شرکت سهامی خاص

مدت فعالیت شرکت سهامی خاص می تواند به صورت محدود و یا نامحدود باشد که این مورد به موضوع شرکت بستگی داشته و مرتبط است. سهام بانام شرکت سهامی خاص که مشخصات دارنده این نوع سهام بر روی ورقه سهام قید گردیده و در دفاتر سهام شرکت سهامی خاص ذکر می شود و جهت هرگونه تغییر در تعداد و ارزش این سهام بانام می بایست در دفاتر سهام شرکت تغییرات اعمال شود. همانطور که گفته شد فقط مؤسسین شرکت سرمایه گذاران شرکت هستند به همین دلیل روند ثبت و کار آن به نسبت سایر شرکت ها راحت تر و کوتاه تر می باشد به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد تأسیس شرکت دارند تمایل دارند شرکت سهامی خاص تأسیس کنند. 2- چنانچه در متن آگهی دعوت سهامی خاص محل تشکیل اقامتگاه و یا مرکز اصلی شرکت ذکر شده باشد می بایستی با متن صورتجلسه مطابق باشد .

در صورتی که بخواهید خودتان این کار را انجام دهید باید به سیستم ثبت شرکت سهامی خاص مراجعه کنید. شما باید فرم های مربوطه را دریافت کنید و مبالغ دولتی، دفتری و ثبت آگهی روزنامه رسمی را بپردازید. وقتی اساسنامه امضاء می شود اولین گام برای تشکیل شرکت سهامی خاص برداشته شده است. امضای اساسنامه یعنی موسس شرکت تعهد می دهد که سهام های لازم را تامین کند و نیز سمت مدیران و بازرسان را تایید می نماید.

  • موسسات غید تجاری موسساتی می باشند که جهت مقاصد غیر تجاری مثل امور علمی و ادبی یا امور خیریه و امور اجتماعی و سیاسی تشکیل می شوند و تشکیل دهندگان و موسسین آن ممکن است قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند.
  • چنانچه مدیران شرکت سهامی تا شش ماه از تاریخ تشکیل شرکت آن را به ثبت نرسانند، شرکت را باید منحل شده تلقی کرد و سهامداران محق خواهند بود مطابق مقررات ماده 19 لایحه قانونی 1347 وجوه پرداختی خود را دریافت کنند.
  • فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین برابر اصل و ارائه گردد.
  • البته چنانچه این اشخاص باعث ضرر و زیان عمدی به شرکت شوند یا قصور در انجام وظایف آنها موجب ورشکستگی شود، در دادگاه مسئول خواهند بود.

در صورت داشتن هرگونه سوالی کارشناسان خبره موسسه ثبت ونک به صورت مشاوره تلفنی رایگان آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در حوزه ثبت شرکت هستند. برای ثبت شرکت سهامی خاص در تهران و دیگر نقاط ایران باید ابتدا بدانید که شرکت سهامی خاص نوعی شرکت است که هرکس به مقدار درصد سهام خود نسبت به تمامی دیون شرکت تعهد دارد بنابراین به این نوع از شرکت، شرکت سهامی خاص گویند و سرمایه افراد به سهام درون شرکت تبدیل می شود. برای ثبت شرکت سهامی خاص شما نیاز به حداقل 3 نفر اعضا و 2 بازرس دارید. و همچنین برای تعیین نام این نوع شرکت ها توجه داشته باشید که حتما باید پسوند “سهامی خاص” در انتهای نام آنها باشد.

اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه؛ مبنی بر اینکه هیچ نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم نداشته و خود یا همسرشان نیز از مدیران و مدیر عامل شرکت به طور موظفی حقوق دریافت نمی‌کنند. در صورت کشف خلاف، مشمول بند ۳ ماده ۲۴۳ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهند بود. در این مطلب قرار است درباره ثبت شرکت سهامی خاص صحبت کرده و تمامی جزئیات، مدارک و مواردی که برای ثبت این شرکت نیاز دارید را بیان کنیم. پس برای کسب آگاهی درباره ثبت کردن چنین شرکت‌هایی، تا پایان همراه ما باشید.

مراحل پیش از ثبت شرکت سهامی خاص

تنظیم اوراق تمامی شرکت های سهامی خاص به دلیل رعایت موارد قانونی نیاز به مشاوره ثبتی با متخصص امور ثبتی می باشد تا اگر در آینده سهامداران به مشکلی برخورد کنند خلاء قانونی نباشد. در شرکت های سهامی انتقال سهام بانام می بایست در دفتر نقل و انتقال سهام ثبت گردد و انتقال دهنده و انتقال گیرنده باید دفتر سهام شرکت سهامی خاص را امضاء و تائید نمایند در غیر اینصورت نقل و انتقال سهام غیر قانونی و باطل می باشد. اگر براساس اساسنامه شرکت سهامی خاص جهت نقل و انتقال سهام شرط خاصی مشخص شده باشد، سهامداران باید مطابق شرط تعیین شده در اساسنامه و در چهارچوب مقررات مشخص برای نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص اقدام نمایند. سهام مدیریتی سهامی می باشد که به مدیران شرکت سهامی خاص تخصیص داده می شود و با توجه به حرفه و مدرک تحصیلی مدیران و یا تعهد مدیران ارزش گزاری می شود. اصولاً سهام های مدیریتی را با وکالتنامه رسمی تخصیص می دهند و در زمان پایان عمر سمت مدیر مربوطه بدون حضور مدیر در اداره مالیات و اداره ثبت انتقال سهام صورت می پذیرد.

