سامانه ثنا چیست و چگونه در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟

پس از طی این مراحل به عنوان ثبت نام اولیه در درگاه ملی قوه قضاییه ، کد ثبت نامی یا همان کد رهگیری ارائه می شود که باید به منظور احراز هویت در اختیار دفاتر خدمات قضایی قرار داده شود. مراجعه حضوری افراد در این مرحله الزامی بوده و اطلاعاتی همچون اثرانگشت و امضا نیز دریافت می شود. در نهایت، متقاضی باید صحت اطلاعات ارائه شده و قبول شرایط استفاده را تصدیق و امضا کند.

ثبت نام سنا

شما این تفاوت را نباید در روال کار این دو سامانه یعنی سامانه ثنا و سامانه سنا از یاد ببرید. همچنین با الکترونیکی شدن ابلاغیه‌ها دیگر فرآیندهای دادرسی قضایی بسیار طولانی انجام نمی‌شود و و این امر کاهش می‌یابد. با الکترونیکی شدن سامانه الکترونیکی قضایی دیگر مردم نیاز ندارند تا به صورت مکرر به مراجع دادگستری مراجعه کنند.

البته شما برای ثبت نام در سامانه ثنا قبل از هر چیز باید در سامانه هویت سنجی الکترونیکی حامی برای احراز هویت خود که تایید گردد، مراجعه کنید؛ چرا که برای ثبت نام در سامانه ثنا احراز هویت مهم‌ترین کاری است که شما باید در انجام آن دقت داشته باشید. سامانه ثنا یکی از سامانه‌های قوه قضاییه می باشد که مرتبط با احراز هویت دریافت‌کنندگان خدمات قضایی است. از سال 95 به بعد، دریافت ابلاغیه به صورت غیر حضوری ممکن است. برای ثبت نام در سامانه ثنا با گوشی باید فیلترشکن خود را قطع کنید. سپس، به سایت سامانه عدالت همراه بروید و 5 مرحله ثبت نام در ثنا با موبایل را انجام بدهید.

زمان ورود شما به سامانه و مشاهده ابلاغیه الکترونیک به منزله تحویل ابلاغیه به شما تلقی می‌گردد. توجه به این نکته از این جهت حائز اهمیت است که مهلت زمانی اعتراض یا درخواست تجدیدنظر یا برطرف کردن نواقص از زمان مشاهده ابلاغیه در نظر گرفته خواهد شد. باتوجه به ضرورت جامعه امروز ی و جلوگیری از اتلاف وقت ، قوه قضائیه در سال 1395 سامانه ثنا را راه اندازی کرده است که مراجعات مردم به این … پس از انجام موفق پرداخت الکترونیک، فراید احراز هویت غیر حضوری شروع می‌شود.

در این مرحله ، شخص متقاضی باید به همراه کارت ملی ، شناسنامه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند و درخواست احراز هویت دهد . جهت اخذ امضا و احراز هویت، با به همراه داشتن کارت ملی و شماره موبایلی که هنگام ثبت نام وارد کرده بودید، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. ممکن است به دلایل مختلف نیاز به گواهی­­هایی از طریق قوه قضاییه ایران داشته باشید.

مطلب پیشنهادیلیست دفاتر خدمات قضاییدریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی

ثنا یکی از مهم ترین سامانه ها در رابطه با دریافت ابلاغیه های الکترونیک می باشد که کاربرد های متعددی دارد که لازمه بهره مندی از آن ها ، ثبت نام در سامانه ثنا است . خاطر نشان باید کرد پس از ثبت‌‌نام در سامانه ثنا ، به شخص یک رمز شخصی داده میشود که در حفظ آن باید کوشا باشد و سپس او میتواند در خانه با رایانه یا گوشی هوشمند خود ، به دلخواه خود ، رمز شخصی خود را تغییر دهد تا در حافظه بماند. این درگاه با همت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضایی طراحی شده و یکی از بزرگترین و مهمترین اقدامات قوه قضاییه در سال ۹۵ می باشد. اساس این برنامه عدالت الکترونیکی در بستر شبکه ملی می باشد. در همین راستا و برای جلوگیری از اطاله دادرسی و همچنین راحت تر شدن کار شهروندان، سامانه ایی در قوه قضاییه به اسم سامانه ثنا به وجود آمد. در گذشته برای ابلاغ اوراق قضایی از جمله احضاریه های دادگاه، ماموران به شکل حضوری به درب منزل مراجعه می کردند.

