صدور مجوز خیریه ، صدور مجوز کانون و صدور مجوز انجمن

زیبایی و دلنشینی محیط کاربری پورتال آرشیت، طراحی جذاب بخش های مختلف آن با استناد به استاندارد UX، علاقه به استفاده طولانی مدت از آن را افزایش می دهد. رنگ های بخش های مختلف به صورت کاملا حرفه ای به تناسب نوع فعالیت و مخاطب آن بخش استفاده شده است. ن)موسسات خیریه ی باز پروری که در زمینه ی کمک به معلولین ذهنی و جسمی ،کمک به افراد معتاد برای ترک اعتیاد وکمک به کودکانی که خانواده ی مناسب ندارند و یا یتیم هستند. الف)برخی از سازمان های خیریه توزیع کننده هستند .این نوع از سازمان خیریه کمک های نقدی و غیر نقدی را دریافت می کنند و در بین افراد نیازمند تقسیم می کنند . پ- بررسی و صدور مجوز در خصوص فعالیت نهادهای مدنی خارجی موضوع ماده (۵).

بعد از اینکه اسم مورد نظر تایید شد به اداره ثبت شرکتها مراجعه کرده و پس از ارزیابی و وارسی و مطابقت آن با موضوع فعالیت موسسه اگر به مجوز ماجع دارای صلاحیت نیاز داشت الزاما برای دریافت مجوز معرفی خواهند شد. جهت انجام این کار کافی است با مراجعه به صفحه ثبت موسسات غیرتجاری ما، به آموزش پذیرش ثبت موسسات غیرتجاری در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری دسترسی داشته باشید و به راحتی موسسه خیریه خود را به ثبت برسانید. همچنین تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره رایگان مشاورین متخصص ما بهره‌مند شوید. در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه در زمینه دریافت مجوز ثبت موسسه خیریه نیاز دارید به شما ارائه دهیم. اطلاعاتی چون قوانین و مقررات مربوط به دریافتمجوز ثبت موسسه خیریه و مدارک و شرایط لازم برای دریافت آن در این مقاله قرار داده شده است. کارکنان دولت در صورت ارائه آخرین حکم کارگزینی خود از ارائه گواهی های عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری معاف خواهند بود.

ث- عقد تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی اعم ‏از دولتی و غیردولتی داخل ‏و خارج مطابق قوانین و مقررات‏ جاری‏ کشور. تبصره ۲- تشکل‏های بین‏المللی موضوع ماده (۳) و همچنین سایر تشکل‏هایی که خواستار فعالیت موردی در سطح بین‏المللی هستند برای انجام اقدامات موضوع بند (ب) این ماده باید پس‏ از ارایه درخواست و دریافت مجوز مربوط اقدام‏ کنند. تبصره ۱- انجمن‌های دوستی موضوع این ماده تنها می‌توانند در یک کشور فعالیت کنند و اعضای آنها نیز تنها می‌توانند در یک انجمن، مسئولیت اصلی و رسمی داشته باشند.

ثبت خیریه

بعد از امضا کردن نسخه تایپی توسط رئیس مرجع ثبت شرکتها در این مرحله آگهی به صدور می رسد و دو نسخه ی تایپ شده به متقاضی ثبت موسسه تحویل داده می شود . یک نسخه برای درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی واقع ثبت شرکت در تهران در خیابان بهشت ضلع جنوبی پارک شهر و نسخه ی دیگر به انضمام رسید پرداختی به قسمت دایره آگهی ها جهت درج در روزنامه کثیرالانتشار داده شود. ثبت موسسه در این مرحله انجام و مراحل به صورت کامل پایان می یابد.

از دیگر شرایط ثبت موسسه خیریه می توان به موارد زیر اشاره کرد

بدین منظورثبت موسسه خیریه برای انجام وظیفه دینی و بشر دوستانه تشکیل می شوند. زمینه ی فعالیت این موسسات در زمینه ی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، خانواده های نیازمند و ارائه خدمات اجتماعی و … موسسات خیریه باید غیرسیاسی، غیرانتفاعی و عام المنفعه با مشارکت و مساعدت افراد خیر جهت ارائه خدمات بهزیستی باشند.

  • بعد از وصول و در اختیار گذاشتن مجوز های لازم در ارتباط با موضوع ثبت موسسه متصدی مرجع ثبت شرکتها مشروط براینکه نواقصی در مدارک وجود نداشته باشد .
  • به‌ منظور شناخت واقعی هر شخص باید کاری بیش‌تر از مطالعه‌ی رزومه یا مصاحبه شفاهی انجام داد.
  • به همین خاطر بسیاری از شهروندان دغدغه‌مند تلاش می‌کنند تا از طریق ثبت موسسه خیریه، به جامعه و اقشار تحت حمایت مورد نظر خود خدمات‌رسانی کنند.
  • ت- نظارت ‏بر فعالیت تشکل‏ها و نهادهای موضوع ماده (۲۳) و اعلام نظر در مورد تخلفات و گزارش‏های رسیده از عملکرد آنها.
  • برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.

