ضوابط ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی و معنوی در مناطق آزاد تجاری

به عبارتی چنانچه شخص غيرایرانی در صدد ثبت شعبه در کشور باشد باید قانون ثبت شرکتهای ایران و سایر ملزومات دیگر را رعایت کند .بر این اساس در مرحله اول و با مراجعه به سازمان توسعه تجارت میتواند به برخی از قوانين مرتبط در این زمينه دست یابد. این موضوع سبب شد تا«مرتضی ادب» مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غيرتجاری در گفتوگو با «حمایت» از برنامههای این سازمان در حمایت از سرمایه ثبت تغییرات شرکت گزاران بگوید و به تشریح مقررات ثبت شرکتهای خارجی اشاره ای داشته باشد. ثبت فوری شرکت و ثبت برند فوری در ثبت شرکت کاج ، این امکان را برای شما فراهم میکند که در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهره گیری از تجربیات مشاورین مجرب مجموعه شرکت خود را ثبت و تمامی مراحل قانونی آن را طی کرده به طوری که شما ظرف کوتاه ترین زمان ، فعالیت خود را در زمینه ی کاری خود شروع کنید.

با این حال باید توجه داشته باشید که دریافت اقامت دائم این کشور به صورت آنی امکان‌پذیر نمی‌باشد. در حقیقت شما با ثبت شرکت در کشور ترکیه، یک ویزای دو ساله دریافت ثبت شرکت می‌کنید. اداره ثبت مالیات یکی از ادارات دولتی در کشور ترکیه است که افراد برای ثبت شرکت در این کشور نیاز دارند تا شرکت خود را در این اداره ثبت کنند.

ثبت شرکت ها

علاوه بر کارت بازرگانی اخذ کد اقتصادی و اخذ جواز تاسیس نیز از خدمات ما می باشد. روند ثبت شرکت از طریق ثبت نارین به این صورت است که ابتدا مشاوران بعد از شنیدن اطلاعات متقاضی، مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را از مشتری دریافت کرده و به اداره ثبت اسناد و املاک کشور ارسال می کنند. برای شرکت دانش بنیان، ابتدا باید شرکت خود را در قالب دلخواه (با مسئولیت محدود یا سهامی خاص) ثبت نموده و سپس اقدام به اخذ مجوز شرکت‌های دانش بنیان کنید.

آیا شرایط برای تمام افراد یکسان است؟ تقریبا شرایط ثبت شرکتها و موسسات غيرتجاری برای تمامی افراد( مقيم ایران یا مقيم خارج) یکسان است و افراد مقيم خارج با مراجعه به سایت اطلاعرسانی اداره کل ثبت شرکتها میتوانند نسبت به ثبت شخصيت حقوقی مورد نظر اقدام کنند. همانطور که گفتیم نوع شرکت هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، دو نوع است. توجه کنید که شرایط ثبت هر یک از این انواع شرکت ها با دیگری تفاوت هایی دارد در ادامه شرایط هر یک از آن ها را به طور کامل شرح خواهیم داد. ثبت شرکت بازرگانی به شرکتی الحاق می شود که زمینه فعالیت آن واردات و صادرات محصولات ، حضور در نمایشگاه های داخل و خارج از کشور و … باشد.

ثبت شرکت ، راهنمای مراحل تاسیس شرکت ، هزینه ثبت شرکت فوری و کم هزینه

این نوع شرکت شرایط راحت تری نسبت به انواع دیگر شرکت ها دارد و هر کس که در آن سهیم شود باید به مقدار سرمایه خود مسئولیت های شرکت را بر عهده بگیرد. موسسه ونک انواع شرکت های شما را در کمتر از 5 روز کاری پس از تحویل مدارکتان ، در تهران و دیگر نقاط ایران ثبت و آگهی تاسیس را به شما ارائه میدهد. تعیین موضوع اصلی فعالیت شرکت در این مرحله باید توجه نمایید که برخی از موضوعات فعالیت نیاز به اخذ مجوز دارند. در ابتدای ثبت شرکت ، میزان سرمایه یک شرکت مشخص میگردد و به عبارت ساده تر سرمایه شخصیت حقوقی ، کاملا از دارایی های موسسین و اموال صاحبان آن جداست و در صورت بروز اتفاقات ناگواری چون ورشکستگی شرکت و یا مطالبات اشخاص دیگر ، شرکت است که می بایست پاسخگوی مدعیان بیرونی باشد و نه موسسین و مالکان آن. در زمان ثبت شرکت در تهران و دیگر نقاط کشور در حقیقت شخص حقوقی متولد میشود که مانند شخص حقیقی در قانون دارای نام و مدارک شناسایی و شناسه ملی می باشد و همچون شخص حقیقی می تواند مالک اموال و صاحب حقوق مشخصه مختلفی باشد. یکی کامل ترین شرکت ها شرکت تضامنی است که که افراد میتوانند ثبت کنند.طبق ماده ۱۱۶ قانون تجارت ، شرکت تضامنی شرکتی می باشد که بین دو یا چند نفربا مسئولیت تضامنی تحت نام مشخصی برای امور و فعالیت ها ی تجارتی ، تشکیل داده می شود.

