مقاله تخصصی انتخاب اسم برند + مثال های عالی و کاربردی

همانطور که می دانید، این روزها انتخاب نام برند برای هر کسب و کاری یکی از دغدغه های اصلی است. اما معرفی یک برند برای من مقداری سخته به این علت که برند ثبت شرکت به شدت یک موضوع شخصیه. شما باید با استفاده از هدفگذاری خودتون اون رو انجام بدید. یکی از راه های دیگر برند سازی در اینستاگرام، بیشتر دیده شدن میباشد.

اما نه اینکه هر کسی یک سری اسم مورد علاقه اش را پیشنهاد کند! برای رسیدن به بهترین نتیجه و صرفه جویی در زمان میتوانید یک سری قوانین برای این (به اصطلاح) سرگرمی تعیین کنید. درک آنچه برند شما را منحصر به فرد می کند، کلید یافتن نام تجاری مناسب ثبت تغییرات شرکت شما است. هویت بنیادین برند شما مطمئناً یکی از مواردی است که شما را منحصر به فرد می کند. اما موارد زیادی نیز درباره کسب و کار شما وجود دارد که شما را سرآمد می کند. این وجوه تمایز را در حین انجام فرآیند نامگذاری، در گوشه ذهن خود نگه دارید.

انتخاب اسم برای برند

البته تو این مورد هم یه استثنا وجود داره، اگه فرد شناخته‌شده، هنرمند یا سلبریتی هستین انتخاب نام برند از روی نام خانوادگیتون اتفاقاً خیلی هم هوشمندانست. بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل هدا بیوتی برند محصولات آرایشی و تو ایران مثل نوید محمد زاده برند عطر و ادکلن، اسم خودشون رو به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردن. انتخاب نام برند باید هوشمندانه و اصولی باشه تا بعد از مدتی به یه اسم موندگار تبدیل بشه و به راحتی فراموش نشه. نام‌هایی مثل گوگل، پپسی، آدیداس و یا نایک از جمله اسم‌های ماندگاری هستن که هرکس با شنیدن اسمشون به یاد محصول یا خدماتشون میوفته و خیلی از افراد با این نام‌ها آشنایی دارن. اسم‌های مناطق جغرافیایی هم از مواردی هستند که در انتخاب اسم‌های تجاری و نام برند پرطرفدارند.

قدم به قدم، تا انتخاب اسم برند خاص و مناسب

بطور مثال انتخاب نام در ثبت دامنه و URL نیز تاثیر به سزایی دارد. این شرکت ها در انتخاب نامی منحصر به فرد ، بیشتر از دیگران خلاق و با تجربه به نظر می آیند. به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید؛ دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد. همچنین، برای ثبت نام برند، نمی‌توانید از اسامی مشابه برندهای مشهور (مثل سیب که مشابه اپل است)، اسامی که قبلاً ثبت شده‌اند، کلمات توهین‌آمیز (مثل نادان) و کلمات عام (مانند صنایع غذایی) استفاده کنید.

اگر نام مناسبی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی لوگوی ساده و ماندنی آن را طراحی کنید، برای مدت طولانی در ذهن مخاطب باقی می‌مانید. اگر اسمی تقریبا تکراری انتخاب کنید، نه تنها نمی‌توانید مشهور شوید، بلکه ممکن است دچار دردسر شوید. به هر حال مشتریان همیشه برندی را انتخاب می‌کنند که قدیمی‌تر و معروف‌تر است؛ و شما فقط یک نسخه کپی از برند اصلی به نظر می‌رسید. از طرف دیگر ممکن است برند اصلی از شما شکایت کند و کلی پول از شما بگیرد.

همین‌طور من در نام‌های هزارمدیر و سی‌حامی نیز از همین کلید بهره برده‌ام. مثلا زمانی که هنگام رانندگی با چراغ قرمز مواجه می‌شویم مغز بدون نیاز به ترجمه فرمان ترمز می‌دهد. چه‌بسا اگر که قرار بود ما برای این موضوع فکر کنیم یا نوشته‌ای را بخوانیم کار از کار گذشته بود. همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نام‌های تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دسته‌بندی نوین خودم را شرح دهم. جمع‌بندی آن‌چه در این کتابم توضیح داده‌ام این است که نام‌ها از نظر قدرت تجاری به سه دسته زرنگ، تنبل و خنثی تقسیم می‌شوند.