موسسات خیریه در هر جامعه‌ای وظیفه مدنی و اخلاقی بزرگی را بر دوش دارند. به همین خاطر بسیاری از شهروندان دغدغه‌مند تلاش می‌کنند تا از طریق ثبت موسسه خیریه، به جامعه و اقشار تحت حمایت مورد نظر خود خدمات‌رسانی کنند. موسسات خیریه امکان دارد که به صورت دولتی یا خصوصی دایر شوند اما در هر صورت همیشه موسسان را با این سوال که برای تاسیس موسسه خیریه از کجا باید مجوز گرفت مواجه می کند.

با ثبت شرکت و برند ایلیا در تماس باشید تا اطلاعات لازم به شما داده شود. برای ثبت موسسه باید یک اسم مشخص شده انتخاب نمایید البته 5 نام را انتخاب و آن را به ترتیب الویت بندی به اداره ثبت شرکت ها ارسال مینمایید حال باید به شما بگوییم این اسامی چگونه انتخاب می شوند . چنانچه دو نفر یا بیشتر قصد انجام فعالیتهای غیر بازرگانی را داشته باشند می توانند موسسه غیرتجاری خود را به ثبت برسانند این فعالیتها می توانند شامل امور ادبی، خیریه، علمی و… هم چنین جهت ارائه خدمات حقوقی ، حسابداری و سایر خدمات نیز لازم است موسسه به ثبت برسانید. این موسسات از تاریخ ثبت شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می توانند عنوان های انجمن ، بنگاه و یا کانون را برای خود انتخاب نمایند .

موسسه خیریه را در کدام اداره باید ثبت کنیم؟

روزنامه رسمی موسسات غیر تجاری شامل کلیه امور مربوط به تغییرات موسسه به ثبت رسیده و ثبت موسسه در یک نوبت چاپی می باشد. جهت تعیین محل قانونی موسسات غیر تجاری مجوزی می بایست از مرجع صادر کننده مجوز استعلام اقامتگاه گرفته شود و بعد از بازدید و تائید محل اقامتگاه موسسه غیر تجاری می توانند آن محل را جهت فعالیت تعیین و انتخاب نمود. سرمایه اولیه موسسه غیر تجاری درصورتی که توسط ارگان دولتی مجوز داشته باشد می تواند صفر باشد ولی ثبت تغییرات شرکت در حالت عادی سرمایه موسسات غیر تجاری مبلغ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد که بین شرکاء قابل تقسیم می باشد. لازم به ذکر است موسسات غیر تجاری از سرمایه نقدی و غیر نقدی می توانند بهره بگیرند و نمی توان سرمایه را به قطعات سهام تقسیم کرد. برای تاسیس و فعالیت در این نوع از موسسات باید شرکت را حتماً در قالب یک موسسه غیر تجاری به ثبت رساند و همین طور برای تاسیس آن ها نیاز است که جواز رسمی از سازمان مربوطه برای آغاز فعالیت اخذ گردد.

برخورداری از شفافیت بالای مالی از دیگر نقاط قوت و شاخص اعتمادسازی در بین نیکوکاران محسوب می شود. دارالاکرام با ارائه گزارشات منظم مالی به حامیان و هم چنین ارائه گزارش های عملکرد خویش طی سال های گذشته توانسته است در زمینه جلب و جذب مشارکت های مردمی سابقه موفقیت آمیزی از خود برجای گذارد. ابتدا اسامی باید از لغت نامه دهخدا یا لغت نامه های معتبر فارسی استخراج شود و در شهر مورد نظر قبلا به ثبت نرسیده باشد . آن دسته از تراکنش های بانکی که در سامانه ثبت شوند مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد. صورت­ های مالی و گزارش ­های حسابرسی شده را پس از پایان هر سال مالی ارائه دهید.