ثبت شرکت سهامی خاص

موسسه حقوقی ثبت ونک برای ثبت برند در سال 1400 مبلغ دویست هزار تومان برای تنظیم و تحویل مدارک به عنوان دستمزد در نظر گرفته است . تنظیم اظهارنامه شرکت سهامی خاص طبق ماده هفتم قانون تجارت ایران الزامی است. تفکیک دارایی‌های نقدی و غیرنقدی شرکت و قیمت‌گذاری آورده‌های غیرمنقول مثل خودرو و ملک در این سند انجام می‌گیرد. اگر سرمایه شرکت به طور کامل فراهم نشده است، میزان تعهد پرداخت هر یک از شرکا باید جداگانه معین شود.

شیوه انحلال شرکت و شرایط مربوط به آن باید در اساسنامه ذکر شود. کارشناس مدارک مربوط به شما را به اداره مربوطه تحویل می دهد تا پرونده تشکیل شود. در صورتی که همه مراحل قبلی به درستی انجام شود، نام انتخاب شده در واحد تعیین نام در دفتر مربوطه ثبت می شود. فیش واریزی مربوط به 35 درصد از سرمایه اولیه که به حسابی به نام شرکت و در یکی از بانک های کشور واریز شده است. مدت تصدی آنها به میزانی است که در اساسنامه معین شده و حداکثر دو سال است و انتخاب مجدد آنان بلامانع است . سلام، خیر مشکلی ایجاد نمی کند اما در ادامه شما نیاز به کد اقتصادی و کد کارگاهی بیمه دارید و بعدا نیاز خواهید داشت که محل دفتر را اداری کنید، جهت دریافت مشاوره و رفع مشکل می توانید تماس بگیرید.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص:

۱ – اساسنامه شرکت که باید به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد. تهیه دو نسخه از صورت جلسه هیات مدیره که این نیز باید به امضای مدیران مجمع رسیده باشد. واریز 35 درصد از سرمایه شرکت به یک حساب به نام شرکت که نزد بانک تا تاریخ درج آگهی در روزنامه می‌ماند و پس از چاپ آگهی می‌توان آن را از بانک دریافت کرد. پیگیری ثبت تغییرات شرکت اعتبار شرکتهای سهامی از نظر گرفتن وام و تسهیلات بانکی و یا شرکت در مزایده ها از شرکت های مسئولیت محدود خیلی بیشتر است . هیئت مدیره در جلسه اول خود از بین اعضا(اشخاص حقیقی) یک رئیس و یک نائب رئیس انتخاب می نمایند. صورت جلسه مجمع عمومی توسط منشی تهیه می شود و اعضای هیئت رئیسه امضا می نمایند.

اما مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در تهران و دیگر نقاط ایران را قول دادیم که برایتان توضیح دهیم. لطفا تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی تک تک سوالاتتان بپردازیم. قبل از شروع همه چیز باید بدانید که در حرف شاید ثبت شرکت سهامی خاص کار ساده ای به نظر بیاید ولی در این مورد قوانین بسیاری موجود می باشد که اگر آگاهی کافی از آن ها را نداشته باشید ممکن است دچار مشکل شوید و جدا از اتلاف وقت هزینه بسیاری برای شما بوجود بیاورد. یکی دیگر از الزامات قانونی موسسین برای تشکیل و ثبت شرکت ،تهیه اظهارنامه می باشد.هر شرکت سهامی برای تاسیس ملزم به تهیه اظهارنامه می باشد.اظهارنامه در واقع سند ثبت شرکت های سهامی است و مفاد آن باید مطابق قانون تجارت از طرف موسسان تنظیم شود.

در نظر داشته باشید با توجه به اینکه شرکت های سهامی عام قابل ععرضه در بورس است اما این امکان برای سهامی خاص وجود ندارد. با ورود به صفحه جدید پس از ثبت تمامی موارد خواسته شده باید منتظر تایید اطلاعات از سوی اداره ثبت شرکت‌ها باشید تا اگر نقصی در آنها باشد به شما اطلاع داده شود. ۲ – اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج ثبت شرکت در تهران درصد کل سهام باشد.‌ اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. هرگاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقد باشد باید تمام آن تادیه گردیده و صورت‌ تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس شده باشد و در صورتی که سهام ممتازه وجود داشته باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه‌ منعکس شده باشد. در نام‌گذاری شرکت عبارت «شرکت سهامی خاص» ابتدا یا انتهای نام آورده شود.

باید به این موضوع توجه داشته باشیم که نام های تک سیلابی تقریباً غیر قابل ثبت می باشد و می بایست تعداد سیلاب های نام شرکت سهامی خاص حداقل ۳ سیلابی غیر تکراری باشد. تعیین نام شرکت سهامی خاص به مانند انواع دیگر شرکتهای ثبتی می بایست غیر تکراری باشد و این موضوع با توجه به استعلام نام شرکت توسط کارشناسان موسسه ثبت روز انجام می گردد. حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص ۳ شخص حقیقی و یا حقوقی (شخصیت حقوقی میبایست نماینده حقیقی خود را طی معرفی نامه ای دارای تاریخ و شماره مشخص کند) می باشد. جهت ثبت شرکت سهامی خاص در کلیه شهر ها و شهرستان های ایران می توانید به مقاله ثبت شرکت در شهرستان ها مراجعه کنید. پس از ثبت یک شرکت سهامی خاص، مسئولیت هر یک از سرمایه گذاران آن در قبال بدهی‌های شرکت به مبلغ سرمایه‌گذاری آن شخص در شرکت بستگی دارد. 3-ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.