  • در دنیای مدرن امروزبا تنوع و خاص بودن کالاها و خدمات، انتخاب اسامی لوکس و منحصربه فرد برای یک کالا یا خدمات مورد توجه فعالان و ارائه دهندگان خدمات موضوعی مهم به حساب می آید .
  • در این مقاله ۱۶ نکته مهم برای انتخاب اسم برند را بررسی خواهیم کرد که با توجه به این موارد می‌توانید یک نام تجاری ماندگار را انتخاب کنید.
  • مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خودش رو Victoria’ Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و تونست ازش غرامتی چند میلیون دلاری بگیره.
  • انتخاب اسم برند همیشه یکی از انتخاب‌های مهم می‌باشد، سعی کنید یک زمان مناسبی را برای این کار اختصاص دهید، از روش طوفان مغزی استفاده کنید تا بتوانید تمامی جوانب را در نظر بگیرید.
  • در ادامه از تجربه شخصی خود از انتخاب یک سایت انتخاب اسم برند خواهم گفت.
  • برای رسیدن به اسم مناسب و زیبا ، اول باید داستان برند خود را کشف نموده باشید – داستانی که بهترین نما از برند شما باشد.

منظور از اسم خلاقانه ، اسمی است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند . برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده ثبت برند تجاری باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود . در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند . زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود .

سعی کنید نام برندتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که تصویری جذاب در ذهن مخاطب بسازد. نامی که برای برند انتخاب می‌شود باید قابلیت ثبت رسمی داشته باشد. تو ادامه چند راه بهتون میگم تا بتونین ازش ایده بگیرین و سریع‌تر پروسه انتخاب نام برند رو طی کنین. این اسم‌ها به نوعی با ماهیت محصول هماهنگ هستن و انرژی رو به دنبال دارن؛ به نوعی حس قدرت رو ایجاد می‌کنن تا جایی که مصرف‌کننده این محصول بعد از نوشیدن، احساس انرژی بیشتری می‌کنه. فقط با پرداخت 990 هزار تومان ، پلتفرم مسابقه ما این امکان را به شما می دهند که یک اسم برند شگفت انگیز ، سریع و مقرون به صرفه ایجاد کنید.

مطمئنم شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این مقاله درباره انتخاب اسم برند هستید تا حدود زیادی از اهمیت ارزش اسم برند آگاهید. حالا وقت آن رسیده است که از بین اسامی کاندید شده 3 مورد از میان آن‌ها انتخاب نمایید. البته به این نکته هم توجه نمایید که اسم انتخابی شما حتماً باید دامنه آن آزاد باشد. ما هم تمام این راه را رفتیم و میدانیم که چقدر حس بدی وقتی می‌بینید که نام انتخابی شما قبلاً توسط فرد دیگر رزرو شده است، اما ناامید نشوید و تمام تلاش خود را برای منحصربه‌فرد کردن اسم برند خود به کار بگیرید. وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد. البته برای این کار می‌توانید و به نظر ما باید از عالی‌جنابان گوگل و ویکی‌پدیا کمک بگیرید.

اون این اسم را از روی آهنگ Radio Ga Ga از گروه راک فردی مرکوری انتخاب کرد. چون برخی به او می‌گفتند که شبیه به فردی مرکوری می‌خواند. او با همین اسم معروف شد و گرچه بعدا از انتخاب این اسم پشیمان شد، اما دیگر کاری از دستش برنمی‌آمد.

نرم افزار Crm چیست و ۱۱ اشتباه بزرگ در زمان انتخاب آن

در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و می‌بایست صبر و حوصله‌ی زیادی به‌خرج دهید. بسیاری از شرکت در طول مدت زمانی حدود ۶ ماه بیش‌از ۳۰۰۰ اسم مختلف را بررسی می‌کنند. در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد. برای مثال اگر اسم برندتان را اسم یک تیم فوتبال بگذارید ممکن است طرفداران تیم رقیب‌تان به‌خاطر تعصبی که روی تیم‌شان دارند از شما خرید نکنند.

برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند. البته می‌توانید در سوشیال‌های خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزه‌ای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبان‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود.

شما می توانید با تلفیق هر اسمی با اسم خاص ، آن برند را ثبت کنید ، یا بهتر است آن را با نام و نام خانوادگی خودتان ترکیب کنید. لیست جامعی از اسامی خاص و عامی در این صفحه توسط کارشناسان ثبتاد برای شما تهیه شده است تا بتوانید به راحتی اسم برند، لوگو و علائم تجاری خودتان را انتخاب کنید. در صورتی که برای انتخاب اسم مشکلی داشتید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید که شما را راهنمایی کنند.