گرفته شده با اکثریت آرا معتبر خواهد بود. در گذشته سازمان بهزیستی، وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان و نیروی انتظامی از مراجعی بودند که اجازه صدور مجوز برای خیریه‌ها را داشتند.

به بیان دیگر، شما می توانید به جای انتخاب راه پرپیچ و خم تاسیس یک موسسه جدید، با راه اندازی شعبه دیگری از موسسه دارالاکرام طبق ضوابط آیین نامه ای، به هدف و نیت خود رسیده و برای این هدف راهی میانبر را برگزینید. گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد اعضای هیئت مدیره و بازرسین موسسه باید ارائه شود. کلیه اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه باید فرم مشخصات فردی خود را تکمیل کنند. ۷) در صورت ارائه آگهی تاسیس سازمان مردم نهاد و سایر مدارک مربوطه، پروانه تاسیس و فعالیت سازمان مردم نهاد توسط دبیرخانه هیات نظارت استان صادر می‌شود. در حال حاضر و بر اساس آیین‌نامه مصوب دولت تنها مرجع صدور مجوز برای شبکه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد، وزارت کشور است. با سلام و احترام حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس موسسه مبلغ 100 هزار تومان است.

اما ذکر این نکته مهم است که در ثبت موسسه حداکثر تعداد نفراتی ذکر نشده است. بنابراین ممکن است چندین نفر با هم برای ثبت این موسسات مشارکت کنند. اما در نظر داشته باشید که عمدتا خدمات مشاوره را می توان در قالب موسسه غیر تجاری به ثبت رساند. البته شرط اساسی ثبت این نوع فعالیت ها در قالب موسسه غیر تجاری این است که خدمات تجاری نخواهید ارائه بدهید. مثلا اگر در کنار فعالیت مشاوره مدیریت خود ثبت برند تجاری بخواهید کار صادارت و واردات و یا خدمات فنی نیز انجام دهید امکان ثبت موسسه را ندارید اما اگر صرفا فعالیت شما مشاوره ای باشد، بهترین قالب برای خدمات مدیریتی ، ثبت موسسه غیر تجاری است. •در موسسات غیر تجاری که هدفشان غیرانتفاعی است باید هنگام درخواست ثبت توسط اداره ثبت شرکت ها مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام شود و پس از وصول پاسخ مثبت،نسبت به ثبت اقدام خواهد کرد.