سامانه جامع ثبت شرکت ها

شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند.

سامانه تعیین نام شرکت

روند نام‌گذاری شرکت معمولاً با پیشنهاد پنج نام از سوی اعضا به کارشناس ثبت شرکت آغاز می‌شود. _استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، لیزینگ و … _استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. نام انتخابی، دارای سابقه ثبت نباشد؛ دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد؛ حداقل سه سیلاب باشد؛ لاتین نباشد، واژه ی بیگانه نباشد و فارسی باشد. در این قسمت توجه داشته باشید اگر نام مربوطه دارای مستند نام باشد ، باید در بخش توضیحات معنی نام مربوطه را که به استناد فرهنگ لغت مورد تایید من جمله عمید ، معین و دهخدا است را وارد و سپس تایید نمایید .

سوالات ثبتی محبوب

کلیه فعاليت‌ها و خدمات سامانه ثبت آنلاین آسان ثبت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است. • تاسیس ، تغییرات و تصمیمات شرکت ، ثبت نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانکها و موسسات اعتباری ، تعاونیهای اعتباری ، صندوق قرض الحسنه ، صرافی و … باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی آراکس هست. ممنوع بودن قید نام شرکا به این جهت است که ضمانت یا اعتبار و شخصیت شریک ملحوظ نیست و نامیدن شرکت به نام شرکا به علت این که مسئولیتی ندارند ممنوع است. ضرورت قید سهامی نیز از لحاظ اینست که محدود بودن مسئولیت شرکا به سهام آن ها برای معامله کنندگان و اشخاص ثالث معلوم باشد. نام محل در نام شرکت در صورتی مورد تائید اداره ثبت قرار میگیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد.

  • باید توجه داشت که کارشناسان اداره ثبت به طور دقیق اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبتی را بررسی می‌کنند و مراحل بعدی تاسیس شرکت بر مبنای همین اظهارات پیش خواهد رفت.
  • انجام استعلام نام شرکت فرآیند چندان پیچیده ایی نیست و نیازمند صرف وقت بسیار و مراجعه حضوری نمی باشد.
  • نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص منوط به اعلام موافقت مجامع عمومی سهامداران شرکت است.
  • ما در ادامه مطلب سعی داریم که به شما کمک کنیم تا بتوانید شخصا ثبت تغییرات را در سامانه انجام دهید.

نخستین گام برای ثبت شرکت که می تواند در آینده و موفقیت آن سهم بسزایی داشته باشد، انتخاب نام برای ثبت شرکت است. اسمی که برای مغازه خود انتخاب می کنید باید ساده باشد تلفظ آن آسان باشد به نحوی که در خاطر مشتریان شما باقی بماند هم چنین انتخاب اسم با معنی برای مغازه می تواند تاثیر به سزایی در برند سازی شما داشته باشد. داشتن ساختار مناسب به کسب و کار شما کمک خواهد کرد تا به صورت کارآمد عمل کند و مسیر را برای ثبت تغییرات شرکت رسیدن به اهداف تجاری مورد نیاز شما هموارتر سازد. برای سرمایه‌ی اولیه محدودیتی وجود ندارد اما بالغ بر ۵۰ درصد از سرمایه‌ی آن باید توسط اعضا در اختیار شرکت قرار گیرد. اعضای هر شرکت باتوجه به قراردادی از پیش تعیین شده و میزان سهامی که در شرکت گذاشته‌اند و نوع شرکتشان، درامد شرکت را به صورت ماهیانه بین خود تقسیم می‌کنند. موضوع تغییرات خود را انتخاب کنید / حداقل یک موضوع جهت تغییرات الزامی می باشد.

