فروش برند و راهنمای انتخاب اسم برند » فروش برند، خرید برند، ثبت برند ، واگذاری برند ، 09128307939

فرآیند انتخاب اسم موفق به شما در ایجاد روابط طولانی و پرسود کمک به سزایی می کند. انتخاب یک نام مناسب می تواند با ارزش ترین دارایی شما در این زمینه باشد که قادر به ایجاد تمایز با رقبا و تسریع در آگاهی بخشی برند شما به کاربران و مخاطبان است. با یک برنامه ریزی مناسب و دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان آراز ثبت بهترین تصمیم را بگیرید و بر چالش نام گذاری موثر غلبه کنید. اسمی را انتخاب نکنید که باعث محدودیت تجارت شما در راه توسعه و تنوع محصولات و نیز کسب‌وکارتان در کشورهای مختلف شود. به عنوان مثال شرکت زر ماکارون را در نظر بگیرید که اسم «زر ماکارون» مانع از توسعه محصول می‌شود زیرا به جز ماکارونی محصول دیگری را نمی‌توانند تولید کنند. زیاد شنیده‌اید که می‌گویند اسم شما باید ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری سریع جای بگیرد ولی زیاد کوتاه بودن هم به چشم نمی‌آید و زودتر به فراموشی سپرده می‌شود.

این سایت اوایل فقط برای فروش گوشی موبایل بود، اما کم‌کم توسعه پیدا کرد و الان همه‌چیز، از گوشی گرفته تا یخچال و تلویزیون، در آن پیدا می‌شود! به‌علاوه، نام انتخابی شما باید دارای ریشۀ فارسی باشد؛ اگر نام ترکی، کردی، لاتین، فرانسوی و … مدنظرتان است، برای ثبت آن باید کارت عضویت اتاق بازرگانی بگیرید. همچنین، برای ثبت نام برند، نمی‌توانید از اسامی مشابه برندهای مشهور (مثل سیب که مشابه اپل است)، اسامی که قبلاً ثبت شده‌اند، کلمات توهین‌آمیز (مثل نادان) و کلمات عام (مانند صنایع غذایی) استفاده کنید. در صورت استفاده از نام مشابه یا کپی، برندی که قبلاً آن نام را ثبت کرده می‌تواند از شما شکایت کند و غرامت بگیرد.

راهنمای انتخاب اسم برند

چگونه نامی مناسب برای کسب و کار خودم پیدا کنم؟ | مشاور سئو … ثبت برند | تعریف برند، مراحل ثبت و مدارک مورد نیاز، هزینه های … البته اگر برای برندینگ خود بودجه بالایی در نظر گرفته اید، می توانید از تاثیر بد یک نام برند خسته کننده و کلی به کمک مکمل های دیگر در امان باشید. به عنوان مثال Southwest Airlines را در نظر داشته باشید، تبلیغات بی نقص و مبتکرانه آنها از یک نام تکراری یک برند فوق العاده ساخت.

نامی را برای برند محصولات چرمی خود انتخاب کنید که با کار شما هماهنگی داشته باشد، جذاب و زیبا هم باشد. 4) داشتن برند به شما کمک می کند که بتوانید محصولات خود را به کشورهای دیگر هم صادر کنید و همه ما به خوبی می دانیم که این کار سود مالی بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. شما می‌توانید از اسم‌های نوستالژیک استفاده کنید تا با برانگیختن حس‌وحال ثبت شرکت در تهران و خاطره‌ای خاص برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. تعدادی اسم برای فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنید و سپس آنها را با دوستان، اعضای خانواده، شرکا و همکاران خود در میان بگذارید. به عنوان مثال ، اگر در حال فروش محصولات الکترونیکی و دیجیتال هستید ، ممکن است رقبایی داشته باشید که از کلماتی مانند “الکترونیک” ، “فناوری” در نام خود استفاده می کنند.

چگونگی خرید برند

متقاضیان به جهت ثبت برند تجاری شان ملزم به پیروی از شرایط انتخاب نام برند می باشند تا نام درخواستی قابلیت ثبت پیدا کند و مورد تایید قرار بگیرد . یک برند می تواند دارای نام هنری باشد که با آن می تواند خود را در مارکت ماندگار سازد . هم چنین می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان مجرب در انتخاب و نام گزاری اسامی منتخب و خاص برای برند گام برداشته و با در نظر داشتن موارد فوق اسم خاص و انحصاری برای برند خود انتخاب کنید . این کار برای تهیه یک لیست بزرگ اولیه انتخاب اسم برند کمک شایانی می‌نماید. سال‌ها پیش که لری پیج و سرگئی‌برین تصمیم داشتند نامی قدرتمند و خاص برای این موتور جستجوی جدید انتخاب نمایند مثل امروز بسیاری از ما با همین مشکل انتخاب اسم برند مواجه بودند. همین‌طور استفاده از اشیاء تقریباً مرتبط با موضوع و تم اصلی کسب و کار نیز می‌تواند کمک شایانی به مقوله اسم برند‌مان بکند.

پس از این اعتراض نظر سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری با استعلام از فرهنگستان زبان صورت می­گیرد و تصمیم نهایی است. ساخت اسم شرکت باید طبق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود.

