راهنمای انتخاب نام برند

چنانچه نتیجه کارشناسی نام ، نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با قوانین باشد ، مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی ، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد نماید. این مدت برای شرکت های سهامی عام، ۶ ماه ار تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد. مهلت اعتبار نام تایید شده شرکت که منجر به ثبت و آگهی می گردند، نامحدود است.

  • همچنین مراقب باشید نام انتخابی شما در سایر زبان‌ها معنای نامناسبی را تداعی نکند.
  • نام محل و مناطق گوناگون ایران در نام شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت شرکت ها قرار میگیرد که شرکت مذکور در همان منطقه و محل به ثبت برسد.
  • چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد، امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت دیگری وجود ندارد.
  • این کار با نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت استعلام گرفته می شود و یا متقاضی مستقیماً با درخواست کتبی مراجعه و تقاضای نام می کند.

شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. همین امر فرایندانتخاب اسم شرکت را برای برخی پیچیده و سخت می‌کند.

اسامی مناسب برای اسم شرکت به ترتیب الفبا

یک نام تجاری قوی می تواند فرصت های استثنائی را برای شما ایجاد کنند. انتخاب اسم شرکت خاص،‌ بیانگر منحصر به فرد بودن شما خواهد بود. انتخاب نام تجاری مناسب می تواند اثر بسزایی ثبت تغییرات در کسب و کار شما داشته باشد. اسمینا به عنوان سایت انتخاب اسم شرکت همراه شماست تا کمک کند بهترین نام شرکت مناسب خود را پیدا کنید و اولین گام را در زمینه موفقیت خود بردارید.

فروشگاه آنلاین شما هم می‌تواند سود زیادی برایتان داشته باشد. فقط کافی است رمز و رازهای سئو سایت فروشگاهی را بدانید. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، می‌توانید از تیم و شرکت دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا مشورت بگیرید. نکته بسیار در مورد نام ایران حتی در صورت وجود چند سیلاب دیگر آن قابل ثبت نمی باشند.

بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم‌های انتزاعی بهترین اسم‌ها می‌باشند. اطلاعاتی من جمله ، نام شرکت ، شماره ثبت و شناسه ملی و آخرین آدرس شرکت در این سامانه به شما نمایش داده خواهد شد . لازم به ذکر است در انتخاب نام شرکت نباید از اسم شرکاء بهره گرفته شود در این صورت نام شریکی که اسم وی در نام شرکت به کار گرفته شده است ، حکم شریک ضامن در شرکت های تضامنی را خواهد داشت .

انتخاب اسم برای شرکت

در صورت وجود تعارض در نام با معیارهای فوق‌الذکر، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید. در این شرایط، متقاضی موظف است مجدداً پنج اسم جدید را به ترتیب اولویت به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهد و روند انتخاب نام شرکت همانند بار اول انجام می‌پذیرد. البته چنانچه متقاضی نسبت به این کارشناسی و تایید نشدن نام انتخابی‌اش اعتراض داشته باشد، می‌تواند با ذکر دلایل در فرم مربوطه، درخواست کارشناسی مجدد نماید. در صورتی که پس از انجام اعتراض، رد مجدد اتفاق بیفتد، متقاضی می‌تواند دوباره با تکمیل فرم و اعلام دلایل مراتب اعتراض خود را اعلام نماید.

سازمان ها و شرکت ها با توجه به قوانین و دستورات ارائه شده مستلزم رعایت نکاتی در هنگام انتخاب نام برای خود هستند. ضرورت قید سهامی نیز از لحاظ اینست که محدود بودن مسئولیت شرکا به سهام آن ها برای معامله کنندگان و اشخاص ثالث معلوم باشد. فرهنگستان ادب برای برخی کلمات،معادل مناسبی انتخاب نموده است.به عنوان مثال برای آپارتمان،معادل فارسی کاشانه، برای کلینیک معادل فارسی درمانگاه و همین طور بجای تکنولوژی واژه ی فن آوری یا فن آوران را در نظر گرفته است. برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

نمونه هایی از نامهای منتخب برای شرکتها

این موضوع که در انتخاب اسم شرکت باید از قوانین و ضوابط ادارات ثبت شرکت ها پیروی کرد جزو مسائل مهم تلقی می شود. انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند.

لیزر مونالیزا تاچ در اصفهان دکتر مریم سهیلی پور

ماده ۲- نام اشخاص حقوقی عبارتست از واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند . به منظور پرداخت مبلغ حق الثبت وکیل رسمی شرکت سهامی که وکالتنامه دارد و یا یکی از شریک ها موظف است تا مدت یک ماه به اداره ی ثبت شرکت ها مراجعه کند. یکی از مواردی که می توان گفت امکان مواجه با آن را خواهید داشت همین مورد تغییر نام شرکت است، در واقع ممکن است به دلایل مختلف تصمیم بگیرند نامی در زمان ثبت شرکت انتخاب کرده اید را تغییر دهید. درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت ( نام شرکت ) باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی مرجع تایید یا رد نام‌هایی خواهد بود که از دیگر زبان‌ها وام گرفته شده باشند. بر این اساس، هنگام انتخاب نام شخصیت حقوقی علاوه بر تکراری نبودن اسم باید به این موارد نیز توجهی ویژه داشت.

شما فقط باید یک کلمه یا ترکیب را وارد کنید و ابزار، نام‌های مرتبط مختلفی را ارائه می‌دهد که منحصر به فرد و خاص هستند. Namobot ساده، سریع و به طرز فوق‌العاده‌ای ثبت شرکت در تهران کاربردی است. موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. در دنیای امروز مجبور به آینده‌نگری و آینده‌پژوهی کسب و کارها هستیم.

انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تأسیس شرکت است. 1ـ در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2 نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد … 4ـ انتخاب ثبت برند تجاری بازرس اصلی و علی البدل درشرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت با … یکی از نکاتی که برای انتخاب اسم شرکت، باید به آن توجه کنید این است که نام تجاری شرکت برای مردم نباید گیج‌کننده باشد.

انتخاب نام برای کسب و کار شما یک تصمیم بزرگ است زیرا در نهایت نام تجاری شما را نشان خواهد داد. به ایده های خود یک یا دو روز زمان بدهید؛ سپس به آن بازگردید و دوباره آنها را مرور کنید. در بسیاری از موارد، پس از یک وقفه کوتاه، شما برمی‌گردید و فوراً می‌دانید کدام یک از گزینه‌های شما نام تجاری مناسب است. و اگر هیچ یک از احتمالات درست به نظر نمی رسد، دوباره فرآیند طوفان فکری خود را شروع کنید.