  • همچنین حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت تعاونی تولید و مصرف مبلغ صد میلیون ریال است.
  • هنگام ثبت تعاونی باید به تایید اداره کل تعاون یا اداره تعاون برسد و برای آن مجوز ثبت صادر شود.و شما باید این مجوز را به مرجع ثبت شرکت ها بدهید.
  • به عنوان مثال چنانچه با مشکل مالی روبرو شوید و شرکت مسئولیت محدود ثبت نموده باشید نمی توانید برای دریافت وام و تسهیلات بانکی اقدام کنید.

از سویی دیگر الزامات قانونی و ضرورت مشروعیت بخشیدن به فعالیت های تجاری و اقتصادی ایجاب می کند فعالان این عرصه به منظور صیانت از حقوق و اختیارات خویش اقدامات لازم اداری و حقوقی را در جهت تثبیت و استفاده از منافع متصور و مترتب بعمل آورند. مزیت این سیستم پیگیری آنلاین بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان ثبت شرکت می باشد . اطلاعات مربوطه در رابطه با اشخاص را وارد نمایید ، منظور افرادی هستند که دارای سمت و یا سهام می باشند .

در تهران هر سال تعداد شرکت های تجاری و غیر تجاری و در نتیجه فعالیت های این شرکت ها بیشتر می شود. که به سهامدارهای شرکت مورد نظر امکان پیشرفت و ارتباط با شرکت های بیشتری را می دهد. با توجه به موقعیت شگفت انگیزی که تهران برای کمپانی ها ایجاد می کند، این موضوع به امری عادی تبدیل شده است که هر سال افراد زیادی تصمیم بگیرند شرکت خود را در این شهر بنا کنند و به دلیل وجود رقابت های سنگین برای این مسئله، وجود مشاوری آگاه و متخصص در زمینه تاسیس شرکت می تواند کمک بزرگی به سهامداران باشد. یعنی شما باید تمام قسمت های بیان شده در بالا را انجام دهید اما در جزییات قوانین تفاوت هایی وجود دارد که تاجران و سهامدارهای کمپانی باید رعایت کنند. به طور مثال در صورتی می توانید به ثبت کردن این نوع شرکت اقدام کنید که در کمترین حد، حداقل سه نفر در سهام این شرکت سهم داشته باشند و مسئولیتی را موازی با آن پذیرفته باشند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اداره نوتر

در آنجا از طریق کارت‌خوان‌های مستقر در محل مبلغی به عنوان هزینه حق‌الثبت شرکت از شما دریافت می‌شود. از زمان ثبت شرکت تا پایان سال شما فرصت دارید که نسبت به دریافت دفاتر پلمپ اقدام کنید. همچنین باید جهت تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی مبادرت نمایید. همچنین به هنگام ثبت شرکت تا ۲ ماه بعد باید به میزان نیم در هزار سرمایه شرکت به عنوان مالیات از طریق وب سایت اداره مالیات پرداخت کرد؛ در غیر اینصورت ملزم به پرداخت جریمه­ای دو برابر مبلغ مذکور می­شوید. پس از ثبت درخواست شرکت در سامانه ثبت برند تجاری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و یا واحدهای مربوطه، می بایست اقدام به بررسی درخواست ثبت شده در این سامانه نمایند. افرادی که درخواست خود را برای ثبت شرکت در این سایت ثبت کرده اند، می توانند پس از ثبت درخواست، اقدام به پیگیری ثبت شرکت ها نمایند.

هزینه‌های ثبت شرکت

تایید نشد بقیه اسم ها مورد بررسی قرار بگیرند.) سپس باید مدت شرکت که میتواند محدود یا نا محدود باشد را به همراه موضوع شرکت وارد کنید. برای اینکه بتوانید از تسهیلات بانکی استفاده کنید و همچنین در مزایدات و مناقصات حضور یابید و قرارداد عقد کنید باید میزان سرمایه شرکت مشخص باشد. در انتخاب نوع شرکت باید دقت کنید و با توجه به نوع فعالیت اقتصادی شرکت که یک امر مهم است و در آینده اختیارات شرکت را تحت تاثیر قرار میدهد مسیر را طی کرد . برای ثبت این نوع شرکت بایستی حتما موافقت نامه از از وزارت خانه تعاون دریافت نمایید.

در جواب آن باید بگویم برای جلب اعتماد بیشتر مردم و موسسات مالی و پولی . بانک ها و موسسات مالی و پولی به این نوع شرکت ها به راحتی تسهیلات میدهند زیرا از بازپرداخت آن خیالی آسوده تر دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه مقاله تخصصی ثبت شرکت تضامنی را مطالعه فرمایید. در ابتدا ثبت شرکت در تهران و دیگر نقاط کشور برای قانونمند شدن روابط فیمابین دو یا چند شریک در .