راه اندازی سامانه آگهی‌های ثبتی شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری

من میخواستم شرکت حمل و نقل درون شهری با مسئولیت محدود ثبت کنم آیا برای این کار باید مجوز بگیرم یا خیر ممنون میشم پاسخ بدین . هزینه ها تا حدودی نزدیک به ثبت شرکت های عادی (مسئولیت محدود) می باشد و از لحاظ زمانی نیز مانند دیگر ثبت شرکت ها می باشد. در آخر لازم به ذکر است که استعلام، ارزیابی و بررسی اطلاعات شما و تخمین هزینه ثبتی شرکت تان کاملا رایگان انجام خواهد شد و هیچ هزینه های در این مورد از شما دریافت نخواهد شد. برای اینکه لیست شرکت هایی که برای ثبت نیاز به دریافت مجوز دارد بسیار طولانی می باشد برای اینکه متوجه شوید آیا فعالیت مد نظر شما قبل از ثبت نیاز به دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح را دارد یا خیر به این صفحه مراجعه نمایید. از جمله کارهایی که پس از ثبت شرکت باید انجام دهید، معرفی شرکت خود به سازمان امور مالیاتی و دارایی (ترسناک ترین قسمتی که خیلی ها به آن فکر می کنند) و پلمپ دفاتر مالیاتی تان به طور سالانه می باشد. در صورت مجوزی بودن موضوع موسسه باید نسخه صورت جلسه به مهر ارگان صادر کننده مجوز رسیده باشد و بعد از آن برای ثبت تغییرات آن اقدام شود.

اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بنابر دلایل متعددی ممکن است دست به اعمال تغییراتی در شرکت بزنند که در ابتدا بر حسب نوع تصمیم باید صورتجلسه مربوطه را در مجمع خاصی تنظیم کنند و امضاء تمامی اعضاء نیز ذیل آن باشد . در این مرحله ، با زدن « دریافت متن اساسنامه » فرمی برای شما ظاهر می‌شود که بر اساس اطلاعات وارد شده در قسمت های قبلی تکمیل شده است؛ اگر اشتباهی در پر کردن قسمت های قبلی وجود داشته باشد، می توانید به گام مربوطه مراجعه و آنها را اصلاح کنید. اوراق شرکت های سهامی خاص اظهارنامه و شرکت های مسئولیت محدود تقاضا نامه و شرکت نامه می باشد . دستی و سنتی بودن اوراق و مراحل ثبت شرکت و امور مربوطه سرعت و زمان زیادی را از متقاضیان سلب می نمود ولی سایت مذکور تاثیر به سزایی در بهبود کیفیت و سرعت انجام این مراحل داشت .

ثبت موسسه غیر تجاری با حداقل 2 نفر شریک است و در بعضی موسسات حقوقی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه با یک نفر انجام پذیر است. موسسه غیر تجاری هم می تواند سرمایه داشته باشه و هم دارایی، حتی ممکن است که سرمایه نداشته باشه. الف ) ثبت شرکتهای تجارتی و موسسات غیرتجارتی ایرانی حوزه تهران و تغییرات بعدی آن. ب- متقاضی پس از ملاحظه مفاد پیش نویس سند، به منظور پرداخت حقوق دولتی و امضای نسخه چاپی آن به مرجع ثبت شرکتها مراجعه می‌نماید. همانند شرکت‌ها برای ثبت موسسات غیر تجاری حداقل سرمایه مورد نیاز مبلغ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱ ریال است و در مورد افزایش مبلغ سرمایه، قانونگذار سقفی تعیین نکرده است. موسسات غیر تجاری همانند شرکتها دارای مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده، مجمع عمومی فوق العاده و هیات مدیره هستند كه هر كدام از آنها بر حسب قانون دارای وظایف انحصاری مختص به خود می‌باشند و در حدود اختیارات قانونی خود برای موسسه تصمیم گیری میکنند.

بنده میخواهم یک شرکت راهبری قطار نوع فعالیت خدماتی میباشد یعنی از صفر تا صد کار اعزام قطار را انجام بدهم چه نوع شرکتی ثبت کنم و آیا با ثبت شرکت در گذر زمان میتوانم وام درخواست بدهم. اشخاصی که در نظر دارند سهام شرکت خود را در آینده به صورت خصوصی یا عمومی عرضه کنند یا تعداد شرکای زیادی مالک شرکت هستند، بیشتر متقاضی سهامی خاص هستند. بنده قصد دارم با ینفر شریک بشم که اون شخص قبلا شرکت ثبت کرده و میخواد تغییرات بده و اسم من رو بعنوان یکی از اعضاء هیئت مدیره بذاره..

سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری

لازم به ذکر است در صورت نیاز، موسسه می‌تواند فاقد سرمایه و دارایی باشد و می‌توان بدون پر کردن فیلدهای موجود در این گام، وارد گام بعدی شوید. شرکت‌های تجاری معمولاً در امور تجارتی فعال هستند و هدف آنها سود هر چه بیشتر شرکا است. اما موسسات غیرتجاری در زمینه‌های غیر تغییرات شرکت تجارتی فعالیت می‌کنند و هدف آنها معمولاً ارائه خدمات به مردم است. با این حال، عرفاً مبلغ یک میلیون ریال به عنوان کمترین میزان سرمایه اولیه برای انجام این کار در نظر گرفته می‌شود. احتمال دارد مجمع عمومی فوق العاده و یا دادگاه خواهان انحلال شرکت و موسسه شده باشند.

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات موسسه در کرج

طبق قانون از سالهای گذشته قانون ثبت شرکت بر این اساس است که شما به صورت سامانه ای باید شرکت خود را به ثبت برسانید باید از طریق مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت شرکت خود اقدامات لازم را انجام دهید. حالا شما وارد گام اشخاص شدید و در این گام باید اطلاعات تمامی افراد اعم از حقیقی و حقوقی که در موسسه حضور دارند اعم از شرکاء اعضاء هیئت مدیره و در صورت وجود بازرسین را در این قسمت وارد کنید. برای این کار با زدن دکمه افزودن شخص جدید اطلاعات مربوط به هر فرد (شامل اطلاعات شناسایی و آدرس) را تک به تک وارد کنید و ثبت دکمه ثبت اطلاعات را بزنید تا فرد به لیست اشخاص اضافه گردد. طبق تصویر پایین، برای عدم مغایرت اطلاعات بهتر است اطلاعات هر شخص را از روی مدارک شناسایی آن فرد وارد کنید چون در صورت مغایرت با اطلاعات هویتی امکان رد کردن این گام وجود ندارد. هنگامی که پذیرش اینترنتی انجام شود باید از صورتجلسات تنظیم شده و ضمائم ان ها نسخه ای برای اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.

اکثر تنظیمات صورتجلسه شرکت‌ها و تغییرات آن شامل تغییر در اساسنامه… … عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و هیئت مدیره برای هر یک از پذیرش جداگانه بگیرند. متقاضیان پس از پذیرش نهایی مبادرت به پست مدارک نموده و سپس بارکد پستی و تاریخ پست را در سامانه پذیرش ثبت تاسیس و تغییرات درج و دکمه ارسال را می‌زنند. در خصوص انحلال شرکت اعضاء تصمیم گیرنده هستند و در صورت حد نصاب بودن جلسه و وجود سایر شرایط ذکر شده در این مقاله صورت جلسه انحلال موسسه غیر تجاری تنظیم می شود که در موسسات دارای مجوز باید با مهر اداره صادر کننده مجوز باشد و در موسسات عادی می توانید اقدام به ثبت نمایید.

  • در موسسات غیرتجاری از نوع غیرانتفاعی، باید هنگام درخواست ثبت توسط اداره ثبت شرکت‌ها، مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام شوند و پس از دریافت پاسخ مثبت، اقدام نسبت به ثبت شرکت بلامانع خواهد بود.
  • ماده۱۲) مرجع ثبت شركت ها و مؤسسات غيرتجاري مركز استان مكلف است همزمان با ثبت تأسيس و تغييرات شركتها و مؤسسات غيرتجاري، مدارك و مستندات را اسكن و پروندۀ الكترونيكي مربوط را در سامانه، مطابق ضوابط ايجاد نمايد.
  • اساسنامه ها و شرکت‌ نامه ها فرم‌ های پیش‌ فرض هستند که باید به طور دقیق پر شوند و در قسمت اخر آن میتوانید اقدام به درج قوانین مخصوص شرکت‌ کنید.
  • برای این کار با زدن دکمه افزودن شخص جدید اطلاعات مربوط به هر فرد (شامل اطلاعات شناسایی و آدرس) را تک به تک وارد کنید و ثبت دکمه ثبت اطلاعات را بزنید تا فرد به لیست اشخاص اضافه گردد.

یکی از خدمات ارائه شده در سامانه ثبت شرکت ها، امکان ثبت درخواست صورت جلسه تغییرات می باشد. در این بخش شخصیت های حقوقی می توانند با شناسه ملی و یا بدون شناسه ملی (با وارد کردن شماره ثبت واحد)، درخواست خود را برای ثبت صورت جلسه تغییرات ثبت نمایند. ج- مرجع ثبت شرکتها با احراز هویت ذی سمت و اطمینان از وصول حقوق دولتی، دو نسخه از سند نهایی را چاپ و به امضای ذی سمت رسانده و در دفتر الکترونیک مربوط در سامانه ثبت می‌نماید.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور ارائه خدمات به طیف وسیعی از اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به راه اندازی، سامانه های مختلفی نموده است. سامانه ثبت شرکت ها، از جمله سامانه های راه اندازی شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که ثبت شرکت در تهران امکان استفاده از خدمات مختلفی را برای شخصیت های حقیقی و حقوقی را فراهم نموده است. جهت ثبت موسسات خود نیاز است به صورت اینترتی وارد سایت اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری شوید و طبق راهنمایی‌های ذیل درخواست خود را ثبت نهایی کنید.

