شرایط انتخاب اسم شرکت بامسئولیت محدود

اگر نام بومی یا یک محل جغرافیایی در اسم شرکت استفاده می‌شود باید حتما مستندات و مدارک موردنیاز ارائه شود. ثالثاً با مراجعه به دفاتر موجود و كثرت نام شركتهای ثبت شده موجود سعی می شود كه همواره نام انتخابی تشابه اسمی با نام شركتهای ثبت شده را پیدا نكند پس از حصول اطمینان از اینكه نام انتخابی یك اسم مطلوب می باشد در دفتر مربوطه با توجه به نوع شركت و تاریخ ماه و سال وارد می شود. تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند.

انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود

تمام مسئولیت هر کدام از شرکا در مقابل قروض، تا میزان سرمایه ی آورده ی آنها برای شرکت است. در دیگر شرکت های تجاری مانند سهامی، شما می توانید علاوه بر امور تجاری، امورات غیر تجاری را نیز انجام دهید. چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد. هر چند استفاده از اسامی شهر ها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد ،اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. لازم به ذکر است انتخاب اسامی خلاقانه و خاص و ابداعی بسیار حائز اهمیت بوده و امکان تایید نام های درخواستی را افزایش می دهد . می‌توانید از طریق سامانه ثبت شرکت‌ها درخواست اعتراض خود را مطرح کنید.

کلیه واحد ها زیر نطر اداره ثبت شرکت ها تهران بوده و از یک سامانه یکپارچه استفاده می نمایند. بررسی اسامی شرکت ها توسط کارشناسان تخصصی اداره ثبت شرکت ها تهران صورت می پذیرد. ثبت نام تجار اعم از اشخاص حقیقی و یا حقوقی به موجب ماده 16 ثبت برند تجاری قانون تجارت و ماده 1 آیین نامه دفتر ثبت تجارتی ، در دفاتر ثبت نام تجاری ضروری بوده و عمل ثبت تجارتی در یکی از ادارات ، دوایریا شعب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت می گیرد .

انتخاب مدیران و مسئولیت آنها در شرکت مسئولیت محدود

انتخاب نام شرکت به شکل نادرست نیز می تواند به همان اندازه قدرت شکننده داشته باشد. شرکت هایی که نام های کلیشه ای دارند و یا نام خود را تغییر می دهند در نظر دیگران از لحاظ تجاری و کسب و کار به شدت غیر حرفه ای به نظر می آیند. اگر انتخاب شرکا در این نوع شرکت بیش از ۱۲ نفر باشد، باید حداقل یک بار در سال مجمع عمومی شرکا تشکیل و هیأت نظارتی را جهت نظارت بر اُمورات آنان انتخاب کنند. قانون تجارت کشور ایران عنوان شده است که، شرکت های تجاری برای ثبت شامل هفت نوع می باشند.

  • اعضا هیات مدیره و بازرسین در شرکتها باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند.
  • اگر شما هم به فکر راه‌اندازی یک کسب و کار باشید و بخواهید کار را به صورت قانونی و اصولی پیش ببرید؛ اولین چالشی که با آن روبه‌رو هستید، ثبت شرکت است.
  • برای نام شرکت اسامی باید طبق الویت شما باشد و شما حداقل 5 الویت به ترتیب اسامی که انتخاب کردید به کارشناسان مجرب ما اعلام کنید و همچنین برای مشاوره در خصوص انتخاب نام شرکت شما میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی کنند.
  • توجه داشته باشید که اسم شرکت باید به درستی و متناسب با موضوع فعالیتی انتخاب شود در غیر این صورت پس از مدتی مجبور به تغییر نام شرکت خواهید شد که همین امر تاثیرات منفی در بازاریابی و تبلیغات شرکت شما خواهد داشت .

کلماتی مانند بازرگانی، مهندسی، خدماتی و امثال آن قابل ثبت به عنوان اسم شرکت هستند ولی به عنوان یکی از سیلاب های خاص نام شرکت محسوب نمی شوند. در صورتیکه نام تایید شده شرکت در حال تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نشود، صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار خواهد داشت. اما در صورتی که شرکت دارای حق تقدم در قالب صورت جلسه هیئت مدیره اجازه تایید نام شرکت دیگر را بدهد قابل ثبت می باشد. نام انتخابی شما برای شرکت یا موسسه باید ریشه فارسی داشته باشد و کاملاً معنادار باشد.

ضرورت مشخص نمودن نوع شرکت در نام گذاری شرکت های تجاری

اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند. متقاضیان می توانند پنج نام پیشنهادی ارائه دهند و به ترتیب اولویت بهترین نام واجد شرایط مورد تایید واقع می گردد .

همچنین جست‌وجوی سایت شما و امکان به خاطر سپردن نشانی آن نیز ساده‌تر می‌شود. گفتنی است که این موضوع در مورد شناسه‌های شبکه‌های اجتماعی نیز به همین ترتیب صادق است. پس از تنظیم اسناد ثبت شرکت و ثبت در سامانه ثبت شرکت ها، کارشناس مربوطه اوراق شرکت و یا سازمان را بررسی کرده و در صورت عدم مغایرت با قوانین آن را به ثبت می رساند. افرادی که در شهرستان ها قصد تاسیس شرکت را دارند باید حتما برای تعیین نام شرکت خود از مرکز اجازه بگیرند. این کار با نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت استعلام گرفته می شود و یا متقاضی مستقیماً با درخواست کتبی مراجعه و تقاضای نام می کند. بعد از بررسی و دستور تعیین نام در بالای اوراق و کسب اطمینان از هویت فرد متقاضی اقدام و کوشش در جهت انتخاب اسم از میان اسامی پیشنهادی که به صورت جداگانه و به ترتیب اولویت توسط متقاضی ارائه شده صورت می گیرد.