بالاتر گفته شد که ابلاغیه های الکترونیکی قضایی از طریق سامانه ثنا قابل دسترسی است. برای ثبت نام ثنا حضوری نیاز به کارت ملی و شناسنامه – شکاره موبایل به نام و یک قطعه عکس دارید و برای ثبت نام ثنا غیر حضوری نیاز به یک کارت بانکی با رمز پویای فعال. 5- حالا در صفحه ی پیش رویتان با کلیک بر روی کادر آبی رنگ با عنوان ( ارسال مجدد ثبت شرکت در تهران رمز موقت) ٬ پیامکی حاوی کد برای شما ارسال میشود که شما با وارد کردن آن می توانید وارد صفحه اصلی شده و نسبت به مشاهده ابلاغیه های خود اقدام کنید. در این مرحله کاربرا می‌بایست هزینه 9 هزار تومانی احراز هویت را پرداخت نماید، یکی از درگاه‌های پرداخت را از منوی موجود در صفحه انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه “پرداخت” کلیک نمایید.

برای این کار باید یک سیم کارت فعال در ایران داشته باشند تا بتوانند ثبت نام خود را تکمیل کنند. چرا که برای استفاده از سامانه ثنا برای مثال ابلاغیه یا اظهارنامه ابتدا یک کد برای افراد پیامک می‌شود. در صورتی که ایرانیان خارج از کشور امکان ثبت نام در ثنا را نداشتند، می‌توانند از طریق سامانه میخک اقدام کنند. در مرحله اول شما باید اطلاعات خود را در سامانه وارد کنید و در مرحله دوم برای تایید صحت اطلاعات و احراز هویت باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید. بطور کلی همه مدارک شناسنامه ای و کارت ملی و سایرمشخصات آدرس و تلفن شخصی برای انجام این کار نیاز است.

  • روی عبارت سامانه ثبت ثنا کلیک کنید و مستقیم به این سامانه وارد شوید، اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده باشید، اکنون با نام کاربری و رمز عبور می‌توانید در این سامانه وارد شوید.
  • در این قسمت، گزینه ابلاغیه‌های جدید را مشاهده می‌کنید که تعداد ابلاغیه‌های جدید و خوانده نشده هر کاربر در داخل یک دایره قرمز رنگ اعلام شده است و کاربر می‌تواند با کلیک بر روی آن به راحتی به مشاهده ابلاغیه جدید در سامانه بپردازد.
  • مراجعان به قوه قضائیه موظفند جهت دریافت الکترونیکی اوراق قضائی به سامانه‌ای که به این منظور ایجاد شده است مراجعه کنند.
  • در این مقاله قرار است درباره مراحل ثبت نام سامانه ثنا با گوشی توضیح دهیم.

1- با وارد شدن به این سایت بر روی گزینه ( تغییر اطلاعات – ویرایش اطلاعات ثبت نام شده) کلیک کنید. ابتدا عبارت «سامانه ثنا» را در فیلد جستجوی گوگل وارد کنید و جستجو را انجام دهید. ثبت تغییرات شرکت یکی از الزامات استفاده از خدمات غیر حضوری قوه قضاییه است. در صفحه جدید، شرایط و مقررات استفاده از سامانه ثنا به شما نشان داده می شود؛ برای ادامه، دکمه تایید را بزنید.

لیست دفاتر ازدواج و طلاق مشهد

شما بعد از انجام سامانه قضایی ثنا و نحوه ثبت‌نام گام‌به‌گام در آن که بسیار ساده است می‌توانید برای وارد شدن به سامانه قضایی و مشاهده ابلاغ الکترونیکی خود تنها از طریق سامانه اقدام کنید. در برخی از موارد بعضی از سایت‌ها خدمات ویژه خود را در این باره در اختیار شما قرار می‌دهند که اعتبار سایت را قبل از هرچیزی مورد بررسی ثبت برند قرار دهید. در پایان کار عکس اسکن شده شما برای ثبت نام در سامانه قضایی ثنا مورد نیاز است. شما باید در ابتدای کار برای ثبت نام سامانه قضایی ثنا و نحوه ثبت‌نام گام‌به‌گام در آن به سامانه آن مراجعه کنید. دقت داشته باشید که برای ورود به برنامه ورود به سامانه ثنا، نیاز است که شما دارای رمز عبور سامانه ثنا باشید.

سپس، تاییدیه ثبت نام را دریافت و هزینه آن را پرداخت می‌کنید. در مرحله 4، احراز هویت الکترونیک را به ترتیب انجام می‌دهید. در پایان هم رمز عبور شخصی در ثنا برای شما ارسال می‌شود. اگر می‌خواهید با جزئیات دقیق نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنید، همراه ما باشید. به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲، قوه قضائیه موظف است اوراق قضائی را با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ نماید.

باری این کار در بخش اول کدملی و در بخش دوم رمز عبور سامانه ثنا را وارد کرده و روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید. همچنین اگر رمز موقت خود را به هر دلیلی از یاد برده‌اید می‌توانید از ارسال مجدد رمز استفاده کنید. شما در قسمت ویرایش اطلاعات نیز می‌توانید شماره موبایل خود را به راحتی تغییر دهید، تا از این پس ابلاغیه‌ها به شماره تلفن جدید ارسال شود.