راهنمای 0 تا 100 ثبت موسسه غیر تجاری با حداقل هزینه و زمان

اما در صورتی که تقاضای ثبت قبول شود، گواهی تاسیس موسسه غیرتجاری صادر می‌شود. این آگهی ثبتی باید در روزنامه رسمی کشور و یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار برای اطلاع عموم منتشر شود. جهت تعیین حق‌الدرج آگهی باید به «نمایندگی روابط عمومی» ‌مراجعه کرد. لازم به ذکر است درصورتی‌که کارشناس اداره، موضوع شرکت را نیازمند کسب مجوز از مرجع خاصی بداند از مرجع مزبور، استعلام می‌نماید. سپس دو نسخه آگهی به امضای رئیس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده‌ی شرکت، ضبط و نسخه‌ی دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می‌شود و این سند «سند ثبت شرکت» ‌است، که این موارد توسط وکیل پرونده انجام میشود.

ماده ۵۸۶ قانون تجارت به صراحت بیان می‌کند که ثبت موسسات و تشکیلاتی که اهدافی مغایر با انتظامات عمومی کشور دارد، ممنوع است. اگر هدف ثبت موسسه غیرتجاری با هدف جلب منافع مادی باشد موسسین باید نسبت به اخذ مجوز فعالیت نیز اقدام کنند. ماده۲) مرجع ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري پس از وصول ثبت تاسيس، نسبت به بررسي نام هاي پيشنهادي شخصيت حقوقي اقدام و نتيجه پذيرش و يا عدم پذيرش نام را به نحو الكترونيكي به متقاضي اعلام مي نمايد. در صورت تاييد نام، متقاضي اصل مدارك و مستندات لازم را به همراه كد پيگيري از طريق پست به مرجع ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري اداره كل ثبت اسناد و املاك استان محل وقوع اقامتگاه قانوني شخص حقوقي مورد تقاضا ارسال مي نمايد. من در حال ثبت یک شرکت سهامی خاص هستم و تعین نام هم شده است.در همین حین یکی از اعضای هیات مدیره که عضو البدل هیات مدیره بوده بنا بر دلایل شخصی تمایل به ادامه همکاری ندارد . ✔️ آدرس سایت ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir می باشد که لینک ورود به سایت در این مقاله ارائه شده است.

سرمایه اولیه نیز باید به میزان صد هزار تومان در نظر گرفته شود . این شرکت ها باید دارای دو نفر شریک باشند که به سن قانونی 18 سال رسیده باشند . سهام هر یک از شرکابه صورت دقیق و حساب شده باید مشخص شوند و در فرم درج شوند. با انتخاب نام شرکا تعیین می‌کنید که این شریک چه تعداد سهام دارد.

پس از برطرف کردن نقص، اطلاعات شما مجدد بررسی و تایید می شود. براساس ماده 586 قانون تجارت، اگر موسسات و تشکیلات غیرتجاری مقاصدی مخالف با انتظامات عمومی یا نامشروع داشته باشند، ثبت نمی گردند. تشکیلاتی که با هدف غیرتجارتی و براساس ماده 584 قانون تجارت به ثبت می رسند، پس از ثبت شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می توانند با عناوین مختلفی از جمله انجمن، بنگاه، کانون و مانند این ها فعالیت خود را آغاز نمایند. تشکیلات و موسسات غیرتجاری، به آن دسته از تشکیلات و موسساتی گفته می شود که با هدف غیرتجارتی از ثبت برند قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. تبصره ۱- مرحلۀ نهايي ثبت تأسيس يا تغييرات شركتها و مؤسسات غيرتجاري در سامانه و الحاق اسكن سند امضاء‌ شده به سابقه ثبت الكترونيك شخص حقوقي، توسط مرجع ثبت شركتها در مركز استان انجام خواهد شد. ماده۶) بررسي كارشناسي تائيد و تعيين نام اشخاص حقوقي مورد تقاضاي ثبت تاسيس و يا تغيير نام، توسط مرجع ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري مركز استان با رعايت مقررات انجام مي پذيرد.

حالا طبق تصویر بالا از منویی که باز شده گزینه موسسه غیرتجاری را انتخاب کرده و روی دکمه ادامه کلیک کنید. نظارت بر اجراي صحيح قوانين ومقررات مربوط به ثبت شركتها و موسسات غير تجاريدر سطح كشور ( موضوع آئين نامه سازمان اداري و وظايف ثبت شركتها ومالکیت صنعتی … پس از انتخاب حوزه فعالیت شرکت، باید در خصوص میزان سرمایه اولیه شرکت و میزان آورده هر فرد تصمیم گیری شود. بله، تنها موسسات خیریه دارای مجوز رسمی هستند که از دادن مالیات معاف هستند. بقیه موسسات طبق قانون باید دفاتر مالیاتی را ارائه و پرداختی مالیات را به صورت سالانه انجام دهند. موسسات معمولا برای کارهایی که به صورت خدماتی می باشند استفاده می شوند.

پست شد در : misc