به طور کلی باید گفت تاسیس و ثبت شرکت، اولین مرحله از نقشه و برنامه شما برای تجارت و کسب و کار است اما آیا برای موفقیت و پیشرفت هم برنامه جدی دارید؟ البته که دارید چون زمانی که شما تصمیم به انتخاب یک مشاور و متخصص ثبت شرکتها می‌گیرید. [newline]بلکه توصیه حرفه‌ای و انسان‌دوستانه ما به شما این است که حتما با مشاور و متخصص ثبت شرکتها برای ثبت هر نوع شرکت از جمله شرکت با مسئولیت محدود مشورت کنید. اینها جزو دلایلی است که ثبت شرکت با مسئولیت محدود را پرطرفدار ساخته، اما از سوی دیگر موضوعاتی وجود دارد که ثبت این شرکت را با حساسیت‌ها و ظرافت‌هایی ثبت شرکت مواجه می‌سازد. به این معنا که شما در کنار مزایای فراوان این شرکت، باید با مخاطرات و تهدیدات احتمالی هم آشنا باشید، تا در آینده سرتان کلاه نرود و یا دچار اختلافات حقوقی و زیان‌های ناشی از عدم اطلاع نشوید. تنها شرکای شرکت می توانند شماره ثبت شرکت خود را از این اداره دریافت دارند اما برای مشاهده شماره ثبت شرکت می توان به سامانه اینترنتی شناسه ملی و یا روزنامه رسمی مراجعه نموده و با وارد نمودن نام شرکت شماره ثبت آن را روئت نمایید. مثلا اگر شرکت ورشکسته شود و در این ورشکستگی نصف سرمایه شرکت از بین برود آنگاه شرکت منحل می گردد.

سهم الشرکه شرکاء نمی تواند به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال اعم از با اسم یا بی ‌اسم و غیره در آید. ممنوعیت قید نام یک یا چند تن از شرکاء در کنار نام شرکت, نشانگر برتری جایگاه سرمایه بر اعتبار شرکاء می باشد. در اداره ثبت شرکت ها بعد از تعیین نام شرکت, نام تائید شده به مدت ۶۰ روز برای آن شرکت محفوظ می ماند و بعد از آن هر شخص دیگری می تواند آن نام را برای شرکت خود انتخاب نماید. تمامی شرکت ها و موسسات غیرتجاری باید در بدو تاسیس و قبل از ثبت، برای خود نامی انتخاب نمایند. از طریق نام شرکت می توان جایگاه خاصی را در بازاریابی برای شرکت ایجاد کرد. متقاضی با دریافت سند رسمی ثبت شرکت از سوی کارشناسی حقوقی اداره ثبت شرکت‌ها، ظرف مدت یک ماه پس از تاریخ ثبت آن باید اقدام به چاپ آگهی ثبت شرکت در یک روزنامه رسمی یا کثیرالانتشار کند.

در ثبت تغییرات نیز باید نهایت دقت را به عمل آورد زیرا یک اسم مناسب معرف ماهیت و نوع فعالیت یک حرفه خواهد بود و باعث شناخته شدن محصول و خدمات در بین افراد خواهد شد . پس در انتخاب نام شرکت باید نهایت دقت را به عمل آورد و از کارشناسان ثبت شرکت و برند ایلیا در جهت انتخاب بهترین نام یاری بجویید. درباره مدت مدیریت در این شرکت‌ها نیز باید گفت که در شرکت سهامی خاص مدت مدیریت حداکثر دو سال است که قابلیت تمدید دارد اما در شرکت با مسئولیت محدود، مدیران برای مدت نامحدود انتخاب می‌شوند و البته این امکان وجود دارد که در اساسنامه، مدت زمان مشخصی برای فعالیت مدیران در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که هیئت نظار در قبال امور اداری و نتایج حاصل از امور اداری، وظیفه­ای ندارد و فقط در برابر وظایف خود مسئول است. بررسی کنید که آیا تمام سرمایه نقدی شرکت پرداخت و تمام سرمایه غیر نقدی شرکت تسلیم شده است یا خیر. بعد از امضای آگهی، متقاضی مدارک را به قسمت دبیرخانه می برد تا آگهی را در دفتر اندیکاتور ثبت کند.

توجه داشته باشید که در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی، رعایت مواد ۹۵، ۱۱۷، ۱۴۱، ۱۶۳، ۱۸۴ و ۲۰۰ قانون تجارت، تبصره ذیل ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۱ آیین‌نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری الزامی است. همچنین باید بدانید که اسم شخصیت حقوقی در صورت ثبت، قابل انتقال به غیر نخواهد بود. البته ذکر این نکته ضروری است که اسامی ثبت‌شده، با تنظیم و تسلیم صورت‌جلسه بر اساس قوانین اساسنامه و ارائه به مرجع ثبتی، قابل تغییر خواهد بود.