همچنین به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. یعنی هر کسی به راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند . اسم برند باید منحصر به فرد، به یاد ماندنی و از سایر رقبای شما متمایز باشد. جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد. سبب ایجاد مشهوریت و معروفیت میان شرکت،خدمات و محصولات می گردد.

  • پیش از این گفته بودیم که اسامی باید به راحتی هجی شوند.
  • اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد.
  • در ادامه‌‌ی کار سعی می‌کنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت را بررسی کنیم.
  • لذا برای انتخاب درست لوگو و اسم برند پیشنهاد می‌شود که از افراد متخصص کمک بگیرید و آنها با شناخت کامل از کسب و کارتان بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد.
  • در این نام شما معمولا حروف اول یک شعار تبلیغاتی، خدمات، ویژگی‌ها و یا نام‌ها را کنار یکدیگر قرار می‌دهید.
  • اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد .

اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز می‌نمایید. نام استارت آپ شما نامی است که شما همیشه آن را می‌شنوید، می‌گویید، می‌نویسید و درمورد آن فکر می‌کنید. شما نام فرزندتان را چیزی که دوست ندارید انتخاب نمی‌کنید.

نامی مانند قهوه مرگ می تواند معانی مختلفی داشته باشد اما این فروشگاه سعی دارد این مفهوم را منتقل کند که قهوه های آن ها اصل و در عین حال تلخ می باشد. در واقع شما نمی توانید مشابه این قهوه را در فروشگاه های دیگر پیدا کنید. نکته جالب درباره ی این نام این است با شنیدن آن شما احساس مرگ را تجربه خواهبد کرد و در واقع این انتخاب اسم برند تجربه ی استفاده از این برند را تعیین می کند. ثبت برند این اسم این محصول را به عنوان قوی ترین کالای موجود در بازار در دهن مخاطبان قرار می دهد و مشتریان ترغیب می شوند که آن را امتحان کنند. همچنین توجه داشته باشید که برخی از نام های تجاری می توانند در یک کشور دیگر استفاده شوند. تحقیقات در رابطه با بازار را انجام دهید تا بفهمید رقبای مستقیم شما چه کسانی هستند و هر یک از آن ها از چه نامی برای معرفی کسب و کار خود استفاده می کنند.

قابل ثبت بودن

قدم بعدی این است که وارد سایت واژه‌یاب شده و به نظر ما با پرداخت وجه اشتراک بسیار اندک این سایت کاربر ویژه شوید. در این زمان شما می‌توانید با تایپ کلیدواژه‌های انتخابی با گنجینه‌ای از خانواده این نام در فرهنگ لغت‌های تغییرات شرکت مختلف، زبان‌ها و گویش‌های متفاوت، لاتین، عربی، قرآنی، مترادف‌ها و … روبرو شوید. در زمان استفاده از این کلید ما بهتر است که بتوانیم از پتانسیل کاری که محصول یا خدماتمان انجام می‌دهد ارتباطی مستقیم با اسم برند بگیریم.

1399 © کلیه حقوق برای سایت فروشگاه برند مشاور محفوظ است. البته این موضوع را هم باید گفت که ماندگاری یک اسم در ذهن در طول زمان و تحت تأثیر عوامل متعددی مانند لوگو، خود محصول، تبلیغات و … ایجاد می‌شود. آموزش تولید محتوای متنی در وب‌سایت، یک دوره‌ی آموزشی برای تولید‌کنندگان محتوا … همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید. همانطور که گفتیم پس از ثبت برند باید از نام درخواستی استعلام گرفته شود که این استعلام باید از مراجع قانونی یعنی سامانه اداره مالکیت معنوی صورت بگیرد . نام برند باید از نام های تجاری دیگری که قبلا به ثبت رسیده اند متمایز باشد چنانچه چیزی حدود پنجاه درصد شباهت با سایر برند ها موجب رد اظهارنامه علامت تجاری درخواستی می گردد .

بنابراین این بدان معنی است که فراتر از زبان خودتان یک فرصت نامگذاری نیز وجود دارد، اکنون زمان جستجو کردن آن است. قبل از هر چیزی و در ابتدای راه انواع اسم‌ها را دسته‌بندی می‌کنیم. اسم‌ها می‌توانند به شش دسته تقسیم شوند و تقریباً هر نام تجاری در جهان در یکی از این ۶ دسته قرار می‌گیرد که در زیر هر کدام را به صورت مختصر توضیح داده‌ایم. نمونه‌های قوی آن عبارتند از نایک، پاتاگونیا، آمازون و ویرجین می‌باشد. ثبت کردن نام‌های به یادماندنی بدلیل اصالتشان، نسبت به نام‌های توصیفی آسان‌تر است.

اسم شرکت باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات شما باشد. اسم برند شما باید هم به ‌صورت قانونی و هم از نظر دامنه‌ های اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید به‌ صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌ اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز، از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید.

البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . مهم ترین چیزی که باید در انتخاب اسم برند به خاطر داشته باشید این است که نام گذاری برند یک مسابقه نیست که بازنده یا برنده داشته باشد. مناسب ترین اسم برند تجاری در واقع نامی است که در یک کلام معیارهای مورد نظر شما را پوشش دهد. اسم برند باید به سادگی تلفظ و نوشته شود، از همه مهم تر بتوان آن اسم را تصاحب کرد و انتخاب آن نام کمترین مشکل را در آینده برای شما به همراه داشته باشد.