ثبت شرکت و ثبت تغییرات

2- شرکا در این شرکت ها مانند ضامن هستند و در قبال شرکت ضمانت دارند و مدیران نیز از میان شرکایی که در شرکت سرمایه گذاری کرده اند انتخاب می شوند و حداقل باید یک نفر به عنوان مدیر تعیین شود و در حوزه اختیارات وظیفه خود، ریاست برنامه های کلان را بر عهده بگیرد. شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که پس از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه راه کار تولید آن می توانند از مزایا و تسهیلات قانونی برای مدت معین تا تولید اصل استفاده کنند . لطفا با شرکت در تماس باشید تا کارشناسان لیست اسامی پیشنهادی را خدمتتان ارائه دهند. لطفا شماره تماس خود را مرقوم بفرمایید یا با شماره های شرکت تماس حاصل نمایید تا راهنمایی کامل دریافت کنید. با آسان ثبت به آسانی و با سرعت ، شرکت یا برند خود را ثبت کنید و تمامی کار های ثبتی خود را به متخصصین مجرب بسپارید.

اما در ادامه و شروع فعالیت برای اخذ کد های مالیاتی و بیمه ای باید یک مکان مجهز داشته باشید. به این نکته بسیار مهم توجه کنید که ثبت شرکت ها اگر چه به ظاهر کار ساده ای است، اما نیاز به تخصص و مهارت دارد. به همین دلیل باید دقت داشته باشید که چه شرکتی را برای کار خود انتخاب می کنید. متاسفانه شاهد این هستیم که بعضی از شرکت ها مبالغ های هنگفتی را دریافت می کنند، اما خدمت با کیفیتی را ارائه نمی دهند. اگر مراحل ثبت شرکت گام به گام طی شوند، می‌توان اطمینان داشت که تاسیس شرکت بدون اتلاف وقت و بدون تکرار این روند به انجام می‌رسد.

همانند دیگر شرکت هایی که در اداره ثبت شرکتها به ثبت می رسند، ثبت شرکت لازمه دارا شدن شخصیت حقوقی نیست و شخصیت حقوقی شرکت تعاونی زمانی شکل می گیرد که تاسیس شده باشد. پس از شرکت با مسئولیت محدود در جایگاه دوم بیشترین تعداد شرکت های ثبت شده در ایران قرار گرفته است. از تفاوت های مهمی که این شرکت با شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی دارد می توان به تعداد اشخاص مورد نیاز برای تاسیس و ثبت این نوع از شرکتها اشاره نمود. برای تاسیس شرکت سهامی خاص حضور حداقل 5 نفر الزامی است که three ثبت برند تجاری نفر از آنها سهامدار و 2 نفر هم بازرس شرکت خواهند بود. همین حضور بازرس اصلی و علی البدل، یکی از تفاوت های مهم ثبت شرکت سهامی خاص با شرکت های دیگر است. شما هنگامی که تصمیم به ثبت شرکت سهامی خاص دارید باید الزاماً حداقل 35 درصد از سرمایه نقدی ثبتی شرکت خود را در حساب بانکی بنام شرکت در شرف تاسیس سپرده گذاری نمایید تا اداره ثبت شرکتها که مرجع ثبت و تاسیس انواع شرکت در ایران محسوب می شود شرکت شما را به ثبت برساند.

تیم حقوقی «تهران ثبت» اعتماد مشتریان را ارزش تلقی کرده و با در نظر گرفتن و بکارگیری جدیدترین فناوری و دانش روز و همگام کردن آن با ارایه خدمات ثبتی توانسته بیشترین امتیاز را در جلب رضایتمندی مشتری دریافت نماید. تهران ثبت در مسیر طولانی خود به لطف خداوند متعال تاکنون موفق به ثبت بیش از صدها شرکت، برند، موسسه و مجوز شده است و خدا را شاکر هستیم که تاکنون به تعداد انگشتان دو دست مشتری ناراضی نداشته ایم. نوع شخصیت حقوقی یا شرکتی را که قصد ثبت آن را دارید انتخاب نموده و دکمه ادامه را بزنید. تمام آنچه که در رابطه با تغییر نام شرکتمی خواهید بدانید در اینجا توضیح داده ایم، اگر نیازه به مشاوره یا ثبت تغییر نام شرکت دارید با ما تماس بگیرید. پاسخ این سوال نیز با توجه به نوع شرکتی است که برای ثبت انتخاب نموده اید.