پشتیبانی از نرم افزار ها و اپلیکیشن ها در سال اول به صورت رایگان و از سال دوم با توافق انجام می شود و ملزم به عقد قرارداد نمی باشید. محیط پورتال بصورت کاملا فارسی و با رابط کاربر کاملا ساده و حدالامکان کاربر پسند طراحی شده است تا کاربران مبتدی نیز سریع تر با قسمت های مختلف آن ارتباط برقرار کنند. تقریبا هر کارمندی که آشنایی با سیستم و ICDL داشته باشد می تواند از آن استفاده نماید. بله- کلیه محصولات هم بر روی نسخه های 32 بیتی و هم sixty four بیتی ویندوزها قابل نصب و اجرا هستند. پورتال نیکوکاری و مددکاری آرشیت به واسطه طراحی واکنشگرا می تواند بر روی هر سیستمی اعم از موبایل، تبلت و کامپیوتر کامل ترین تجربه استفاده از سیستم را فراهم آورد. هیچ نگرانی وجود ندارد که کجا هستید و یا اینکه به دفتر خود دسترسی ندارید، همیشه می توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

ثبت موسسه خیریه در وزارت کشور علاوه بر آنکه باید نزد اداره ثبت شرکتها به عمل آید، انجام می پذیرد. دقت نمایید به هیچ وجه نمی توانیم موسسه خیریه ای را بدون اجازه و تایید وزارت کشور ثبت کنیم. این امر موجب شده ثبت موسسه خیریه نزد اداره ثبت شرکتها همراه با سامانه ثبت موسسه خیریه وزارت کشور پایاپای پیش برود. هزینه ثبت موسسه غیر تجاری در ایران به دو دسته هزینه های اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری و هزینه های جاری ثبت موسسه غیر تجاری می باشد. در حال حاضر به علت وجود ثبت موسسات زیاد در ایران نام های تک سیلابی تا سه سیلابی تقریباً ثبتشان سخت شده است ولی موسسه ثبتی ذهن ناب می تواند در این مرحله برای اخذ نام های تک سیلابی به بالا شما را یاری رساند.

جهت ثبت موسسات غیرتجاری حداقل دو عضو و شریک الزامی می باشد و حداقل سرمایه یک میلیون ریال می باشد و باتوجه به فعالیت و اهداف موسسه می تواند بیشتر شود. سرمایه در موسسات به هر میزانی که مجاز می باشند می بایست قید شود. ثبت موسسه حقوقی منوط به پروانه تاسیسی می باشد که از قوه قضاییه برای مدت زمانی که در پروانه مشخص شده است و تمدید آن هم تابع تمدید پروانه است. اگر در این مدارک ارسال شده اطلاعاتی مغایر با مدارک و قوانین مشاهده شود، سبب توقف کار متقاضی ثبت شرکت می‌شود. ثبت موسسه در تهران در اداره ثبت شرکت‌ها و در شهرستان‌ها در اداره ثبت مرکز اصلی آن انجام می‌شود. موسسه خیریه موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی می باشد که با هدف خدمت رسانی به مردم و نه کسب سودو منفعت به ثبت میرسد.

چند نام را بصورت پیشنهادی انتخاب می نماییم وتحویل متصدی تعیین نام در اداره ثبت شرکتها می دهیم . نام انتخابی می بایست کاملا فارسی سه سیلابی و مطابق شئون انقلابی باشد. بعد از بررسی ها مسئول مربوطه گواهی لازم را جهت انتخاب یکی از اسامی پیشنهادی صادر می نماید. مدت زمان ثبت موسسه با توجه به نوع و موضوعیت فعالیت موسسات دستخوش تغییرات میشود.اما برای ثبت موسسه در صورتی که موضوع پیشنهادی متقاضیان محترم ثبت موسسه نیازی به اخذ مجوز نداشته باشد ، حدود 25 الی 30 روز کاری زمان لازم می باشد. توجه داشته باشید کلیه زمان در نظر گرفته برای موسسه غیر تجاری زمانی بین ۷ الی ۱۵ روز کاری انجام می باشد و هیچ فرقی ندارد که چه تعداد عضو, چه مقدار سرمایه, چه مقدار سهم الشرکه و چه تعداد شریک داشته باشد و در تمامی موارد هزینه تاسیس موسسه غیرتجاری یکسان می باشد. لازم به ذکر است که هزینه ثبت موسسه غیرتجاری به صورت پلکانی و بعد از انجام پرونده و تکمیل مدارک ثبت موسسه غیرتجاری از متقاضی اخذ می گردد.

هزینه ثبت موسسه بالا نیست احتمالا منظور شما گرفتن مجوز ها هست که ما مجوز خیریه نمی گیریم باید شرایط این کار رو داشته باشید برای مجوز اقدام کنید بعد از گرفتن مجوز این کار رو به ما بسپارید. در ضمن بعد از اخذ مجوز در مرحله ثبت موسسه تخفیف قابل توجهی از سمت موسسه به شما داده می شه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ثبت موسسه خیریه می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای بازرسین و اعضای هیات مدیره باید گواهی عدم اعتیاد و نیز گواهی عدم سوء پیشینه ارائه گردد. جلسه هیات مدیره باید برگزار شود تا سمت افراد درموسسه مشخص شود. پس از این که سمت اعضای اصلی مشخص شد، آن ها فرم صورت جلسه را در three ثبت برند نسخه پر کرده و امضاء می کنند.