یکی از مهمترین تکالیف اشخاص حقوقی که باید همه ساله و قبل از پایان سال انجام بگیرد، پلمپ دفاتر قانونی است. پلمپ دفاتر به منظور ثبت و ضبط مراودات مالی و مراتب صدور و یا دریافت اسناد تجاری اعم از چک، سفته و برات و همچنین تعیین وضعیت درآمدها و هزینه های شرکت در طول سال مالی آن شرکت در نظر گرفته شده است. مراتب تاسیس و ثبت شرکتها مطابق با قانون باید علاوه بر روزنامه رسمی، در روزنامه کثیرالانتشار شرکت نیز منتشر شود تا به اطلاع عموم مردم برسد.

این مورد هم خیر، چه ثبت شرکتها و چه ثبت موسسات غیر تجاری نیز از طریق یک سامانه می باشد. بعد از تایید پرونده، شما باید به محل اداره ثبت مراجعه و با امضا نهایی آگهی تاسیس شرکت را تحویل بگیرید. کلیه صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شوند به این دلیل دفاتر پلمپ نامیده می شوند، لذا پلمپ دفاتر تجاری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. پلمپ دفاتر شرکت برای مشخص نمودن فعالیت های سالیانه شرکت ضروری است.

لازم به ذکر است که کد فراگیر هم به اشخاص حقوقی خارجی تعلق میگیرد و هم به اشخاص حقیقی خارجی. اتباع خارجی به دو صورت میتوانند در ایران شرکت اقدام به تاسیس انواع شرکتها کنند. هم این امکان را دارند که به همراه اتباع ایرانی شرکت ثبت کنند و هم این امکان وجود دارد که تمامی اعضاء شرکتی که در ایران تاسیس می شود و به ثبت می رسد از اتباع خارجی اعم از حقیقی و حقوقی باشند.

در گذشته، متقاضیان ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری باید برای ثبت شرکت یا موسسه مورد نظر خود حضورا به اداره ثبت شرکت های حوزه آن شرکت یا موسسه مراجعه نموده که این امر علاوه بر اینکه عملی وقت گیر و هزینه بر بود، موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود. در صورتی که خودتان این روند را انجام دهدید باید علاوه بر مراجعه به اداره ثبت و پرداخت حق الثبت، دو نوبت نیز در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار آگهی مربوطه را درج نمایید که در حدود 300 هزار تومان هزینه خواهد داشت. هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود برای شخصی که درخواست ثبت با سرمایه شرکت ۱۰۰،۰۰۰ ( صد هزار تومان ) دارد را به شرح ذیل می باشد. هزینه پست، پاکت، حق الثبت و حق التمبر و درج آگهی در روزنامه رسمی و پرداخت مالیات سرمایه حداقل 600 هزار تومان خواهد بود. اگر فرآیند ثبت شرکت را به موسسات ثبتی واگذار کنید کارمزد موسسه نیز به این مبلغ اضافه می گردد.

و باید اسم شرکتخود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد مثلاً اگرشرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد نه تنها نمی‌توان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام “پویا ابتکار” هم مجاز نیست. همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شرکت در تهران ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود. برای به حداقل رساندن اینگونه مشابهت ها اسم شرکت باید حداقل شامل سه کلمه خاص ( غیر عام ) باشد که ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد. مهم این است که با شناختن صحیح قواعد انتخاب اسم شرکت بتوانیم نام شرکت را به گونه ای انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد. هدف گروه مشاوره اسم شرکت، طراحی اسمی مناسب برای متقاضیان ثبت شرکت است.